Atzinums

Projekta ID
22-TA-2217
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
23.03.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts
Iebildums
Atbilstoši likumprojekta 13.panta pirmās daļas 3.un 4.punktam paredzēts noteikt, ka Aizsardzības ministrija var izveidot, un uz laika periodu, kas nepārsniedz 3 gadus, ļaut noteiktām komercsabiedrībām izmantot specializētu Aizsardzības ministrijas infrastruktūru, kā arī specializētus Aizsardzības ministrijas produktus vai preces. Attiecīgi ar likumprojekta 13.panta otro daļu paredzēts noteikt, ka minētās izmaksas par Aizsardzības ministrijas valdījumā esošas mantas izmantošanu atbilstoši faktiskajām izmaksām kompensē attiecīgais aizsardzības industrijas komersants.
Lūdzam papildināt likumprojekta anotāciju ar skaidrojumu par likumprojekta 13.panta otrās daļas piemērošanu, t.sk.skaidrojot, kāda veida līgums tiks slēgts starp Aizsardzības ministriju un attiecīgo komersantu, kā tiks noteiktas faktiskās izmaksas par kustamas vai nekustamas mantas izmantošanu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Likumprojekts
Iebildums
No likumprojekta 13.panta trešās daļas nav saprotams, kādā veidā paredzēts pārņemt lietošanā šajā normā minētos produktu prototipus, t.sk. kāds būs pārņemšanas process un kāda veida līgums tiks slēgts starp Aizsardzības ministriju un attiecīgo komersantu. Lūdzam papildināt likumprojekta anotāciju ar skaidrojumu par minētās normas piemērošanu, kā arī skaidrot, kā tiks noteiktas kompensējamās izmaksas, kas paredzētas attiecīgajā normā. Tāpat lūdzam skaidrot, vai minētā norma tiks piemērota stratēģiskās partnerības ietvaros, vai arī kādos citos gadījumos. 
Papildus lūdzam izvērtēt un skaidrot likumprojekta anotācijā, vai, ņemot vērā likumprojekta anotācijā norādīto, ka šādus produktu prototipus varētu izmantot apmācību vajadzībām, kā muzeja eksponātu vai utilizēt militāro mācību ietvaros, vai attiecīgajā normā lietošanas vietā nebūtu paredzama iegūšana īpašumā (it īpaši, ņemot vērā, ka paredzēts kompensēt radušās izmaksas, kas liecina, ka maksājums potenciāli varētu būt vienreizējs, nevis regulārs kā tas būtu, piemēram, nomas gadījumā, kā arī attiecīgā kustamā manta varētu tikt iznīcināta/utilizēta). 
 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Likumprojekts
Priekšlikums
Lūdzam izziņas 46. punktā precizēt sniegto skaidrojumu attiecībā uz AS“Attīstības finanšu institūcija Altum”, proti, Attīstības finanšu institūcijas likums nosaka, kādās jomās un kādiem mērķiem Finanšu institūcija (Altum) īsteno programmas, kas attiecīgi jāņem vērā nosakot atbalsta mehānismus kādai specifiskai jomai.
Tāpat lūdzam precizēt izziņas 46., 91. un 93. punktā sniegto skaidrojumu, ka Finanšu ministrija atsauc izteiktos iebildumus/priekšlikumus. Vēršam uzmanību, ka FM izteiktie iebildumi/priekšlikumi netiek uzturēti, ņemot vērā Aizsardzības ministrijas veiktos precizējumus likumprojektā vai sniegtos skaidrojumus izziņā atbilstoši attiecīgajam iebildumam/priekšlikumam.
Piedāvātā redakcija
-