Atzinums

PAZIŅOJUMS:
Atcelta Valsts sekretāru 08.05.2025. sanāksme. Nākamā kārtējā Valsts sekretāru sanāksme plānota š.g. 15.maijā.
Projekta ID
22-TA-186
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
16.02.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam salāgot noteikumu projekta 25.2. apakšpunktu ar 25. punkta ievaddaļu, nodrošinot strukturāli skaidras tiesību normas. Norādām, ka šobrīd nav skaidrs, iestājoties kādiem nosacījumiem, ir jāpārbauda šo noteikumu  2. pielikuma 1. un 2. punktā neminētos rādītājus.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Noteikumu projektas 2. pielikumā saskaņošanas ietvaros veiktas izmaiņas, par kurām nav gūstama pārliecība par to atbilstību Eiropas Parlamenta un Padomes 2020. gada 16. decembra Direktīva (ES) 2020/2184 par dzeramā ūdens kvalitāti (turpmāk - direktīva Nr. 2020/2184) I pielikumam (jo īpaši sk. C daļu), tai skaitā 2. pielikuma 1. un 2. sadaļā svītrots rādītājs "Amonijs",  rādītājam Clostridium perfringens (arī sporas) noteikta no minētās direktīvas atšķirīga piezīme, 2.35. un 2.36. punktā norādīts, ka parametru nosaka tikai tad, ja izmanto šādas dezinfekcijas metodes (neprecizējot kādas dezinfekcijas metodes u.tml.) u.c. Attiecīgi lūdzam precizēt noteikumu projekta 2. pielikumu (nepieciešamības gadījumā arī citas noteikumu projekta normas), nodrošinot tā atbilstību minētajai direktīvai, un papildināt noteikumu projekta anotāciju ar atbilstošu skaidrojumu par minēto.
Papildus noteikumu projekta  anotācijā skaidrots pamatojums urāna neiekļaušanai noteikumu projekta 1. pielikumā. Saistībā ar minēto, lūdzam šajā un citos gadījumos, ja noteikumu projektā tiek paredzēti izņēmumi no minētās direktīvas prasību piemērošanas, norādīt arī konkrētu direktīvas normu, kas šādu izņēmumu noteikšanu pieļauj. Alternatīvi lūdzam attiecīgus izņēmumus noteikumu projektā neparedzēt. Norādām, ka fakts, ka kāda direktīvas darbība vai joma Latvijā neeksistē, pats par sevi neatbrīvo no pienākuma pieņemt atbilstošas tiesību normas vai ieviest administratīvo regulējumu, lai nodrošinātu to, ka visas direktīvā ietvertās prasības tiktu pienācīgi pārņemtas nacionālajā tiesību sistēmā. Norādām, kā vienīgo attaisnojumu direktīvas nepārņemšanai nacionālajā tiesību sistēmā Eiropas Savienības (ES) Tiesa, kurai vienīgajai ir tiesības atbrīvot ES dalībvalsti no pienākuma pārņemt attiecīgo direktīvu, ir atzinusi ģeogrāfiskos apstākļus, t. i., gadījumus, kad ES tiesību normas skar, piemēram, konkrētus kalnus vai ūdenstilpes, kas neietilpst attiecīgās dalībvalsts teritorijā vai kā citādi nevar ES dalībvalsts ģeogrāfiskā novietojuma dēļ uz to attiekties (sk., piem., Eiropas Savienības tiesas sprieduma lietā Nr. C-372/00 Komisija pret Īriju ([2001] ECR I-10303, 13.pkt.).
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Saskaņā ar Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 131 punktu lūdzam noteikumu projekta 4. pielikumā neatsaukties uz Metroloģijas vadlīniju apvienotās komitejas (JCGM – Joint Committee for Guides in Metrology) izstrādātajām vadlīnijām par mērījuma nenoteiktības izteikšanu, tā vietā nepieciešamības gadījumā attiecīgo vadlīniju saturu pārņemot noteikumu projektā. Tāpat līdzīgi lūdzam noteikumu projektā neatsaukties uz Radiācijas drošības starojumu ieteikumiem, ņemot vērā arī to, ka nav skaidri saprotams, vai šādi ieteikumi ir privātpersonām juridiski saistoši.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta 4. pielikumā nepārrakstīt direktīvas Nr. 2020/2184 regulējumu, bet tā vietā pārņemt noteikumu projektā attiecīgās direktīvas prasības, tādējādi sasniedzot šīs direktīvas mērķi.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Iebildums
Uzturam izziņas 46. punktā ietverto iebildumu un lūdzam nodrošināt, ka Veselības ministrijas izstrādātais Ministru kabineta noteikumu projekts "Dzeramā ūdens obligātās nekaitīguma un kvalitātes prasības, monitoringa un kontroles kārtība" (22-TA-2538) stājas spēkā vienlaikus ar noteikumu projektu. Apzināmies, ka nav nepieciešama vienlaicīga direktīvas prasību pārņemšana nacionālajos normatīvajos aktos, kā arī Administratīvā procesa likuma 15. panta astotajā daļā un Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likumā ietvertās kolīziju normas, tomēr tiesiskās noteiktības principam varētu neatbilst situācija, kad viens un tas pats jautājums (nepastāvot specialitātes sakaram) tiek atšķirīgi regulēts vairākos spēkā esošos normatīvajos tiesību aktos.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt un noteikumu projekta 25.1. apakšpunktā norādīt uz paraugu ņemšanas biežumu, vai skaidrot, kādēļ tas nav nepieciešams noteikumu projekta anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
Piekrītu
Paziņojums par sīkdatņu lietošanu
Lai nodrošinātu TAP portāla pieejamību, tā darbībai tiek izmantotas tikai obligātās tehniskās sīkdatnes. Esmu informēts par sīkdatņu izmantošanu un, turpinot darboties šajā vietnē, piekrītu to izmantošanai. Lasīt vairāk