Projekta ID
25-TA-2558Atzinuma sniedzējs
"Latvijas Slimnīcu biedrība"
Atzinums iesniegts
06.11.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Atbilstoši Attīstības plānošanas sistēmas likumā noteiktajam plānošanas mērķis ir sekmēt valsts ilgtspējīgu un stabilu attīstību, kā arī iedzīvotāju dzīves kvalitātes uzlabošanos. Savukārt 2014.gada 2.decembra MK noteikumi Nr.737 “Attīstības plānošanas dokumentu izstrādes un ietekmes izvērtēšanas noteikumi” nosaka politikas plānošanas dokumentu veidus – pamatnostādnes, plāns un konceptuālais ziņojums. Informatīvais ziņojums ir informācija vai pārskats par Ministru kabineta kompetencē esoša jautājuma risināšanas gaitu, par Ministru kabineta atbalstīta plānošanas dokumenta īstenošanu vai tiesību akta izpildi, un tajā neietver konceptuālus jautājumus.
Iepazīstoties ar informatīvo ziņojumu ” Par slimnīcu tīklu”, nav skaidrs šī dokumentā mērķis – plānot politiku vai informēt par šī jautājuma risināšanas gaitu, proti, vai dokuments ir vērsts uz nākotni vai tas ir atskats pagātnē? Pēc dokumenta struktūras un risināmo jautājumu loka tas atbilst konceptuālajam ziņojuma.
Iepazīstoties ar informatīvo ziņojumu ” Par slimnīcu tīklu”, nav skaidrs šī dokumentā mērķis – plānot politiku vai informēt par šī jautājuma risināšanas gaitu, proti, vai dokuments ir vērsts uz nākotni vai tas ir atskats pagātnē? Pēc dokumenta struktūras un risināmo jautājumu loka tas atbilst konceptuālajam ziņojuma.
Piedāvātā redakcija
2.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Aicinām visām ziņojumā minētajām problēmām pretī piedāvāt skaidrus un nepārprotamus risinājumus, piemēram, minot, ka ir pieaugošs pieprasījums pēc ambulatoriem veselības aprūpes pakalpojumiem, nepieciešams norādīt, kādā veidā slimnīcu līmeņu un tajās sniegto stacionāro pakalpojumu pārskatīšana risinās ambulatorās veselības aprūpes pieejamību.
Ja nodefinētajām problēmām tiks paredzēti attiecīgi, nepārprotami risinājumi, tas uzlabos dokumenta uztveramību un ļaus iesaistītajām organizācijām (sadarbības partneriem) kvalitatīvāk izvērtēt dokumentu un sniegt priekšlikumus.
Ja nodefinētajām problēmām tiks paredzēti attiecīgi, nepārprotami risinājumi, tas uzlabos dokumenta uztveramību un ļaus iesaistītajām organizācijām (sadarbības partneriem) kvalitatīvāk izvērtēt dokumentu un sniegt priekšlikumus.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Atbilstoši Attīstības plānošanas sistēmas likumā noteiktajam plānošanas mērķis ir sekmēt valsts ilgtspējīgu un stabilu attīstību, kā arī iedzīvotāju dzīves kvalitātes uzlabošanos. Savukārt 2014.gada 2.decembra MK noteikumi Nr.737 “Attīstības plānošanas dokumentu izstrādes un ietekmes izvērtēšanas noteikumi” nosaka politikas plānošanas dokumentu veidus – pamatnostādnes, plāns un konceptuālais ziņojums. Informatīvais ziņojums ir informācija vai pārskats par Ministru kabineta kompetencē esoša jautājuma risināšanas gaitu, par Ministru kabineta atbalstīta plānošanas dokumenta īstenošanu vai tiesību akta izpildi, un tajā neietver konceptuālus jautājumus.
Iepazīstoties ar informatīvo ziņojumu ” Par slimnīcu tīklu”, nav skaidrs šī dokumentā mērķis – plānot politiku vai informēt par šī jautājuma risināšanas gaitu, proti, vai dokuments ir vērsts uz nākotni vai tas ir atskats pagātnē? Pēc dokumenta struktūras un risināmo jautājumu loka tas atbilst konceptuālajam ziņojuma.
