Atzinums

Projekta ID
22-TA-1567
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
27.07.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
              Ievērojot, ka izstrādātie grozījumi paredz turpmāk atteikties no pieprasījuma "Ielūguma vai izsaukuma apstiprināšana vīzas vai uzturēšanās atļaujas pieprasīšanai Latvijas Republikā" iesniegšanas klātienē Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldē un iesniegt pieprasījumu, izmantojot portālā www.latvija.lv pieejamo pakalpojumu, un noteikumu projekta anotācijā ietekme uz valsts budžetu nav norādīta, lūdzam papildināt anotācijas 3.sadaļu pie "Cita informācija'' norādot, ka iesaistītās institūcijas ar noteikumu projektu noteiktās normas nodrošinās tām piešķirto valsts budžeta līdzekļu ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
No projekta un tā anotācijas ir secināms, ka turpmāk ir plānots atteikties no pieprasījumu iesniegšanas klātienē Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldē, tajā pat laikā kā izņēmumu saglabājot šo opciju tikai darba devējiem. Turklāt no projekta anotācijas ir secināms, ka ietekmes uz valsts budžetu nav un iepriekšējo gadu pieredzē (identiskās pieejas ieviešana Covid laikā) problēmas netika konstatētas. Ņemot vērā minēto vēlamies vērst uzmanību uz sekojošiem aspektiem. Pirmkārt, atbilstoši Ministru kabineta 2017. gada 12. septembra noteikumu Nr. 557 “Noteikumi par valsts nodevu par vīzas, uzturēšanās atļaujas vai Eiropas Savienības pastāvīgā iedzīvotāja statusa Latvijas Republikā pieprasīšanai nepieciešamo dokumentu izskatīšanu un ar to saistītajiem pakalpojumiem” 3.punktu valsts nodevas likmes par ielūguma apstiprināšanu vīzas pieprasīšanai ir  10 euro par iesniegto pieprasījumu ielūguma apstiprināšanai (klātienē) un 5 euro par pieprasījumu ielūguma apstiprināšanai, kas iesniegts elektroniski, izmantojot valsts pārvaldes pakalpojumu portālā www.latvija.lv pieejamo speciālo tiešsaistes formu. Otrkārt, Covid laikā zināmā mērā bija ierobežota personu ceļošana un iespēja vairākus pakalpojumus saņemt klātienē, lai ierobežotu Covid izplatību. Līdz ar to, mūsuprāt, lai izdarītu  secinājumus par regulējuma iespējamo ietekmi, t.sk. fiskālo ietekmi uz valsts budžetu, būtu nepieciešams salīdzināt datus par saņemto klātienē un neklātienē pakalpojumu apjomu par attiecīgo periodu pirms Covid epidēmijas. Ņemot vērā minēto, lūdzam papildināt projekta anotāciju ar attiecīgo statistiku un paskaidrojumu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
No projekta un tā anotācijas ir secināms, ka turpmāk pieprasījumus, t.sk. saistīto ar nodarbinātību, sniegs tikai, izmantojot portālā www.latvija.lv pieejamo pakalpojumu "Ielūguma vai izsaukuma apstiprināšana vīzas vai uzturēšanās atļaujas pieprasīšanai Latvijas Republikā". Savukārt portālā www.latvija.lv pieejamā e- pakalpojuma "Ielūguma vai izsaukuma apstiprināšana vīzas vai uzturēšanās atļaujas pieprasīšanai Latvijas Republikā" aprakstā ir norādīts: "Pakalpojums nodrošina iespēju elektroniski iesniegt pieteikumu ielūguma vai izsaukuma apstiprināšanai, kas nepieciešams, lai ārzemnieks varētu pieprasīt vīzu vai uzturēšanās atļauju Latvijas Republikā. Pakalpojumu nevar izmantot gadījumā, ja uzaicina ārzemnieku, ko paredzēts nodarbināt Latvijas Republikā." Ņemot vērā, ka projekta anotācijā nav sniegta informācija par šā pakalpojuma izmaiņām, lūgums izvērtēt nepieciešamību veikt attiecīgus precizējumus projektā un tā anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-