Atzinums

Projekta ID
22-TA-3198
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
01.12.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likuma (turpmāk – likums) 7. pants regulē centralizētās siltumapgādes pakalpojuma (turpmāk – pakalpojums) maksas samazinājumu. Likumprojekta 2. pants piedāvā papildināt likuma 7. pantu ar 1.1 daļu, nosakot pienākumu personai, kas nodrošina pārvaldīšanu, vai pārvaldniekam, kura pārvaldīšanā esošajā daudzdzīvokļu dzīvojamā mājā ir mājsaimniecības, kuras izmanto pakalpojumu, informēt pakalpojuma sniedzēju par daudzdzīvokļu dzīvojamā mājā esošajiem mājsaimniecības lietotājiem un siltumenerģijas apjomu, kuram piemērojams pakalpojuma maksas samazinājums. Norādām, ka no likumprojekta teksta nav saprotama nepieciešamība šādu regulējumu noteikt likuma 7. pantā. Papildus paskaidrojam, ka, ja likumprojekta 2. pantā piedāvātais regulējums attiecināms uz juridiskām personām piederošām daudzdzīvokļu dzīvojamām mājām, tas no minētā panta redakcijas nav izsecināms.

Ievērojot minēto, lūdzam izslēgt likumprojekta 2. pantu vai precizēt tajā piedāvāto likuma 7. panta 1.1 daļu atbilstoši iecerētajam regulējumam.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka no likumprojekta 4. pantā piedāvātās likuma 7.1 panta piektās daļas izriet, ka, lai persona, kuras mājsaimniecība apkurina mājokli, izmantojot sašķidrināto naftas gāzi vai dīzeļdegvielu, saņemtu valsts atbalstu, tā iesniedz iesniegumu pašvaldību e-pakalpojumu portālā www.epakalpojumi.lv vai klātienē, izmantojot pašvaldību sociālās palīdzības un sociālo pakalpojumu administrēšanas lietojumprogrammu SOPA, iesniegumam nepievienojot nevienu no šajā pantā minētajiem dokumentiem. Tādējādi secināms, ka mājsaimniecībām, kuras apkurina mājokli, izmantojot sašķidrināto naftas gāzi vai dīzeļdegvielu, valsts atbalstu piemēro, pamatojoties vienīgi uz personas iesniegumu. Vēršam uzmanību, ka šāds regulējums rada nevienlīdzīgu attieksmi pret mājsaimniecībām, kuras mājokļa apkurināšanai izmanto koksnes granulas, koksnes briketes vai malku. 

Ievērojot minēto, lūdzam precizēt likumprojekta 4. pantā piedāvāto likuma 7.1 panta piekto daļu, nodrošinot vienlīdzīgu pieeju valsts atbalsta sniegšanā.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka ne no likumprojekta teksta, ne no likumprojekta anotācijas neizriet pamatojums likumprojekta 5. pantā noteiktajam datumam (2023. gada 1. februāris), no kura iesniedzams iesniegums valsts atbalsta saņemšanai mājsaimniecībām, kuras dzīvo juridiskām personām piederošos mājokļos un kuras apkurei izmanto sašķidrināto naftas gāzi vai dīzeļdegvielu.

Ievērojot minēto, lūdzam papildināt likumprojekta anotācijas 1.3. sadaļu ar pamatojumu izvēlētajam datumam.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Lūdzam precizēt likumprojekta 4. pantā piedāvātās likuma 7.1 panta piektās daļas pirmajā teikumā ietverto atsauci uz likuma 7.1 pantu, novēršot regulējuma dublēšanu.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Informējam, ka atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 2.1. apakšpunktam normatīvā akta projekta tekstu raksta lakonisku. Paskaidrojam, ka normatīvā akta projektā ietvertās normas veidojamas iespējami īsas, jo sarežģīts normatīvā akta teksts ar gariem pantiem ne tikai apgrūtina normatīvā akta lietotāja iespējas izprast savas tiesības un pienākumus, bet rada arī negatīvu attieksmi pret normatīvo aktu (sk. Valsts kanceleja. Normatīvo aktu projektu izstrādes rokasgrāmata, 2016. 17. lpp.).

Ievērojot minēto, lūdzam likumprojekta 4. pantā piedāvātā likuma 7.1 panta piektajā daļā ietverto regulējumu sadalīt vairākās likuma vienībās.
Piedāvātā redakcija
-