Projekta ID
23-TA-2117Atzinuma sniedzējs
Ārlietu ministrija
Atzinums iesniegts
13.09.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
(Sadarbība ar citām institūcijām)
Sadaļā vērojama nekonsekvence, tiek atkārtots, ka “Krīzes vadības centrs nepārņem jau izveidoto nozares ministriju krīzes vadības institūciju … funkcijas”, bet tālāk tekstā: “Krīzes vadības centrs var pārņemt pārvaldību un vadīt … iesaistīto ministriju … krīzes pārvarēšanas pasākumus”. Ārlietu ministrija piekrīt, ka nepieciešams reformēt un, iespējams, paaugstināt civilo krīžu vadības mehānisma pakļautību, tomēr piedāvātais risinājums, atstājot jau esošos mehānismus un radot jaunu, tikai radīs papildus koordinācijas posmu.
Sadaļā vērojama nekonsekvence, tiek atkārtots, ka “Krīzes vadības centrs nepārņem jau izveidoto nozares ministriju krīzes vadības institūciju … funkcijas”, bet tālāk tekstā: “Krīzes vadības centrs var pārņemt pārvaldību un vadīt … iesaistīto ministriju … krīzes pārvarēšanas pasākumus”. Ārlietu ministrija piekrīt, ka nepieciešams reformēt un, iespējams, paaugstināt civilo krīžu vadības mehānisma pakļautību, tomēr piedāvātais risinājums, atstājot jau esošos mehānismus un radot jaunu, tikai radīs papildus koordinācijas posmu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
(Krīzes vadības centra apakšgrupas)
Tiek ierosināts Krīzes vadības centrā faktiski dublēt CA OVC apakšgrupas, kas rada jautājumu vai to darbība nedublējas civilās krīzes gadījumā. Tiek paredzēts, ka nozaru ministrijām tiks lūgts deleģēt ekspertus šajās apakšgrupās, tādējādi radot papildus slogu uz šo resursu nozaru ministrijās.
Tiek ierosināts Krīzes vadības centrā faktiski dublēt CA OVC apakšgrupas, kas rada jautājumu vai to darbība nedublējas civilās krīzes gadījumā. Tiek paredzēts, ka nozaru ministrijām tiks lūgts deleģēt ekspertus šajās apakšgrupās, tādējādi radot papildus slogu uz šo resursu nozaru ministrijās.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Ārlietu ministrija uzskata, ka informatīvajā ziņojumā būtu precīzāk jāapraksta ierosinātā krīzes vadības centra mērķi, uzdevumi un darbības principi.
Sadaļā “Krīzes vadības centra kompetences, funkcijas un uzdevumi”, ņemot vērā iepriekš tekstā minēto principu, ka Krīzes vadības centrs “nepārņem jau izveidoto nozares ministriju krīzes vadības institūcijas … funkcijas…” nepieciešams detalizētāks izklāsts, kā Krīzes vadības centrs darbotos ikdienas darba režīmā un civilās krīzes gadījumā un atrisinātu identificētās problēmas, neradot papildus koordinācijas mehānisma posmu un papildus birokrātiju. Atsevišķos uzskaitītos jautājumos, piemēram, “civilmilitārās sadarbības koordinēšana” un “apdraudējumu, ievainojamības un noturības apzināšana, analīze un prognozēšana”, nav izskaidrota Krīzes vadības centra loma un pievienotā vērtība.
Sadaļā “Krīzes vadības centra kompetences, funkcijas un uzdevumi”, ņemot vērā iepriekš tekstā minēto principu, ka Krīzes vadības centrs “nepārņem jau izveidoto nozares ministriju krīzes vadības institūcijas … funkcijas…” nepieciešams detalizētāks izklāsts, kā Krīzes vadības centrs darbotos ikdienas darba režīmā un civilās krīzes gadījumā un atrisinātu identificētās problēmas, neradot papildus koordinācijas mehānisma posmu un papildus birokrātiju. Atsevišķos uzskaitītos jautājumos, piemēram, “civilmilitārās sadarbības koordinēšana” un “apdraudējumu, ievainojamības un noturības apzināšana, analīze un prognozēšana”, nav izskaidrota Krīzes vadības centra loma un pievienotā vērtība.
Piedāvātā redakcija
-
4.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Ņemot vērā izteiktos iebildumus par informatīvā ziņojuma projektu, Ārlietu ministrija uzskata, ka informatīvais ziņojums un protokollēmums šobrīd nav iesniedzams izskatīšanai Ministru kabinetā.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Ārlietu ministrija aicina saskaņot informatīvajā ziņojumā paredzētās Krīzes vadības padomes lēmumu pieņemšanas tiesības un kārtību ar Ministru kabineta iekārtas likumā paredzēto, vai arī sniegt precīzus kritērijus Krīzes vadības padomes kompetences jautājumiem iepretim Ministru kabineta kompetencei, vienlaikus uzskaitot normatīvos aktus, kuros būtu nepieciešami grozījumi.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam precizēt pārskatu par krīzes vadības sistēmām citās Eiropas Savienības valstīs (piemēram, Zviedrijā), kur informatīvajā ziņojumā iekļautā informācija nav precīza.
Piedāvātā redakcija
-