Atzinums

Projekta ID
24-TA-2119
Atzinuma sniedzējs
Biedrība "Latvijas Sporta federāciju padome"
Atzinums iesniegts
09.10.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Plāna projekts
Iebildums

“Par Rīcības plānu liekā svara un aptaukošanās izplatības pieauguma mazināšanai 2025.–2029. gadam”
Biedrība „Latvijas Sporta federāciju padome” (turpmāk – LSFP) ir iepazinusies ar Tiesību aktu portālā 02.10.2025 saskaņošanai (līdz 09.10.2025) ievietoto (24-TA-2119) plāna  projektu “Rīcības plāns liekā svara un aptaukošanās izplatības pieauguma mazināšanai 2025.–2029. gadam” (turpmāk – Plāns).
Plāna izstrādi paredz Valdības rīcības plāns Deklarācijas par Evikas Siliņas vadītā Ministru kabineta iecerēto darbību īstenošanai  (pasākums 15.1.), kurā tajā skaitā, sekmējot aktīvu dzīvesveidu, kā darbības rezultāts ir norādīts mērķēti pasākumi liekā svara un aptaukošanās risku mazināšanai, kā arī fizisko aktivitāšu veicināšanai. Kā norādīts Plānā, lai tuvinātos mērķa sasniegšanai un veicinātu iedzīvotāju veselību, kā arī risinātu ar lieko svaru un aptaukošanos saistītās problēmas, nepieciešams izstrādāt un īstenot šo starpnozaru rīcības Plānu, un problēmas risināšanā ir nozīmīga starpsektoru sadarbība.
LSFP izskatot 02.10.2025 pievienoto(24-TA-2119) jauno Plāna projektu, konstatē, ka ir veiktas būtiskas izmaiņas sākotnējā Plāna projektā, kurš tika nodots sabiedrības līdzdalības apspriedei 2024.gadā. Tā Plāna (4.sadaļa) mērķi un rīcības virzieni sadaļā – Politikas rezultāts un rezultatīvie rādītāji: jaunajā Plāna 1.punktā ir norādīts  “Palielinās pusaudžu (11, 13 un 15 g.v.) īpatsvars, savukārt sākotnējā Plāna 1.punktā bija norādīts  “Palielinās bērnu īpatsvars”.
LSFP lūdz Veselības ministrijas pārstāvjus Plānā nesašaurināt bērnu vecumu līdz pusaudži (11, 13 un 15 g.v.), jo arī Valdības rīcības plāna īstenošanai pasākuma 15.1. izpildē ir norādīts, ka palielinās bērnu īpatsvars, un tās ir pamatotas bērnu tiesības, kas noteiktas Bērnu tiesību aizsardzības likumā , ka bērns ir persona, kas nav sasniegusi 18 gadu vecumu. Bērnu tiesību aizsardzības likums arī paredz, ka bērna tiesības tiek aizsargātas, lai sasniegtu arī mērķi, kā bērna orientāciju uz veselīgu dzīvesveidu, kā ar valsts un pašvaldības sniedz atbalstu ģimenes un bērnu izglītības, veselības nostiprināšanas, kultūras un sporta, kā arī atpūtas iestādēm un organizācijām, lai sekmētu bērna fizisko attīstību un radošo darbību, gādā par bērna brīvā laika pavadīšanas iespējām un sniedz citus pakalpojumus, kuri veicina bērna pilnveidošanos un palīdz ģimenei bērna audzināšanā. Un tas ir kopsakarībā ar Sporta likuma  1.pantu, kas nosaka, ka sports ir visu veidu individuālas vai organizētas aktivitātes fiziskās un garīgās veselības saglabāšanai un uzlabošanai, kā arī panākumu gūšanai sporta sacensībās.
LSFP atbilstoši Sporta likumam, ne tikai koordinē Latvijā atzīto sporta federāciju (kas apvieno vairāk kā 2000 biedrus – t.sk. sporta klubus un sporta izglītības iestādes) darbību, kā arī pārstāv un īsteno to kopīgās intereses, veic to kontroli sporta jomā un sertificē sporta speciālistus (sporta darbiniekus), bet arī kā nevalstiska organizācija (turpmāk – NVO) bija iesaistīta Nacionālajā attīstības plānā 2021.–2027. gadam  (turpmāk – NAP) prioritātes “Kultūra un sports aktīvai un pilnvērtīgai dzīvei” ekspertu darba grupas sastāvā.