Iepazīstoties ar informatīvo ziņojumu ” Par slimnīcu tīklu”, nav skaidrs šī dokumentā mērķis – plānot politiku vai informēt par šī jautājuma risināšanas gaitu, proti, vai dokuments ir vērsts uz nākotni vai tas ir atskats pagātnē? Pēc dokumenta struktūras un risināmo jautājumu loka tas atbilst konceptuālajam ziņojuma.
Piedāvātā redakcija
Izstrādāto dokumentu precizēt atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajam plānošanas dokumentu veidam – konceptuālais ziņojums.
4.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Dokumentā runāts par slimnīcu sadarbību, bet ir minēti ļoti vispārīgi sadarbību stimulējošie faktori (sadarbības teritoriju finišēšanas principi), bet nav pieminēti šķēršļi sadarbībai (dažādas īpašuma formas un intereses, motivācija un rīcības ierobežojumi).
Piedāvātā redakcija
Papildināt dokumentu ar skaidru problēmu definējumu un piedāvāto risinājumu
5.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Dokumentā ir minētas prasības profiliem (nodaļām) attiecībā uz personāla skaitu pret gultām, bet šie skaitļi nav pamatoti ar analīzi par speciālistu pieejamību slimnīcā šādu prasību izpildei un vai Nacionāla veselības dienesta noteiktie gultas dienas tarifi ļauj attiecīgo speciālistu algot, kā arī vai šāda noslodze atbilst pacientu plūsmai valstī.
Vēršam uzmanību, ka pēc Latvijas Slimnīcu biedrības veiktās kalkulācijas, stacionārā, kur tiek nodrošināti visi ziņojumā uzskaitītie profili un stacionēti vairāk kā 10 tūkst. pacientu gadā būs nepieciešamas vairāk kā 100 māsu slodzes un gandrīz 200 māsu palīgu slodzes, kā arī papildus nepieciešams finansējums vairāk kā 800 tūkst.euro apmērā atalgojumam (ja uz vienu māsu un māsu palīgu tiek plānoti 6 pacienti).
Vēršam uzmanību, ka pēc Latvijas Slimnīcu biedrības veiktās kalkulācijas, stacionārā, kur tiek nodrošināti visi ziņojumā uzskaitītie profili un stacionēti vairāk kā 10 tūkst. pacientu gadā būs nepieciešamas vairāk kā 100 māsu slodzes un gandrīz 200 māsu palīgu slodzes, kā arī papildus nepieciešams finansējums vairāk kā 800 tūkst.euro apmērā atalgojumam (ja uz vienu māsu un māsu palīgu tiek plānoti 6 pacienti).
Piedāvātā redakcija
Papildināt dokumentu ar skaidru piedāvājumu un risinājumu, un katra risinājuma sākotnējo ietekmes izvērtējamu, tajā skaitā arī iespējamo risinājumu netiešo ietekmi, kā arī katra risinājuma ietekmi uz slimnīcu finansējumu, norādot pieejamo un papildus nepieciešamo finansējumu, kā arī ietverot iespējamo līdzekļu ietaupījumu.
6.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Dokumentā ir minētas prasības profiliem (nodaļām) attiecībā uz personāla skaitu pret gultām, bet šie skaitļi nav pamatoti ar analīzi par speciālistu pieejamību slimnīcā šādu prasību izpildei un vai Nacionāla veselības dienesta noteiktie gultas dienas tarifi ļauj attiecīgo speciālistu algot, kā arī vai šāda noslodze atbilst pacientu plūsmai valstī.
