Atzinums

Projekta ID
22-TA-1124
Atzinuma sniedzējs
Biedrība "Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera"
Atzinums iesniegts
26.09.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
LTRK norāda, ka noteikumu projektā nepieciešams sabalansēt atbalsta intensitāti ar efektīvu programmas mērķu sasniegšanu. Neatbilstoši zema atbalsta intensitāte rada pretēju efektu un komersanti saņemtu signālu, ka digitalizācija nav prioritāte un izvēlas neveikt nekādas darbības, lai paaugstinātu savu digitalizācijas pakāpi.
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot, kas  saprotams ar vairākiem komersantiem, vai 2 komersanti kvalificējas. Kāds ir vidējais biedru skaits biedrībās un vai projekta mērķiem dibinātas biedrības arī varēs kvalificēties. Kā tiek vērtēta nozaru pieredze un iesaiste, kurām nepieciešama digitalizācija?
 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
LTRK aicina noteikumu projektā skaidri iekļaut informāciju par to, kādus pakalpojumus gala labuma guvējs saņems, izmantojot vaučeri. No šī brīža redakcijas tas nav skaidrs. Ja ar vaučeri gala labuma guvējs varēs iegūt iekārtu vai pakalpojumu, LTRK lūdz nodrošināt, lai iekārtas izplatītājs vai pakalpojuma sniedzējs tiktu izvēlēts atklātā, nediskriminējošā konkursa procedūrā.
 
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot, kāds ir vidējais biedru skaits biedrībās un vai projekta mērķiem dibinātas biedrības arī varēs kvalificēties. Kā tiek vērtēta nozaru pieredze un iesaiste, kurām nepieciešama digitalizācija?
 
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Pamatojoties uz nepieciešamību sniegt efektīvu atbalstu uzņēmumiem digitalizācijas palielināšanai, LTRK aicina ņemt vērā šādus precizējumus:
Piedāvātā redakcija
izteikt noteikumu projekta 59.1.punktu šādā redakcijā:
“59.1. Rīgā un Pierīgas NUTS 3. līmeņa reģionā ir 50% (lieliem komersantiem) vai 60% (vidējiem komersantiem) vai 70% (sīkiem (mikro), maziem komersantiem)”
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Pamatojoties uz nepieciešamību sniegt efektīvu atbalstu uzņēmumiem digitalizācijas palielināšanai, LTRK aicina ņemt vērā šādus precizējumus:
Piedāvātā redakcija
izteikt noteikumu projekta 59.2. punktu šādā redakcijā:
“59.2. Kurzemes, Zemgales, Vidzemes un Latgales NUTS 3. līmeņa reģionā ir 50% (lieliem komersantiem) vai 60% (vidējiem komersantiem) vai 70% (sīkiem (mikro), maziem komersantiem)”
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Pamatojoties uz nepieciešamību sniegt efektīvu atbalstu uzņēmumiem digitalizācijas palielināšanai, LTRK aicina ņemt vērā šādus precizējumus:
 
Piedāvātā redakcija
izteikt noteikumu projekta 60.1. punktu šādā redakcijā:
“60.1. Rīgā un Pierīgas NUTS 3. līmeņa reģionā ir 50% (lieliem komersantiem) vai 60%  (vidējiem komersantiem) vai 70% (sīkiem (mikro), maziem komersantiem)”
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Pamatojoties uz nepieciešamību sniegt efektīvu atbalstu uzņēmumiem digitalizācijas palielināšanai, LTRK aicina ņemt vērā šādus precizējumus:
 
Piedāvātā redakcija
izteikt noteikumu projekta 60.2. punktu šādā redakcijā:
“60.2. Kurzemes, Zemgales, Vidzemes un Latgales NUTS 3. līmeņa reģionā ir 50% (lieliem komersantiem) vai 60% (vidējiem komersantiem) vai 70% (sīkiem (mikro), maziem komersantiem)”
 
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Pamatojoties uz nepieciešamību sniegt efektīvu atbalstu uzņēmumiem digitalizācijas palielināšanai, LTRK aicina ņemt vērā šādus precizējumus:
Piedāvātā redakcija
izteikt noteikumu projekta 63.punktu šādā redakcijā:
“63. Šo noteikumu 17.2.2. apakšpunktā minētajām izmaksām maksimāli pieļaujamā atbalsta intensitāte no atbalsta programmas kopējām attiecināmajām izmaksām sīkiem (mikro), maziem, vidējiem komersantiem, biedrībām un nodibinājumiem, pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizācijām, kas neatbilst lielā komersanta statusam, ir 70%, izņemot šo noteikumu 62. punktā minēto gala labuma guvēju, kam maksimāli pieļaujamā atbalsta intensitāte ir 100%.”.
10.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
No noteikuma projekta anotācijas nav skaidra demarkācija starp EDIC un LIAA funkcijām un iesaisti,  skatot EDIC funkcijas un uzdevumus reģionā.
 
Piedāvātā redakcija
-