Kā norādīts NAP [363] – “fiziskās aktivitātes ir viens no sabiedrības veselības priekšnoteikumiem, ar tām regulāri jānodarbojas jau no bērnības un jāturpina visa mūža garumā. Pasaules Veselības organizācija norāda, ka tādējādi mazinās risks saslimt ar sirds un asinsvadu slimībām, otrā tipa cukura diabētu un dažu veidu onkoloģiskām slimībām, tāpat arī neveidojas liekais svars. Ikdienas kustības ir svarīgas labam noskaņojumam. Slimību profilakses un kontroles centra (turpmāk – SPKC) pētījumu dati norāda, ka lielākā daļa bērnu un pieaugušo Latvijā nav pietiekami fiziski aktīvi”.
Tas arī minēts Valsts kancelejas 2024.gada ziņojumā par NAP izpildi  (Rīcības virziens “Cilvēku līdzdalība kultūras un sporta aktivitātēs) – sabiedrības veselības kontekstā būtisks rādītājs ir nodarbošanās ar sportu un fiziskajām aktivitātēm, konstatējot ar SPKC datiem,  ka NAP [365] noteiktais 15–74 gadus vecu iedzīvotāju īpatsvars ar pietiekamu fizisko aktivitāti – vismaz 2 reizes nedēļā 30 min procentos (%) mērķa indikatora grafiskais novērtējumā tiek norādīts, kā virzība ir pretēja mērķim, mērķa sasniegšanas varbūtība zema, un tāpēc ir arī būtu būtiska SPKC un LSFP sadarbība Plāna (4.sadaļa) politikas rezultāta 2.punktā norādītā - Palielinās iedzīvotāju (15-74 g.v.) īpatsvars, kuri brīvajā laikā veic vismaz 30 min ilgus fiziskos vingrojumus līdz vieglam elpas trūkumam vai svīšanai vismaz 2-3 reizes nedēļā vai biežāk, rezultatīvā rādītāja sasniegšanai.
SPKC izstrādātie “Fizisko aktivitāšu ieteikumi Latvijas iedzīvotājiem“ ir kā atsauce iekļauta Pasaules Veselības organizācijas pārskatā par fiziskajām aktivitātēm Latvijā , kur arī norādīts, ka sporta infrastruktūra ir brīvā laika fiziskajām aktivitātēm, un tas ietver  būves fizisko aktivitāšu nodrošināšanā, brīvpieejas brīvā laika atpūtas laukumi, pārgājienu takas, veloceļi, dažādas brīvā laika pavadīšanas vietas, kas tiek labiekārtotas un uzturētas ar mērķi veicināt sabiedrības iesaisti fizisko aktivitāšu veikšanā un veselības uzturēšanā, norādot atsauci uz Sporta politikas pamatnostādnēm 2022.–2027.gadam un Sabiedrības veselības pamatnostādnēm 2021.–2027. gadam.
Pasaules Veselības organizācijas pārskatā par Latviju norādīts, ka lai gan nav izveidots valsts mēroga valdības koordinācijas mehānisms, fizisko aktivitāšu veicināšana ir Veselības ministrijas (veselības veicināšana) un Izglītības un zinātnes ministrijas (sports) atbildība. Šis dokuments ir iekļauts vienotā Eiropas Savienības sporta politikas dokumentu kopumā , kur arī minēts, ka Eiropas Komisija veicinot veselīgas fiziskās aktivitātes, kas veicina ikgadēju aktivitāti “Eiropas Sporta nedēļa (EWoS)”.
LSFP kopš 2016.gada ir Eiropas Sporta nedēļas (EWoS) nacionālais koordinators Latvijā, iesaistot fizisko aktivitāšu kopumā Latvijas iedzīvotājus gan sadarbībā ar pašvaldībām, gan fizisko aktivitāšu atbalstītājiem un sporta organizācijām, kā arī veic informatīvos pasākumus un ir izveidojusi šo fizisko aktivitāšu norises kartējumu, kas pieejams LSFP izveidotajā Eiropas Sporta nedēļas (EWoS) Latvijā BeActive (beactive.lv) tīmekļa vietnē  .
LSFP kā līdzatbildīgā institūcija ir iekļauta Sabiedrības veselības pamatnostādnēs 2021.–2027. gadam  1. Rīcības virziena: Veselīgs un aktīvs dzīvesveids -1.2.Veicināt lielāku iedzīvotāju fizisko aktivitāti ikdienā, īstenojot vienotu fizisko aktivitāšu veicināšanas politiku (1.2.4.punkts), un sekmīgi sadarbojas ar Latvijas Antidopinga biroju arī nacionāla līmeņa komisiju darbā .