Piedāvātā redakcija
Papildināt dokumentu ar skaidru piedāvājumu un risinājumu, un katra risinājuma sākotnējo ietekmes izvērtējamu, tajā skaitā arī iespējamo risinājumu netiešo ietekmi, kā arī katra risinājuma ietekmi uz slimnīcu finansējumu, norādot pieejamo un papildus nepieciešamo finansējumu, kā arī ietverot iespējamo līdzekļu ietaupījumu
7.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Dokumentā ir minētas prasības profiliem (nodaļām) attiecībā uz personāla skaitu pret gultām, bet šie skaitļi nav pamatoti ar analīzi par speciālistu pieejamību slimnīcā šādu prasību izpildei un vai Nacionāla veselības dienesta noteiktie gultas dienas tarifi ļauj attiecīgo speciālistu algot, kā arī vai šāda noslodze atbilst pacientu plūsmai valstī.
Piedāvātā redakcija
Papildināt dokumentu ar skaidru piedāvājumu un risinājumu, un katra risinājuma sākotnējo ietekmes izvērtējamu, tajā skaitā arī iespējamo risinājumu netiešo ietekmi, kā arī katra risinājuma ietekmi uz slimnīcu finansējumu, norādot pieejamo un papildus nepieciešamo finansējumu, kā arī ietverot iespējamo līdzekļu ietaupījumu.
8.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Dokumentā ir minētas prasības profiliem (nodaļām) attiecībā uz personāla skaitu pret gultām, bet šie skaitļi nav pamatoti ar analīzi par speciālistu pieejamību slimnīcā šādu prasību izpildei un vai Nacionāla veselības dienesta noteiktie gultas dienas tarifi ļauj attiecīgo speciālistu algot, kā arī vai šāda noslodze atbilst pacientu plūsmai valstī.
Piedāvātā redakcija
Papildināt dokumentu ar skaidru piedāvājumu un risinājumu, un katra risinājuma sākotnējo ietekmes izvērtējamu, tajā skaitā arī iespējamo risinājumu netiešo ietekmi, kā arī katra risinājuma ietekmi uz slimnīcu finansējumu, norādot pieejamo un papildus nepieciešamo finansējumu, kā arī ietverot iespējamo līdzekļu ietaupījumu.
9.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Dokumentā ir minētas prasības profiliem (nodaļām) attiecībā uz personāla skaitu pret gultām, bet šie skaitļi nav pamatoti ar analīzi par speciālistu pieejamību slimnīcā šādu prasību izpildei un vai Nacionāla veselības dienesta noteiktie gultas dienas tarifi ļauj attiecīgo speciālistu algot. Darba dienās darba laikā tiek plānots viens ārsts uz 10 gultām, bet pacienti nodaļā jāuzņem 24/7. Šis ir pretrunā ar ziņojuma citās sadalās minēto, ka nodaļas jābūt arī diennakts ārstiem?
Piedāvātā redakcija
Papildināt dokumentu ar skaidru piedāvājumu un risinājumu, un katra risinājuma sākotnējo ietekmes izvērtējamu, tajā skaitā arī iespējamo risinājumu netiešo ietekmi, kā arī katra risinājuma ietekmi uz slimnīcu finansējumu, norādot pieejamo un papildus nepieciešamo finansējumu, kā arī ietverot iespējamo līdzekļu ietaupījumu
10.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Dokumentā ir minētas prasības profiliem (nodaļām) attiecībā uz personāla skaitu pret gultām, bet šie skaitļi nav pamatoti ar analīzi par speciālistu pieejamību slimnīcā šādu prasību izpildei un vai Nacionāla veselības dienesta noteiktie gultas dienas tarifi ļauj attiecīgo speciālistu algot, kā arī vai šāda noslodze atbilst pacientu plūsmai valstī.
