Atzinums

Projekta ID
23-TA-612
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
08.09.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 11. un 12.punktu, norādot konkrētu nacionālā finansējuma avotu, t.i., valsts budžeta finansējums vai privātais finansējums. Papildus lūdzam precizēt:
1) noteikumu projekta 11.punktā norādīto nacionālā elastības finansējuma apjomu uz 14 875 2550 EUR, lai nodrošinātu, ka Kohēzijas fonda finansējuma proporcija nepārsniedz 85%;
2) noteikumu projekta 12.punktā norādīto nacionālā elastības finansējuma apjomu uz 2 231 289 EUR, lai nodrošinātu, ka Kohēzijas fonda finansējuma proporcija nepārsniedz 85%.
Vienlaikus pēc precizējumu veikšanas lūdzam pārliecināties, vai noteikumu projekta 11. un 12.punktā norādītais kopējais elastības finansējuma apjoms ir korekts.
Atbilstošus papildinājumus attiecībā uz nacionālā līdzfinansējuma avotu lūdzam norādīt arī anotācijas 3.sadaļas 6.punktā.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 16.punktu atbilstoši piedāvātajai redakcijai. Vēršam uzmanību, ka  nacionālā līdzfinansējuma apmērs ir jānodrošina ne mazāk kā 15 procentu apmērā.
Piedāvātā redakcija
Maksimālais attiecināmais Kohēzijas fonda finansējuma apmērs ir ne lielāks par 85 procentiem un nacionālā līdzfinansējuma apmērs ir ne mazāks par 15 procentiem no projektam plānotā kopējā attiecināmā finansējuma.
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar attiecināmības nosacījumiem ES fondu projektu īstenošanai 2021.-2027.gada plānošanas periodā, projekta iesnieguma pamatojošās dokumentācijas sagatavošanas izmaksas, būvuzraudzības, autoruzraudzības, būvprojekta tehniskā projekta vai skiču projekta stadijā izmaksas, energosertifikācijas un energoaudita izmaksas kopā ir attiecināmas līdz 10% no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām, ja tas ir noteikts Ministru kabineta noteikumos par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu (t.sk. veicot grozījumus). Ņemot vērā minēto, lūdzam pārskatīt noteikumu projekta 22.punkta attiecīgos apakšpunktus (piemēram, 22.1., 22.3.), nodrošinot minētā ierobežojuma iekļaušanu Ministru kabineta noteikumos.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta 22.2.apakšpunktā minētajām projekta vadības un īstenošanas personāla atlīdzības izmaksām piemērot Regulas Nr.2021/1060 55. panta 1.punktā noteikto iespēju, t.i., izmantot līdz 20% vienoto likmi, ņemot vērā, ka tas samazinās administratīvo slogu visiem iesaistītajiem. Gadījumā, ja vienotās likmes piemērošana nav iespējama, lūdzam piemērot citu vienkāršoto izmaksu veidu, attiecīgi izstrādājot metodiku un saskaņojot to ar vadošo iestādi.
Vienlaikus vēršam uzmanību, ja atlīdzība tiks rēķināta pēc faktiskajām izmaksām, tās nedrīkst pārsniegt 84 787 euro kalendārajā gadā, ja projekta tiešās attiecināmās izmaksas ir virs 5 milj. EUR (līdz ar to apakšpunkta redakcija attiecīgajā gadījumā būtu precizējama).
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 22.9.apakšpunktu ar procenta apmēru, kādā var tikt paredzētas zemes iegādes izmaksas.
Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Kopīgo noteikumu regulas 64.panta 1.punkta b)apakšpunktu ERAF, KF un TPF ietvaros nav attiecināmas zemes iegādes izmaksas, ja summa pārsniedz 10% no attiecīgās darbības kopējiem attiecināmajiem izdevumiem. Attiecībā uz pamestām teritorijām un bijušajām rūpniecības teritorijām, kurās ir ēkas, minēto ierobežojumu palielina līdz 15%.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā MK noteikumu projekta 22.9.apakšpunktā noteikto un to, ka ir jānodrošina projekta ilgstpējība, lūdzam papildināt MK noteikumu projektu ar nosacījumu, ka finansējuma saņēmējam jābūt tiesībām uz konkrēto objektu vai īpašumu, kurā plānots veikt ieguldījumus (īpašumā, ilgtermiņa nomā vai nodibinātas apbūves tiesības, bezatlīdzības lietošanā, valdījumā, turējumā u.c.), kā arī finansējuma saņēmēja tiesībām uz konkrēto objektu vai īpašumu jābūt nostiprinātām Zemesgrāmatā.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt, vai noteikumu projekta 22.10.apakšpunktā norādītās izmaksas ir uzskatāmas par projekta īstenošanas personāla izmaksām, nepieciešamības gadījumā veicot atbilstošus precizējumus noteikumu projektā.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar attiecināmības nosacījumiem ES fondu projektu īstenošanai 2021.-2027.gada plānošanas periodā, specifiskajam atbalsta mērķim nosakāmais procentuālais apmērs neparedzētajiem izdevumiem ir jāizvērtē individuāli, atkarībā no tā, cik apjomīgus un sarežģītus projektus paredzēts īstenot attiecīgajā investīcijā, taču tas kopumā nedrīkst pārsniegt 5% no kopējo tiešo attiecināmo izmaksu summas. Līdz ar to lūdzam papildināt anotāciju ar pamatojumu, kāpēc konkrētajā investīcijā nosakāms procentuālais apmērs neparedzētajiem izdevumiem tieši tādā apmērā, kā arī lūdzam MK noteikumu projekta 24.punktu papildināt ar nosacījumu, ka neparedzēto izdevumu izlietošanu pirms izdevumu veikšanas finansējuma saņēmējs saskaņo ar sadarbības iestādi, kā to nosaka līgums vai vienošanās par projekta īstenošanu.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam svītrot noteikumu projekta 34.punktu, kurā ir paredzētas neattiecināmās izmaksas. Vēršam uzmanību, ka atbilstoši MK 2022. gada 25. janvāra sēdes protokollēmumā (prot. Nr. 4 24. § 4. punkts) noteiktajam, nozares ministrijas specifiskā atbalsta mērķa, Eiropas Savienības fonda projekta plānošanas un īstenošanas posmā, tai skaitā veicot grozījumus specifiskā atbalsta mērķa īstenošanas kārtībā vai Eiropas Savienības fonda projektā, neplāno neattiecināmās izmaksas, tas ir, izmaksas, kas nav saskaņā ar specifiskā atbalsta mērķa īstenošanas nosacījumiem vai pārsniedz pieejamo attiecināmo finansējumu.
Izņēmuma gadījums - īpaši pamatotos gadījumos ar atsevišķu Ministru kabineta lēmumu var lemt par neattiecināmajām izmaksām.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka MK noteikumu projektā iekļauj prasības finansējuma saņēmējam horizontālo principu (turpmāk – HP) “Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana”, “Klimatdrošināšana” , “Energoefektivitāte pirmajā vietā”  un “Nenodarīt būtisku kaitējumu”  piemērošanai. Netiešas ietekmes uz HP “Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana” gadījumā, MK noteikumu projektā iekļauj vismaz vienu rādītāju. Rādītājiem nenosaka sasniedzamās vērtības, bet pienākumu uzkrāt un ziņot aktuālās vērtības.
Lūdzam papildināt MK noteikumu projektu ar informāciju par HP “Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana” rādītāju. 
Vienlaikus lūdzam papildināt arī anotāciju ar informāciju, vai plānotajām investīcijām būs tieša, netieša, vai nebūs ietekmes uz HP “Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana”, “Klimatdrošināšana”, “Energoefektivitāte pirmajā vietā”, t.sk., papildinot anotācijas 8.punktu ar informāciju par noteikumu projekta plānoto ietekmi uz katru no horizontālajiem principiem:
a) “Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana”;
b) “Klimatdrošināšana”;
c) “Energoefektivitāte pirmajā vietā”;
d) “Nenodarīt būtisku kaitējumu”.
