Atzinums

Projekta ID
22-TA-1204
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
22.09.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam precizēt anotācijas "Risinājuma apraksts" 1) apakšpunktu attiecībā uz tur norādīto "MK noteikumos Nr.836 ietvertās rādītāju vērtības atšķiras no DP grozījumos Nr.8 ietvertajām (11 592 vienības), jo MK noteikumos Nr. 836 ietverti arī rādītāji, kuri attiecināmi uz valsts budžeta finansējuma daļas ietvaros sasniedzamiem rādītājiem, t.i., 4 597 vienības, kopā veidojot sasniedzamo rādītāju 16 189 vienības", ievērojot DP noteiktās rādītāju vērtības un 14.1.2. specifiskā atbalsta mērķa "Atveseļošanas pasākumi labklājības jomā" (turpmāk - 14.1.2.SAM) rādītāju pasē aprēķināto. Ministru kabineta (turpmāk – MK) noteikumu projektā obligāti norādāmas par Eiropas Sociālā fonda-REACT-EU finansējuma daļu sasniedzamās rādītāju vērtības, savukārt valsts budžeta saistību ietvaros plānoto, var nenorādīt (līdzīgi kā virssaistību gadījumā). Vēršam uzmanību, ka šis jautājums skatāms kontekstā arī ar MK 2022. gada 22. marta sēdes protokolu Nr.17 34.§ “Informatīvais ziņojums “Par Kohēzijas politikas Eiropas Savienības fondu investīciju aktualitātēm līdz 2022.gada 1.februārim (pusgada ziņojums)”” 3.2. un 3.3.punktā noteikto.

 
Piedāvātā redakcija
-
2.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka projekta Nr.7.1.1.0/15/I/001 “Atbalsts bezdarbnieku izglītībai” veiktajos grozījumos finansējums tika samazināts atbilstoši 7.1.1.specifiskā atbalsta mērķa (turpmāk - SAM) MK noteikumos Nr.836 norādītajai finansējuma intensitātei, t.i., Eiropas Sociālā fonda finansējums 86.82% un  valsts budžeta finansējums 13.18 % (finansējuma ietaupījums projektā).
Ņemot vērā minēto, lūgums papildināt protokollēmuma ar punktu:
3.Centrālajai finanšu un līgumu aģentūrai un Nodarbinātības valsts aģentūrai veikt grozījumus projektā Nr. 7.1.1.0/15/I/001 “Atbalsts bezdarbnieku izglītībai”, lai nodrošinātu finansējuma avotu sadalījumu atbilstoši veiktajiem grozījumiem Ministru kabineta 2014. gada 23. decembra noteikumos Nr. 836 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 7.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Paaugstināt bezdarbnieku kvalifikāciju un prasmes atbilstoši darba tirgus pieprasījumam" un 14.1.2. specifiskā atbalsta mērķa "Atveseļošanas pasākumi labklājības jomā" īstenošanas noteikumi" un nepieciešamā finansējuma atbrīvošanu pārdalei uz 7.1.2.1.specifiskā atbalsta mērķa pasākumu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam precizēt sasniedzamo rādītāju vērtības atbilstoši Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" grozījumiem Nr.8 (turpmāk - DP grozījumi). Vēršam uzmanību, ka atbilstoši minētajiem DP grozījumiem tika precizētas gan iznākuma, gan rezultāta rādītāju vērtības. 
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam precizēt iznākuma rādītāja vērtību, t.i. i.14.1.2.a (CV31) "Dalībnieku skaits, kuri ir saņēmuši atbalstu, lai cīnītos un mazinātu COVID-19 pandēmijas izraisītās sekas - 11 592 ", tādējādi nodrošinot iznākuma rādītāja atbilstību DP.

Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam precizēt rezultāta rādītāja vērtību, t.i. r.14.1.2.a (CR06) "Nodarbinātībā iesaistītie dalībnieki, tostarp pašnodarbinātie, sešus mēnešus pēc aiziešanas" - 3 093.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam precizēt rezultāta rādītāja vērtību, t.i. r.14.1.2.b (CVR2) "Dalībnieku skaits, kas pēc dalības pasākumā un tā pabeigšanas iegūst kvalifikāciju, tādējādi cīnoties ar COVID-19 pandēmijas izraisītajām sekām" - 3 170.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam izvērtēt noteikumu 8.punkta un 8.2.apakšpunkta redakciju, ņemot vērā, ka šāda finansējuma avotu proporcija neizpildās 14.1.2. specifiskā atbalsta mērķī "Atveseļošanas pasākumi labklājības jomā" (turpmāk - 14.1.2.SAM). Ņemot vērā, ka 14.1.2. SAM ietvaros ir samazināts Eiropas Sociālā fonda finansējuma apmērs, lūdzam precizēt arī tā % īpatsvaru no SAM pieejamā kopējā attiecināmā finansējuma un no SAM pieejamā publiskā attiecināmā finansējuma, t.i., attiecīgi 71.60 % un 73.20 %.
Ņemot vērā iepriekš minēto, lūdzam veikt ESF finansējuma % īpatsvara pārrēķinu un precizējumus arī SAM MK noteikumu 8. punktā.
Vienlaikus lūdzam anotācijā sniegt detalizētāku pamatojumu, kāpēc 7.2.apakšpunktā tiek grozīts finansējuma sadalījums starp finansējuma avotiem.

