Atzinums

Projekta ID
22-TA-3784
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
28.06.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam anotācijā skaidrot vai biedrībām un nodibinājumiem, kas ir sociālo pakalpojumu sniedzēji un minēti noteikumu projekta 3.1.3.apakšpunktā, ir noteikts veikt attiecīgo pakalpojumu valsts vai pašvaldību funkciju ietvaros saskaņā ar noslēgto deleģējuma līgumu. Tādā gadījumā, lūdzam papildināt noteikumus, ka attiecīgais līgums ir jāiesniedz kopā ar pieteikumu. Savukārt, ja gadījumā biedrībām un nodibinājumiem atbalsts plānots saimnieciskās darbības veikšanai, lūdzam anotācijā iekļaut analīzi atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5.panta pazīmēm, secinot, vai atbalsts kvalificējas vai nekvalificējas kā komercdarbības atbalsts. Ja secināt, ka visas pazīmes izpildās, lūdzam noteikumus papildināt ar piemērojamā komercdarbības atbalsta regulējuma nosacījumiem.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta 4.1.punktā definēt rādītāja EECO05 nosaukumu atbilstoši Programmā noteiktajam, t.i.  "Nodarbinātas personas, tostarp pašnodarbinātas personas".
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju ar skaidrojumu attiecībā uz sociālā darba studiju programmu studentiem, ietverot informāciju, vai noteikumu projekta 12.1.apakšpunktā minētās izglītības programmas apmācības ir daļa no šo studentu augstākās izglītības programmas vai attiecīgās apmācības pieejamas tikai sociālā darba jomā studējušajiem studentiem kā papildus kursi. Lūdzam ietvert analīzi komercdarbības atbalsta kontroles kontekstā, tostarp, vai izglītības programma ir vispārējās izglītības daļa un vai augstākās izglītības iestāde īsteno saimnieciskas vai nesaimnieciskas darbības, sniedzot izglītības pakalpojumu.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums

1) Ņemot vērā Finanšu ministrijas vadlīniju Nr.1.2. "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā" 9.1.apakšpunktu, lūdzam vārdus "vai esošo darba vietu atjaunošanai" aizstāt ar vārdiem "vai gadījumos, ja esošo darba vietu aprīkojums ir nolietojies un tiek norakstīts";
2) Ņemot vērā Finanšu ministrijas vadlīniju Nr.1.2. "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā" 33.punktu jāņem vērā darbinieka iesaistes periods projektā pret projekta kopējo īstenošanas ilgumu un daļlaika proporcija darbam projektā. Līdz ar to lūdzam precizēt MK noteikumu attiecīgo apakšpunktu, kā arī vienlaikus lūdzam anotāciju papildināt ar skaidrojumu, ka tiks vērtēts aprīkojuma iegādes samērīgums attiecībā uz darbiniekiem, kuriem tiek piemērots daļlaika noslodzes princips.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka apstiprinātajā informatīvajā ziņojumā tika paredzēta netiešo izmaksu likme 15 % apmērā no personāla atlīdzības izmaksām, savukārt šobrīd tiek paredzēta netiešo izmaksu likme 7 % apmērā no tiešajām attiecināmajām izmaksām, aicinām papildināt anotāciju ar skaidrojumu par pieejas maiņu, kā arī ietekmi, kas radīsies pieejas maiņas rezultātā.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot pašvaldības iesaisti projekta īstenošanā un nepieciešamību kompensēt noteikumu projekta 12.1.3. apakšpunktā minētās darbības ietvaros radušās izmaksas.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt MK noteikumu projekta 19.2. apakšpunkta redakciju, norādot precīzāk, kādas profesionālās nozares speciālistam ir jābūt izvēlētajam supervīzijas pakalpojuma sniedzējam. 
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot kā plānots organizēt atlasi, kur tiks nodefinēti kritēriji un atlases nosacījumi. Papildus lūdzam skaidrot "līdera" nozīmi, ņemot vērā, ka noteikumu projekta 3.1.2. un 3.1.3. apakšpunktā minēto mērķa grupa ir atrunāta vispārīgi.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka anotācijā ir norādīts, ka gadījumā, ja subjekti (piemēram, sociālo pakalpojumu sniedzēji) nodarbojas ar saimnieciskām aktivitātēm, tiem piešķirtais atbalsts kvalificējams kā komercdarbības atbalsts, skaidrojam, ka saimnieciskās darbības veikšana nav automātisks priekšnosacījums, kuram izpildoties ir jāpiemēro komercdarbības atbalsta kontroles regulējums. Gadījumā, ja atbalsta pretendents veic saimniecisko darbību, attiecībā uz to vēl veic izvērtējumu par Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5.pantā noteikto komercdarbības atbalsta pazīmju vienlaicīgu izpildīšanos un tikai gadījumā, ja izpildās visas komercdarbības atbalsta pazīmes (šīs atbalsta programmas ietvaros atbalsta pretendentiem būtu jāizvērtē arī, vai pastāv ietekme uz tirdzniecību un konkurenci ES iekšējā tirgū), ir jāpiemēro komercdarbības atbalsta kontroles regulējums (piemēram, de minimis). Līdz ar to, aicinām izvērtēt, vai komercdarbības atbalsta kontroles regulējums atbalsta programmas ietvaros ir jāpiemēro, un attiecīgi precizēt noteikumu projekta V sadaļu.
Aicinām arī papildināt anotāciju ar informāciju, kuros gadījumos subjekts veic darbības valsts deleģētās funkcijas ietvaros (ja tas tā ir) vai kuros gadījumos ir konstatējama saimnieciskā darbība un attiecībā uz šādu subjektu izpildās visas 4 komercdarbības atbalsta pazīmes. Tikai tādā gadījumā, ja atbalsts attiecīgajam subjektam ir kvalificējams kā komercdarbības atbalsts, ir jāpiemēro komercdarbības atbalsta regulējuma nosacījumi.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka saskaņā ar anotācijā norādīto arī noteikumu projekta 12.2.apakšpunktā norādītajām izmaksām (profesionālās pilnveides izglītības programmas līderības prasmju attīstībai un starpdisciplinārās ekspertu komandas atbalstu sociālo pakalpojumu sniedzējiem) gadījumā, ja sociālo pakalpojumu sniedzējs veic saimnieciskas aktivitātes, piešķirtais atbalsts kvalificējams kā komercdarbības atbalsts un tiks sniegts saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 1407/2013, aicinām atbilstoši papildināt noteikumu projekta 29.punktu.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju ar skaidrojumu, vai pašvaldību sociālo pakalpojumu sniedzēju iestādes darbības šīs atbalsta programmas ietvaros veic tām deleģēto funkciju ietvaros. Papildus aicinām norādīt kādos normatīvajos aktos šīs funkcijas ir noteiktas.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju, vai augstskolas ir saimnieciskās darbības veicēji un vai attiecībā uz tām būtu jāpiemēro komercdarbības atbalsta kontroles regulējums. Skaidrojam, ka atbilstoši Komisijas paziņojuma par valsts atbalsta jēdzienu saskaņā ar Līguma par Eiropas Savienības darbību 107.panta 33.-37.punktam, piešķirot atbalstu izglītības pasākumiem valsts izglītības sistēmas ietvaros, jāvērtē, vai ieņēmumi no maksas par pakalpojumu nepārsniegs 50% no kopējiem izdevumiem. Tikai tādā gadījumā, ja ieņēmumi no maksas par pakalpojumu nepārsniegs 50% no kopējiem izdevumiem, varēs secināt, ka atbalsts attiecīgajam subjektam netiks piešķirts saimniecisku darbību veikšanai, t.i. atbalsta pasākums tālāk nav jāvērtē atbilstoši KAKL 5.pantā minētajām komercdarbības atbalsta pazīmēm un līdz ar to nav jāpiemēro komercdarbības atbalsta nosacījumi.
Gadījumā, ja attiecīgās augstskolas veic saimniecisko darbību, aicinām papildināt anotāciju arī ar secinājumiem par to, vai attiecībā uz to izpildās KAKL 5.pantā minētās komercdarbības atbalsta pazīmes (it īpaši, vai ir konstatējama vietējā ietekme) un ir/ nav jāpiemēro komercdarbības atbalsta kontroles regulējuma nosacījumi.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Ņemot vērā, ka likmes apmēra pamatojums, t.sk. apraksts vēl ir saskaņošanas procesā ar vadošo iestādi, lūdzam veikt nepieciešamos precizējumus anotācijā, kas tiks nosūtīti atsevišķi.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju, norādot informāciju par konkrētiem attiecīgās prioritātes un fonda SAM, kuru ietvaros tiks noteikts elastības finansējums, lai prioritātes un fonda līmenī būtu iespējams nodrošināt programmā noteikto elastības finansējuma apjomu.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Noteikumu projekta 27.punkts nosaka, ka pasākuma ietvaros projektu īsteno ne ilgāk kā līdz 2029.gada 31.decembrim, savukārt anotācijas 3.sadaļas 6.punktā projektam plānots finansējums līdz 2028.gadam, līdz ar to lūdzam salāgot norādīto informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam papildināt anotācijas 3.sadaļas 6.punktu, norādot, kurā Labklājības ministrijas pamatbudžeta apakšprogrammā tiks plānots finansējums noteikumu projektā paredzēto pasākumu īstenošanai.
 
