Projekta ID
21-TA-593Atzinuma sniedzējs
"Baltijas ogļūdeņražu izpētes un ieguves asociācija"
Atzinums iesniegts
20.06.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Nav sniegts pamatojums tehnoloģisko līdzekļu nekontrolētai izmantošanai vides piesārņojuma kontrolei un inspektoru darba aizstāšanai. Nav paskaidrots kādā veidā tehnoloģiskie līdzekļi bez inspektora veiks pārbaudi. Faktiski nozīmē, ka inspektors jebkurā gadījumā uzraudzīs tehnoloģisko līdzekļu darbu. Tādējādi sniegta maldinoša informācija par aizstāšanu. Tieši pretēji – būs būtiskas papildus izmaksas. Privātpersonas īpašuma tehniskā fiksēšana būtiski ietekmē zemes īpašnieka vai tur esošo personu dzīvi un ierobežo īpašuma izmantošanu. Dronu izmantošana privātos īpašumos un komerciālās teritorijās ir obligāti jāsaskaņo ar īpašniekiem, pārvaldniekiem un uzņēmējiem, kā arī jānodrošina iegūtās informācijas apstrāde, glabāšana un iznīcināšana atbilstoši normatīvajiem regulējumiem. Tādējādi secināms, ka šobrīd nav analizēts vai un kā to būtu iespējams realizēt, vai vispār resursi un ieguldījumi būs samērīgi ar iespējami iegūto rezultātu papildus tam, kā šobrīd tiek veiktas pārbaudes. Kamēr nav izvērtēti šie elementārie jautājumi nav pamatojuma iekļaut šo punktu.
Piedāvātā redakcija
Svītrot. Saglabāt esošo likuma redakciju.
2.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Fiziskajām un juridiskajām personām nav specifisku zināšanu un kompetences piesārņotu vai potenciāli piesārņotu vietu izvērtēšanā. Tāpēc ar likumu to noteikt par pienākumu nevar. Tā ir vides aizsardzības institūciju.
Piedāvātā redakcija
Svītrot.
3.
Anotācija (ex-ante)
1.1. Pamatojums
Iebildums
Pārvietojot piesārņoto un potenciāli piesārņoto vietu reģistrus VVD pārziņā, informācija tiks nodota jau pārslogotai valsts institūcijai. Nav sniegts pamatojums kāpēc tas varētu būtiski uzlabot piesārņoto vietu pārvaldību. Tā kā izmaiņas ir saistītas ar projektu, kas paredz vides pārvaldības procesu digitalizāciju, šī darbība, visticamāk, ir vērsta uz projekta izpildi, nevis nozīmīgām izmaiņām pārvaldības sistēmā. Ir nepieciešams skaidri noteikt, kādas izmaiņas tiks veiktas piesārņoto vietu pārvaldības modelī, kā arī paskaidrot, ko tieši ietver digitālā transformācija konkrētajos procesos, un kā tas uzlabos piesārņoto vietu pārvaldību.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Likumprojekta anotācijā būtu nepieciešams norādīt par iespēju komersantiem sniegt ieteikumus un priekšlikumus Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centram (LVĢMC) par aktualitātēm vides monitoringa veikšanā nākamajam plānošanas periodam.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Nav sniegts pamatojums tehnoloģisko līdzekļu nekontrolētai izmantošanai vides piesārņojuma kontrolei un inspektoru darba aizstāšanai. Nav paskaidrots kādā veidā tehnoloģiskie līdzekļi bez inspektora veiks pārbaudi. Faktiski nozīmē, ka inspektors jebkurā gadījumā uzraudzīs tehnoloģisko līdzekļu darbu. Tādējādi sniegta maldinoša informācija par aizstāšanu. Tieši pretēji – būs būtiskas papildus izmaksas. Privātpersonas īpašuma tehniskā fiksēšana būtiski ietekmē zemes īpašnieka vai tur esošo personu dzīvi un ierobežo īpašuma izmantošanu. Dronu izmantošana privātos īpašumos un komerciālās teritorijās ir obligāti jāsaskaņo ar īpašniekiem, pārvaldniekiem un uzņēmējiem, kā arī jānodrošina iegūtās informācijas apstrāde, glabāšana un iznīcināšana atbilstoši normatīvajiem regulējumiem. Tādējādi secināms, ka šobrīd nav analizēts vai un kā to būtu iespējams realizēt, vai vispār resursi un ieguldījumi būs samērīgi ar iespējami iegūto rezultātu papildus tam, kā šobrīd tiek veiktas pārbaudes. Kamēr nav izvērtēti šie elementārie jautājumi nav pamatojuma iekļaut šo punktu.
Piedāvātā redakcija
-
