Atzinums

Projekta ID
21-TA-570
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
24.11.2021.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atbilstoši Būvniecības likumam visas būves iedalās ēkās un inženierbūvēs. Ja redakcijā ar terminu "būve" nav domātas arī inženierbūves, piemēram, autoceļi, tilti, ūdensapgādes caurules, ūdenstorņi, sporta laukumi utt., tad iespējamo pārpratumu novēršanas nolūkos ir lietojams termins "ēka", nevis "būve".
Atbilstoši būvju klasifikācijai lietošanas veida objekts ir būve (ēka vai inženierbūve) vai telpu grupa, nevis "telpa", tādēļ redakcijā nav korekti atsaukties uz telpām, kurām būtu atbilstošs lietošanas veids.
Būvju klasifikācija nosaka terminu "telpu grupas lietošanas veids", tādēļ redakcijā termins "telpu grupas lietošanas kods" ir precizējams.
Redakcijā lietots saīsinātais nosaukums "Valsts kadastra informācijas sistēmā". Informācijas sistēmas nosaukums ir "Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēma" [Nekustamā īpašuma valsts kadastra likuma 3. panta otrā daļa].
Vārdiem "kuras ir reģistrēts" nav salāgotas dzimtes.

Redakcija nosaka divus secīgus nosacījumus "kurām ir noteikts atbilstošs telpu grupas lietošanas kods, kuras ir reģistrētas Valsts kadastra informācijas sistēmā". Ja redakcijas mērķis bija noteikt ieskatīšanos Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā un vērtēt šīs informācijas sistēmas datos reģistrēto telpu grupas lietošanas veidu vai ēkas galveno lietošanas veidu, tad pirmais nosacījums "kurām ir noteikts atbilstošs telpu grupas lietošanas kods" ir lieks vai dublējošs, jo telpu grupas lietošanas veida un ēkas galvenā lietošanas veida reģistrēšanas kārtību jeb "noteikšanu" kadastra datu reģistrēšanas jomā nosaka Ministru kabineta 2012. gada 10. janvāra noteikumu Nr. 48 "Būvju kadastrālās uzmērīšanas noteikumi" 78. punkts un vairākas normas Ministru kabineta 2012. gada 10. aprīļa noteikumos Nr. 263 "Kadastra objekta reģistrācijas un kadastra datu aktualizācijas noteikumi", savukārt telpu grupas lietošanas veida vai ēkas galvenā lietošanas veida noteikšanas (piemērošanas) saskaņošanas, kā arī lietošanas veida maiņas kārtību nosaka normatīvie akti būvniecības jomā.
 
Piedāvātā redakcija
6. Ārstniecības iestādi reģistrē ēkā vai telpu grupā, ja tā atbilst normatīvajos aktos noteiktajām obligātajām prasībām ārstniecības iestādēm un to struktūrvienībām, un Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā reģistrētais ēkas galvenais lietošanas veids vai telpu grupas lietošanas veids atbilst attiecīgās ārstniecības iestādes darbībai.
 
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atbilstoši Būvniecības likumam visas būves iedalās ēkās un inženierbūvēs. Ja redakcijā ar terminu "būve" nav domātas arī inženierbūves, piemēram, autoceļi, tilti, ūdensapgādes caurules, ūdenstorņi, sporta laukumi utt., tad iespējamo pārpratumu novēršanas nolūkos ir lietojams termins "ēka", nevis "būve".
Atbilstoši būvju klasifikācijai lietošanas veida objekts ir būve (ēka vai inženierbūve) vai telpu grupa, nevis "telpa", tādēļ redakcijā nav korekti atsaukties uz telpām, kurām būtu atbilstošs lietošanas veids.
Būvju klasifikācija nosaka terminu "telpu grupas lietošanas veids", tādēļ redakcijā termins "telpu grupas lietošanas kods" ir precizējams.
Redakcijā lietots saīsinātais nosaukums "Valsts kadastra informācijas sistēmā". Informācijas sistēmas nosaukums ir "Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēma" [Nekustamā īpašuma valsts kadastra likuma 3. panta otrā daļa].
Vārdiem "kuras ir reģistrēts" nav salāgotas dzimtes.