Piedāvātā redakcija
-
17.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Nepieciešams precizēt anotācijas 3.sadaļas punktā “Cita informācija” norādīto informāciju “Pēc projekta īstenošanas noslēgšanās, LM normatīvajos aktos paredzētajā kārtībā, veicot detalizētus aprēķinus, sagatavos un iesniegs priekšlikumus papildu nepieciešamā finansējuma iestrādei valsts budžetā, lai pēc projekta īstenošanas noslēgšanās varētu tikt nodrošināta projekta ilgtspējas turpināšana”. Vēršam uzmanību, ka MK 17.01.2023. noteikumu Nr.15 “Maksimāli pieļaujamā valsts budžeta izdevumu kopapjoma un katrai ministrijai un citai centrālajai valsts iestādei paredzētā izdevumu kopējā apjoma noteikšanas kārtība vidējam termiņam” 9.4.apakšpunkts attiecas uz izdevumiem pabeigto Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu uzturēšanai, ja projekts vai tā posms ir pilnībā pabeigts, nodots ekspluatācijā un par to ir veikts galīgā norēķina maksājums, un tas turpmāk jāfinansē no valsts budžeta līdzekļiem. Savukārt, ja izdevumi nav attiecināmi uz projekta uzturēšanas izdevumiem, tad jautājums par papildu finansējuma piešķiršanu skatāms Ministru kabinetā gadskārtējā valsts budžeta un vidēja termiņa budžeta ietvara likumprojekta sagatavošanas un izskatīšanas procesā kopā ar visu ministriju iesniegtajiem pieteikumiem prioritārajiem pasākumiem atbilstoši valsts budžeta finansiālajām iespējām, Labklājības ministrijai iesniedzot attiecīgu pieteikumu prioritārajam pasākumam.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Anotācija (ex-ante)
8.1.13. uz datu aizsardzību
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka dati tiek uzkrāti un uzglabāti ne tikai Kohēzijas politikas fondu informācijas sistēmā. Finansējums saņēmējs, īstenojot projektu, arī uzkrāj minētos datus un uzglabā projekta īstenošanas vietā. Dati, kas tiek iesniegti Kohēzijas politikas fondu informācijas sistēmā tiek uzkrāti, lai izpildītu Eiropas Komisijas normatīvo aktu prasības. Par datu uzglabāšanu Kohēzijas politikas fondu informācijas sistēmā ir noteikts regulējums Ministru kabineta 2022. gada 13. decembra noteikumos Nr.770 “Kārtība, kādā Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas periodā nodrošina ieguldījumu uzraudzību un izvērtēšanu, kā arī izstrādā un uztur Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmu” un par to ir atbildīga sadarbības iestāde. Tā kā minētie noteikumi neregulē kārtību attiecībā uz finansējuma saņēmēju, lūdzam papildināt anotācijas 8.13.sadaļu ar atbilstošu skaidrojumu.

Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 1.3.punktu ar vārdiem "un nacionālā līdzfinansējuma likmi".
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu papildināt noteikumu projekta 1.4.punktu ar vārdiem "un finansējuma saņēmējam".
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā to, ka saskaņā ar "Vadlīnijām Ministru kabineta noteikumu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu izstrādei Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas periodā" ir paredzēti tikai trīs rādītāju veidi (nacionālais, iznākuma un rezultāta), lūdzam dzēst vārdu "iznākuma". 
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projekta 4.3.punktā definēt rādītāja r.4.3.5.b nosaukumu atbilstoši Programmā noteiktajam, t.i.
"Personas, kuras pilnveidojušas savu profesionālo kompetenci ".
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā to, ka saskaņā ar "Vadlīnijām Ministru kabineta noteikumu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu izstrādei Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas periodā" ir paredzēti tikai trīs rādītāju veidi (nacionālais, iznākuma un rezultāta), lūdzam dzēst vārdus "programmas specifiskais".
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam Jūsu uzmanību, ja noteikumu projekts paredz attiecināt izmaksas, kas radušās pirms MK noteikumu apstiprināšanas vai līgumu un vienošanās noslēgšanas brīža - nedrīkst attiecināt jau pabeigtas darbības.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu vai anotāciju ar informāciju, jo ierobežotas projektu iesniegumu atlases gadījumā noteikumu projektā vai tā anotācijā ir jābūt ietvertai informācijai par plānotajiem projektu iesniedzējiem, kuri tiks aicināti iesniegt projekta iesniegumus vai arī jābūt ietvertai informācijai, kādā dokumentā (piemēram, atsevišķā MK rīkojumā) tiks noteikti plānotie projektu iesniedzēji, t.sk. anotācijā ir ietverta informācija, kas pamato izvēlēto projektu iesniedzēju loku (piemēram, informācija par veiktu priekšatlasi).
 
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu papildināt noteikumu projekta II sadaļas nosaukumu ar vārdiem ", finansējuma saņēmējam", kā papildināt ar citām prasībām, kā piemēram, 1) projekta iesniedzējs saskaņā ar projekta iesnieguma atlases nolikumu sagatavo projekta iesniegumu un iesniedz to sadarbības iestādē Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā.;
2) finansējuma saņēmējs nodrošina, ka tiek novērsta iespējamā investīciju pārklāšanās, savstarpēji papildinošu investīciju gadījumā novēršot dubultā finansējuma risku, vai vienas un tās pašas vai līdzīgas atbalstāmās darbības nav plānots finansēt no vairākiem finanšu avotiem; 3) u.c.
Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izmantot pilnos metodiku nosaukumus:
1) Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika 1 km izmaksām darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam īstenošanai.
2) Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika iekšzemes komandējumu izmaksām darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam īstenošanai.
Piedāvātā redakcija
-
28.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt 14.3.1. un 14.3.3.apakšpunktu apvienošanu. 
Piedāvātā redakcija
-
29.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izmantot pilno metodikas nosaukumu:
Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika 1 km izmaksām darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam īstenošanai.
Piedāvātā redakcija
-
30.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt nepieciešamību vadošās iestādes dalībai padomes darbā. Nepieciešamības gadījumā piedāvājam precizēt noteikumu projekta 17.punkta 3.teikuma noslēguma daļu, izsakot to šādā redakcijā:

Piedāvātā redakcija
..., bet vadošās iestādes pārstāvis nepieciešamības gadījumā var piedalīties novērotāja statusā.
31.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 19.punkta ievadu, vēršam uzmanību, ka noteikumu projekta 12.punktā ir noteiktas darbības, kas ir atbalstāmas īstenojot projektu.
Piedāvātā redakcija
-
32.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām papildināt anotāciju ar informāciju par IKT/ IT ieguldījumiem norādot, vai ieguldījumi plānoti publiskās pārvaldes īpašumā esošajos digitālajos risinājumos, t.sk.,vai īpašumā atrodas pirmkodi, intelektuālā īpašuma tiesības, t.sk. risinājuma modificēšanas tiesības, lai novērstu gadījumus, kad tiek kropļota konkurence, veicot publiskus ieguldījumus kāda konkrēta komersanta īpašumā.
 