Tāpat aicinām pārliecināties, ka noteikumu projekta 38.punktā ir iekļauti visi nepieciešamie horizontālā principa "Nenodarīt būtisku kaitējumu" nosacījumi atbilstoši veiktajam minētā horizontālā principa piemērošanas novērtējumam Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gadam izstrādes ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar nosacījumiem stratēģiski svarīgu projektu informācijas un publicitātes pasākumiem, ņemot vērā, ka Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gadam (turpmāk - Programma) 9.sadaļā "Plānoto stratēģiski svarīgo darbību saraksts un to plānotais laika grafiks" ir iekļauts 3.1.1.1.pasākums "Dzelzceļa transporta attīstība un energoefektivitātes uzlabošana sabiedriskajos pasažieru pārvadājumos" (turpmāk - 3.1.1.1.pasākums). Vienlaikus anotācijā lūdzam norādīt, vai ir plānots, ka stratēģiski svarīgi būs visi 3.1.1.1.pasākuma projekti, vai tikai konkrēti atsevišķi projekti, minot tos.
Nepieciešamības gadījumā aicinām rosināt attiecīgus grozījumus Programmā, piedāvājot alternatīvas stratēģisku svarīgu projektu sarakstam.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 40.punktu, norādot avansu procentuālo apjomu. Šobrīd norādīts tikai avansa un starpposma maksājuma apjoma ierobežojums. Lūdzam noteikt, ka avanss ir plānojams ne lielāks kā 30 procenti no kopējā publiskā finansējuma.
Vienlaikus lūdzam papildināt anotāciju ar pamatojumu par garāka termiņa noteikšanu avansa izmantošanai. 
Piedāvātā redakcija
-
13.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Ievērojot to, ka MK noteikumu projekts paredz publisko līdzekļu piešķiršanu, lūdzam papildināt anotāciju ar izvērtējumu, vai publisko līdzekļu piešķīrums finansējuma saņēmējam - VAS “Latvijas Dzelzceļš” un atbalstāmās infrastruktūras attīstībai kvalificējas vai nekvalificējas kā komercdarbības atbalsts.
 
Piedāvātā redakcija
-
14.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par plānoto investīciju intervences kodu atbilstoši Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmā 2021.-2027.gadam noteiktajam.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Ievērojot, ka noteikumu projektā noteikto pasākumu ietvaros projekta iesniedzējs un finansējuma saņēmējs ir VAS "Latvijas dzelzceļš", kā arī to, ka citu tiesību aktu lietu ietvaros Satiksmes ministrijas un VAS "Latvijas dzelzceļš" ir sniegusi informāciju par minētā uzņēmuma finanšu situāciju un turpmākās darbības izaicinājumiem, lūdzam anotāciju papildināt ar skaidrojumu, vai minētajam uzņēmumam ir pietiekama kapacitāte plānoto projektu īstenošanai.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Anotācija (ex-ante)
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Iebildums
Lūdzam papildināt anotācijas 2.2.sadaļu "Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību" ar informāciju par tiesību akta nozīmi un pienesumu Latvijas kopējai izaugsmei un tautsaimniecības attīstībai, ņemot vērā Finanšu ministrijas 2023.gada vēstulē Nr.5.1-24/21/ 1076 “Par Eiropas Savienības fondu un Atveseļošanas fonda investīciju pienesumu tautsaimniecībai” ietverto aicinājumu. Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar MK 2021.gada 7.septembra noteikumu Nr.617 “Tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes izvērtēšanas kārtība” 14.punktā noteikto, izstrādājot sākotnējās ietekmes novērtējumu (anotāciju), ir jāizvērtē arī normatīvā akta ietekme uz tautsaimniecību, norādot pēc iespējas izmērāmus rādītājus, kā arī novērtējot konkrētus aspektus par plānoto ieguldījumu sagaidāmo ietekmi un efektivitāti, t.sk. faktiski sagaidāmos rezultātus/uzlabojumus. Pienesumu tautsaimniecībai atspoguļo, piemēram, izmērāma ietekme uz makroekonomisko vidi, pienesums ekonomikas transformācijai, nozaru konkurētspējai, uzņēmējdarbības videi, nodarbinātībai, kā arī ietekme uz nozaru politikas mērķiem, Latvijas Nacionālajā attīstības plānā noteiktajiem mērķiem, u.c.