Projekta ID
25-TA-134Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
15.04.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Atsaucoties uz 2025. gada 21. februārī Ministru prezidentes Evikas Siliņas paziņotajām valdības 4x4 prioritātēm 2025. gadam, kā arī ikgadējā ziņojumā Saeimai iekļauto apņemšanos 2025. gadā turpināt darbu pie birokrātijas mazināšanas pasākumiem Eiropas Savienības fondu apguvē, t.sk. paredzot atteikties no prasībām, kas nav noteiktas kā obligātas saskaņā ar ES un Latvijas tiesību aktiem, aicinām izvērtēt vai noteikumu projekta 5.punktā nepieciešams iekļaut visus šobrīd noteiktos nacionālos rādītājus.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 7.punktā norādīto finansējumu, nodrošinot Taisnīgās pārkārtošanās fonda atbalsta intensitāti 85 % un līdzfinansējuma intensitāti 15% apmērā, atbilstoši noteikumu projekta 9.punktam, attiecīgi precizējot arī anotācijas 3.sadaļu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Noteikumu projekta 11.punktā ir noteikts, ka komercdarbības atbalstu piešķir kā kompensāciju, ievērojot Eiropas Komisijas 2011. gada 20. decembra lēmumā Nr. 2012/21/ES par Līguma par Eiropas Savienības darbību 106. panta 2. punkta piemērošanu valsts atbalstam attiecībā uz kompensāciju par sabiedriskajiem pakalpojumiem dažiem uzņēmumiem, kuriem uzticēts sniegt pakalpojumus ar vispārēju tautsaimniecisku nozīmi (turpmāk - lēmums Nr.2012/21) vai kā de minimis atbalstu ievērojot Komisijas 2023. gada 13. decembra Regulu (ES) 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam. Noteikumu projekta 17.pantā ir noteiktas pasākumā atbalstāmās darbības un noteikumu projekta 19.pantā ir noteiktas pasākumā attiecināmās izmaksas noteikumu 17. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai. Papildus noteikumu projekta 15.punkta apakšpunktos ir iekļauta informācija par ēkas, kurā plānots veikt ieguldījumu, izmantošanas nosacījumiem.
Vēršam uzmanību uz to, ka neatkarīgi no tā, kādiem mērķiem (saimnieciskiem vai nesaimnieciskiem) ēka tiek izmantota, pašvaldībai, ja tā sniedz sabiedrisko siltumapgādes pakalpojumu, atbalsts piešķirams, ievērojot komercdarbības atbalsta regulējumu. Ņemot vērā noteikumu projekta 33.punktā iekļauto nosacījumu, kas nosaka, ka noteikumu projekta 15.2. un 15.3. apakšpunktos noteiktos gadījumos, atbalsts tiktu piešķirts kā de minimis atbalsts, saprotam, ka gadījumos, kad ēka tiek izmantota tikai pašvaldības autonomo funkciju un pārvaldes uzdevumu izpildei (noteikumu projekta 15.1.apakšpunkts); atbalsts būtu piešķirams ievērojot lēmumā Nr.2012/21 iekļautās normas. Attiecīgi, lai nebūtu pārpratumu, lūdzam precizēt šo informāciju anotācijā un svītrot anotācijas sadaļā "Citi nosacījumi" esošo informāciju, ka komercdarbības atbalsts finansējuma saņēmējam nav piešķirams, jo de minimis atbalsts arī ir komercdarbības atbalsts. Ja pasākumā plānots piešķirt atbalstu, kas nekvalificējas kā komercdarbības atbalsts, lūdzam noteikumu projektu precizēt, lai būtu skaidri noteikts, kuros gadījumos atbalsts nekvalificējas kā komercdarbības atbalsts, attiecīgi papildinot arī anotāciju ar izvērtējumu.
Vēršam uzmanību uz to, ka neatkarīgi no tā, kādiem mērķiem (saimnieciskiem vai nesaimnieciskiem) ēka tiek izmantota, pašvaldībai, ja tā sniedz sabiedrisko siltumapgādes pakalpojumu, atbalsts piešķirams, ievērojot komercdarbības atbalsta regulējumu. Ņemot vērā noteikumu projekta 33.punktā iekļauto nosacījumu, kas nosaka, ka noteikumu projekta 15.2. un 15.3. apakšpunktos noteiktos gadījumos, atbalsts tiktu piešķirts kā de minimis atbalsts, saprotam, ka gadījumos, kad ēka tiek izmantota tikai pašvaldības autonomo funkciju un pārvaldes uzdevumu izpildei (noteikumu projekta 15.1.apakšpunkts); atbalsts būtu piešķirams ievērojot lēmumā Nr.2012/21 iekļautās normas. Attiecīgi, lai nebūtu pārpratumu, lūdzam precizēt šo informāciju anotācijā un svītrot anotācijas sadaļā "Citi nosacījumi" esošo informāciju, ka komercdarbības atbalsts finansējuma saņēmējam nav piešķirams, jo de minimis atbalsts arī ir komercdarbības atbalsts. Ja pasākumā plānots piešķirt atbalstu, kas nekvalificējas kā komercdarbības atbalsts, lūdzam noteikumu projektu precizēt, lai būtu skaidri noteikts, kuros gadījumos atbalsts nekvalificējas kā komercdarbības atbalsts, attiecīgi papildinot arī anotāciju ar izvērtējumu.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ņemot vērā noteikumu projekta 40.punktu, lūdzam papildināt noteikumu projekta anotāciju par Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijas rīcību gadījumā, ja Eiropas Komisijā neapstiprina Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam grozījumus, kas 6. politikas mērķa “Taisnīgas pārkārtošanās fonda investīcijas” ietvaros paredz ieguldījumus siltumenerģijas apgādes pielāgošanai alternatīviem atjaunīgo energoresursu kurināmajiem, veicinot siltumnīcefekta gāzu emisiju samazinājumu.
Piedāvātā redakcija
-