Redakcija nosaka divus secīgus nosacījumus "kurām ir noteikts atbilstošs telpu grupas lietošanas kods, kuras ir reģistrētas Valsts kadastra informācijas sistēmā". Ja redakcijas mērķis bija noteikt ieskatīšanos Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā un vērtēt šīs informācijas sistēmas datos reģistrēto telpu grupas lietošanas veidu vai ēkas galveno lietošanas veidu, tad pirmais nosacījums "kurām ir noteikts atbilstošs telpu grupas lietošanas kods" ir lieks vai dublējošs, jo telpu grupas lietošanas veida un ēkas galvenā lietošanas veida reģistrēšanas kārtību jeb "noteikšanu" kadastra datu reģistrēšanas jomā nosaka Ministru kabineta 2012. gada 10. janvāra noteikumu Nr. 48 "Būvju kadastrālās uzmērīšanas noteikumi" 78. punkts un vairākas normas Ministru kabineta 2012. gada 10. aprīļa noteikumos Nr. 263 "Kadastra objekta reģistrācijas un kadastra datu aktualizācijas noteikumi", savukārt telpu grupas lietošanas veida vai ēkas galvenā lietošanas veida noteikšanas (piemērošanas) saskaņošanas, kā arī lietošanas veida maiņas kārtību nosaka normatīvie akti būvniecības jomā.
Piedāvātā redakcija
6. Ārstniecības iestādi reģistrē ēkā vai telpu grupā, ja tā atbilst normatīvajos aktos noteiktajām obligātajām prasībām ārstniecības iestādēm un to struktūrvienībām, un Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā reģistrētais ēkas galvenais lietošanas veids vai telpu grupas lietošanas veids atbilst attiecīgās ārstniecības iestādes darbībai.
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūgums precizēt, ka ārstniecības iestāde iesniedz reģistrācijas iesniegumu, lai ārstniecības iestādi reģistrētu, nevis tikai lai reģistrā iekļautu informāciju par šo iestādi.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2016. gada 27. aprīļa Regulas (ES) 2016/679 Par fizisku personu datu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46/EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) (turpmāk – Datu regula) 5. panta 1. punkta a) apakšpunktā ir noteikts datu apstrādes likumības un godprātības princips, t.i., jebkurai personas datu apstrādei ir jābūt tiesiskam pamatam. Ievērojot, ka par personas datu apstrādes atbilstību Datu regulai ir atbildīgs pārzinis, pārzinim katrā konkrētā gadījumā būtu jāvērtē, vai pastāv tiesisks mērķis plānotajai personas datu apstrādei, vai šo mērķi var sasniegt ar iecerēto personas datu apstrādi un vai šo mērķi nav iespējams sasniegt, apstrādājot personas datus mazākā apjomā, citā veidā vai arī neapstrādājot tos vispār.
Ministru kabineta noteikumu projekts “Ārstniecības iestāžu reģistra izveides, papildināšanas un uzturēšanas kārtība” (turpmāk – projekts) paredz apstrādāt datus par ārstniecības iestādes vadītāju vai paraksttiesīgu personu (projekta 7.6.punkts, 19.2.punkts un 28.4.punkts). Neskatoties uz to, ka projektā netiek pilnībā atšifrēts, kādas fiziskas personas datu kategorijas plānots apstrādāt par ārstniecības iestādes vadītāju vai paraksttiesīgu personu, izņemot projekta 28.4.punktu, norādām, ka projekta ietvaros veiktajai fiziskas personas datu apstrādei jābūt atbilstošai Datu regulā noteiktajam. Ņemot vērā minēto, lai netiktu apstrādāts pārmērīgi daudz fiziskas personas datu, aicinām precizēt projektu kopumā, norādot, kādas konkrētas