Atzinums

Projekta ID
22-TA-2582
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
28.10.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam precizēt anotācijas sadaļu "Risinājumu apraksts", papildinot to ar noteikumu projekta punktiem, kuros jāizdara grozījumi kā arī detalizētāk skaidrot šādu izmaiņu nepieciešamību. Tostarp vēršam uzmanību, ka "Grozījumi Ministru kabineta 2011. gada 25. janvāra noteikumos Nr. 75 "Noteikumi par aktīvo nodarbinātības pasākumu un preventīvo bezdarba samazināšanas pasākumu organizēšanas un finansēšanas kārtību un pasākumu īstenotāju izvēles principiem"" vēl nav apstiprināti un stājušies spēkā.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam sniegt skaidrojumu 1.sadaļas 1.3.apakšsadaļas apakšnodaļas "Risinājuma apraksts" 1.rindkopā par apakšpunkta "1) noteikt, ka profesionālās piemērotības noteikšanā iesaistāmi visi bezdarbnieki ar invaliditāti un prognozējamu invaliditāti (nevis tikai ilgstošie);" iekļaušanas nepieciešamībai, ņemot vērā, ka Ministru kabineta 2014. gada 23. decembra noteikumu Nr. 835 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt sociālās atstumtības riskam pakļauto mērķa grupu, tostarp bezdarbnieku, tai skaitā nelabvēlīgākā situācijā esošu bezdarbnieku, iekļaušanos darba tirgū" 9.1.1.1. pasākuma "Subsidētās darbavietas nelabvēlīgākā situācijā esošiem bezdarbniekiem" īstenošanas noteikumi" 3.2.1. apakšpunktā minētā mērķa grupa sevī ietver visus ilgstošos bezdarbniekus, kas bijuši bez darba vismaz 12 mēnešus, tai skaitā arī bezdarbniekus ar invaliditāti un prognozējamu invaliditāti.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam anotācijas 1.sadaļas 1.3.apakšsadaļas apakšnodaļā "Problēmas apraksts" sniegt skaidrojumu par 3.rindkopā minētās problēmas būtību, ņemot vērā, ka Bezdarbnieku un darba meklētāju atbalsta likuma 3.pantā ir noteikts, ka profesionālās piemērotības pasākumi ir piemēroti personām ar invaliditāti vai potenciālo invaliditāti un ilgstošiem bezdarbniekiem, tādā veidā nodalot šīs 2 grupas.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam anotācijas 1.sadaļas 1.3.apakšsadaļas apakšnodaļā "Problēmas apraksts" 1.rindkopā sniegt plašāku skaidrojumu par pasākumiem, "kas neatbilst personas veselības stāvoklim un fiziskajām spējām, piemēram, iesaistoties mācību pasākumos vai subsidētajā nodarbinātībā. ", proti, kā tiek vērtēta neatbilstība, iesaistoties mācību pasākumos.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
1.6. Cita informācija
Iebildums
Lūdzam papildināt 1.sadaļas 1.6.apakšsadaļu, paskaidrojot, kā attiecīgie grozījumi ietekmēs īstenošanā esošo projektu un, vai attiecīgie grozījumi ir uzskatāmi par būtiskiem. 
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Viennozīmīgai normas interpretācijai lūdzam precizēt šajā normā noteiktos datu uzglabāšanas nosacījumus, proti, ka atbalsta sniedzējs informāciju par piešķirto atbalstu programmas ietvaros glabā 10 fiskālos gadus, sākot no dienas, kurā saskaņā ar  programmu piešķirts pēdējais individuālais atbalsts. Atbalsta saņēmējs informāciju par piešķirto de minimis atbalstu glabā 10 fiskālos gadus, sākot no dienas, kurā tam saskaņā ar programmu piešķirts atbalsts.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Saskaņā ar Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 1. panta (2) daļas 11) punktu, par nelikumīgu komercdarbības atbalstu uzskata arī nepamatoti izlietotu komercdarbības atbalstu, tas ir, tādu komercdarbības atbalstu, kuru tā saņēmējs izmanto, pārkāpjot tā tiesību akta nosacījumus, ar kuru komercdarbības atbalsta saņēmējam saskaņā ar tiesību aktos noteikto tika piešķirtas tiesības saņemt komercdarbības atbalstu. Ņemot vērā, ka noteikumi ietver stingrākas prasības (aizliegta kumulācija), nekā pieļauj Komisijas regulas Nr. 1407/2013 nosacījumi, lūdzam nepārprotamai interpretācijai šo punktu izteikt šādā redakcijā: 
 

 
Piedāvātā redakcija
35.2 Ja tiek pārkāptas šajos noteikumos noteiktās komercdarbības atbalsta kontroles normas, tostarp nosacījumi, kas izriet no Komisijas regulas Nr. 1407/2013, valsts atbalsta saņēmējam ir pienākums atmaksāt valsts atbalsta sniedzējam visu projekta ietvaros saņemto nelikumīgo valsts atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem.
8.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Saskaņā ar Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 1. panta (2) daļas 11) punktu, par nelikumīgu komercdarbības atbalstu uzskata arī nepamatoti izlietotu komercdarbības atbalstu, tas ir, tādu komercdarbības atbalstu, kuru tā saņēmējs izmanto, pārkāpjot tā tiesību akta nosacījumus, ar kuru komercdarbības atbalsta saņēmējam saskaņā ar tiesību aktos noteikto tika piešķirtas tiesības saņemt komercdarbības atbalstu. Ņemot vērā, ka noteikumi ietver stingrākas prasības, nekā pieļauj Komisijas regulas Nr. 651/2014 nosacījumi, lūdzam nepārprotamai interpretācijai šo punktu izteikt šādā redakcijā: 
 
Piedāvātā redakcija
35.3 Ja tiek pārkāptas šajos noteikumos noteiktās komercdarbības atbalsta kontroles normas, tostarp nosacījumi, kas izriet no Komisijas regulas Nr. 651/2014, valsts atbalsta saņēmējam ir pienākums atmaksāt valsts atbalsta sniedzējam visu projekta ietvaros saņemto nelikumīgo valsts atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem.
9.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Ņemot vērā grozījumus 25.01.2011. MK noteikumu Nr.75 "Noteikumi par aktīvo nodarbinātības pasākumu un preventīvo bezdarba samazināšanas pasākumu organizēšanas un finansēšanas kārtību un pasākumu īstenotāju izvēles principiem" 172. punktā (23.11.2021. MK noteikumi Nr.764), lūdzam atbilstoši precizēt MK noteikumu 37. punktu.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Anotācija (ex-ante)
1.1. Pamatojums
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas 1.sadaļas 1.1.apakšasdaļas apakšnodaļu "Apraksts" 1.teikumu un norādīt pilno Noteikumu nosaukumu un pieņemšanas datumu.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Anotācija (ex-ante)
1.2. Mērķis
Priekšlikums
Lūdzam anotācijas 1.sadaļas 1.2.apakšsadaļas apakšnodaļā "Mērķa apraksts" svītrot vai atdalīt ar komantu vārdu "bezdarbniekiem", kas norādīts dubultā.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam anotācijas 1.3.apakšsadaļas apakšnodaļā "Pašreizējā situācija" precizēt 1.punkta redakciju atbilstoši MK noteikumu Nr.835 3.2.1. apakšpunktam: "persona ir bijusi bez darba vismaz 12 mēnešus un šajā periodā nav bijusi uzskatāma par darba ņēmēju vai pašnodarbināto atbilstoši likumam "Par valsts sociālo apdrošināšanu" ilgāk par diviem mēnešiem bez pārtraukuma".
 
Piedāvātā redakcija
-
13.
Anotācija (ex-ante)
4.1. Saistītie tiesību aktu projekti
Priekšlikums
Lūdzam precizēt antācijas 4.1.1.sadaļā vārda “bezdrabnieki” pareizrakstību.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt nepieciešamību precizēt noteikuma projekta nosaukumā un citur 9.1.1.1.pasākuma nosaukumu "Subsidētās darbavietas nelabvēlīgākā situācijā esošiem bezdarbniekiem", ievērojot to, ka Ministru kabineta noteikumi Nr.835 3.punktā noteiktā pasākuma mērķa grupa ir nodarbinātās personas ar invaliditāti, kā arī bezdarbnieki, tostarp ilgstošie bezdarbnieki, vienlaikus veicot administratīvā sloga novērtējumu, ko šāda veida precizējumi varētu radīt. 

 
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt un precizēt pasākuma mērķi, ņemot vērā, ka pasākuma mērķa grupa ir ne tikai bezdarbnieki, bet arī nodarbinātas personas.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt un samazināt pieejamo kopējo attiecināmo finansējumu par projektā Nr.9.1.1.1/15/I/001 konstatēto neatbilstoši veikto izdevumu summu.
Piedāvātā redakcija
-