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam korekti aizpildīt anotācijas 3. sadaļas 1. – 5. punktus, lai tajos norādītā informācija par Kohēzijas fonda ieņēmumiem un izdevumiem nav pretrunā anotācijas 3.sadaļas 6.punktā sniegtajai informācijai.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam precizēt anotācijas 3. sadaļas 6. punktā tabulās norādīto informāciju, proti:
- precizēt pozīcijai “Kopējās izmaksas” 3.1.1.1. pasākumam 2026. gadam norādīto apmēru un 3.1.1.3. pasākumam 2025. un 2027. gadam norādīto apmēru, lai tas atbilstu Kohēzijas fonda un nacionālā līdzfinansējuma kopsummai;
- informāciju par finansējumu norādīt veselos skaitļos (bez cipariem aiz komata).
Piedāvātā redakcija
-
19.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam anotācijas 3. sadaļas punktā “Cita informācija” norādīt, ka Kohēzijas fonda finansējums pasākumu īstenošanai tiks pieprasīts no valsts budžeta programmas 80.00.00 “Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai”.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Gadījumā, ja specifiskā atbalsta mērķa īstenošanā plānots piemērot vienkāršotās izmaksas, lūdzam papildināt MK noteikumu projekta izdošanas deleģējumu ar Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 19. panta 6. punktu.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 1.3.apakšpunktu ar vārdiem "plānoto un" aiz vārda "pasākumiem". 
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projekta 1.4.apakšpunktā aizstāt vārdus "Eiropas Savienības kohēzijas politikas" ar vārdiem "Kohēzijas fonda". Papildus lūdzam visur tekstā lietot nosaukumu "Kohēzijas fonds". 
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt un nepieciešamības gadījumā apvienot MK noteikumu projekta 3. punkta otro teikumu ar MK noteikumu projekta 16. punktu. 
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projekta 4.punktā svītrot vārdus "kā Eiropas Savienības fondu atbildīgā iestāde". 
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūgums pārliecināties un, ja nepieciešams, precizēt informāciju, vai mērķis ir sasniedzams, ņemot vērā Anotācijā sniegto informāciju:
Šobrīd pasažieru pārvadājumi, izmantojot elektrovilcienus,  tiek veikti  iecirkņos: Rīgas Pasažieru stacija – Jelgava, Torņakalns – Tukums II, Rīgas Pasažieru stacija – Zemitāni – Skulte, Rīgas Pasažieru stacija – Aizkraukle, un kopumā ar 3,3kV līdzstrāvas kontakttīklu ir elektrificēti 251 km, no tiem līdz 2023.gada beigām ES fondu plānošanas perioda 2014.-2020.gadam tiks modernizēts esošais kontakttīkls aptuveni 100km garumā un laika posmā līdz 2026.gadam Atveseļošanās un  noturības mehānisma ietvaros paredzēts nomainīt un izbūvēt kontakttīklu (kopā aptuveni 70 km).
Līdz ar to nemodernizēti palikuši aptuveni 81 km kontakttīklu.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūgums anotācijā sniegt izvērstāku informāciju kā tika noteikts konkrētais rādītājs un vai tas ir sasniedzams (5 dienas = 7200 min), jo anotācijā ir norādīts ietaupījums minūtēs nevis dienās, pie tam tikai ekspreša maršrutā (nav sniegta informācija, cik eksprešu ir katrā maršrutā un cik reizes dienā tie kursē).
Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt un nepieciešamības gadījumā papildināt noteikumu projekta 13.punktu ar vārdu "pieejamais" pirms vārds "kopējais". Lūdzam izvērtēt atbilstošu precizējumu nepieciešamību arī noteikumu projekta 14.punktā. 
