Atzinums

Projekta ID
22-TA-352
Atzinuma sniedzējs
Latvijas izglītības vadītāju asociācija
Atzinums iesniegts
27.05.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atkārtoti iebilstam pret punktā minēto koef. Pamatojums: nav skaidrs, kāpēc vispār tiek samazināts no 1,22. VĢ tiek paaugstinātas prasības, VĢ ir lielākās STEM īstenotājas un mūzikai joprojām ir 1,3. Ņemot vērā ar VĢ darbību saistīto kritēriju un rezultatīvo prasību paaugstināšanu, t.sk. arī MK 11.08.2020 Nr.518 kontekstā, LIVA iebilst pret noteikumu projekta 7.3.apakšpunktā minētā koeficientu. 
 
Piedāvātā redakcija
7.3. valsts ģimnāziju īstenotajās vispārējās vidējās izglītības programmās skolēnu skaitam 10.-12. klasē piemēro koeficientu 1,3.
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Nav skaidrs regulējuma izpildes mehānisms un tiesību norma, kas var tikt ļoti plaši interpretēta. Piedāvājam precizēt papildu finansējuma minimālo apmēru. 
Piedāvātā redakcija
13.4. piešķir ne mazāk kā 5% lielāku mērķdotācijas apmēru izglītības iestādēm, kas nodrošina kvalitatīvu izglītības procesu, pedagogu algas likmes paaugstināšanai vai piemaksu nodrošināšanai, atbilstoši pašvaldības noteiktajai izglītības attīstības stratēģijai un ievērojot pašvaldības izglītības iestāžu kvalitātes atbalsta mehānismus;
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Nav skaidrs kāpēc esošā regulējuma vietā, kur minēto skolu specifikai tika paredzēts papildu finansējums no VB, jaunajā regulējumā minētais slogs ir ietverts bāzes aprēķinā. Kā arī šāda pieeja nav izprotama gadījumos (novados) , kur šādu skolu nemaz nav.
Piedāvātā redakcija
Svītrot 13.5.punktu
Papildināt noteikumu projektu ar 11.5.punktu šādā redakcijā: 
"11.5. piešķir par 30% lielāku mērķdotāciju vienam izglītojamam tām izglītības iestādēm, kurām ir noslēgti starpvaldību līgumi izglītības programmu īstenošanai, nekā vidēji pašvaldībā vienam izglītojamam."
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Plānotās "izlīdzinošās politikas" savā konkurētspējā zaudēs iestādes un novadi, kurām ir augsti skolēnu skaita pieaugumi. Uzskatām, ka šāda pieeja ir vērsta pret "lielajām skolām".  
Piedāvātā redakcija
Svītrot noteikumu projekta 24.1.punktu.
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Veicot minēto aprēķinu faktisko vērtību, tik niecīgs papildfinansējums nav stimuls skolu tīkla kārtošanai un pat proporcionāli katrai iestādei finansējums vispār ir nenozīmīgs.
Piedāvātā redakcija
26.1. 2,5 procentu apmērā no pašvaldībai aprēķinātā finansējuma pašvaldību vispārizglītojošo skolu pedagogu darba samaksai no 2023. gada 1. septembra līdz 2024. gada 31. decembrim;
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Veicot minēto aprēķinu faktisko vērtību, tik niecīgs papildfinansējums nav stimuls skolu tīkla kārtošanai un pat proporcionāli katrai iestādei finansējums vispār ir nenozīmīgs.
Piedāvātā redakcija
26.2. 5 procentu apmērā no pašvaldībai aprēķinātā finansējuma pašvaldību vispārizglītojošo skolu pedagogu darba samaksai no 2025. gada 1. janvāra līdz 2026. gada 31. augustam.
7.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Nozari degradējošs regulējums, kas neveicina tālāko diskusiju par pedagoga darba slodzes pilnveidi un darba samaksas jautājumiem kopumā. 
Piedāvātā redakcija
Svītrot MK protokollēmuma 8.punktu.