Piedāvātā redakcija
-
33.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā noteikumu projekta 26.2.apakšpunktā paredzēto, ka "publiskie iepirkumi tiks veikti saskaņā ar normatīvajiem aktiem publisko iepirkumu jomā, īstenojot konkurenci nodrošinošu, pārredzamu, atklātu, nediskriminējošu konkursa procedūru", aicinām papildināt anotācijā ietverto nosacījumu "Atbalstāmo darbību īstenos iepirkuma procedūrā izvēlēts pakalpojuma sniedzējs", lai informācija anotācijā pilnībā atbilstu noteikumu projektā noteiktajam, paredzot, ka publiskie iepirkumi tiks veikti saskaņā ar normatīvajiem aktiem publisko iepirkumu jomā, īstenojot konkurenci nodrošinošu, pārredzamu, atklātu, nediskriminējošu konkursa procedūru.
Piedāvātā redakcija
-
34.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt un nepieciešamības gadījumā dzēst noteikumu projekta 26.7.apakšpunktā minētās atsauces uz Regulas 2021/1057 2.pielikumu, ņemot vērā, ka tas attiecas uz konkrētās Regulas 4.panta  1.punkta  L) apakšpunktā minēto mērķi (veicināt nabadzības vai sociālās atstumtības riskam pakļauto personu, arī vistrūcīgāko personu un bērnu, sociālo integrāciju).
 
Piedāvātā redakcija
-
35.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam MK noteikumu 26.7. apakšpunktā precizēt norādīto atsauci no 3.punkta uz 3.1. apakšpunktu, t.i., datus uzkrāt tikai par personām, kas tiks uzskaitītas iznākuma rādītājā.
Piedāvātā redakcija
-
36.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 26.9.apakšpunktu ar frāzi "un Eiropas Savienības fondu 2021. – 2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijās".
Piedāvātā redakcija
-
37.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam 26.10.apakšpunktu izteikt šādā redakcijā : " savā tīmekļa vietnē un sociālajos tīklos ievieto aktuālu informāciju par projekta īstenošanu un aktualizē to tiklīdz pieejama aktuālāka informācija, bet ne retāk kā reizi sešos mēnešos"
Piedāvātā redakcija
-
38.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt, vai MK noteikumu projekta 29. punktu nav jāpapildina ar 22.2. un 22.6. apakšpunktu. (Anotācijas 17.lpp. norādīts, ka arī profesionālās pilnveides izglītības programma līderības prasmju attīstībai un starpdisciplinārās ekspertu komandas atbalsts sociālo pakalpojumu sniedzējiem ir kvalificējams kā komercdarbības atbalsts, ja sociālo pakalpojumu sniedzējs nodarbojas ar saimnieciskām aktivitātēm.)
Piedāvātā redakcija
-
39.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā to, ka atbalsta pretendents De minimis atbalsta uzskaites sistēmā aizpilda veidlapu un to saglabā un reģistrē, aicinām precizēt noteikumu projekta 30.3.apakšpunkta redakciju, aizvietojot vārdus “izveidotās un apstiprinātās” ar vārdu “sagatavotās”.
Piedāvātā redakcija
-
40.
Anotācija (ex-ante)
1.1. Pamatojums
Priekšlikums
Lūdzam svītrot anotācijas 1.1.apakšsadaļā ietverto atsauci uz Eiropas Savienības fondu 2021. – 2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 19. panta 2.punktu. Vēršu uzmanību, ka noteikumu projekts nav izstrādāts uz minētā deleģējuma pamata.
Piedāvātā redakcija
-
41.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju, sniedzot pamatojumu, kas nosaka finanšu plūsmas pirms projekta apstiprināšanas nodrošināšanas nosacījumus, kā arī atbildīgās iestādes pienākumus un atbildību gadījumos, ja pirms projekta apstiprināšanas radušās izmaksas, kas nav attiecināmas no ES fondu līdzekļiem.
 
