Projekta ID
25-TA-321Atzinuma sniedzējs
Izglītības un zinātnes ministrija
Atzinums iesniegts
26.02.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Plānošanas dokumenta konsolidētā versija
Iebildums
Atbilstoši 13.02.2025. IZM iesūtītajiem precizējumiem Programmas grozījumos Nr.3, lūgums veikt šādu precizējumu:
Ņemot vērā, ka grozījumi paredz 4.2.2.10.pasākuma “Akadēmiskās karjeras sistēmas reformas ieviešana” ESF+ elastības finansējuma pārdali 1) 4 607 583 EUR apmērā uz LM administrēto ESF+ programmu materiālās nenodrošinātības mazināšanai 2021.–2027.gadam, lai nodrošinātu atbalsta sniegšanu trūcīgām un krīzes situācijā nonākušajām mājsaimniecībām un 2) 905,295 EUR novirzāmi skolēnu mācību līdzekļu iegādei - no programmas ir jāsvītro atsauces uz atbalstu akadēmiskās karjeras reformai.
Svītrojumi nepieciešami Programmas 1.tabulā un (298) rindkopā.
Ņemot vērā, ka grozījumi paredz 4.2.2.10.pasākuma “Akadēmiskās karjeras sistēmas reformas ieviešana” ESF+ elastības finansējuma pārdali 1) 4 607 583 EUR apmērā uz LM administrēto ESF+ programmu materiālās nenodrošinātības mazināšanai 2021.–2027.gadam, lai nodrošinātu atbalsta sniegšanu trūcīgām un krīzes situācijā nonākušajām mājsaimniecībām un 2) 905,295 EUR novirzāmi skolēnu mācību līdzekļu iegādei - no programmas ir jāsvītro atsauces uz atbalstu akadēmiskās karjeras reformai.
Svītrojumi nepieciešami Programmas 1.tabulā un (298) rindkopā.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Plānošanas dokumenta konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam precizēt 10.pielikuma 127.rindkopu, izskatot to šādā redakcijā:
"(127) Pasākumi izglītības jomā (9,2 milj. EUR) veicināja izglītības sistēmas digitalizāciju. 524 izglītības iestādēm tika nodrošināta IKT – portatīvā datortehnika (25 687 portatīvie datori), lai paaugstinātu mācību efektivitāti un mazinātu nevienlīdzību. Pasākums būtiski palielinājis izglītības pieejamību, īpaši reģionos, ļaujot mērķa grupas dalībniekiem neatkarīgi no to ģeogrāfiskās atrašanās vietas apgūt digitālās prasmes, kā arī iesaistīties mācībās attālinātā režīmā."
Vienlaikus lūdzam pēc 127.punkta iekļaut papildus informāciju: "Pasākums NEET jauniešu atbalstam (1,07 milj. EUR) sniedza iespēju jauniešiem vecumā no 15 līdz 29 gadiem, kuri nemācās, nestrādā un neapgūst arodu, saņemt individualizētu atbalstu, kura ietvaros bija iespēja saņemt mentora atbalstu, attīstīt nepieciešamās prasmes, piedalīties pasākumos, kas veicina iespējas iesaistīties izglītībā, nodarbinātībā vai amata apguvē, kā arī nevalstisko organizāciju un jauniešu centru darbībā. Pasākumā kopumā iesaistījās 796 NEET jaunieši, no kuriem savu individuālo pasākumu programmu sekmīgi, iesaistoties izglītībā, mācībās vai nodarbinātībā, pabeidza 552 jaunieši.""
"(127) Pasākumi izglītības jomā (9,2 milj. EUR) veicināja izglītības sistēmas digitalizāciju. 524 izglītības iestādēm tika nodrošināta IKT – portatīvā datortehnika (25 687 portatīvie datori), lai paaugstinātu mācību efektivitāti un mazinātu nevienlīdzību. Pasākums būtiski palielinājis izglītības pieejamību, īpaši reģionos, ļaujot mērķa grupas dalībniekiem neatkarīgi no to ģeogrāfiskās atrašanās vietas apgūt digitālās prasmes, kā arī iesaistīties mācībās attālinātā režīmā."
Vienlaikus lūdzam pēc 127.punkta iekļaut papildus informāciju: "Pasākums NEET jauniešu atbalstam (1,07 milj. EUR) sniedza iespēju jauniešiem vecumā no 15 līdz 29 gadiem, kuri nemācās, nestrādā un neapgūst arodu, saņemt individualizētu atbalstu, kura ietvaros bija iespēja saņemt mentora atbalstu, attīstīt nepieciešamās prasmes, piedalīties pasākumos, kas veicina iespējas iesaistīties izglītībā, nodarbinātībā vai amata apguvē, kā arī nevalstisko organizāciju un jauniešu centru darbībā. Pasākumā kopumā iesaistījās 796 NEET jaunieši, no kuriem savu individuālo pasākumu programmu sekmīgi, iesaistoties izglītībā, mācībās vai nodarbinātībā, pabeidza 552 jaunieši.""
Piedāvātā redakcija
-
3.
