Projekta ID
24-TA-2092Atzinuma sniedzējs
Aizsardzības ministrija
Atzinums iesniegts
28.05.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts
3) Ziemeļatlantijas līguma organizācijas budžeta programmām militāro spēju stiprināšanai.
Priekšlikums
Lūdzam svītrot 2. panta 1.daļas 3.punktu.
NATO Drošības investīciju programmas (NSIP) finansējums tiek piešķirts NATO militārās infrastruktūras attīstībai, saskaņā ar aktuālajiem NATO aizsardzības plāniem. NATO kopējais finansējums ir paredzēts konkrētu militāro spēju stiprināšanai saskaņā ar NATO noteiktajiem kolektīvajiem spēju mērķiem, strikti ievērojot NATO minimālās militārās vadlīnijas, kas nosaka kāda veida izdevumi ir attiecināmi uz NATO kopējo finansējumu un kādi nav. NATO nepieciešamās militārās infrastruktūras plānošana notiek no NATO struktūrvienību puses, kur dalībvalstis atbilstoši definētajām militārajām vajadzībām var iesniegt identificēto projektu sarakstu, kas tiek izvērtēts potenciālai spēju programmas plāna atbilstībai un NATO finansējuma pamatotībai. NATO finansējuma piešķiršana konkrētiem projektiem notiek tos iestrādājot Spēju programmu plānos, lai konsekventi attīstītu militāro infrastruktūru, saskaņā ar NATO reģionālajiem militārajiem plāniem un identificēto kopējo minimālo militāro vajadzību. NSIP finansējums nesedz nacionālās militārās vajadzības, kas ir dalībvalstu nacionālā atbildība, bet tikai to starpību, ko no dalībvalsts nav samērīgi prasīt īstenot kolektīvās vajadzības segšanai. Ņemot vērā Rail Baltica primāri civilo pielietojumu, tā īstenošana ir nacionālā atbildība.
Šobrīd NATO struktūrvienības aizsardzības plānu izpildes nodrošināšanai nav identificējušas šādu kolektīvo militāro vajadzību iekļaušanai konkrētā spēju programmas plānā, lai NATO kopējo finansējumu potenciāli nodrošinātu.
Lūdzam atbilstoši veikt labojumus arī anotācijā sekojošā redakcijā: Rail Baltica projekta militāro objektu izbūve no aizsardzības sektoram pieejamiem Eiropas Savienības finanšu instrumentiem ļaus stiprināt valsts militārās aizsardzības sistēmu.
Turklāt, 2. panta otrā daļa paredz citus finansējuma veidus, tādēļ pie minētiem apstākļiem nesaskatām pamatu atsevišķai normai par NATO finansējumu.
NATO Drošības investīciju programmas (NSIP) finansējums tiek piešķirts NATO militārās infrastruktūras attīstībai, saskaņā ar aktuālajiem NATO aizsardzības plāniem. NATO kopējais finansējums ir paredzēts konkrētu militāro spēju stiprināšanai saskaņā ar NATO noteiktajiem kolektīvajiem spēju mērķiem, strikti ievērojot NATO minimālās militārās vadlīnijas, kas nosaka kāda veida izdevumi ir attiecināmi uz NATO kopējo finansējumu un kādi nav. NATO nepieciešamās militārās infrastruktūras plānošana notiek no NATO struktūrvienību puses, kur dalībvalstis atbilstoši definētajām militārajām vajadzībām var iesniegt identificēto projektu sarakstu, kas tiek izvērtēts potenciālai spēju programmas plāna atbilstībai un NATO finansējuma pamatotībai. NATO finansējuma piešķiršana konkrētiem projektiem notiek tos iestrādājot Spēju programmu plānos, lai konsekventi attīstītu militāro infrastruktūru, saskaņā ar NATO reģionālajiem militārajiem plāniem un identificēto kopējo minimālo militāro vajadzību. NSIP finansējums nesedz nacionālās militārās vajadzības, kas ir dalībvalstu nacionālā atbildība, bet tikai to starpību, ko no dalībvalsts nav samērīgi prasīt īstenot kolektīvās vajadzības segšanai. Ņemot vērā Rail Baltica primāri civilo pielietojumu, tā īstenošana ir nacionālā atbildība.
Šobrīd NATO struktūrvienības aizsardzības plānu izpildes nodrošināšanai nav identificējušas šādu kolektīvo militāro vajadzību iekļaušanai konkrētā spēju programmas plānā, lai NATO kopējo finansējumu potenciāli nodrošinātu.
Lūdzam atbilstoši veikt labojumus arī anotācijā sekojošā redakcijā: Rail Baltica projekta militāro objektu izbūve no aizsardzības sektoram pieejamiem Eiropas Savienības finanšu instrumentiem ļaus stiprināt valsts militārās aizsardzības sistēmu.
Turklāt, 2. panta otrā daļa paredz citus finansējuma veidus, tādēļ pie minētiem apstākļiem nesaskatām pamatu atsevišķai normai par NATO finansējumu.
Piedāvātā redakcija
-
