Projekta ID
24-TA-767Atzinuma sniedzējs
Satiksmes ministrija
Atzinums iesniegts
17.02.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Kārtība, kādā nodrošina prioritāru publisku pakalpojumu sniegšanu komersantiem
Priekšlikums
Lai mazinātu risku, ka institūcija (sevišķi tāda institūcija, kurai pienākums sniegt pakalpojumu prioritārā kārtībā varētu iestāties ļoti reti) neuzmanības dēļ neievēro tai uzliktos pienākumus, lūdzam noteikumu projektā ietvert normu, ka komersantam, kurš vēlas saņemt pakalpojumu prioritārā kārtībā, ir pienākums, pieprasot pakalpojumu, institūcijai adresētajā iesniegumā norādīt par savām tiesībām saņemt pakalpojumu prioritārā kārtībā.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
4. Prioritārā kārtībā saņemamos pakalpojumus ārvalstu darbaspēka piesaistei un prioritāro projektu īstenošanai saņem Latvijā reģistrēts komersants, reģistrētas ārvalsts komersanta vai dalībvalsts kapitālsabiedrības filiāle Komerclikuma izpratnē (turpmāk – komersants), kas atbilst vismaz vienam no šādiem kritērijiem:
Priekšlikums
(1) Lūdzam izvērtēt, vai noteikumu projekta 4. punktā ietvertie kritēriji atbilst Inovatīvas uzņēmējdarbības un prioritāro projektu atbalsta likumā (turpmāk - Likums) paredzētajam deleģējumam. Saskaņā ar Likuma 3. panta ceturtās daļas 1. punktu kvalifikācijas kritēriji ir nosakāmi nevis komersantiem, bet gan projektiem. Gan saistībā ar noteikumu projekta 4. punktā, gan turpmākajos punktos ietverto regulējumu vēlamies vērst uzmanību uz to, ka saskaņā ar Likuma 3. panta otro daļu prioritārā kārtībā pakalpojumus komersantiem ir paredzēts sniegt tikai tad, ja šo pakalpojumu sniegšana ir saistīta ar konkrētiem prioritārajiem projektiem. Saskaņā ar minēto Likuma normu pat tad, ja komersants vispār īsteno kādu prioritāro projektu, pakalpojumu sniegšana prioritārā kārtībā nav paredzēta attiecībā uz tādām komersanta darbībām, ko šis komersants neveic saistībā ar prioritārā projekta īstenošanu.
(2) Lūdzam izvērtēt, vai tiesības saņemt pakalpojumus prioritārā kārtībā nebūtu paredzamas arī Latvijā reģistrētām personālsabiedrībām. Tāpat, ņemot vērā Likuma jēgu un mērķi, lūdzam izvērtēt, vai principā tiesības saņemt pakalpojumus prioritārā kārtībā nebūtu paredzamas arī subjektiem, kas nav reģistrēti Latvijā.
(2) Lūdzam izvērtēt, vai tiesības saņemt pakalpojumus prioritārā kārtībā nebūtu paredzamas arī Latvijā reģistrētām personālsabiedrībām. Tāpat, ņemot vērā Likuma jēgu un mērķi, lūdzam izvērtēt, vai principā tiesības saņemt pakalpojumus prioritārā kārtībā nebūtu paredzamas arī subjektiem, kas nav reģistrēti Latvijā.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
4.2.1. pēdējo divu pārskata gadu laikā īstenojis liela apjoma investīcijas, kuru kopējais ieguldījumu apjoms ir vismaz 5 000 000 euro (Rīgas valstspilsētas pašvaldības administratīvajā teritorijā – vismaz 10 000 000 euro);
Priekšlikums
Lūdzam izteikt 4.2.1. apakšpunktu atbilstoši piedāvātajai redakcijai, lai ir skaidrs, ka par 4.2. apakšpunktā norādīto komersantu var būt arī kapitālsabiedrība, kas pilda deleģētos vai ar pilnvarojumu nodotos valsts pārvaldes uzdevumus.
