Projekta ID
23-TA-743Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
03.04.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Rīkojuma projekts pamatots, tajā skaitā, ar Meža likuma 44. panta ceturtās daļas 7. punktu, kas noteic, ka zemesgrāmatā ierakstītās valsts meža zemes atsavināšanu vai privatizāciju var atļaut ar ikreizēju Ministru kabineta rīkojumu, atsavinot valsts meža zemi, kas atzīta par bezmantinieku, bezīpašnieka, konfiscētu vai atmestu mantu un veido domājamās daļas vai nerobežojas ar valsts īpašumu, vai atrodas pilsētu vai ciemu teritorijā, vai pie tās nav piekļuves, vai ja valsts meža zemes nodalīšana nav pieļaujama atbilstoši teritorijas attīstības plānošanas dokumentiem, vai ja pēc nodalīšanas veidojas tāds starpgabals Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma izpratnē, kuru nav lietderīgi izmantot valsts vai pašvaldības funkciju veikšanai.
Lūdzam precizēt anotāciju, norādot, kurš/i no Meža likuma 44. panta ceturtās daļas 7. punktā uzskaitītajiem gadījumiem meža zemes atsavināšanai ir iestājušies konkrētajā gadījumā.
Lūdzam precizēt anotāciju, norādot, kurš/i no Meža likuma 44. panta ceturtās daļas 7. punktā uzskaitītajiem gadījumiem meža zemes atsavināšanai ir iestājušies konkrētajā gadījumā.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Ņemot vērā Ķekavas novada pašvaldības 2022.gada 15.jūnija vēstulē Nr.1-7.1/22/1468 norādīto, ka atsavināmie nekustamie īpašumi nav uzskatāmi par starpgabaliem, lūdzam skaidrot Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 37. panta pirmās daļas 4. punkta, 4. panta ceturtās daļas un 44. panta astotās daļas 1. punkta piemērošanas apsvērumus, tajā skaitā, skaidri norādot, vai atsavināmie nekustamie īpašumi ir uzskatāmi par starpgabaliem Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma izpratnē un līdz ar to, vai konkrētajā gadījumā ir piemērojamas tiesību normas, kas regulē rīcību saistībā ar starpgabaliem.
Papildus tam lūdzam sniegt skaidrojumu, vai atbilstoši Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 5. panta 3.2 un 3.3 daļai konkrētajā gadījumā ir nepieciešama Ministru kabineta atļauja nekustamo īpašumu atsavināšanai.
Papildus tam lūdzam sniegt skaidrojumu, vai atbilstoši Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 5. panta 3.2 un 3.3 daļai konkrētajā gadījumā ir nepieciešama Ministru kabineta atļauja nekustamo īpašumu atsavināšanai.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Anotācijā norādīts, ka, ievērojot, ka rīkojuma projektā minētajiem nekustamajiem īpašumiem nav iespējams nodrošināt pieslēgumu koplietošanas ielai, tā atsavināšanā ir jāpiemēro Atsavināšanas likuma 44.panta astotā daļa, kā ar Atsavināšanas likuma 37.panta pirmās daļas 4.punkts (mantas pārdošana par brīvu cenu, kas ir vienāda ar nosacīto cenu, ja nekustamo īpašumu iegūst šā likuma 4.panta ceturtajā daļā minētā persona).
No rīkojuma projekta paskaidrojošajiem dokumentiem pievienotās Ķekavas novada pašvaldības 2022. gada 12. maija vēstules Nr.1-7.1/22/1187 izriet, ka pašvaldība, iepazīstoties ar esošo situāciju dabā un detālplānojuma "Dzintras" dokumentāciju, konstatējusi, ka nekustamajos īpašumos nav izbūvēta detālplānojumā paredzētā infrastruktūra, kā arī nav atrisināta juridiska piekļuve detālplānojuma teritorijai.
Ņemot vērā, ka viens no nekustamo īpašumu atsavināšanas iemesliem anotācijā minēts apstāklis, ka no tiem nav nodrošināts pieslēgums koplietošanas ielai, (ceļam), lūdzam sniegt skaidrojumu, vai atbilstoši Teritorijas attīstības plānošanas likuma 12. panta trešajai daļai Ķekavas novada pašvaldībai sākotnēji nav jārisina jautājums par detālplānojuma īstenošanu un, vai tādējādi (atrisinot piekļuves jautājumu), nemainītos risinājums par minēto nekustamo īpašumu nodošanu pašvaldībai vai atsavināšanu.
Papildus tam lūdzam izvērtēt, vai atsavinot nekustamos īpašumus (ceļus), kas nodrošina piekļuvi vairāku privātpersonu nekustamajiem īpašumiem, un tādējādi iekļaujot tos privāttiesiskā apgrozībā, nākotnē nevar tikt apdraudētas piekļuves iespējas atsavināmajiem nekustamajiem īpašumiem piegulošajiem īpašumiem. Arī, ja tie netiek atsavināti izsolē, tomēr pastāv iespēja, ka nekustamo īpašumu (ceļu) iegādājas nevis visi piegulošo nekustamo īpašumu īpašnieki kopīpašumā, bet gan viens vai atsevišķi piegulošo nekustamo īpašumu īpašnieki, kas var gan paši radīt šķēršļus citiem īpašniekiem vai operatīvajam transportam, tā arī atsavināt to citai personai.
No rīkojuma projekta paskaidrojošajiem dokumentiem pievienotās Ķekavas novada pašvaldības 2022. gada 12. maija vēstules Nr.1-7.1/22/1187 izriet, ka pašvaldība, iepazīstoties ar esošo situāciju dabā un detālplānojuma "Dzintras" dokumentāciju, konstatējusi, ka nekustamajos īpašumos nav izbūvēta detālplānojumā paredzētā infrastruktūra, kā arī nav atrisināta juridiska piekļuve detālplānojuma teritorijai.
Ņemot vērā, ka viens no nekustamo īpašumu atsavināšanas iemesliem anotācijā minēts apstāklis, ka no tiem nav nodrošināts pieslēgums koplietošanas ielai, (ceļam), lūdzam sniegt skaidrojumu, vai atbilstoši Teritorijas attīstības plānošanas likuma 12. panta trešajai daļai Ķekavas novada pašvaldībai sākotnēji nav jārisina jautājums par detālplānojuma īstenošanu un, vai tādējādi (atrisinot piekļuves jautājumu), nemainītos risinājums par minēto nekustamo īpašumu nodošanu pašvaldībai vai atsavināšanu.
Papildus tam lūdzam izvērtēt, vai atsavinot nekustamos īpašumus (ceļus), kas nodrošina piekļuvi vairāku privātpersonu nekustamajiem īpašumiem, un tādējādi iekļaujot tos privāttiesiskā apgrozībā, nākotnē nevar tikt apdraudētas piekļuves iespējas atsavināmajiem nekustamajiem īpašumiem piegulošajiem īpašumiem. Arī, ja tie netiek atsavināti izsolē, tomēr pastāv iespēja, ka nekustamo īpašumu (ceļu) iegādājas nevis visi piegulošo nekustamo īpašumu īpašnieki kopīpašumā, bet gan viens vai atsevišķi piegulošo nekustamo īpašumu īpašnieki, kas var gan paši radīt šķēršļus citiem īpašniekiem vai operatīvajam transportam, tā arī atsavināt to citai personai.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Rīkojuma projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka ar rīkojuma projektu tiek plānots atsavināt valsts meža zemi, lūdzam apsvērt nepieciešamību Ministru kabineta rīkojuma projektu saskaņot arī ar Zemkopības ministriju.
Piedāvātā redakcija
-