Piedāvātā redakcija
Papildināt dokumentu ar skaidru piedāvājumu un risinājumu, un katra risinājuma sākotnējo ietekmes izvērtējamu, tajā skaitā arī iespējamo risinājumu netiešo ietekmi, kā arī katra risinājuma ietekmi uz slimnīcu finansējumu, norādot pieejamo un papildus nepieciešamo finansējumu, kā arī ietverot iespējamo līdzekļu ietaupījumu
11.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Līdz 2026. gada 1.jūnijam plānots ieviest Steidzamās medicīnas palīdzības nodaļas, kad Veselības ministrija pārskatīs stacionāro ārstniecības iestāžu dalījumu līmeņos un tajos nodrošināmos pakalpojumu profilus un pakalpojumu programmu iedalījumu, kas ievērojami samazinās speciālistu (gan ārstu, gan ārstniecības personu) diennakts dežūras (pārveidojot esošās neatliekamās palīdzības un uzņemšanas nodaļas).
Savukārt prasībās terapijas profilam paredzēts, ka pacienti jāuzņem 24/7 un ir jābūt pieejamai USG, RTG, EKG un laboratorijai. Tādejādi ļaujot pieņemt, ka daļā slimnīcu tiks slēgts terapeitiskais profils
Savukārt prasībās terapijas profilam paredzēts, ka pacienti jāuzņem 24/7 un ir jābūt pieejamai USG, RTG, EKG un laboratorijai. Tādejādi ļaujot pieņemt, ka daļā slimnīcu tiks slēgts terapeitiskais profils
Piedāvātā redakcija
Papildināt informatīvo ziņojumu ar skaidru katra piedāvātā risinājuma ietekmes izvērtējamu gan uz esošo slimnīcu finansējumu, gan iespējamo līdzekļu ietaupījumu, gan uz pakalpojumu pieejamību pacientiem.
12.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Līdz 2026. gada 1.jūnijam plānots ieviest Steidzamās medicīnas palīdzības nodaļas, kad Veselības ministrija pārskatīs stacionāro ārstniecības iestāžu dalījumu līmeņos un tajos nodrošināmos pakalpojumu profilus un pakalpojumu programmu iedalījumu. Tas ļauj pāršķietami secināt, ka daļā ārstniecības iestāžu tiks ievērojami samazinātas speciālistu (gan ārstu, gan ārstniecības personu) diennakts dežūras neatliekamās palīdzības un uzņemšanas nodaļās, kas attiecīgi ietekmēs neatliekamās medicīniskās palīdzības pieejamību reģionos.
Piedāvātā redakcija
Papildināt informatīvo ziņojumu ar skaidru katra piedāvātā risinājuma ietekmes izvērtējamu gan uz esošo slimnīcu finansējumu, norādot pieejamo un papildus nepieciešamo finansējumu, kā arī ietverot iespējamo līdzekļu ietaupījumu, gan uz pakalpojumu pieejamību pacientiem
13.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Precizēt par kāda režīmā pieejamību iet runa – 8, 16 vai 24 stundu. Kā arī lūdzam izvērtēt, ka visās slimnīcās nav nepaciešama speciālistu pieejamība 24/7 režīmā vai visas nedēļas dienas. Hospitalizācijas plānu var veidot nodalot slimnīcu spēju uzņemt pacientus pa konkrētam diennakts stundām vai nedēļās dienām
Piedāvātā redakcija
Papildināt dokumentu ar skaidru piedāvājumu un papildināt ar risinājumu, ka hospitalizācijas plānu var veidot nodalot slimnīcu spēju uzņemt pacientus pa konkrētam diennakts stundām vai nedēļās dienām.
14.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Ņemot vērā, ka risinājumu plānots ieviest līdz 2026. gada 1. jūnijā, kad Veselības ministrija pārskatīs stacionāro ārstniecības iestāžu dalījumu līmeņos un tajos nodrošināmos pakalpojumu profilus un pakalpojumu programmu iedalījumu, un šajā gadījumā ir skaidri definēts, ka atsevišķām slimnīcām nefinansēs virknei speciālistu diennakts dežūras neatliekamās palīdzībā un uzņemšanas nodaļās, un tās būs jānodrošina atbilstoši slimnīcā nodrošināmajiem profiliem. Jāvērš uzmanība, ka 2009. gada 20. janvāra Ministru kabineta noteikumi nr. 104. “Noteikumi par obligātajām prasībām ārstniecības iestādēm un to struktūrvienībām”, nosaka, ka Daudzprofilu slimnīcā ir nodrošinātas ārstu speciālistu diennakts dežūras ir obligātas tikai šādās specialitātēs:
internajā medicīnā;
ķirurģijā;
anestezioloģijā un reanimatoloģijā (104. punkts) .
Katrā profilā nav obligātas prasības diennakts ārsta pieejamības nodrošināšanai. Kā arī ņemot vērā, to ka diennakts speciālistu pieejamība ir dārga dēļ piemaksām, ir jāvērtē vai nacionāla veselības dienesta tarifā ir pietiekami līdzekļu ārsta nodrošināšanai diennakts režīmā nodaļās, atbilstoši minimālajam gultu skaitam profilā. Kā arī jārēķinās, ka valsts politika pēdējos gados bija vērsta uz neatliekamās palīdzības un uzņemšanas nodaļu attīstību, mērķtiecīgi finansiāli tur ieguldot, kā rezultātā uzņemšanas maksājums šķērsfinansē diennakts stacionāru, un ja šo finansējumu ir plānots mazināt, tad jārisina jautājums par gultasdienas tarifa pietiekamību speciālistu diennakts dežūru nodrošināšanai.
internajā medicīnā;
ķirurģijā;
anestezioloģijā un reanimatoloģijā (104. punkts) .
Katrā profilā nav obligātas prasības diennakts ārsta pieejamības nodrošināšanai. Kā arī ņemot vērā, to ka diennakts speciālistu pieejamība ir dārga dēļ piemaksām, ir jāvērtē vai nacionāla veselības dienesta tarifā ir pietiekami līdzekļu ārsta nodrošināšanai diennakts režīmā nodaļās, atbilstoši minimālajam gultu skaitam profilā. Kā arī jārēķinās, ka valsts politika pēdējos gados bija vērsta uz neatliekamās palīdzības un uzņemšanas nodaļu attīstību, mērķtiecīgi finansiāli tur ieguldot, kā rezultātā uzņemšanas maksājums šķērsfinansē diennakts stacionāru, un ja šo finansējumu ir plānots mazināt, tad jārisina jautājums par gultasdienas tarifa pietiekamību speciālistu diennakts dežūru nodrošināšanai.
Piedāvātā redakcija
Papildināt dokumentu ar skaidru piedāvājumu un risinājumu, un katra risinājuma sākotnējo ietekmes izvērtējamu, tajā skaitā arī iespējamo risinājumu netiešo ietekmi, kā arī katra risinājuma ietekmi uz slimnīcu finansējumu, norādot pieejamo un papildus nepieciešamo finansējumu, kā arī ietverot iespējamo līdzekļu ietaupījumu.
15.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Ņemot vērā, ka risinājumu plānots ieviest līdz 2026. gada 1. jūnijā, kad Veselības ministrija pārskatīs stacionāro ārstniecības iestāžu dalījumu līmeņos un tajos nodrošināmos pakalpojumu profilus un pakalpojumu programmu iedalījumu, ir nepieciešams skaidri definēt:
vai ārstu speciālistu diennakts dežūras, atbilstoši slimnīcā nodrošināmiem profiliem, būs noteiktas gan neatliekamās palīdzības un uzņemšanas nodaļā un attiecīgā profila nodaļā, t.i. diennaktī būs nepieciešamas divu speciālistu dežūras vai slimnīcas šo varēs iekšēji regulēt, atbilstoši pacientu plūsmai. 2009. gada 20. janvāra Ministru kabineta noteikumi nr. 104. “Noteikumi par obligātajām prasībām ārstniecības iestādēm un to struktūrvienībām”, nosaka, ka Daudzprofilu slimnīcā ir nodrošinātas ārstu speciālistu diennakts dežūras ir obligātas tikai šādās specialitātēs:
internajā medicīnā;
ķirurģijā;
anestezioloģijā un reanimatoloģijā (104. punkts) .