Diemžēl LSFP konstatē, ka jaunajā Plāna projektā un Plāna projektam 02.10.2025. pievienotajā izziņā ir norādīts, ka LSFP ir svītrota no līdzatbildīgo institūciju saraksta (sākotnējā Plāna projektā LSFP bija norādīta kā līdzatbildīga institūciju Plāna uzdevumu tabulā 1.12., 1.14.,1.15.apakšpunktos), kaut gan no iepriekš minētā ir redzams, ka līdz šim LSFP veiktā darbība fizisko aktivitāšu norises sekmēšanai ir tieši vēsta uz Plānā norādīto fizisko aktivitāšu uzlabošanu, lai novērstu liekā svara attīstību (primārā profilakse), kur arī norādīts, ka arī nepietiekama fiziskā aktivitāte ir būtiskākie liekā svara un aptaukošanās attīstības cēloņi, tādēļ efektīvai liekās ķermeņa masas izplatības ierobežošanai Latvijas iedzīvotāju vidū ir nepieciešams īstenot mērķtiecīgus pasākumus ikdienas paradumu maiņai, veicinot fizisko aktivitāšu pieaugumu un veselīgu uztura paradumu veidošanos.
Kā norādīts Tiesību aktu portālā 02.10.2025 ievietoto (24-TA-2119) plāna projektā “Rīcības plāns liekā svara un aptaukošanās izplatības pieauguma mazināšanai 2025.–2029. gadam”, Plāns ir izstrādāts, ka lai tuvinātos mērķa sasniegšanai un veicinātu iedzīvotāju veselību, kā arī risinātu ar lieko svaru un aptaukošanos saistītās problēmas, nepieciešams izstrādāt un īstenot šo starpnozaru rīcības Plānu, un problēmas risināšanā ir nozīmīga starpsektoru sadarbība.
Ņemot vērā augstāk minēto, lūdzam LSFP atkārtoti ieļaut kā līdzatbildīgo institūciju Plāna uzdevumu tabulā 1.12., 1.14.,1.15.apakšpunktos, kā arī papildus iekļaut arī Plāna uzdevumu tabulā 1.16., 1.17., 1.18.apakšpunktos. Lūdzam arī 1.15.apakšpunktā sadaļā Pasākums papildināt ar LSFP un izteikt sekojošā redakcijā “LSFP sadarbībā ar pašvaldībām apzināt sporta organizāciju piedāvāto fizisko aktivitāšu pieejamību iedzīvotājiem reģionos”. Tas arī sekmētu sadarbību SPKC izstrādāto “Vadlīnijas pašvaldībām veselības veicināšanā” 7.2.punkta “Ieteikumi fizisko aktivitāšu veicināšanai” un 7.3.punkta “Ieteikumi dopinga profilaksei, godīga sporta un veselīgas trenēšanas kultūras veicināšanai” ietvaros.
LSFP ar savu kapacitāti kā līdzatbildībā institūcija sniegtu būtisku atbalstu Plānā noteiktā 1.Rīcības virziena - Veselīgs un aktīvs dzīvesveids (primārās profilakses līmenis) atbildīgajām institūcijām Veselības ministrijai un Slimību profilakses un kontroles centram (SPKC). LSFP arī izsaka pateicību par Veselības ministrijai  par līdzšinējo fizisko aktivitāšu veicināšanu, nodrošinot šīs sabiedrības veselības prioritātes starpnozaru sadarbību un mērķtiecīgu, saskaņota rīcība fiziskās aktivitātes veicināšanai sabiedrībā, un atbalsta Slimību profilakses un kontroles centram (SPKC)  norādīto, ka lai cilvēks spētu pienācīgi funkcionēt, ir nepieciešamas fiziskās aktivitātes. Pasaules Veselības organizācija (PVO) fiziskās aktivitātes definē kā jebkura veida ķermeņa kustības, ko rada skeleta muskuļi un kuru laikā tiek patērēta enerģija. Fiziskās aktivitātes ietver gan vingrojumus, gan citas darbības, kas saistītas ar ķermeņa kustību, piemēram, sporta spēles, pastaigas, riteņbraukšanu, mājas uzkopšanas vai dārza darbus, peldēšanu, aktīvās atpūtas pasākumus.

Ar cieņu,
LSFP prezidents, valdes priekšsēdētājs Vladimirs Šteinbergs

Sagatavoja
LSFP jurists M.Liepiņš maris.liepins@lsfp.lv, 68622777
Piedāvātā redakcija
-
2.
