Atzinums

Projekta ID
21-TA-604
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
26.10.2021.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Iebildums
Lūdzam palielināt 9.punktā norādīto nacionālo līdzfinansējumu par 1 euro, lai nodrošinātu, ka Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums nepārsniedz 85%.  
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot 1.pielikuma kolonā “ERAF un valsts budžeta finansējums kopā, EUR” norādītās kopsummas nesakritību ar 4.2.1.2.pasākumam pirmajā kārtā kopā pieejamo finansējumu.
 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt 1.pielikumā norādīto Zemkopības ministrijas valsts budžeta finansējumu, ņemot vērā, ka summējot to ar norādīto Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējumu, kopsumma neatbilst tabulas kolonā “ERAF un valsts budžeta finansējums kopā, EUR” norādītajam finansējumam. 
 
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par noteikumu projekta ietekmi uz īstenošanā esošajiem projektiem un noslēgtajiem līgumiem.
 
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
1.3.p "Problēmas apraksts" 3.rindkopā "Sakarā ar iepriekš minēto, tiek veikta finansējuma pārdale starp “Darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 4.2.1. specifiskā atbalsta mērķa “Veicināt energoefektivitātes paaugstināšanu valsts un dzīvojamās ēkās” 4.2.1.2. pasākuma “Veicināt energoefektivitātes paaugstināšanu valsts ēkās" otrās un pirmās projektu iesniegumu atlases kārtām (brīvs no 22.09.2020 Ministru kabineta sēdes protokola Nr.55 30.§ 2.1.apakšpunkts)" lūdzam precizēt, norādot, ka finansējuma pārdale ir no 2. kārtas uz 1. kārtu, nevis starp kārtām.
 
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
1.3.p "Problēmas apraksts" 2.rindkopā "Finansējuma pārdale starp 4.2.1.2. pasākuma otro un pirmo iesniegumu atlases kārtu." lūdzam precizēt, norādot, ka finansējuma pārdale ir no 2. kārtas uz 1. kārtu, nevis starp kārtām.

 
Piedāvātā redakcija
-
7.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
1.3.p "Pašreizējā situācija" 2.rindkopu "2. Finansējuma pārdale starp “Darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 4.2.1. specifiskā atbalsta mērķa “Veicināt energoefektivitātes paaugstināšanu valsts un dzīvojamās ēkās” 4.2.1.2. pasākuma “Veicināt energoefektivitātes paaugstināšanu valsts ēkās" otrās un pirmās projektu iesniegumu atlases kārtām (brīvs no 22.09.2020 Ministru kabineta sēdes protokola Nr.55 30.§ 2.1.apakšpunkts)." lūdzam precizēt, norādot, ka finansējuma pārdale ir no 2. kārtas uz 1. kārtu, nevis starp kārtām.
"
Piedāvātā redakcija
-
8.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
1) Precizēto finansiālo ietekmi -5 250 euro apmērā lūdzam norādīt arī 3.ailē 5.1. apakšpunktā.
2) Pie citas informācijas lūdzam precizēt tekstu otrajā rindkopā, svītrojot vārdus “valsts budžeta”, ņemot vērā, ka attiecīgā ministrija lūgs pārdalīt no 80.00.00 programmas gan Eiropas Reģionālās attīstības fonda, gan  valsts budžeta finansējumu.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam izteikt 49. punktu šādā redakcijā: “49. Ja tiek konstatēts, ka ēkā vai ēku grupā, par kuru iesniegts projekta iesniegums, tiek veikta saimnieciskā darbība, kas nav uzskatāma par papildpakalpojumu, vai tiek veikta papildinoša saimnieciskā darbība, kas pārsniedz šo noteikumu 48. punktā minēto apmēru, vai tiek veikta saimnieciskā darbība, kas nav uzskatāma par papildinošu saimniecisko darbību, projekta iesniedzējam proporcionāli šai ēkas vai ēku grupas daļai platības, laika vai finanšu izteiksmē ir pienākums atmaksāt sadarbības iestādei saņemto nelikumīgo komercdarbības atbalstu kopā ar procentiem, no līdzekļiem, kas brīvi no valsts atbalsta, saskaņā ar Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļu.
Piedāvātā redakcija
Ja tiek konstatēts, ka ēkā vai ēku grupā, par kuru iesniegts projekta iesniegums, tiek veikta saimnieciskā darbība, kas nav uzskatāma par papildpakalpojumu, vai tiek veikta papildinoša saimnieciskā darbība, kas pārsniedz šo noteikumu 48. punktā minēto apmēru, vai tiek veikta saimnieciskā darbība, kas nav uzskatāma par papildinošu saimniecisko darbību, projekta iesniedzējam proporcionāli šai ēkas vai ēku grupas daļai platības, laika vai finanšu izteiksmē ir pienākums atmaksāt sadarbības iestādei saņemto nelikumīgo komercdarbības atbalstu kopā ar procentiem, no līdzekļiem, kas brīvi no valsts atbalsta, saskaņā ar Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļu.