Atzinums

Projekta ID
21-TA-1374
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
11.01.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt MK noteikumu projektu ar jaunu punktu, kurš noteiktu palielināt Ministru kabineta 2017. gada 21. marta noteikumu Nr. 158 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.2.5. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot pieejamību ārstniecības un ārstniecības atbalsta personām, kas sniedz pakalpojumus prioritārajās veselības jomās iedzīvotājiem, kas dzīvo ārpus Rīgas" īstenošanas noteikumi" 7.2. apakšpunktā minētā iznākuma rādītāja vērtību, par 33 ārstniecības personām. Attiecīgi lūdzam precizēt anotācijas projektu.

Kā arī lūdzam Finanšu ministrijai iesniegt precizētās 9.2.5. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot pieejamību ārstniecības un ārstniecības atbalsta personām, kas sniedz pakalpojumus prioritārajās veselības jomās iedzīvotājiem, kas dzīvo ārpus Rīgas" un 9.2.4. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot pieejamību veselības veicināšanas un slimību profilakses pakalpojumiem, jo īpaši nabadzības un sociālās atstumtības riskam pakļautajiem iedzīvotājiem" rādītāju pases.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam papildināt anotācijā 1.3. sadaļas “Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi” apakšsadaļas “Pašreizējā situācija” teikumu: “SAM 9.2.5. ietvaros izmaksājamo kompensāciju apmērs ir tieši atkarīgs no  Ministru kabineta 2018. gada 18. decembra noteikumos Nr. 851 „Noteikumi par zemāko mēnešalgu un speciālo piemaksu veselības aprūpes jomā nodarbinātajiem” noteiktajām ārstniecības personu zemākajām mēnešalgām” ar informāciju, ka izmaksājamo kompensāciju apmērs ir atbilstošs ārstniecības personas amata kvalifikācijas kategorijai noteiktajai zemākajai algai saskaņā ar 2021. gada 1. jūnijā spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem, par zemāko mēnešalgu un speciālo piemaksu ārstniecības personām.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam precizēt anotācijas 3.sadaļas 6.punktā norādīto finansējumu sadalījumā pa gadiem, jo patreizējā redakcijā, saskaitot norādīto finansējumu pa gadiem, veidojas neatbilstība pret noteikumu projekta 1.punktā norādīto finansējumu.
 
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Ņemot vērā, ka šobrīd ir 2022.gads, lūdzam precizēt anotācijas 3.sadaļu, ailē “saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam” norādot 2022.gadu un ailē “Turpmākie trīs gadi (euro)” norādot 2023., 2024. un 2025.gadu, vienlaikus attiecīgi precizējot 1., 2., 3. un 5.punktā norādīto informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
5.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt protokollēmumu ar šādu punktu:
"3. Veselības ministrijai sadarbībā ar Centrālo finanšu un līgumu aģentūru nodrošināt, ka finansējuma saņēmējs uzņemas papildu līgumsaistības projektā Nr. 9.2.5.0/17/I/001 “Ārstniecības un ārstniecības atbalsta personu pieejamības uzlabošana ārpus Rīgas”, palielinot pieejamo kopējo attiecināmo finansējumu par 2 652 604 euro tikai pēc tam, kad ir stājušies spēkā:
3.1. grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 17. maija noteikumos Nr. 310 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.2.4. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot pieejamību veselības veicināšanas un slimību profilakses pakalpojumiem, jo īpaši nabadzības un sociālās atstumtības riskam pakļautajiem iedzīvotājiem" 9.2.4.1. pasākuma "Kompleksi veselības veicināšanas un slimību profilakses pasākumi" un 9.2.4.2. pasākuma "Pasākumi vietējās sabiedrības veselības veicināšanai un slimību profilaksei" īstenošanas noteikumi", pārdalot finansējumu 2 652 604 euro apmērā 9.2.5. specifiskajam atbalsta mērķim;
3.2. grozījumi Centrālās finanšu un līgumu aģentūras un Veselības ministrijas 2016. gada 28. oktobra vienošanās par projekta Nr. 9.2.4.1/16/I/001 “Kompleksi veselības veicināšanas un slimību profilakses pasākumi” īstenošanu, kas paredz kopējā attiecināmā finansējuma samazinājumu par 2 433 594 euro;”
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācija 1.3. sadaļas “Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi” apakšsadaļas “Risinājuma apraksts” pēdējo rindkopu ar 9.2.4.1.pasākuma “Kompleksi veselības veicināšanas un slimību profilakses pasākumi” projekta Nr. 9.2.4.1/16/I/001 “Kompleksi veselības veicināšanas un slimību profilakses pasākumi” nr. un nosaukumu.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam atrunāt anotācijas projektā 9.2.5. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot pieejamību ārstniecības un ārstniecības atbalsta personām, kas sniedz pakalpojumus prioritārajās veselības jomās iedzīvotājiem, kas dzīvo ārpus Rīgas", 9.2.4. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot pieejamību veselības veicināšanas un slimību profilakses pakalpojumiem, jo īpaši nabadzības un sociālās atstumtības riskam pakļautajiem iedzīvotājiem" un 9.2.4.2.pasākuma "Pasākumi vietējās sabiedrības veselības veicināšanai un slimību profilaksei"  saīsinājumus, un lietot tos viscaur anotācijas tekstā.
Kā arī lūdzam visā anotācijas projektā lietot, jau atrunāto 9.2.4.1.pasākuma “Kompleksi veselības veicināšanas un slimību profilakses pasākumi” saīsinājumu.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam precizēt Anotācijas 1.3. daļas “Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi” apakšsadaļas “Risinājuma apraksts” 3.rindkopas pēdējo teikumu, ņemot vērā, ka no SAM 9.2.4. 2.pasākuma pārdalei plānotais finansējums 50 127 EUR apmērā ir radies no neatbilstībām, kas konstatētas laika posmā no 2017.gada līdz 2020.gadam.
 