ja daudzprofilu slimnīca ir plānotas dubultas speciālistu dežūras, gan neatliekamās palīdzības un uzņemšanas nodaļā, gan attiecīgā profila nodaļā, kā ir plānots līdz 2026. gada 1. jūnijam nodrošināt šo speciālistu pieejamību, ja Valsts kontroles revīzijā “Vai stacionārā veselības aprūpe tiek plānota un organizēta efektīvi?” tik konstatēs, “ka 15 % no kopējā ārstu speciālistu dežūrstundu skaita nodrošināti, dežūras neatliekamās medicīnas un pacientu uzņemšanas nodaļā apvienojot ar darbu citā ārstniecības iestādes struktūrvienībā. Lielākais šādu dežūrstundu īpatsvars – 21 % – ir V līmeņa ārstniecības iestādēs”. (VK ziņojuma 82. lpp)
vai ārstu speciālistu diennakts dežūras, atbilstoši slimnīcā nodrošināmiem profiliem, būs noteiktas gan neatliekamās palīdzības un uzņemšanas nodaļā un attiecīgā profila nodaļā, t.i. diennaktī būs nepieciešamas divu speciālistu dežūras vai slimnīcas šo varēs iekšēji regulēt, atbilstoši pacientu plūsmai. 2009. gada 20. janvāra Ministru kabineta noteikumi nr. 104. “Noteikumi par obligātajām prasībām ārstniecības iestādēm un to struktūrvienībām”, nosaka, ka Daudzprofilu slimnīcā ir nodrošinātas ārstu speciālistu diennakts dežūras ir obligātas tikai šādās specialitātēs:
internajā medicīnā;
ķirurģijā;
anestezioloģijā un reanimatoloģijā (104. punkts) .
ja daudzprofilu slimnīca ir plānotas dubultas speciālistu dežūras, gan neatliekamās palīdzības un uzņemšanas nodaļā, gan attiecīgā profila nodaļā, kā ir plānots līdz 2026. gada 1. jūnijam nodrošināt šo speciālistu pieejamību, ja Valsts kontroles revīzijā “Vai stacionārā veselības aprūpe tiek plānota un organizēta efektīvi?” tik konstatēs, “ka 15 % no kopējā ārstu speciālistu dežūrstundu skaita nodrošināti, dežūras neatliekamās medicīnas un pacientu uzņemšanas nodaļā apvienojot ar darbu citā ārstniecības iestādes struktūrvienībā. Lielākais šādu dežūrstundu īpatsvars – 21 % – ir V līmeņa ārstniecības iestādēs”. (VK ziņojuma 82. lpp)
Piedāvātā redakcija
Papildināt dokumentu ar skaidru piedāvājumu un risinājumu, un katra risinājuma sākotnējo ietekmes izvērtējamu, tajā skaitā arī iespējamo risinājumu netiešo ietekmi, kā arī katra risinājuma ietekmi uz slimnīcu finansējumu, norādot pieejamo un papildus nepieciešamo finansējumu, kā arī ietverot iespējamo līdzekļu ietaupījumu.
16.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzu pārskatīt ziņojumā izkliedēti minētās problēmas, apkopot tās un skaidri sasaistīt ar risinājumiem, lai būtu pārliecība, ka visām ziņojumā minētajām problēmām tiek piedāvāti risinājumi un tie ir efektīvi.
Piedāvātā redakcija
Papildināt dokumentu ar skaidru sasaisti, kā kāds no piedāvātājiem risinājumiem šo situācijas konstatējumu risinās
17.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Saskaņā ar Pacientu tiesību likumā noteikto, pacientam ir tiesības izvēlēties ārstniecības iestādi.
Ziņojumā nav iekļauta analīze par pacientu skaita atšķirību nozīmi starp slimnīcām, nav dots vērtējums pacientu tiesību (izvēlēties ārstēšanās vietu) kontekstā, un kā piedāvātie risinājumi, piemēram, prasības slimnīcu struktūrvienībām, steidzamās medicīniskās palīdzības nodaļas risinās šo problēmu.
