Atzinums

Projekta ID
21-TA-1667
Atzinuma sniedzējs
Datu valsts inspekcija
Atzinums iesniegts
27.09.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Norādām, ka atbilstoši Regulas 536/2014 78. panta 2. punktam, par inspekcijas veikšanu atbildīga ir dalībvalsts, kurā inspekcija notiek. No minētās tiesību normas neizriet tiesiskais pamats veikt personas datu apstrādi. Savukārt minētās regulas 93. pants noteic, ka personas datu apstrādei tiek piemērota Direktīva 95/46/EK vai Regula (EK) Nr. 45/2001, kas pēc būtības arī nenoteic tiesisko pamatu datu apstrādei. 
Noteikumu projekta anotācijā ir norādīts, ka Zāļu valsts aģentūras tiesības uzraudzības nolūkos veikt īpašu kategoriju datu apstrādi izriet cita starpā no īstenošanas regulas 2017/556 10. panta 2., 3., 4. un 6. punkta prasībām. Šīs īstenošanas regulas 10. panta 3. punkts cita starpā noteic, ka, veicot inspekciju, inspektori ir pilnvaroti piekļūt datiem, tostarp pierakstiem par atsevišķiem pacientiem. Ņemot vērā, ka Zāļu valsts aģentūras tiesības piekļūt datiem noteic īstenošanas regula 2017/556, nevis Regula 536/2014, aicinām veikt precizējumus 62. punktā, atsaucoties tikai uz īstenošanas regulas 10. panta 2., 3., 4. un 6. punktu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka Zāļu valsts aģentūras tiesības piekļūt datiem noteic īstenošanas regula 2017/556, nevis Regula 536/2014, aicinām veikt precizējumus 67.2. punktā, atsaucoties tikai uz īstenošanas regulas 10. panta 2., 3., 4. un 6. punktu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka atbilstoši 84. punktam plānota arī personas datu apstrāde, turklāt veselības datu, kas atbilst īpašo kategoriju personas datiem, lūdzam norādīt nacionālo vai ES normatīvo aktu un tā pantu un daļu, pamatojoties uz kuru tiks veikta šo datu apstrāde. 
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
8.1.13. uz datu aizsardzību
Priekšlikums
Noteikumu projekta anotācijā norādīts, ka informētas piekrišanas atsaukumam nebūtu jāietekmē jau veiktu pasākumu rezultāti, piemēram, pamatojoties uz informētu piekrišanu pirms atsaukuma iegūto datu glabāšanai un izmantošanai. Norādām, ka gadījumā, ja persona atbilstoši Datu regulas 17. pantam izmanto tiesības uz savu datu dzēšanu, šādus personas datus vairs nedrīkstētu glabāt un izmantot, tie būtu jādzēš, pretēji norādītajam anotācijā. Līdz ar to, vēršam uzmanību, ka pieprasījuma dzēst personas datu saņemšanas gadījumā, ja datu apstrādei vairs nepastāv tiesisks pamats un persona doto piekrišanu ir atsaukusi atbilstoši Datu regulas 17. panta 1. punkta b) apakšpunktam, šos datus ir jādzēš un tos  vairs nedrīkst glabāt un izmantot. Šī iemesla dēļ Inspekcijas ieskatā ir izvērtējams vai piekrišana būtu piemērotākais tiesiskais pamats, jo, personai atsaucot savu piekrišanu, tā var izmantot tiesības savus datus dzēst. 
Piedāvātā redakcija
-