Plāna projekts
Iebildums

“Par Rīcības plānu liekā svara un aptaukošanās izplatības pieauguma mazināšanai 2025.–2029. gadam”
Biedrība „Latvijas Sporta federāciju padome” (turpmāk – LSFP) ir iepazinusies ar Tiesību aktu portālā 02.10.2025 saskaņošanai (līdz 09.10.2025) ievietoto (24-TA-2119) plāna  projektu “Rīcības plāns liekā svara un aptaukošanās izplatības pieauguma mazināšanai 2025.–2029. gadam” (turpmāk – Plāns).
Plāna izstrādi paredz Valdības rīcības plāns Deklarācijas par Evikas Siliņas vadītā Ministru kabineta iecerēto darbību īstenošanai  (pasākums 15.1.), kurā tajā skaitā, sekmējot aktīvu dzīvesveidu, kā darbības rezultāts ir norādīts mērķēti pasākumi liekā svara un aptaukošanās risku mazināšanai, kā arī fizisko aktivitāšu veicināšanai. Kā norādīts Plānā, lai tuvinātos mērķa sasniegšanai un veicinātu iedzīvotāju veselību, kā arī risinātu ar lieko svaru un aptaukošanos saistītās problēmas, nepieciešams izstrādāt un īstenot šo starpnozaru rīcības Plānu, un problēmas risināšanā ir nozīmīga starpsektoru sadarbība.
LSFP izskatot 02.10.2025 pievienoto(24-TA-2119) jauno Plāna projektu, konstatē, ka ir veiktas būtiskas izmaiņas sākotnējā Plāna projektā, kurš tika nodots sabiedrības līdzdalības apspriedei 2024.gadā. Tā Plāna (4.sadaļa) mērķi un rīcības virzieni sadaļā – Politikas rezultāts un rezultatīvie rādītāji: jaunajā Plāna 1.punktā ir norādīts  “Palielinās pusaudžu (11, 13 un 15 g.v.) īpatsvars, savukārt sākotnējā Plāna 1.punktā bija norādīts  “Palielinās bērnu īpatsvars”.
LSFP lūdz Veselības ministrijas pārstāvjus Plānā nesašaurināt bērnu vecumu līdz pusaudži (11, 13 un 15 g.v.), jo arī Valdības rīcības plāna īstenošanai pasākuma 15.1. izpildē ir norādīts, ka palielinās bērnu īpatsvars, un tās ir pamatotas bērnu tiesības, kas noteiktas Bērnu tiesību aizsardzības likumā , ka bērns ir persona, kas nav sasniegusi 18 gadu vecumu. Bērnu tiesību aizsardzības likums arī paredz, ka bērna tiesības tiek aizsargātas, lai sasniegtu arī mērķi, kā bērna orientāciju uz veselīgu dzīvesveidu, kā ar valsts un pašvaldības sniedz atbalstu ģimenes un bērnu izglītības, veselības nostiprināšanas, kultūras un sporta, kā arī atpūtas iestādēm un organizācijām, lai sekmētu bērna fizisko attīstību un radošo darbību, gādā par bērna brīvā laika pavadīšanas iespējām un sniedz citus pakalpojumus, kuri veicina bērna pilnveidošanos un palīdz ģimenei bērna audzināšanā. Un tas ir kopsakarībā ar Sporta likuma  1.pantu, kas nosaka, ka sports ir visu veidu individuālas vai organizētas aktivitātes fiziskās un garīgās veselības saglabāšanai un uzlabošanai, kā arī panākumu gūšanai sporta sacensībās.
LSFP atbilstoši Sporta likumam, ne tikai koordinē Latvijā atzīto sporta federāciju (kas apvieno vairāk kā 2000 biedrus – t.sk. sporta klubus un sporta izglītības iestādes) darbību, kā arī pārstāv un īsteno to kopīgās intereses, veic to kontroli sporta jomā un sertificē sporta speciālistus (sporta darbiniekus), bet arī kā nevalstiska organizācija (turpmāk – NVO) bija iesaistīta Nacionālajā attīstības plānā 2021.–2027. gadam  (turpmāk – NAP) prioritātes “Kultūra un sports aktīvai un pilnvērtīgai dzīvei” ekspertu darba grupas sastāvā.