Papildus lūdzam visā MK noteikumu projektā aizstāt vārdus "nacionālais finansējums" (attiecīgā locījumā) ar vārdiem "nacionālais līdzfinansējums" (attiecīgā locījumā).
 
Piedāvātā redakcija
-
28.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām svītrot MK noteikumu projekta IV nodaļas nosaukumā vārdus "un finansējuma saņēmējam", ņemot vērā, ka attiecīgajā nodaļā nav minētas prasības finansējuma saņēmējam.
Piedāvātā redakcija
-
29.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam aizstāt MK noteikumu projekta 17.punktā vārdu "uzskatāms" ar vārdu "ir", lai nodrošinātu vienotu pieeju ar to, kā ir noteikts Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likumā. 
Piedāvātā redakcija
-
30.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam norādīt MK noteikumu projekta 18.punktā pilnu Komisijas regulas Nr.651/2014 nosaukumu.
Piedāvātā redakcija
-
31.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam MK noteikumu projekta 19.punktā svītrot skaitļus un vārdu "2021.–2027. gadam". Vēršam uzmanību, ka Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmas nosaukums ir noteikts MK 2022. gada 16. decembra noteikumos Nr. 770 "Kārtība, kādā Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas periodā nodrošina ieguldījumu uzraudzību un izvērtēšanu, kā arī izstrādā un uztur Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmu".
Vienlaikus lūdzam papildināt MK noteikumu projekta 19.punktu ar vārdu "papildus" pirms vārda "pievienojot".
Piedāvātā redakcija
-
32.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt MK noteikumu projekta 25.punktu atbilstoši piedāvātajai redakcijai. 
Piedāvātā redakcija
Pasākumu atbalstāmo darbību ietvaros ir attiecināms pievienotās vērtības nodoklis tiešajām attiecināmajām izmaksām atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai, 64. panta 1. punkta “c” apakšpunkta nosacījumiem, ja tas nav atgūstams atbilstoši normatīvajiem aktiem nodokļu politikas jomā.
33.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā finansējuma saņēmēja juridisko statusu un to, ka saskaņā ar MK noteikumu projekta 26.punktā noteikto projekta pamatojošās dokumentācijas sagatavošanas izmaksas ir attiecināmas pirms projekta apstiprināšanas, lūdzam papildināt anotāciju ar atbilstošu pamatojumu. Vienlaikus lūdzam MK noteikumu projektam pievienot MK sēdes protokollēmuma projektu, kas nosaka finanšu plūsmas pirms projekta apstiprināšanas nodrošināšanas nosacījumus, kā arī atbildīgās iestādes pienākumus un atbildību gadījumos, ja pirms projekta apstiprināšanas radušās izmaksas nav attiecināmas no ES fondu līdzekļiem.
Vienlaikus lūdzam papildināt MK noteikumu projekta 26. punktu, norādot, kur iesniegts iesniegums. 
Piedāvātā redakcija
-
34.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt MK noteikumu projekta 27.punktu ar skaidru informāciju, no kādiem līdzekļiem tiks finansētas MK noteikumu projekta 27.punktā minētās izmaksas ārpus projekta.
Tāpat arī aicinām papildināt noteikumu projekta 36.6.apakšpunktu ar nosacījumu, ka finansējuma saņēmējs nodrošina sasniegto rezultātu ilgtspēju piecus gadus pēc projekta pabeigšanas no saviem līdzekļiem.
Piedāvātā redakcija
-
35.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt, vai MK noteikumu projekta 33.punkts nedublējas ar MK noteikumu projekta 26. punktu. Nepieciešamības gadījumā lūdzam precizēt.
Piedāvātā redakcija
-
36.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt MK noteikumu projektu ar nosacījumu, ka finansējuma saņēmējs projekta īstenošanas laikā nodrošina interešu konflikta neesamību saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulas (ES, Euratom) Nr. 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012, 61. panta prasībām, kā arī paraksta interešu konflikta neesamības apliecinājumu. 