 
Piedāvātā redakcija
Maksimālais attiecināmais Eiropas Sociālā fonda finansējuma apmērs 7.1.1. specifiskā atbalsta mērķim "Paaugstināt bezdarbnieku kvalifikāciju un prasmes atbilstoši darba tirgus pieprasījumam" nepārsniedz 85  procentus no kopējā attiecināmā finansējuma un maksimālais attiecināmais Eiropas Sociālā fonda – REACT-EU finansējuma apmērs 14.1.2. "Atveseļošanas pasākumi labklājības jomā" nepārsniedz ... procentus no kopējā attiecināmā finansējuma.

 
8.
Anotācija (ex-ante)
1.1. Pamatojums
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas pamatojumu, ka tiek precizēts arī 14.1.2.specifiskā atbalsta mērķa "Atveseļošanas pasākumi labklājības jomā" finansējums, kā arī sasniedzamo rādītāju vērtības.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par ietekmi uz īstenošanā esošo projektu Nr. 7.1.1.0/15/I/001 “Atbalsts bezdarbnieku izglītībai".
 
Piedāvātā redakcija
-
10.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam sadaļā "Problēmas apraksts" norādīt papildus pārdalāmā finansējuma (kopumā 20 000 euro) CRII finansējuma apmēru, t.sk., sadalījumā pa finanšu avotiem.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijas 3.sadaļas 6.punktā 2.1.apakšpuntu svītrojot no tā skaitļus "7.2.1.", kā arī 2.2.apakšpuntu svītrojot no tā skaitļus "7.2.2.", lai novērstu mulsinošu Ministru kabineta punktu dublēšanu.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas 3.sadaļas 6.punktu ar atsauci uz Ministru kabineta 2022.gada 22. marta sēdes protokolu Nr.17 34.§ “Informatīvais ziņojums “Par Kohēzijas politikas Eiropas Savienības fondu investīciju aktualitātēm līdz 2022.gada 1.februārim (pusgada ziņojums)”” 3.2. un 3.3.punktā noteikto:
3.2. pāriet uz 100 % REACT-EU līdzfinansējuma likmi darbības programmā "Izaugsme un nodarbinātība" un saglabāt esošo finansējumu…”;
“3.3. atstāt spēkā Ministru kabineta 2021. gada 8. jūnija sēdes protokollēmumā (prot. Nr. 46 32. §) noteikto par saistību uzņemšanos pilnā apjomā, tostarp darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 13. prioritārajā virzienā un 14. prioritārajā virzienā (REACT-EU) 51,5 milj. euro kā valsts budžeta finansējumu, lai segtu starpību starp sākotnējiem aprēķiniem un Eiropas Komisijas lemto un kompensētu pāreju uz 100 % REACT-EU līdzfinansējuma likmi.


 
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar nosacījumu, ka 14.1.2. SAM ietvaros attiecināmās izmaksas var būt radušās, sākot ar 2020. gada 1. februāri. Tādējādi nodrošinot atbilstību EIROPAS PARLAMENTA UN PADOMES REGULA (ES) 2020/460 (2020. gada 30. marts), ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013 un (ES) Nr. 508/2014 attiecībā uz īpašiem pasākumiem, kas nepieciešami, lai piesaistītu investīcijas dalībvalstu veselības aprūpes sistēmās un citos to ekonomikas sektoros, reaģējot uz Covid-19 uzliesmojumu (Investīciju iniciatīva reaģēšanai uz koronavīrusu).
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam papildināt Ministru kabineta noteikumu 17.3.11. un 17.3.12. apakšpunktus ar nosacījumu, ka izmaksas attiecināmas atbilstoši vadošās iestādes izstrādātajām vienības izmaksu standarta likmes metodikām, ņemot vērā metodikas “Vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika profesionālās un neformālās izglītības mācību programmas apguves un stipendijas izmaksām” saskaņotās procedūras ietvaros konstatēto, ka netiek nodrošināta vienlīdzīga pieeja viena projekta ietvaros transporta un komandējumu izdevumu attiecināšanai.

 
Piedāvātā redakcija
-