Ziņojumā nav iekļauta analīze par pacientu skaita atšķirību nozīmi starp slimnīcām, nav dots vērtējums pacientu tiesību (izvēlēties ārstēšanās vietu) kontekstā, un kā piedāvātie risinājumi, piemēram, prasības slimnīcu struktūrvienībām, steidzamās medicīniskās palīdzības nodaļas risinās šo problēmu.
Piedāvātā redakcija
Papildināt ar analīzi par pacientu skaita atšķirību cēloņiem un skaidru sasaisti, kā kāds no piedāvātājiem risinājumiem ietekmēs (uzlabos) esošo situāciju.
18.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Nav analīzes, kāpēc tas notiek, un kā piedāvātie risinājumi, piemēram, prasības slimnīcu struktūrvienībām, risinās šo problēmu.
Piedāvātā redakcija
Papildināt ar analīzi par šī samazinājuma cēloņiem un skaidru sasaisti, kā kāds no piedāvātājiem risinājumiem šo situāciju risinās.
19.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Atbilstoši publiski pieejamai informācijai Rīgā dzīvo nedaudz mazāk kā 600 tūkstoši iedzīvotāju, savukārt Rīgas apkaimēs dzīvo ap 370 tūkstošiem iedzīvotāju, kas kopumā veido pusi no visiem Latvijas iedzīvotājiem. Līdz ar to ir tikai likumsakarīgi, ka V līmeņa slimnīcas nodrošina 50% hospitalizāciju apjomu. Tādejādi nav saprotams, kādos datos informatīvajā ziņojumā ir balstīts apgalvojums par būtisko pacientu plūsmu uz terciārās aprūpes iestādēm.
Piedāvātā redakcija
Papildināt ziņojumu ar precīzu informāciju par pacientu plūsmu uz terciārā aprūpes līmeņa iestādēm, kas precīzi raksturotu situāciju par pacientu skaitu sekundārajā stacionārajā veselības aprūpē un terciārajā stacionārajā veselības aprūpē.
20.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Nav precīzas detalizētas informācijas un analīzes par pacientu skaita samazinājumu un vienlaikus palielinājumu I līmeņa slimnīcās. Nav saprotams kā piedāvātie risinājumi, piemēram, steidzamās medicīniskās palīdzības nodaļas izveide, risinās šo problēmu.
Piedāvātā redakcija
Papildināt ar analīzi par šī samazinājuma cēloņiem un skaidru sasaisti, kā kāds no piedāvātājiem risinājumiem šo situāciju risinās
21.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Nepieciešams salāgot ziņojuma tekstu, lai neveidotos savstarpējas pretrunas, piemēram, vienā rindkopā minēts, ka pacientu skaits pieaug II – IV līmeņa ārstniecības iestādēs, bet citā rindkopā norādīts, ka zemāka līmeņa ārstniecības iestādēs novērojama pacientu plūsmas samazināšanās.
Piedāvātā redakcija
Precizēt ziņojumu, izslēdzot savstarpējās pretrunas tekstā.
22.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Nav analīzes kāpēc tas notiek, un kā piedāvāts risinājums, piemērām, pieejamo speciālistu skaita samazinājums Neatliekamās palīdzības un uzņemšanas nodaļā risinās šo problēmu.
Piedāvātā redakcija
Papildināt ar analīzi par šī pieauguma cēloņiem un skaidru sasaisti, kā kāds no piedāvātājiem risinājumiem šo situāciju risinās
23.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Publiski nav pieejami dati par pilotprojekta mērķi, plānotajiem rezultātiem un reāli sasniegto, kas neļauj pēc būtības izvērtēt pilotprojekta rezultātus. Informatīvajā ziņojumā ir minēti Biežākie atteikuma iemesli uzņemt NMPD brigādi, tie ir izteikti procentos un nav iespējams izvērtēt to nozīmīgumu.
Piedāvātā redakcija
Papildināt ziņojumu ar pilotprojektā skaitliskiem rezultātiem, kas precīzi raksturotu situāciju un risināmās problēmas nozīmīgumu.