Plānošanas dokumenta konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam precizēt 280.rindkopu, svītrojot vārdus "tostarp PII nodrošināšanai ar kvalitatīvas izglītības īstenošanai nepieciešamajiem mācību līdzekļiem (t.sk. digitālajiem) un aprīkojumu", ņemot vērā Izglītības un zinātnes ministrijas Uzraudzības komitejas rakstiskās procedūras ietvaros sniegto skaidrojumu, ka 4.2.1.4.pasākuma, kura ietvaros bija plānots minētais atbalsts, finansējums tiek pārdalīts uz valstī noteikto prioritāro pasākumu valsts drošības sekmēšanai un uz 4.2.1.5.pasākumu "Izglītības iestāžu nodrošinājums pilnveidotā vispārējās izglītības satura kvalitatīvai ieviešanai pamata un vidējās izglītības pakāpē", optimizējot finansējuma turpmāko izmantošanu. Vienlaikus ņemot vērā būtiskās atšķirības izglītojamo skaitā un nepanākto vienošanos par projektu īstenošanas shēmu, ņemot vērā projektu īstenošanas administratīvo slogu visām iesaistītajām pusēm, pasākuma izstrādi plānots pārtraukt, lielāko daļu finansējuma novirzot valsts drošības pasākumu īstenošanai. Vēršam uzmanību, ka Izglītības un zinātnes ministrija 2025.gadā ir piešķīrusi 9,4 milj. euro valsts budžeta mērķdotāciju mācību līdzekļu iegādei.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Plānošanas dokumenta konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzu precizēt programmas sadaļā "9. Plānoto stratēģiski svarīgo darbību saraksts un to plānotais laika grafiks" (214.lpp.) informāciju par 4.2.3.1.pasākuma "Integrēta "skola-kopiena" sadarbības programma atstumtības riska mazināšanai izglītības iestādēs" atlasi, aizstājot "atlase izsludināta" ar "atlase beigusies".
Piedāvātā redakcija
-
5.
Plānošanas dokumenta konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam 3.pasākuma kvalitatīvas, finansiāli pieejamas, atbilstīgas un iekļaujošas izglītības un apmācības, kurā nepastāv nošķiršana, nodrošināšanai un pamatkompetenču apguvei visos līmeņos, tostarp augstākajā izglītībā piekto rindkopu izteikt zemāk padāvātajā redakcijā.
Piedāvātā redakcija
2021.-2027. gadā tiks turpināts īstenot iekļaujošas izglītības pieeju visos izglītības līmeņos un nodrošināt augstas kvalitātes speciālo izglītību. Izvirzītā uzdevuma sasniegšanai tiks vērtēta ieguldījumu efektivitāte atbilstoši speciālās izglītības iestāžu ilgtspējas nosacījumiem, nodrošinot resursu koncentrāciju un paaugstinot izglītības kvalitāti, mazinot speciālās izglītības fragmentāciju administratīvajās teritorijās un stiprinot vairāku administratīvo teritoriju sadarbību kvalitatīvas speciālās izglītības nodrošināšanā; izglītojamiem nepieciešamo asistīvo tehnoloģiju izglītības programmu apguvei vajadzību izpēte un apmaiņas modeļa izveide. Arī citu pasākumu īstenošanā tiks ievērotas iekļaujošas izglītības vajadzības – paredzot gan mācību līdzekļu un aprīkojuma iegādi, gan mācību satura apguves dažādošanas pasākumus, pedagogu profesionālās kompetences pilnveidi un atbalsta pasākumus pašvaldībās.
6.
Plānošanas dokumenta konsolidētā versija
Priekšlikums
Izglītības un zinātnes ministrija pārskatīja 4.2.1.2.pasākuma "Izveidot asistīvo tehnoloģiju apmaiņas sistēmu izglītības iestādēm" darbības un lūdz precizēt 129., 130. un 152.intervences kodu finansējumu, kas ir atspoguļots 14.tabulā "(4) Dimensija 1 – intervences laukums", ņemot vērā, ka investīcijas 129.intervences koda Eiropas reģionālās attīstības fonda plānotais finansējums ir nulle euro, 130.intervences koda plānotais finansējums ir 500 000 euro un 152.intervences koda plānotais finansējums ir 979 000 euro.
Piedāvātā redakcija
-
7.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt protokollēmuma projektu ar punktu, kas paredz pārdalīt 4.2.1.4. pasākuma "Izglītības iestāžu nodrošinājums pilnveidotā vispārējās izglītības satura kvalitatīvai ieviešanai pirmsskolas izglītības pakāpē" (turpmāk - 4.2.1.4.pasākums) Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējumu 1 093 263 euro apmērā 4.2.1.5.pasākumam "Izglītības iestāžu nodrošinājums pilnveidotā vispārējās izglītības satura kvalitatīvai ieviešanai pamata un vidējās izglītības pakāpē", ņemot vērā, ka lielākā 4.2.1.4.pasākuma finansējum daļa tiek pārdalīta drošības pasākumiem, savukārt, izmantojot atlikušo finansējumu pasākuma ieviešana rada administratīvo slogu visām iesaistītajām pusēm, pārsniedzot efektivitātes un lietderīguma līmeni, kas tika skaidrots Uzraudzības komitejas rakstiskās procedūras ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-
