Atzinums

Projekta ID
23-TA-1451
Atzinuma sniedzējs
Ekonomikas ministrija
Atzinums iesniegts
21.03.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts
Priekšlikums
1.  svītrot likumprojekta 11. panta (1) sadaļas otro daļu pēc vārdiem “ …  Statistikas likuma noteiktā kārtībā”, jo šāda informācija likumprojektam ir lieka. CSP aicina šo informāciju iekļaut likumprojekta anotācijā.
Izteikt 11.panta pirmo daļu šādā redakcijā:
(1) Publiski pieejama uzlādes punkta operators katru gadu ziņo Centrālajai statistikas pārvaldei par tās uzlādes punktā elektrotransportlīdzekļos uzlādēto elektroenerģijas apjomu un uzlādes punkta pieslēguma veidu, tai skaitā, vai uzlādes punktam ir tiešais pieslēgums iekārtai, kura ražo atjaunīgo elektroenerģiju. Centrālā statistikas pārvalde šajā daļā minētos datus iegūst, apstrādā un izplata Statistikas likumā noteiktajā kārtībā.
Gadījumā, ja tomēr likumprojekta autori uzskata, ka šis papildinājums ir nepieciešams, tad CSP ierosina:
Izteikt 11.panta pirmo daļu šādā redakcijā:
(1) Publiski pieejama uzlādes punkta operators katru gadu ziņo Centrālajai statistikas pārvaldei par tās uzlādes punktā elektrotransportlīdzekļos uzlādēto elektroenerģijas apjomu un uzlādes punkta pieslēguma veidu, tai skaitā, vai uzlādes punktam ir tiešais pieslēgums iekārtai, kura ražo atjaunīgo elektroenerģiju. Centrālā statistikas pārvalde šajā daļā minētos datus iegūst, apstrādā un izplata Statistikas likumā noteiktajā kārtībā, tai skaitā izmanto atjaunīgās enerģijas īpatsvara kopējā enerģijas bruto galapatēriņā aprēķinā.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Likumprojekts
Priekšlikums
Projekta 11.panta piektā daļa – BVKB lūdz svītrot tās pirmo teikumu (Ministru kabineta noteikta institūcija izvērtē iesniegto vispārīgo ziņojumu), jo atbilstoši 11.panta trešajai daļai vispārīgo ziņojumu jau būs apstiprinājusi neatkarīga inspicēšanas institūcija.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Likumprojekts
Priekšlikums
Projekta 12.panta otrajā daļā minēto krāpniecisko darbību konstatēšana nav BVKB kompetencē. BVKB izprot, ka šādas tiesību normas pamatā ir Direktīvas 2018/2001 28.panta 1.punkts, tomēr BVKB vērš uzmanību, ka Direktīva paredz dalībvalsts pienākumu krāpniecības gadījumā informēt citas dalībvalstis, bet dalībvalsts ietvaros katrai institūcijai ir sava kompetence. Šādas informēšanas mērķis ir nodrošināt efektīvu tirgus uzraudzību, dalībvalstu institūcijām sadarbojoties un mērķtiecīgi izmantot resursus. Krāpšana kā viens no noziedzīgiem nodarījumiem ir definēts Krimināllikuma 177.pantā un kompetentā institūcija šajā jomā ir Valsts policija.
Tādēļ BVKB ieskatā minētā tiesību norma izsakāma šādā redakcijā:
(2) Ja Ministru kabineta noteikta institūcija, veicot šā panta (1) daļā minētās uzraudzības un kontroles darbības, konstatē neatbilstības, tā nekavējoties informē Eiropas Komisiju un citas Eiropas Savienības dalībvalstis, izmantojot esošās sadarbības platformas.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
BVKP aicina papildināt anotāciju, norādot, ka 5.panta otrajā daļā noteikto kontrolē pašvaldības saskaņā ar vispārīgo būvniecības kārtību.
Piedāvātā redakcija
-