fiziskas personas datu kategorijas par ārstniecības iestādes vadītāju vai paraksttiesīgu personu tiks apstrādātas projekta ietvaros (piemēram, vārds, uzvārds, personas kods, sejas fotoattēls u.tt.). Tāpat, lai būtu izprotams attiecīgās informācijas (tostarp personas datu) apstrādes tiesiskais pamats, aicinām to detalizētāk aprakstīt projekta anotācijā, norādot, kādam mērķim nepieciešams apstrādāt attiecīgo personas datu kategoriju, izvērtējot, vai tiek apstrādāts samērīgs datu daudzums.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot, kāpēc netiek paredzēta iespēja lūgt ārstniecības iestādei iesniegt trūkstošos dokumentus, ja tādi konstatēti. Attiecīgi uzreiz tiek atteikta ārstniecības iestādes reģistrācija atbilstoši projekta 15.2.apakšpunktam, ja ārstniecības iestāde neiesniedz vai neuzrāda šo noteikumu 7. un 8. punktā prasīto informāciju vai dokumentus. Arī projekta 22.1.apakšpunkts paredz, ka uzreiz tiek atteikts reģistrēt informācijas izmaiņas, ja ārstniecības iestāde neiesniedz vai neuzrāda šo noteikumu 19. un 20. punktā prasīto informāciju vai dokumentus.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka projekta 12.punktā norādīts, ka Veselības inspekcija pieņem lēmumu par ārstniecības iestādes reģistrēšanu vai atteikumu reģistrēt ārstniecības iestādi, lūdzam precizēt 15.punkta ievaddaļu. Proti, Veselības inspekcija nevis atsaka reģistrāciju, bet pieņem lēmumu par atteikumu reģistrēt.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ja šajā punktā ir domāts konkrēti Valsts valodas likums, lūdzam to rakstīt ar lielo sākuma burtu.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atbilstoši Būvniecības likumam visas būves iedalās ēkās un inženierbūvēs. Ja redakcijā ar terminu "būve" nav domātas arī inženierbūves, piemēram, autoceļi, tilti, ūdensapgādes caurules, ūdenstorņi, sporta laukumi utt., tad iespējamo pārpratumu novēršanas nolūkos ir lietojams termins "ēka", nevis "būve".
Atbilstoši būvju klasifikācijai lietošanas veida objekts ir būve (ēka vai inženierbūve) vai telpu grupa, nevis "telpa", tādēļ redakcijā nav korekti atsaukties uz telpām, kurām būtu atbilstošs lietošanas veids.
Lai redakcija būtu viennozīmīgi saprotama un ārstniecības iestādes reģistrēšanas izvērtēšana būtu salāgota ar kadastra datu reģistrēšanas kārtību, projekta 15.4. apakšpunkta redakcijā ir jānosaka, ka ārstniecības iestādes reģistrāciju atsaka, ja Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā nav reģistrēts ekspluatācijā pieņemšanas gads (paši kadastra dati (gadaskaitlis)), nevis akts (dokuments). Jāņem vērā, ka pašlaik datu apmaiņas ietvaros starp būvniecības informācijas sistēmu un Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmu kadastra dati (gads) par objekta pieņemšanu ekspluatācijā tiek reģistrēti arī bez paša akta (dokumenta) saņemšanas Valsts zemes dienestā. Akta par objekta pieņemšanu ekspluatācijā metadati arī tiek reģistrēti Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā, taču šo dokumentu metadatu izvērtēšana minētā regulējuma ietvaros, iespējams, nav lietderīga, jo regulējums paredz pārbaudīt tikai faktu (objekts ir vai nav pieņemts ekspluatācijā) un par to liecina konkrēti kadastra dati (gadaskaitlis) par objekta pieņemšanu ekspluatācijā.
 