Piedāvātā redakcija
-
37.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā Eiropas Savienības fondu normatīvajos aktos noteikto terminoloģiju "komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas nosacījumi", lūdzam precizēt MK noteikumu projekta 36.7. apakšpunktu, aizstājot vārdus "informācijas un publicitātes pasākumus" ar vārdiem "komunikācijas un vizuālās identitātes pasākumus". Attiecīgu precizējumu lūdzam veikt arī anotācijā.
Papildus lūdzam nepieciešamības gadījumā MK noteikumu projekta 25. punktā atrunāt Regulas 2021/1060 saīsinājumu un atbilstošu saīsinājumu lietot arī 36.7. apakšpunktā.
Tāpat lūdzam izvērtēt un nepieciešamības gadījumā papildināt MK noteikumu projektu arī ar izmaksām un atbalstāmajām darbībām saistībā ar pasākumiem komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanai.
Piedāvātā redakcija
-
38.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt MK noteikumu projekta 38. punkta ievaddaļu, ņemot vērā, ka tajā minētā regula attiecas uz Atveseļošanas un noturības mehānisma īstenošanu.
Piedāvātā redakcija
-
39.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām svītrot MK noteikumu projekta 39. punktu, ņemot vērā, ka tas dublē MK noteikumu projekta 37. punktu.
Piedāvātā redakcija
-
40.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam svītrot vai pārcelt uz anotāciju MK noteikumu projekta 41. punktu, ņemot vērā, ka sadarbības iestādes tiesības vienpusēji atkāpties no noslēgtā līguma par projekta īstenošanu ir noregulētas MK 2023. gada 19. jūlija noteikumu Nr. 408 "Kārtība, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.-2027. gada plānošanas periodā" 35. punktā.
Piedāvātā redakcija
-
41.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par sinerģiju un papildinātību ar citiem Eiropas Savienības atbalsta instrumentiem, piemēram, Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna Latvijai iekļauto investīciju Nr. 1.1.1.1.i "Konkurētspējīgs dzelzceļa pasažieru transports kopējā Rīgas pilsētas sabiedriskā transporta sistēmā, attīstot bezemisiju dzelzceļa infrastruktūru ar bezemisiju ritekļiem".
Piedāvātā redakcija
-
42.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Aicinām papildināt anotāciju ar informāciju par transporta jomas pārstāvošu biedrību, nodibinājumu, nevalstisko organizāciju iesaisti MK noteikumu projekta izstrādē.
Vēršam uzmanību uz Ministru Prezidenta 2021.gada 7.septembra rezolūciju Nr. 2021-1.1.1./50-50 “Izstrādājot specifisko atbalsta mērķu un to pasākumu ieviešanas nosacījumus Eiropas Savienības fondu 2021.—2027.gada plānošanas perioda atbalsta saņemšanai institūcijas atbildībā esošajās jomās, lūdzu jēgpilni iesaistīt attiecīgajā jomā strādājošās biedrības un nodibinājumus. Pēc specifisko atbalsta mērķu un to pasākumu ieviešanas nosacījumu apstiprināšanas Ministru kabinetā, lūdzu sagatavot un sniegt informāciju par sabiedrības pārstāvju iesaisti normatīvā regulējuma izstrādē Nevalstisko organizāciju un Ministru kabineta sadarbības memoranda īstenošanas padomes sekretariātam (uz e-pastu: nvo@mk.gov.lv).”
Piedāvātā redakcija
-
43.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūgums papildināt ar informāciju (pie 3.1.1.3. SAM 1.projekta) cik kopumā ir stacijas dzelzceļa tīklā un konkrētajos maršrutos, lai sniegtu priekšstatu par jau modernizēto/paaugstināto peronu skaitu un vēl nepieciešamo apjomu un vai pēc projekta īstenošanas visas stacijas būs modernizētas konkrētajā maršrutā vai nē.
Piedāvātā redakcija
-