Piedāvātā redakcija
-
9.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam precizēt Anotācijas 1.3.daļas “Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi” apakšsadaļas “Pašreizējā situācija” 6.rinkopu, skaitli un vārdu “7.1.punktā” aizstājot ar skaitli un vārdu “7.2.punktā”.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijas 1.3.sadaļas pēdējā rindkopā norādīto informāciju, ka grozījumi SAM 9.2.5.projektā uzskatāmi par būtiskiem, ņemot vērā, ka atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra Regulas (ES) Nr. 1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006, 71.pantam nav atbalstāmas būtiskās izmaiņas projektā,  kas ietekmē darbības veidu, mērķus vai īstenošanas nosacījumus, tādējādi traucējot tās sākotnējo mērķu sasniegšanu.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam aizpildīt anotācijas 3.sadaļas 5.1.apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka atbalsta kumulācija ir iespējama gan par tām pašām attiecināmajām izmaksām, gan par citas atbalsta programmas ietvaros piešķirto finansējumu, lūdzam precizēt šo normu, piemēram, piedāvātajā redakcijā
Piedāvātā redakcija
34.3. ievērojot Komisijas regulas Nr. 1407/2013 5. panta 1. un 2. punkta nosacījumus, de minimis atbalstu drīkst kumulēt ar citu de minimis atbalstu līdz Komisijas regulas Nr. 1407/2013 3. panta 2. punktā noteiktajam attiecīgajam robežlielumam, kā arī drīkst kumulēt ar citu valsts atbalstu, tai skaitā attiecībā uz vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām, ja šīs kumulācijas rezultātā netiek pārsniegta attiecīgā maksimālā atbalsta intensitāte vai atbalsta summa, kāda noteikta valsts atbalsta programmā vai Komisijas lēmumā Nr. 2012/21/ES;
13.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka 08.06.2021 stājās spēkā grozījumi Komercdarbības atbalsta kontroles likumā, papildinot likumu ar normām, kas nosaka pienākumu atgūt nelikumīgo komercdarbības atbalstu gadījumos, kad Eiropas Komisija nav pieņēmusi lēmumu par nelikumīga un nesaderīga ar Eiropas Savienības iekšējo tirgu atbalsta atgūšanu, aicinām normu izteikt, piemēram,  piedāvātajā redakcijā.
Piedāvātā redakcija
Ja ir pārkāptas Komisijas lēmuma Nr. 2012/21/ES prasības, valsts atbalsta saņēmējam ir pienākums atmaksāt atbalsta sniedzējam visu projekta ietvaros saņemto nelikumīgo valsts atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV. vai V. nodaļas nosacījumiem.
14.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka 08.06.2021 stājās spēkā grozījumi Komercdarbības atbalsta kontroles likumā, papildinot likumu ar normām, kas nosaka pienākumu atgūt nelikumīgo komercdarbības atbalstu gadījumos, kad Eiropas Komisija nav pieņēmusi lēmumu par nelikumīga un nesaderīga ar Eiropas Savienības iekšējo tirgu atbalsta atgūšanu, aicinām normu izteikt, piemēram,  piedāvātajā redakcijā.
 
Piedāvātā redakcija
Ja ir pārkāptas regulas Nr. 1407/2013 prasības, valsts atbalsta saņēmējam ir pienākums atmaksāt atbalsta sniedzējam visu projekta ietvaros saņemto valsts atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas brīvi no valsts atbalsta, saskaņā ar Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļu.
15.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka atbalsta kumulācija ir iespējama gan par tām pašām attiecināmajām izmaksām, gan par citas atbalsta programmas ietvaros piešķirto finansējumu, lai nodrošinātu nepieciešamās informācijas saņemšanu lūdzam precizēt šo normu, piemēram, piedāvātajā redakcijā
Piedāvātā redakcija
Šo noteikumu 16.3.2. apakšpunktā minētais atbalsta saņēmējs iesniedz finansējuma saņēmējam visu informāciju par plānoto un piešķirto atbalstu tā paša projekta ietvaros, tai skaitā par tām pašām attiecināmajām izmaksām, norādot atbalsta piešķiršanas datumu, atbalsta sniedzēju, atbalsta pasākumu, plānoto un piešķirto atbalsta summu un atbalsta intensitāti.