Piedāvātā redakcija
15.4. ēkai vai telpu grupai, kurā ārstniecības iestāde plāno sniegt veselības aprūpes pakalpojumus, ekspluatācijā pieņemšanas gads nav reģistrēts Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā, kā arī vai ēkas vai telpu grupas lietošanas veids, kas reģistrēts Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā, neatbilst ārstniecības iestādes plānotajai darbībai;
 
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atbilstoši Būvniecības likumam visas būves iedalās ēkās un inženierbūvēs. Ja redakcijā ar terminu "būve" nav domātas arī inženierbūves, piemēram, autoceļi, tilti, ūdensapgādes caurules, ūdenstorņi, sporta laukumi utt., tad iespējamo pārpratumu novēršanas nolūkos ir lietojams termins "ēka", nevis "būve".
Atbilstoši būvju klasifikācijai lietošanas veida objekts ir būve (ēka vai inženierbūve) vai telpu grupa, nevis "telpa", tādēļ redakcijā nav korekti atsaukties uz telpām, kurām būtu atbilstošs lietošanas veids.
Lai redakcija būtu viennozīmīgi saprotama un ārstniecības iestādes reģistrēšanas izvērtēšana būtu salāgota ar kadastra datu reģistrēšanas kārtību, projekta 15.4. apakšpunkta redakcijā ir jānosaka, ka ārstniecības iestādes reģistrāciju atsaka, ja Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā nav reģistrēts ekspluatācijā pieņemšanas gads (paši kadastra dati (gadaskaitlis)), nevis akts (dokuments). Jāņem vērā, ka pašlaik datu apmaiņas ietvaros starp būvniecības informācijas sistēmu un Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmu kadastra dati (gads) par objekta pieņemšanu ekspluatācijā tiek reģistrēti arī bez paša akta (dokumenta) saņemšanas Valsts zemes dienestā. Akta par objekta pieņemšanu ekspluatācijā metadati arī tiek reģistrēti Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā, taču šo dokumentu metadatu izvērtēšana minētā regulējuma ietvaros, iespējams, nav lietderīga, jo regulējums paredz pārbaudīt tikai faktu (objekts ir vai nav pieņemts ekspluatācijā) un par to liecina konkrēti kadastra dati (gadaskaitlis) par objekta pieņemšanu ekspluatācijā.
Piedāvātā redakcija
15.4. ēkai vai telpu grupai, kurā ārstniecības iestāde plāno sniegt veselības aprūpes pakalpojumus, ekspluatācijā pieņemšanas gads nav reģistrēts Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā, kā arī vai ēkas vai telpu grupas lietošanas veids, kas reģistrēts Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā, neatbilst ārstniecības iestādes plānotajai darbībai;
 