Kā norādīts NAP [363] – “fiziskās aktivitātes ir viens no sabiedrības veselības priekšnoteikumiem, ar tām regulāri jānodarbojas jau no bērnības un jāturpina visa mūža garumā. Pasaules Veselības organizācija norāda, ka tādējādi mazinās risks saslimt ar sirds un asinsvadu slimībām, otrā tipa cukura diabētu un dažu veidu onkoloģiskām slimībām, tāpat arī neveidojas liekais svars. Ikdienas kustības ir svarīgas labam noskaņojumam. Slimību profilakses un kontroles centra (turpmāk – SPKC) pētījumu dati norāda, ka lielākā daļa bērnu un pieaugušo Latvijā nav pietiekami fiziski aktīvi”.
Tas arī minēts Valsts kancelejas 2024.gada ziņojumā par NAP izpildi  (Rīcības virziens “Cilvēku līdzdalība kultūras un sporta aktivitātēs) – sabiedrības veselības kontekstā būtisks rādītājs ir nodarbošanās ar sportu un fiziskajām aktivitātēm, konstatējot ar SPKC datiem,  ka NAP [365] noteiktais 15–74 gadus vecu iedzīvotāju īpatsvars ar pietiekamu fizisko aktivitāti – vismaz 2 reizes nedēļā 30 min procentos (%) mērķa indikatora grafiskais novērtējumā tiek norādīts, kā virzība ir pretēja mērķim, mērķa sasniegšanas varbūtība zema, un tāpēc ir arī būtu būtiska SPKC un LSFP sadarbība Plāna (4.sadaļa) politikas rezultāta 2.punktā norādītā - Palielinās iedzīvotāju (15-74 g.v.) īpatsvars, kuri brīvajā laikā veic vismaz 30 min ilgus fiziskos vingrojumus līdz vieglam elpas trūkumam vai svīšanai vismaz 2-3 reizes nedēļā vai biežāk, rezultatīvā rādītāja sasniegšanai.
SPKC izstrādātie “Fizisko aktivitāšu ieteikumi Latvijas iedzīvotājiem“ ir kā atsauce iekļauta Pasaules Veselības organizācijas pārskatā par fiziskajām aktivitātēm Latvijā , kur arī norādīts, ka sporta infrastruktūra ir brīvā laika fiziskajām aktivitātēm, un tas ietver  būves fizisko aktivitāšu nodrošināšanā, brīvpieejas brīvā laika atpūtas laukumi, pārgājienu takas, veloceļi, dažādas brīvā laika pavadīšanas vietas, kas tiek labiekārtotas un uzturētas ar mērķi veicināt sabiedrības iesaisti fizisko aktivitāšu veikšanā un veselības uzturēšanā, norādot atsauci uz Sporta politikas pamatnostādnēm 2022.–2027.gadam un Sabiedrības veselības pamatnostādnēm 2021.–2027. gadam.
Pasaules Veselības organizācijas pārskatā par Latviju norādīts, ka lai gan nav izveidots valsts mēroga valdības koordinācijas mehānisms, fizisko aktivitāšu veicināšana ir Veselības ministrijas (veselības veicināšana) un Izglītības un zinātnes ministrijas (sports) atbildība. Šis dokuments ir iekļauts vienotā Eiropas Savienības sporta politikas dokumentu kopumā , kur arī minēts, ka Eiropas Komisija veicinot veselīgas fiziskās aktivitātes, kas veicina ikgadēju aktivitāti “Eiropas Sporta nedēļa (EWoS)”.
LSFP kopš 2016.gada ir Eiropas Sporta nedēļas (EWoS) nacionālais koordinators Latvijā, iesaistot fizisko aktivitāšu kopumā Latvijas iedzīvotājus gan sadarbībā ar pašvaldībām, gan fizisko aktivitāšu atbalstītājiem un sporta organizācijām, kā arī veic informatīvos pasākumus un ir izveidojusi šo fizisko aktivitāšu norises kartējumu, kas pieejams LSFP izveidotajā Eiropas Sporta nedēļas (EWoS) Latvijā BeActive (beactive.lv) tīmekļa vietnē  .
LSFP kā līdzatbildīgā institūcija ir iekļauta Sabiedrības veselības pamatnostādnēs 2021.–2027. gadam  1. Rīcības virziena: Veselīgs un aktīvs dzīvesveids -1.2.Veicināt lielāku iedzīvotāju fizisko aktivitāti ikdienā, īstenojot vienotu fizisko aktivitāšu veicināšanas politiku (1.2.4.punkts), un sekmīgi sadarbojas ar Latvijas Antidopinga biroju arī nacionāla līmeņa komisiju darbā .