Piedāvātā redakcija
-
42.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju, par to, kādi izvērtējumi veikti pirms investīciju plānošanas, kādi ir atdeves rādītāji, kādi ir paredzamie ieguvumi īstenojot 4.3.5.4.pasākumu, kā arī sniegt vērtējumu,  par ietekmi uz konkrēto jomu, speciālistiem un mērķa grupu, gadījumā, ja šīs investīcijas netiktu veiktas. Lūdzam sniegt papildus viedokli par noteikumu projekta lietderību, kādas būtu alternatīvas, un tā ietekmi uz ekonomiku.

Piedāvātā redakcija
-
43.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka atbalsta programmas ietvaros kā finansējuma saņēmējs ir noteikta Labklājības ministrija, kas ir valsts pārvaldes iestāde, kas izstrādā valsts politiku sociālā darba jomā, aicinām papildināt anotācijā ietverto informāciju, norādot, ka finansējuma saņēmējs atbalsta programmas ietvaros veiks darbības, kas ir noteiktas kā tā valsts funkcija, līdz ar to atbalsts Labklājības ministrijai nav jāvērtē komercdarbības atbalsta kontekstā un tas nekvalificējas kā komercdarbības atbalsts.
 
Piedāvātā redakcija
-
44.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt vai anotācijas apakšsadaļas "Mērķa grupas atbilstības nosacījumi:" 4. punktu nav nepieciešams papildināt, ka, pamatojoties uz savstarpēju vienošanos ar Valsts ieņēmumu dienestu par pieeju datiem (darba ņēmēja vārds, uzvārds, personas kods, nodarbinātības statuss, nodarbinātības periods) tiks pārbaudīts, vai aprūpes speciālists uz iesaistīšanās brīdi pasākumā ir nodarbināts uz darba līguma pamata pie konkrētā darba devēja (atbilstoši anotācijas 8.1.13.apakšpunktā norādītajai informācijai).
Piedāvātā redakcija
-
45.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam anotācijas apakšsadaļu "Mērķa grupas atbilstības nosacījumi:" papildināt ar skaidrojumu par nepieciešamību finansējuma saņēmējam veikt attiecīgo speciālistu izglītības dokumentu pārbaudi pirms to iesaistes atbalstāmajās darbībās - vai to jau nav pārbaudījis darba devējs, pieņemot speciālistu darbā.
Piedāvātā redakcija
-
46.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam anotācijas apakšsadaļas "Risinājuma apraksts" sadaļas "4.3.5.4. pasākuma tiešās attiecināmās izmaksas ietver šādas galvenās izmaksu pozīcijas:" 2.punktu papildināt ar informāciju, uz kāda pamata finansējuma saņēmējs nodrošinās supervīziju kompensēšanu pašvaldībām, ņemot vērā, ka sadarbības līgumi ar tām netiks slēgti.
Piedāvātā redakcija
-
47.
Anotācija (ex-ante)
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijas sadaļu "Nevalstiskās organizācijas". Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par biedrību un nodibinājumu iesaisti, nevalstisko organizāciju iesaisti MK noteikumu projekta izstrādē, lai nodrošinātu atbilstību Ministru prezidenta rezolūcijā* noteiktajam.

*Skat. Ministru prezidenta 2021. gada 7. septembra rezolūciju Nr. 2021-1.1.1./50-50
"Izstrādājot specifisko atbalsta mērķu un to pasākumu ieviešanas nosacījumus Eiropas Savienības fondu 2021.—2027.gada plānošanas perioda atbalsta saņemšanai institūcijas atbildībā esošajās jomās, lūdzu jēgpilni iesaistīt attiecīgajā jomā strādājošās biedrības un nodibinājumus. Pēc specifisko atbalsta mērķu un to pasākumu ieviešanas nosacījumu apstiprināšanas Ministru kabinetā, lūdzu sagatavot un sniegt informāciju par sabiedrības pārstāvju iesaisti normatīvā regulējuma izstrādē Nevalstisko organizāciju un Ministru kabineta sadarbības memoranda īstenošanas padomes sekretariātam (uz e-pastu: nvo@mk.gov.lv)."
 
Piedāvātā redakcija
-