24.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Ziņojumā iekļautais skaidrojums nav saskaņots ar 2 attēlu un rada maldīgu priekšstatu:
Tekstā minētas tikai I līmeņa slimnīcas, savukārt pievienotajā attēlā norādīti atteikuma iemesli, kuri nav attiecināmi uz I līmeņa slimnīcām;
Lūdzam papildināt ziņojumu ar konkrētiem skaitļiem, proti, atteikuma gadījumu skaitu, līdzīgi kā tas norādīts ziņojuma13., 14 lp.
Tekstā minētas tikai I līmeņa slimnīcas, savukārt pievienotajā attēlā norādīti atteikuma iemesli, kuri nav attiecināmi uz I līmeņa slimnīcām;
Lūdzam papildināt ziņojumu ar konkrētiem skaitļiem, proti, atteikuma gadījumu skaitu, līdzīgi kā tas norādīts ziņojuma13., 14 lp.
Piedāvātā redakcija
Papildināt ziņojumu ar precīzu informāciju par pilotprojekta skaitliskiem rezultātiem, kas precīzi raksturotu situāciju pa slimnīcu līmeņiem un risināmās problēmas nozīmīgumu.
25.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Atbilstoši Ministru kabineta 2024.gada 30.aprīļa sēdes protokollēmumam Nr.18 49. § 3.punktam Veselības ministrijai līdz 2025. gada 1. aprīlim bija jāsagatavo un jāiesniedz izskatīšanai Ministru kabinetā informatīvais ziņojums par plānotajām prasībām stacionāro veselības aprūpes pakalpojumu pamatprofiliem un pārskatītiem tarifiem, kurus plānots ieviest ar 2026. gada 1. janvāri, nosakot katrā slimnīcā nodrošināmos veselības aprūpes pakalpojumus, nepieciešamos cilvēkresursus un materiāltehnisko nodrošinājumu (izmeklējumus).
Piedāvātā redakcija
Ņemot vērā to, ka reformu ieviešanai ir nepieciešams finansējums, lūdzam papildināt informatīvo ziņojumu ar informāciju par pārskatītiem tarifiem un informāciju par katrā slimnīcā nodrošināmiem veselības aprūpes pakalpojumiem, nepieciešamajiem cilvēkresursiem un materiāltehnisko nodrošinājumu (izmeklējumus).
26.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Iebildums
Aicinām visām ziņojumā minētajām problēmām pretī piedāvāt skaidrus un nepārprotamus risinājumus, piemēram, minot, ka ir pieaugošs pieprasījums pēc ambulatoriem veselības aprūpes pakalpojumiem, nepieciešams norādīt, kādā veidā slimnīcu līmeņu un tajās sniegto stacionāro pakalpojumu pārskatīšana risinās ambulatorās veselības aprūpes pieejamību.
Ja nodefinētajām problēmām tiks paredzēti attiecīgi, nepārprotami risinājumi, tas uzlabos dokumenta uztveramību un ļaus iesaistītajām organizācijām (sadarbības partneriem) kvalitatīvāk izvērtēt dokumentu un sniegt priekšlikumus.
Aicinām visām ziņojumā minētajām problēmām pretī piedāvāt skaidrus un nepārprotamus risinājumus, piemēram, minot, ka ir pieaugošs pieprasījums pēc ambulatoriem veselības aprūpes pakalpojumiem, nepieciešams norādīt, kādā veidā slimnīcu līmeņu un tajās sniegto stacionāro pakalpojumu pārskatīšana risinās ambulatorās veselības aprūpes pieejamību.
Ja nodefinētajām problēmām tiks paredzēti attiecīgi, nepārprotami risinājumi, tas uzlabos dokumenta uztveramību un ļaus iesaistītajām organizācijām (sadarbības partneriem) kvalitatīvāk izvērtēt dokumentu un sniegt priekšlikumus.
Piedāvātā redakcija
-