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūgums precizēt, kas ir domāts ar "e-adresi". Ja tā ir oficiālā elektroniskā adrese atbilstoši Oficiālās elektroniskās adreses likumam, tad aicinām izmantot tādu pašu terminu kā likumā.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atbilstoši Būvniecības likumam visas būves iedalās ēkās un inženierbūvēs. Ja redakcijā ar terminu "būve" nav domātas arī inženierbūves, piemēram, autoceļi, tilti, ūdensapgādes caurules, ūdenstorņi, sporta laukumi utt., tad iespējamo pārpratumu novēršanas nolūkos ir lietojams termins "ēka", nevis "būve".
Atbilstoši būvju klasifikācijai lietošanas veida objekts ir būve (ēka vai inženierbūve) vai telpu grupa, nevis "telpa", tādēļ redakcijā nav korekti atsaukties uz telpām, kurām būtu atbilstošs lietošanas veids.
Būvju klasifikācija nosaka terminu "telpu grupas lietošanas veids", tādēļ redakcijā termins "telpu grupas lietošanas kods" ir precizējams.
Redakcijā lietots saīsinātais nosaukums "Valsts kadastra informācijas sistēmā". Informācijas sistēmas nosaukums ir "Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēma" atbilstoši Nekustamā īpašuma valsts kadastra likuma 3. panta otrajai daļai.
No redakcijas nav skaidrs, cik un kādi nosacījumi attiecas uz telpu grupu. Redakciju var pārprast un uzskatīt, ka ir pietiekoši ar objekta (telpu grupas) reģistrēšanas faktu Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā, taču tā nav. Objektam (telpu grupai) ir jābūt gan reģistrētam Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā, gan tās lietošanas veidam kadastra datos ir jābūt atbilstošam attiecīgās ārstniecības iestādes darbībai.
Redakcijā nesaprotami tiek lietots termins "noteikts atbilstošs telpu grupas lietošanas kods".  Atsauce uz lietošanas veida noteikšanu ir lieka (dublējoša), jo telpu grupas lietošanas veida un ēkas galvenā lietošanas veida reģistrēšanas kārtību jeb "noteikšanu" kadastra datu reģistrēšanas jomā nosaka Ministru kabineta 2012. gada 10. janvāra noteikumu Nr. 48 "Būvju kadastrālās uzmērīšanas noteikumi" 78. punkts un vairākas normas Ministru kabineta 2012. gada 10. aprīļa noteikumos Nr. 263 "Kadastra objekta reģistrācijas un kadastra datu aktualizācijas noteikumi", savukārt telpu grupas lietošanas veida vai ēkas galvenā lietošanas veida noteikšanas (piemērošanas) saskaņošanas, kā arī lietošanas veida maiņas kārtību nosaka normatīvie akti būvniecības jomā.
No esošās redakcijas (iekavu lietošanas redakcijā) izriet, ka filiāli reģistrē adresē vai kadastra apzīmējumā, taču, piemēram, kadastra apzīmējums ir viennozīmīga, neatkārtojama un nemainīga ciparu kombinācija (identifikators), kurā nav iespējams reģistrēt vēl arī ārstniecības iestādes filiāli.
 
Piedāvātā redakcija
20. Reģistrēta ārstniecības iestāde var reģistrēt jaunu ārstniecības iestādes filiāli, ja ēka vai telpu grupa, kurā plānots reģistrēt jaunu ārstniecības iestādes filiāli, atbilst šo noteikumu 6. punktā noteiktajiem kritērijiem. Šādā gadījumā ārstniecības iestāde iesniedz šo noteikumu 7. un 8. punktā minētos dokumentus, kas tiek izskatīti šo noteikumu 12. punktā noteiktajā kārtībā.
 
