Atzinums

PAZIŅOJUMS:
LVRTC informē, ka 27. aprīlī plkst. 00.00 (naktī no 26. uz 27. aprīli) uzsāks eParaksta sistēmu migrāciju uz jaunu tehnoloģisko platformu un tā ilgs aptuveni diennakti. Līdz ar pāreju uz jaunu tehnoloģisko platformu, eParaksta lietotājiem 27. aprīlī būs ierobežota eParaksta rīku darbība, bet pēc darbības atsākšanas visiem eParaksts mobile lietotājiem būs jāizveido jauna eParaksta parole. Tā kā darbu laikā nebūs pieejami eParaksta pakalpojumi, aicinām ieplānot veikt darbības sistēmās un dokumentu parakstīšanu savlaicīgi, jo 27. aprīlī organizācijas sistēmās e-Identitātes apliecināšana un parakstīšana nebūs iespējama. Vairāk informācijas eparaksts.lv portālā.
Projekta ID
21-TA-535
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
13.01.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Uzturam spēkā 2021.gada 28.decembrī izteikto iebildumu un lūdzam pievienot anotācijas pielikumu programmas izvērtējumu.
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Ņemot vērā Izziņas 5.punktā Ekonomikas ministrijas sniegto skaidrojumu uz 28.12.2021. Finanšu ministrijas izteikto iebildumu, ka “EK lēmumā SA.36904 24. un 121. punktā ir noteiktas pamatkapitāla un rezerves kapitāla maksimālās summas, tomēr MK noteikumu 5.punktā paredzētais finansējums tiks nodrošināts kā ALTUM saistības pret Ekonomikas ministriju.”, lūdzam ar minēto informāciju papildināt arī anotāciju, kā arī papildināt ar informāciju, ka minētās saistības nepalielina EK lēmumā SA.36904 24. un 121. punktā noteiktās pamatkapitāla un rezerves kapitāla summas.

 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Attiecībā uz anotācijā ietverto informāciju: “Atbilstoši Altum sniegtajai informācijai kopš programma uzsākšanas izsniegtas 35 garantijas 1,4 milj. EUR apmērā. Minētajām garantijām, kā arī garantijām, kas varētu tikt piešķirtas līdz programmas darbības beigām (31.12.2021.) nepieciešams publiskais finansējuma segums līdz 0,5 milj. EUR apmērā, bet 8,5 milj. EUR apmērā iespējams samazināt programmas finansējumu.”, lūdzam skaidri norādīt, uz kurām garantijām tā ir attiecināma – Covid-19 individuālajām garantijām (MKN 150) vai portfeļgarantijām (MKN 537).
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Ņemot vērā iepriekš izteikto Finanšu ministrijas iebildumu par MKN 150 darbības termiņa beigām, vēršam uzmanību, ka anotācijas 1.3.sadaļa nav precizēta visās nepieciešamajās vietās. Piemēram, nav skaidrs, ko Ekonomikas ministrija ir vēlējusies skaidrot ar anotācijas 1.3.sadaļā ietverto tekstu “Programmas sākotnējais darbības termiņš bija 2020.gada 30.decembris  - tāds pats kā pasākumiem, kas izstrādāti atbilstoši Eiropas Komisijas Pagaidu regulējumam valsts atbalsta pasākumiem (Temporary framework) (Covid-19 garantijām nav piemērojami Temporary framework nosacījumi). 2020.gada decembrī, veicot izmaiņas Covid-19 atbalsta programmās, Ekonomikas ministrija veica izmaiņas arī MK noteikumos Nr.537 un pagarināja Covid-19 portfeļgarantiju programmas darbības termiņu līdz 2021.gada 31.decembrim”. Vēršam uzmanību, ka, pirmkārt, minētajā rindkopā norādītie Covid-19 seku novēršanas pasākumu darbības termiņi neatbilst realitātei, ņemot vērā, ka daudzi no tiem jau ir pagarināti atbilstoši Pagaidu regulējuma 6.grozījumiem, t.i., līdz 30.06.2022 (tostarp MKN 150, kas šobrīd ir paziņoti EK un par ko tiek gaidīts EK lēmums), un, otrkārt, iekļautā informācija, ka “(Covid-19 garantijām nav piemērojami Temporary framework nosacījumi)”, nav korekta, ņemot vērā, ka Covid-19 garantiju pasākums (MKN 150) ir ieviests saskaņā ar Pagaidu regulējumu. Lūdzam izvērtēt minētās rindkopas nepieciešamību un/vai to precizēt.
Piedāvātā redakcija
-