Piedāvātā redakcija
4.2. komersants, kas:
4.2.1. pēdējo divu pārskata gadu laikā, tajā skaitā pildot deleģētos vai ar pilnvarojumu nodotos valsts pārvaldes uzdevumus, īstenojis, liela apjoma investīcijas, kuru kopējais ieguldījumu apjoms ir vismaz 5 000 000 euro (Rīgas valstspilsētas pašvaldības administratīvajā teritorijā – vismaz 10 000 000 euro);
4.2.1. pēdējo divu pārskata gadu laikā, tajā skaitā pildot deleģētos vai ar pilnvarojumu nodotos valsts pārvaldes uzdevumus, īstenojis, liela apjoma investīcijas, kuru kopējais ieguldījumu apjoms ir vismaz 5 000 000 euro (Rīgas valstspilsētas pašvaldības administratīvajā teritorijā – vismaz 10 000 000 euro);
4.
Noteikumu projekts
5.4. komandītsabiedrības, kuru biedri ir Krievijai vai Baltkrievijai piederīgās personas vai kurās šīm personām ir izšķiroša ietekme pār biedriem.
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt, vai attiecīgais izņēmums ir pamatoti reducēts uz komandītsabiedrībām, neattiecinot to uz pilnsabiedrībām.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
18.2. apkopo atbildīgo tiešo un pastarpināto pārvaldes iestāžu un privātpersonu, kuras ir iesaistītas prioritārā kārtībā saņemamo pakalpojumu sniegšanā, veicot valsts pārvaldes uzdevumus, rezultātus. Atbildīgās tiešās un pastarpinātās pārvaldes iestādes un privātpersonas, kuras ir iesaistītas prioritārā kārtībā saņemamo pakalpojumu sniegšanā, veicot valsts pārvaldes uzdevumus Aģentūrai sniedz informāciju par šajos noteikumos noteiktā izpildi līdz katra gada 15. oktobrim.
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt, vai ir lietderīgi institūcijām uzlikt pienākumu katru gadu sniegt informāciju par noteikumu izpildi. Vēršam uzmanību, ka šī pienākuma izpilde varētu prasīt visai lielus administratīvos resursus. Lai pienācīgi izpildītu šo pienākumu, institūcijām nāksies uzturēt sevišķus reģistrus un/vai katru gadu veikt detalizētu sniegto pakalpojumu revīziju, pārliecinoties par to, vai ir sniegti kādi pakalpojumi prioritārā kārtībā, vai prioritārā kārtībā sniegtie pakalpojumi ir sniegti noteiktajos termiņos, vai nav pieļauti tādi pārkāpumi, kas saistīti ar pakalpojumu nesniegšanu prioritārā kārtībā gadījumos, kad saskaņā ar noteikumiem pakalpojumi bija sniedzami prioritārā kārtībā u.tml. Ņemot vērā minēto, lūdzam svītrot noteikumu projekta 18.2. apakšpunkta otro teikumu (vai visu noteikumu projekta 18.2. apakšpunktu) vai anotācijā sniegt skaidrojumu par attiecīgā pienākuma uzlikšanas lietderību.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Valsts pārvaldes uzdevumu ietvaros sniedzamo pakalpojumu saraksts un gadījumi, kad attiecīgo pakalpojumu sniegšanu nodrošina prioritārā kārtībā un termiņā
Priekšlikums
Lūdzam pārliecināties, ka noteikumu projekta pielikumā ietvertās atsauces uz normatīvajiem aktiem ir korektas. Piemēram, pielikumā norādītajā Teritorijas attīstības plānošanas likuma 27. panta pirmajā daļā nav noteikts valsts pārvaldes uzdevuma izpildes ietveros institūcijas veicamās darbības (sniedzamā pakalpojuma) termiņš. Minētajā normā ir noteikts termiņš, kādā privātpersona var iesniegt sūdzību par institūcijas veiktajām darbībām (termiņš, kādā privātpersona var iesniegt sūdzību par apstiprināto vietējās pašvaldības teritorijas plānojumu vai lokālplānojumu).
Piedāvātā redakcija
-
7.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju, ka noteikumu 4.2. apakšpunkts attiecas arī uz gadījumiem, kad 4.2. apakšpunktā norādītais komersants pilnvaro trešo personu (citu komersantu) prioritāro pakalpojumu saņemšanai (piemēram, būvniecības procesa dokumentācijas saņemšanai).
Piedāvātā redakcija
-
