Projekta ID
25-TA-64Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
14.05.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam Ministru kabineta noteikumu projekta "Profesionālās rehabilitācijas informācijas sistēmas noteikumi" (turpmāk – projekts) norādē uz izdošanas tiesisko pamatu svītrot atsauci uz Valsts informācijas sistēmu likuma 5. panta 1.2 daļu, ņemot vērā to, ka projektā nav ietverts regulējums, kas tajā būtu ietverams saskaņā ar šo normu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam svītrot projekta 8.3. apakšpunktu, ņemot vērā to, ka Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma 15.1 panta astotā daļa paredz, ka tiesības apstrādāt Profesionālās rehabilitācijas informācijas sistēmā iekļauto informāciju saistībā ar profesionālo rehabilitāciju un profesionālās piemērotības noteikšanu šo pakalpojumu saņēmējiem, tostarp personas datus, ir Sociālās integrācijas valsts aģentūrai un Labklājības ministrijai to darbību reglamentējošos normatīvajos aktos noteikto funkciju un uzdevumu izpildei un šā panta septītajā daļā minētā mērķa sasniegšanai. No minētās normas izriet, ka Labklājības ministrijai ir piekļuve jebkurai Profesionālās rehabilitācijas informācijas sistēmā iekļautajai informācijai, ja tā ir nepieciešama tai noteikto funkciju un uzdevumu izpildei.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai projekta normu varētu efektīvāk piemērot praksē atbilstoši tās nolūkam, lūdzam to izteikt šādā jaunā redakcijā.
Piedāvātā redakcija
3.6. personas sejas attēls;
4.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam pārskatīt projekta saturu, aktualitāti un atbilstību spēkā esošajiem tiesību aktiem un atbilstoši precizēt projektu. Vēršam uzmanību uz to, ka saskaņā ar Līguma par Eiropas Savienības darbību 288. panta otro daļu regulas ir vispārpiemērojamas un tās uzliek saistības kopumā un ir tieši piemērojamas visās dalībvalstīs. Regulas ir aizliegts pārņemt nacionālajos tiesību aktos un tās automātiski kļūst par nacionālās tiesību sistēmas sastāvdaļu. Šajā kontekstā īpaši uzsveram, ka, ja projektā tiek saglabātas normas, kas pēc būtības dublē Vispārīgajā datu aizsardzības regulā ietverto regulējumu, piemēram, datu subjekta tiesības piekļūt saviem datiem, tad pastāv Vispārīgās datu aizsardzības regulas normu pārinterpretācijas risks, kā arī tiek apdraudēta tās tiešā piemērošana, kas ir pretrunā Līguma par Eiropas Savienības darbību 288. pantam. Līdz ar to projektā nebūtu īpaši jāiekļauj fizisko personu tiesības saņemt informāciju par to apstrādātajiem personas datiem, ņemot vērā Vispārīgās datu aizsardzības regulas (piemēram, minētās regulas 15.pants) tiešo piemērojamību.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju, sniedzot skaidrojumu, kas pamatotu noteikto auditācijas pierakstu glabāšanas termiņu. Paskaidrojam, ka personas datu glabāšanas ierobežojuma princips paredz, ka personas datus glabā tikai tik ilgi, kamēr tie ir nepieciešami nolūkiem, kuros to apstrādā. Datu, tai skaitā auditācijas pierakstu, glabāšanas termiņi ir saistīti ar pārziņa datu apstrādes nolūkiem un to sasniegšanai nepieciešamo datu apjomu. Vēršam uzmanību, ka anotācijā nav sniegts skaidrojums nepieciešamībai uzglabāt auditācijas pierakstus par pēdējo divu gadu periodu. Ņemot vērā minēto, aicinām anotāciju papildināt ar attiecīgu skaidrojumu, kas pamatotu noteikto auditācijas pierakstu glabāšanas termiņu.
Piedāvātā redakcija
-
