Atzinums

Projekta ID
23-TA-2451
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
08.01.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atbilstoši anotācijas 3.sadaļas 6.punktā norādītajam 4.3.1.5. pasākuma ietvaros ir plānots elastības finansējums 3 987 156 euro apmērā, tai skaitā ERAF finansējums 3 389 083 euro un pašvaldības budžeta finansējums –  598 073 euro, savukārt atbilstoši noteikumu projekta 9.punktam elastības finansējumu 3 987 156 euro apmērā paredzēts priekšfinansēt no valsts budžeta finansējuma. Ņemot vērā, ka noteikumu projekta 8.punktā pasākumu paredzēts finansēt no ERAF finansējuma un pašvaldību budžetu finansējuma, uzskatām, ka  elastības finansējuma pašvaldību finansējuma daļa 598 073 euro apmērā priekšfinansējama no pašvaldību budžeta līdzekļiem. Līdz ar to nepieciešams precizēt noteikumu projekta 9.punktu, Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projekta 3.punktu un  anotācijas 1.3.apakšsadaļu un 3.sadaļas 6.punktu. Vienlaikus lūdzam Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projekta 3.punktā vārdu “euro” norādīt slīprakstā un pirms finansējuma apmēra lietot vārdus “ne vairāk kā”.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ievērojot infrastruktūras izveides mērķi - sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu sniegšana, kā arī MK noteikumu projekta 37.10.apakšpunktā noteikto, ka pasākuma ietvaros izveidotajā sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojuma infrastruktūrā ieguldījumu amortizācijas periodā netiek veikta saimnieciskā darbība, lūdzam papildināt 38.punktu, nosakot, ka bezatlīdzības lietošanā nodotajā infrastruktūrā ir aizliegts veikt saimniecisko darbību un sniegt sabiedrībā balstītus sociālos maksas pakalpojumus, kas nav minēti šajos noteikumos. Vēršam uzmanību, ka līdzīgu nosacījumu Labklājības ministrija jau ir iekļāvusi 23-TA-2598 Grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 20. decembra noteikumos Nr. 871 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.3.1. specifiskā atbalsta mērķa "Attīstīt pakalpojumu infrastruktūru bērnu aprūpei ģimeniskā vidē un personu ar invaliditāti neatkarīgai dzīvei un integrācijai sabiedrībā" 9.3.1.1. pasākuma "Pakalpojumu infrastruktūras attīstība deinstitucionalizācijas plānu īstenošanai" pirmās un otrās projektu iesniegumu atlases kārtas īstenošanas noteikumi". Ar atbilstošu skaidrojumu lūdzam papildināt arī anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Atkārtoti lūdzam precizēt anotācijas 3.sadaļas 1.- 6.punktus atbilstoši noteikumu projekta 8.punktā un 9.punktā paredzētajiem finansējuma apmēriem. Vienlaikus lūdzam 3.sadaļas 6.punktā norādīt 4.3.1.5. pasākumam plānoto kopējo attiecināmo finansējumu pa gadiem, tai skaitā atsevišķi izdalot elastības finansējuma daļu, kura priekšfinansēta no valsts budžeta līdzekļiem un pašvaldību budžetu līdzekļiem.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Ņemot vērā, ka noteikumu projekts tiks virzīts izskatīšanai Ministru kabineta sēdē 2024.gadā, nepieciešams anotācijas 3.sadaļas “Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem” tabulas ailēs precizēt norādītos periodus.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam precizēt anotācijas 3.sadaļu, svītrojot norādītos pašvaldību budžeta ieņēmumus 1.3.apakšpunktā, attiecīgi precizējot 3.3. un 5.3.apakšpunktus.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ierosinām pārskatīt noteikumu projekta nosaukumu, tajā svītrojot vārdus “Ministru kabineta noteikumi par”.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam redakcionāli precizēt 21.1. un 21.2.apakšpunktu (kā piedāvātajā redakcijā).
Piedāvātā redakcija
21.1. 34 422 euro gadā, pieskaitot 0,64 procentus no projekta tiešajām attiecināmajām izmaksām, neieskaitot tiešās projekta vadības personāla izmaksas, un summu reizina ar projekta plānoto īstenošanas ilgumu gados, ja projekta tiešās attiecināmās izmaksas ir līdz 5 000 000  euro (ieskaitot). Ja projekta īstenošanas gads neietver 12 kalendāra mēnešus, šī gada izmaksu ierobežojumu aprēķina proporcionāli projekta īstenošanas kalendāra mēnešu skaitam;
21.2. 84 787 euro gadā, ja projekta tiešās attiecināmās izmaksas ir virs 5 000 000 euro. Ja projekta īstenošanas gads neietver 12 kalendāra mēnešus, šī gada izmaksu ierobežojumu aprēķina proporcionāli projekta īstenošanas kalendāra mēnešu skaitam.
8.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai nodrošinātu korektu izpratni par to, ka nelikumīgi saņemtais komercdarbības atbalsts atmaksājams no līdzekļiem, par kuriem nav saņemts komercdarbības atbalsts, lūdzam izteikt MK noteikumu projekta 39.punktu šādā redakcijā.
Piedāvātā redakcija
Ja pasākuma ietvaros izveidotā sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu infrastruktūra projekta īstenošanas laikā vai šo noteikumu 37.10. apakšpunktā minētajā ieguldījumu amortizācijas periodā kļūst par infrastruktūru, kas saistīta ar saimniecisko darbību, kurai sniegtais atbalsts būtu kvalificējams kā komercdarbības atbalsts, finansējuma saņēmējs no līdzekļiem, par kuriem nav saņemts komercdarbības atbalsts, atmaksā sadarbības iestādei nelikumīgi saņemto atbalstu saskaņā ar Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļu.


 
9.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijā sniegto pamatojumu par elastības daļas priekšfinansēšanas būtisku nepieciešamību, iekļaujot informāciju par 4.3.1.5. pasākuma izveides nozīmīgumu Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam ietvaros, t.sk. sarunās ar Eiropas Komisiju panākto vienošanos par papildu finansējuma novirzīšanu 4.3.1.5. pasākuma īstenošanai un tā izveides nepieciešamību, kas attiecīgi samazina risku negatīva Eiropas Komisijas lēmuma saņemšanai par konkrētā pasākuma turpināšanu pie vidusposma pārskata.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ņemot vērā to, ka noteikumu projekta 26.punkts paredz, ka avansu sadarbības iestāde var piešķirt līdz 50 procentiem no projekta apstiprinātā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma un valsts budžeta finansējuma līdz Eiropas Komisijas lēmumam par vidusposma pārskatu, lūdzam papildināt anotāciju ar skaidrojumu, kāpēc šāds avansa apjoms noteikts līdz Eiropas Komisijas lēmumam, un vai pēc Eiropas Komisijas lēmuma plānots cits maksimālais avansa apmērs.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Aicinām iekļaut noteikumu projektā vai anotācijā informāciju par to, vai Finansējuma saņēmējiem pēc projekta īstenošanas būs pienākums uzkrāt datus par enerģijas patēriņu objektā, saskaņā ar Energoefektivitātes likuma 15. panta ceturto daļu.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Anotācija (ex-ante)
8.2. Cita informācija
Priekšlikums
Lūdzam salāgot anotācijā sniegto informāciju, ņemot vērā, ka anotācijas 1.3. sadaļas pēdējā rindkopā ir minēts, ka uz horizontālajiem principiem “Klimatdrošināšana” un “Energoefektivitāte pirmajā vietā” 4.3.1.5. pasākumam nav ietekmes.
Piedāvātā redakcija
-