12.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atbilstoši Būvniecības likumam visas būves iedalās ēkās un inženierbūvēs. Ja redakcijā ar terminu "būve" nav domātas arī inženierbūves, piemēram, autoceļi, tilti, ūdensapgādes caurules, ūdenstorņi, sporta laukumi utt., tad iespējamo pārpratumu novēršanas nolūkos ir lietojams termins "ēka", nevis "būve".
Atbilstoši būvju klasifikācijai lietošanas veida objekts ir būve (ēka vai inženierbūve) vai telpu grupa, nevis "telpa", tādēļ redakcijā nav korekti atsaukties uz telpām, kurām būtu atbilstošs lietošanas veids.
Būvju klasifikācija nosaka terminu "telpu grupas lietošanas veids", tādēļ redakcijā termins "telpu grupas lietošanas kods" ir precizējams.
Redakcijā lietots saīsinātais nosaukums "Valsts kadastra informācijas sistēmā". Informācijas sistēmas nosaukums ir "Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēma" atbilstoši Nekustamā īpašuma valsts kadastra likuma 3. panta otrajai daļai.
No redakcijas nav skaidrs, cik un kādi nosacījumi attiecas uz telpu grupu. Redakciju var pārprast un uzskatīt, ka ir pietiekoši ar objekta (telpu grupas) reģistrēšanas faktu Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā, taču tā nav. Objektam (telpu grupai) ir jābūt gan reģistrētam Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā, gan tās lietošanas veidam kadastra datos ir jābūt atbilstošam attiecīgās ārstniecības iestādes darbībai.
Redakcijā nesaprotami tiek lietots termins "noteikts atbilstošs telpu grupas lietošanas kods".  Atsauce uz lietošanas veida noteikšanu ir lieka (dublējoša), jo telpu grupas lietošanas veida un ēkas galvenā lietošanas veida reģistrēšanas kārtību jeb "noteikšanu" kadastra datu reģistrēšanas jomā nosaka Ministru kabineta 2012. gada 10. janvāra noteikumu Nr. 48 "Būvju kadastrālās uzmērīšanas noteikumi" 78. punkts un vairākas normas Ministru kabineta 2012. gada 10. aprīļa noteikumos Nr. 263 "Kadastra objekta reģistrācijas un kadastra datu aktualizācijas noteikumi", savukārt telpu grupas lietošanas veida vai ēkas galvenā lietošanas veida noteikšanas (piemērošanas) saskaņošanas, kā arī lietošanas veida maiņas kārtību nosaka normatīvie akti būvniecības jomā.
No esošās redakcijas (iekavu lietošanas redakcijā) izriet, ka filiāli reģistrē adresē vai kadastra apzīmējumā, taču, piemēram, kadastra apzīmējums ir viennozīmīga, neatkārtojama un nemainīga ciparu kombinācija (identifikators), kurā nav iespējams reģistrēt vēl arī ārstniecības iestādes filiāli.
Piedāvātā redakcija
20. Reģistrēta ārstniecības iestāde var reģistrēt jaunu ārstniecības iestādes filiāli, ja ēka vai telpu grupa, kurā plānots reģistrēt jaunu ārstniecības iestādes filiāli, atbilst šo noteikumu 6. punktā noteiktajiem kritērijiem. Šādā gadījumā ārstniecības iestāde iesniedz šo noteikumu 7. un 8. punktā minētos dokumentus, kas tiek izskatīti šo noteikumu 12. punktā noteiktajā kārtībā.
13.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ja šajā punktā ir domāts konkrēti Valsts valodas likums, lūdzam to raksīt ar lielo sākuma burtu.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Iebildums
Normas pēc būtības dublējās. Nosacījumi ir tie paši, kas noteikti projekta 15.4. apakšpunktā.
 
Piedāvātā redakcija
22.3. izpildās šo noteikumu 15.4. apakšpunktā noteiktie nosacījumi.
 
15.
Noteikumu projekts
Iebildums
Normas pēc būtības dublējās. Nosacījumi ir tie paši, kas noteikti projekta 15.4. apakšpunktā.
Piedāvātā redakcija
22.3. izpildās šo noteikumu 15.4. apakšpunktā noteiktie nosacījumi.
16.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt gan nodaļas nosaukumu, gan nodaļā ietvertos punktus, lai būtu saprotams, ka Veselības inspekcija aptur ārstniecības iestādes darbību vai izslēdz to no reģistra, nevis tikai iekļauj informāciju reģistrā par šiem faktiem.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
Iebildums
Norādām, ka saskaņā ar Datu regulas 5. panta 1. punkta e) apakšpunktu pārzinim ir jānodrošina, ka personas dati tiek glabāti tik ilgi, cik tas ir nepieciešams nolūkiem, kādiem personas dati tiek apstrādāti. Papildus norādāms, ka Datu regulā nav noteikti konkrēti termiņi datu glabāšanai, tomēr šie termiņi ir saistīti ar pārziņa datu apstrādes nolūkiem un to sasniegšanai nepieciešamo datu apjomu.
Vēršam uzmanību, ka no projekta un tā anotācijas nav saprotams, cik ilgi tiks uzglabāti fiziskas personas dati par ārstniecības iestādes vadītāju vai paraksttiesīgu personu – vai tie tiks dzēsti uzreiz pēc informācijas iekļaušanas reģistrā par ārstniecības iestādes izslēgšanas no reģistra, vai ir paredzēts cits personas datu glabāšanas termiņš. Ņemot vērā minēto, lūdzam papildināt projektu vai tā anotāciju, norādot termiņu un tā pamatojumu minēto personas datu glabāšanai.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam anotācijā skaidrot, kāpēc šīm normām tiek noteikts cits spēkā stāšanās termiņš nekā pārējam projektam.
Piedāvātā redakcija
-