Diemžēl LSFP konstatē, ka jaunajā Plāna projektā un Plāna projektam 02.10.2025. pievienotajā izziņā ir norādīts, ka LSFP ir svītrota no līdzatbildīgo institūciju saraksta (sākotnējā Plāna projektā LSFP bija norādīta kā līdzatbildīga institūciju Plāna uzdevumu tabulā 1.12., 1.14.,1.15.apakšpunktos), kaut gan no iepriekš minētā ir redzams, ka līdz šim LSFP veiktā darbība fizisko aktivitāšu norises sekmēšanai ir tieši vēsta uz Plānā norādīto fizisko aktivitāšu uzlabošanu, lai novērstu liekā svara attīstību (primārā profilakse), kur arī norādīts, ka arī nepietiekama fiziskā aktivitāte ir būtiskākie liekā svara un aptaukošanās attīstības cēloņi, tādēļ efektīvai liekās ķermeņa masas izplatības ierobežošanai Latvijas iedzīvotāju vidū ir nepieciešams īstenot mērķtiecīgus pasākumus ikdienas paradumu maiņai, veicinot fizisko aktivitāšu pieaugumu un veselīgu uztura paradumu veidošanos.
Kā norādīts Tiesību aktu portālā 02.10.2025 ievietoto (24-TA-2119) plāna projektā “Rīcības plāns liekā svara un aptaukošanās izplatības pieauguma mazināšanai 2025.–2029. gadam”, Plāns ir izstrādāts, ka lai tuvinātos mērķa sasniegšanai un veicinātu iedzīvotāju veselību, kā arī risinātu ar lieko svaru un aptaukošanos saistītās problēmas, nepieciešams izstrādāt un īstenot šo starpnozaru rīcības Plānu, un problēmas risināšanā ir nozīmīga starpsektoru sadarbība.
Ņemot vērā augstāk minēto, lūdzam LSFP atkārtoti ieļaut kā līdzatbildīgo institūciju Plāna uzdevumu tabulā 1.12., 1.14.,1.15.apakšpunktos, kā arī papildus iekļaut arī Plāna uzdevumu tabulā 1.16., 1.17., 1.18.apakšpunktos. Lūdzam arī 1.15.apakšpunktā sadaļā Pasākums papildināt ar LSFP un izteikt sekojošā redakcijā “LSFP sadarbībā ar pašvaldībām apzināt sporta organizāciju piedāvāto fizisko aktivitāšu pieejamību iedzīvotājiem reģionos”. Tas arī sekmētu sadarbību SPKC izstrādāto “Vadlīnijas pašvaldībām veselības veicināšanā” 7.2.punkta “Ieteikumi fizisko aktivitāšu veicināšanai” un 7.3.punkta “Ieteikumi dopinga profilaksei, godīga sporta un veselīgas trenēšanas kultūras veicināšanai” ietvaros.
LSFP ar savu kapacitāti kā līdzatbildībā institūcija sniegtu būtisku atbalstu Plānā noteiktā 1.Rīcības virziena - Veselīgs un aktīvs dzīvesveids (primārās profilakses līmenis) atbildīgajām institūcijām Veselības ministrijai un Slimību profilakses un kontroles centram (SPKC). LSFP arī izsaka pateicību par Veselības ministrijai  par līdzšinējo fizisko aktivitāšu veicināšanu, nodrošinot šīs sabiedrības veselības prioritātes starpnozaru sadarbību un mērķtiecīgu, saskaņota rīcība fiziskās aktivitātes veicināšanai sabiedrībā, un atbalsta Slimību profilakses un kontroles centram (SPKC)  norādīto, ka lai cilvēks spētu pienācīgi funkcionēt, ir nepieciešamas fiziskās aktivitātes. Pasaules Veselības organizācija (PVO) fiziskās aktivitātes definē kā jebkura veida ķermeņa kustības, ko rada skeleta muskuļi un kuru laikā tiek patērēta enerģija. Fiziskās aktivitātes ietver gan vingrojumus, gan citas darbības, kas saistītas ar ķermeņa kustību, piemēram, sporta spēles, pastaigas, riteņbraukšanu, mājas uzkopšanas vai dārza darbus, peldēšanu, aktīvās atpūtas pasākumus.

Ar cieņu,
LSFP prezidents, valdes priekšsēdētājs Vladimirs Šteinbergs


Sagatavoja
LSFP jurists M.Liepiņš maris.liepins@lsfp.lv, 68622777
Piedāvātā redakcija
-