Atzinums

Projekta ID
22-TA-2225
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
22.09.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Atkārtoti vēršam uzmanību, ka noteikumu projekts ir jaunu Ministru kabineta noteikumu projekts, nevis grozījumu Noteikumos Nr. 143 projekts, un tas ir jāņem vērā, sagatavojot anotāciju, tostarp tās 1.3. sadaļu. Proti, anotācijā jāietver pilnīgs skaidrojums par aktuālo regulējumu, kas iekļauts noteikumu projektā. Nav pieļaujams, ka anotācijas lasītājam nepieciešams meklēt spēku zaudējušus noteikumus, to grozījumus un to anotācijas, cenšoties saprast, kādēļ noteikumos paredzēts attiecīgs regulējums. 
Vēršam uzmanību, ka no šobrīd anotācijā ietvertās informācijas nav skaidrs, kāpēc noteikumu projektā iekļauts tieši tāds regulējums, proti, kāpēc konkrētās joslas un ne citas noteiktas kā ierobežotas radiofrekvenču joslas, kā arī, vai tas izriet no kādiem starptautiskajiem dokumentiem vai, piemēram, Nacionālā radiofrekvenču plāna. Attiecīgi lūdzam iekļaut izvērstāku skaidrojumu.
Aicinām arī izvairīties no tādām norādēm kā "Noteikumu projekta 3. un 4. punkts atbilst Noteikumos Nr. 143 ar grozījumiem (nākotnes) redakcijai." Tā vietā lūdzam skaidrot, kāds regulējums un kādēļ attiecīgajos punktos paredzēts.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Elektronisko sakaru likuma pārejas noteikumu 2. punkta 6. apakšpunkts paredz, ka līdz likumā paredzēto Ministru kabineta noteikumu spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2022. gada 30. septembrim, ciktāl tie nav pretrunā ar šo likumu, piemērojami citastarp noteikumi Nr. 143. Attiecīgi jau ar likumu paredzēts, ka noteikumi Nr. 143 zaudēs spēku 2022. gada 1. oktobrī (sk. arī norādi pie noteikumiem Nr. 143 portālā www.likumi.lv).
Attiecīgi aicinām projekta virzības laikā sekot līdzi, vai projekta spēkā stāšanās paredzama pirms vai pēc 1. oktobra. Ja paredzama projekta stāšanās spēkā pēc 1.oktobra, aicinām svītrot projekta 5. punktu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.2. Mērķis
Priekšlikums
Anotācijas 1.2. sadaļā ietvertais ierobežotu radiofrekvenču joslu skaidrojums ir neprecīzs. Skat. Elektronisko sakaru likuma 1. panta 26. punktā ietverto skaidrojumu: "ierobežota radiofrekvenču josla — radiofrekvenču spektra josla, kuras lietošanas tiesību piešķiršanu un izmantošanu elektronisko sakaru nozarē nepieciešams ierobežot, lai nodrošinātu tās efektīvu izmantošanu". Attiecīgi lūdzam precizēt anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
1.2. Mērķis
Priekšlikums
Aicinām anotācijas 1.2. sadaļā ietverto teikumu "Noteikumu projekta 4. punktā paredzēto noteikumu 2.17. apakšpunkts stājas spēkā 2024. gada 1. janvārī." pārvietot uz anotācijas 1.3. sadaļu.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijas 2. sadaļu. Norādām, ka komersants atbilstoši Komerclikuma regulējumam var būt arī juridiska persona (tikai individuālais komersants ir fiziska persona). Papildus norādām, ka informācija par cilvēkresursiem un finanšu līdzekļu nepieciešamību, kā arī jaunu institūciju veidošanu norādāma nevis anotācijas 2. sadaļā, bet gan 7. sadaļā.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
5.3. Cita informācija
Priekšlikums
Atkārtoti vēršam uzmanību, ka projekts ir jaunu Ministru kabineta noteikumu projekts, nevis grozījumu noteikumos Nr. 143 projekts. Attiecīgi anotācijas 5. sadaļā ir jānorāda projektā ieviestās vai pārņemtās starptautiskās vai Eiropas Savienības saistības un nav pietiekami ar norādi, ka jaunas starptautiskās vai Eiropas Savienības saistības, salīdzinot ar noteikumiem Nr. 143, projektā netiek ieviestas vai pārņemtas.
Atkārtoti vēršam uzmanību, ka no noteikumu Nr. 143 anotācijas, kā arī vairāku noteikumu Nr. 143 grozījumu anotācijām (sk., piemēram, Ministru kabineta 2020. gada 14. jūlija noteikumu Nr. 446 "Grozījumi Ministru kabineta 2010. gada 16. februāra noteikumos Nr. 143 "Noteikumi par radiofrekvenču spektra joslām, kuru efektīvas izmantošanas labad ir nepieciešams ierobežot radiofrekvenču spektra lietošanas tiesību piešķiršanu komercdarbībai elektronisko sakaru nozarē"" anotācijas 5. sadaļā minēto Komisijas 2019. gada 14. maija Īstenošanas Lēmumu (ES) 2019/784 par 24,25-27,5 GHz frekvenču joslas harmonizāciju tādu zemes sistēmu vajadzībām, kas Savienībā spēj nodrošināt bezvadu platjoslas elektronisko sakaru pakalpojumus) izriet, ka noteikumos Nr. 143 ir ieviestas vai pārņemtas starptautisku dokumentu vai Eiropas Savienības tiesību aktu prasības. 
Atkārtoti norādām, ka anotācijā jāietver informācija par aktuālo noteikumu projektu un tajā paredzēto regulējumu, tostarp sniedzot arī pilnīgu informāciju par tajā ieviestajām vai pārņemtajām starptautiskajām vai Eiropas Savienības prasībām. Ja attiecīgas prasības ir ieviestas vai pārņemtas pagātnē noteikumos Nr. 143 un ja noteikumu projekts būtībā atkārto to pašu regulējumu, tas nozīmē, ka attiecīgās prasības ir ieviestas vai pārņemtas arī noteikumu projektā. Papildus atgādinām, ka anotācijas tiek iesniegtas arī Eiropas Komisijai, sniedzot informāciju par attiecīgā Eiropas Savienības tiesību akta ieviešana nacionālajā normatīvajā aktā.
Piedāvātā redakcija
-