Atzinums

PAZIŅOJUMS:
Nākamā kārtējā Valsts sekretāru sanāksme plānota š.g. 22.augustā.
Projekta ID
22-TA-1713
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
21.06.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Anotācijas 5. sadaļā norādīts, ka, tā kā noteikumu projekts ir uzskatāms par tehnisko noteikumu projektu, par to tiks sniegta informācija Eiropas Komisijai atbilstoši Ministru kabineta 2010. gada 23. februāra instrukcijā Nr. 1 “Kārtība, kādā valsts pārvaldes iestādes sniedz informāciju par tehnisko noteikumu projektiem” noteiktajai kārtībai. Attiecīgi aicinām ietvert informatīvo atsauci noteikumu projekta beigās atbilstoši noteikumu Nr. 162.2. apakšpunktam un 169. punktam vai sniegt skaidrojumu par atsauces svītrošanu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Atkārtoti vēršam uzmanību, ka atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi” (turpmāk - noteikumi Nr. 108) 100.2. apakšpunktam noteikumu projekta pirmajā punktā pārraksta likumā noteikto pilnvarojumu Ministru kabinetam. Attiecīgi lūdzam projekta 1. punktu precizēt, ņemot vērā, ka likumā noteiktais pilnvarojums paredz, ka Ministru kabinets noteic kārtību, kādā piemērojami kritēriji atkritumu statusa piemērošanas izbeigšanai, nevis kārtību, kādā izbeidz piemērot atkritumu statusu. Attiecīgi lūdzam precizēt projekta 1. punktu šādi: "Noteikumi nosaka kārtību, kādā piemērojami kritēriji no koksnes sadedzināšanas iekārtām iegūtu pelnu atkritumu statusa piemērošanas izbeigšanai." Lūdzam arī izvērtēt un, ja nepieciešams, precizēt projekta nosaukumu un anotāciju. 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt iespēju iegūto pelnu pielietojumu iespējas, kas minētas projekta 1. pielikumā, ietvert projekta 2.1. apakšpunktā, tādējādi normatīvā akta lietotājam jau projekta 2. punktā norādot nevis vienkārši uz pelnu tālāku izmantošanu, bet gan tālāku izmantošanu konkrētam nolūkam.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar noteikumu Nr. 108 123. punktu terminu skaidrojumu ietver projekta 2.punktā. Attiecīgi lūdzam precizēt projektu.
Lūdzam arī lietot nepārprotamu un vienveidīgus vārdiskos formulējumus. Piemēram, projekta 1. punktā ir norāde uz "iegūtiem pelniem" (3.1. apakšpunktā uz "savāktiem pelniem"), taču 3.3. apakšpunktā ir definēti "iegūtie pelni" kā cita pelnu kategorija, attiecīgi lietotā terminoloģija var būt mulsinoša, un lūdzam izvērtēt nepieciešamību veikt precizējumus, nodrošinot nepārprotamu terminoloģiju.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt 7.1.apakšpunkta redakciju, ņemot vērā, ka 7.1.apakšpunkta teikuma beigas veido saturiski sarežģīti uztveramu un neloģisku vārdu virknējumu (piemēram, svītrojot vārdu "saskaņā").
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Personas datu apstrādes principi paredz, ka personas dati tiek apstrādāti likumīgi, godprātīgi un datu subjektam pārredzamā veidā, savukārt datu minimizēšanas princips paredz, ka personas dati ir adekvāti, atbilstīgi un ietver tikai to, kas nepieciešams to apstrādes nolūkos. Vēršam uzmanību, ka projekts paredz, ka kvalitātes pārvaldības sistēmā tiek iekļauta informācija par pārstrādātāja darbiniekiem. Ņemot vērā, ka apzīmējums "informācija" ir plaši interpretējams, aicinām papildināt anotāciju, paskaidrojot, kāda informācija tiks ievadīta sistēmā par darbiniekiem un gadījumā, ja projekta ietvaros tiek plānots apstrādāt arī darbinieku personas datus, lūdzam attiecīgi precizēt projektu, skaidri nosakot, kādi personas dati par darbinieku ievadāmi sistēmā, anotācijā paskaidrojot minēto datu apstrādes nolūku.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka projekta 2.pielikumā jau ir noteikti apstrādājamie personas dati, to apstrādes nolūks ir paskaidrots anotācijā, kā arī 2.pielikumā ietvertais datu glabāšanas termiņš jau ir noteikts ar projekta 9.punktu. Ņemot vērā minēto, netiek saskatīts pamats 16.punkta iekļaušanai projektā, līdz ar to lūdzam svītrot projekta 16.punktu.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt projekta 2. pielikuma tabulas II. sadaļas 3. punktā ietvertās atsauces uz Komisijas 2008. gada 16. decembra Regulu (EK) Nr. 1272/ 2008 par vielu un maisījumu klasificēšanu, marķēšanu un iepakošanu un ar ko groza un atceļ Direktīvas 67/548/EEK un 1999/45/EK un groza Regulu (EK) Nr. 1907/2006 (turpmāk - regula 1272/2008) 4. panta 1. punktu korektumu, ņemot vērā, ka 4. panta 1. punkts attiecas tikai uz vielu vai maisījumu klasifikāciju, bet ne uz marķēšanu. Aicinām precizēt normu, vai nu norādot, ka "iegūto pelnu klasifikāciju veic saskaņā ar [..]", vai nu ietverot atbilstošu atsauci uz minētās regulas vienību, kas aptver gan klasifikācijas, gan marķēšanas prasības.
Turklāt norādām, ka anotācijā ietverta norāde, kas atbilst nevis pašreizējai, bet iepriekšējā saskaņošanā nodotajai projekta redakcijai ("[..] kā arī iegūto pelnu klasifikāciju un marķēšanu jāveic saskaņā ar Komisijas 2008. gada 16. decembra Regulas (EK) Nr. 1272/ 2008 par vielu un maisījumu klasificēšanu, marķēšanu un iepakošanu un ar ko groza un atceļ Direktīvas 67/548/EEK un 1999/45/EK un groza Regulu (EK) Nr. 1907/2006 VI Pielikuma 1. daļā noteiktajām prasībām"). Attiecīgi lūdzam salāgot anotācijā minēto ar projekta 1. pielikuma regulējumu.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Anotācija (ex-ante)
1.6. Cita informācija
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka projekta ietvaros tiek apstrādāti personas dati, lūdzam attiecīgi precizēt anotācijas  8.1.13.sadaļu. 
Piedāvātā redakcija
-
10.
Anotācija (ex-ante)
5.1. Saistības pret Eiropas Savienību
Priekšlikums
Aicinām anotācijas 5.1. sadaļā katru Eiropas Savienības regulu izdalīt atsevišķi (proti, norādīt arī regulu 1272/2008), attiecīgi arī izdalot atsevišķās 5.4. sadaļas 1. tabulas daļās informāciju par katru attiecīgo regulu.
Piedāvātā redakcija
-