Projekta ID
22-TA-888Atzinuma sniedzējs
Biedrība "Latvijas Reklāmas asociācija" un biedrība "Biedrības Latvijas Raidorganizāciju asociācija"
Atzinums iesniegts
29.08.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Atzinuma dokumenti
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Biedrība Latvijas Reklāmas asociācija, Biedrība Latvijas Raidorganizāciju asociācija (turpmāk kopā Asociācijas) atkārtoti ir iebildušas par Likumprojektos “Grozījumi Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likumā” un “Grozījumi Alkoholisko dzērienu aprites likumā” paredzētajiem grozījumiem (turpmāk kopā Likumprojekti), kuru stāšanās spēkā pēc būtības aizliegtu alkoholisko dzērienu cenu un atlaižu reklāmu visos Latvijā reģistrētajos medijos, ļaujot dzērienu cenu un atlaižu reklāmai turpināties mazumtirdzniecības vietās, kurās norisinās alkoholisko dzērienu tirdzniecība (tai skaitā ar distances līgumu tīmekļa vietnē un mobilajā lietotnē).
Vēlamies uzsvērt, ka, ja šo Likumprojektu piedāvātās redakcijas par reklāmas aizliegumu tiks pieņemtas, Veselības ministrijai būs jāuzņemas atbildība par to, ka ar šiem grozījumiem netiks sasniegti uzstādītie mērķi par alkohola patēriņa samazināšanu, bet tiks radīti vairāki ekskluzīvi alkoholisko dzērienu cenu un atlaižu reklāmu kanāli, kuros vēl tuvāk pirkuma brīdim sakoncentrēsies alkoholisko dzērienu cenu un atlaižu reklāma. Proti, visa līdzšinējā cenu un atlaižu komunikācija, kuru varēja izkliedēt mediju un dažādu reklāmas kanālu vidē, koncentrēsies tikai pirkuma izdarīšanas vietā un, ņemot vērā mazumtirdzniecības tīklu spēka pozīcijas, ir paredzams, ka tā koncentrēsies mazumtirdzniecības tīklos un e-veikalos. Vienlaikus tiks radīt nevienlīdzīgas konkurences situācija starp ārzemēs reģistrētajiem medijiem, kurus brīvi patērē Latvijas iedzīvotāji, un Latvijā reģistrētajiem medijiem, jo tikai uz Latvijas jurisdikcijā reģistrētajiem medijiem attieksies reklāmas izvietošanas aizliegums. Turklāt Veselības ministrija neņem vērā digitālās mediju vides reklāmas tīklu uzbūvi un funkcionēšanu.
Ņemot vērā iepriekšminēto, Asociācijas lūdz Jūs uzdot noorganizēt tikšanos, lai uzklausītu Latvijas Reklāmas asociācijas, Latvijas Raidorganizāciju asociācijas, Latvijas Preses izdevēju asociācijas un NEPLP pārstāvjus. Diemžēl Likumprojektu sagatavošanas gaitā nav notikusi neviena Starpinstitūciju saskaņošanas sanāksme par šiem Likumprojektiem.
Vēlamies uzsvērt, ka, ja šo Likumprojektu piedāvātās redakcijas par reklāmas aizliegumu tiks pieņemtas, Veselības ministrijai būs jāuzņemas atbildība par to, ka ar šiem grozījumiem netiks sasniegti uzstādītie mērķi par alkohola patēriņa samazināšanu, bet tiks radīti vairāki ekskluzīvi alkoholisko dzērienu cenu un atlaižu reklāmu kanāli, kuros vēl tuvāk pirkuma brīdim sakoncentrēsies alkoholisko dzērienu cenu un atlaižu reklāma. Proti, visa līdzšinējā cenu un atlaižu komunikācija, kuru varēja izkliedēt mediju un dažādu reklāmas kanālu vidē, koncentrēsies tikai pirkuma izdarīšanas vietā un, ņemot vērā mazumtirdzniecības tīklu spēka pozīcijas, ir paredzams, ka tā koncentrēsies mazumtirdzniecības tīklos un e-veikalos. Vienlaikus tiks radīt nevienlīdzīgas konkurences situācija starp ārzemēs reģistrētajiem medijiem, kurus brīvi patērē Latvijas iedzīvotāji, un Latvijā reģistrētajiem medijiem, jo tikai uz Latvijas jurisdikcijā reģistrētajiem medijiem attieksies reklāmas izvietošanas aizliegums. Turklāt Veselības ministrija neņem vērā digitālās mediju vides reklāmas tīklu uzbūvi un funkcionēšanu.
Ņemot vērā iepriekšminēto, Asociācijas lūdz Jūs uzdot noorganizēt tikšanos, lai uzklausītu Latvijas Reklāmas asociācijas, Latvijas Raidorganizāciju asociācijas, Latvijas Preses izdevēju asociācijas un NEPLP pārstāvjus. Diemžēl Likumprojektu sagatavošanas gaitā nav notikusi neviena Starpinstitūciju saskaņošanas sanāksme par šiem Likumprojektiem.
Piedāvātā redakcija
-