Projekta ID
24-TA-2738Atzinuma sniedzējs
Izglītības un zinātnes ministrija
Atzinums iesniegts
20.10.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka 4.3.3.1. pasākuma “Bezdarbnieku, darba meklētāju un bezdarba riskam pakļauto personu kvalifikācijas un prasmju paaugstināšana” īstenošanas noteikumi ir tieši saistīti ar cilvēkkapitāla attīstības politikas mērķiem un pasākumiem, aicinām Labklājības ministriju pieteikt minēto noteikumu projektu izskatīšanai Cilvēkkapitāla attīstības padomes sēdē. Šāda rīcība nodrošinātu iespēju kopīgi ar sociālajiem partneriem un darba devēju pārstāvjiem vispusīgi izvērtēt noteikumu projektā paredzētās investīcijas un to potenciālo ietekmi uz bezdarba samazināšanu un nodarbinātības veicināšanu. Tas sekmētu saskaņotu un ilgtspējīgu pieeju cilvēkkapitāla attīstībai.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Uzturam iepriekš sniegto iebildumu attiecībā uz pasākumā iesaistīto bezdarbnieku, tostarp ilgstošo bezdarbnieku (34 312), un to dalībnieku, kuri pēc dalības pārtraukšanas ir nodarbināti, tai skaitā pašnodarbinātie (4 692, t.i aptuveni 14%), proporcionalitāti.
Pieņemam zināšanai Labklājības ministrijas izziņā norādīto par ES vadlīnijām, kas nosāka mērīt šo rādītāju - dalībnieku, kuri pēc dalības pārtraukšanas ir nodarbināti, tai skaitā pašnodarbinātie – četru nedēļu laikā pēc mērķa grupas personas dalības pārtraukšanas, kas ir pārāk īss periods nodarbinātībai.
Tomēr, ja minētā rādītāja mērīšanas pieeja pēc būtības neļauj objektīvi novērtēt ievērojamo publisko līdzekļu ieguldījumu faktisko ietekmi uz bezdarba mazināšanu un bezdarbnieku aktivizēšanu, kas ir tiešais attiecīgās investīcijas mērķis, nav saprotama rosinājuma noteikt nacionālo nodarbinātības mērķi, piemēram, sešu mēnešu laikā pēc programmas īstenošanas, noraidīšana.
Šāda pieeja rada pamatotas šaubas par programmas rezultātu ieguldījumu efektivitāti un tās ietekmes uz darba tirgus situācijas uzlabošanu izvērtēšanas pamatotību.
Lai nodrošinātu ieguldīto publisko resursu efektīvu un pārskatāmu izmantošanu, būtu nepieciešams noteikt nacionālā līmeņa rādītāju, kas ļautu ticami un pierādāmi novērtēt pasākuma tiešo un netiešo ietekmi uz nodarbinātības pieaugumu.
Pieņemam zināšanai Labklājības ministrijas izziņā norādīto par ES vadlīnijām, kas nosāka mērīt šo rādītāju - dalībnieku, kuri pēc dalības pārtraukšanas ir nodarbināti, tai skaitā pašnodarbinātie – četru nedēļu laikā pēc mērķa grupas personas dalības pārtraukšanas, kas ir pārāk īss periods nodarbinātībai.
Tomēr, ja minētā rādītāja mērīšanas pieeja pēc būtības neļauj objektīvi novērtēt ievērojamo publisko līdzekļu ieguldījumu faktisko ietekmi uz bezdarba mazināšanu un bezdarbnieku aktivizēšanu, kas ir tiešais attiecīgās investīcijas mērķis, nav saprotama rosinājuma noteikt nacionālo nodarbinātības mērķi, piemēram, sešu mēnešu laikā pēc programmas īstenošanas, noraidīšana.
Šāda pieeja rada pamatotas šaubas par programmas rezultātu ieguldījumu efektivitāti un tās ietekmes uz darba tirgus situācijas uzlabošanu izvērtēšanas pamatotību.
Lai nodrošinātu ieguldīto publisko resursu efektīvu un pārskatāmu izmantošanu, būtu nepieciešams noteikt nacionālā līmeņa rādītāju, kas ļautu ticami un pierādāmi novērtēt pasākuma tiešo un netiešo ietekmi uz nodarbinātības pieaugumu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Anotācijas sadaļā "Risinājuma apraksts" pie 3. punkta norādīts, ka pasākumā plānota neformālās izglītības programmu apguve mērķa grupas personām. Atbalstāmā darbība ietver mainīgajām darba tirgus prasībām atbilstošu sistematizētu sociālo un profesionālo pamatprasmju apguvi, noslēguma pārbaudījumu organizēšanu, tai skaitā valsts valodas prasmes pārbaudes eksāmenu. Pēc neformālās izglītības programmu apguves mērķa grupas persona saņem iegūtās zināšanas apliecinošu dokumentu. Lūdzam precizēt norādīto informāciju, ievērojot to, ka saskaņā ar Izglītūbas likuma 46. panta piekto daļu par neformālās izglītības programmas apguvi izsniedz apliecību.
Piedāvātā redakcija
-
