Projekta ID
22-TA-1124Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
31.10.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju ar skaidrojumu, vai noteikumu projekta 17.1.apakšpunktā norādītās attiecināmās izmaksas ir Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras valsts noteiktās funkcijas īstenošanai, un līdz ar to attiecīgais finansējums netiks sniegts saimnieciskās darbības veikšanai un attiecīgi nav jāpiemēro komercdarbības atbalsta regulējums.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt kā noteikumu projekta 17.2.3.apakšpunktā norādītās izmaksas atbilst Komisijas regulas Nr.651/2014 2.panta 49.apakšpunkta sākotnējo ieguldījumu definīcijai, ņemot vērā, ka "“sākotnējais ieguldījums” ir: a) ieguldījums materiālajos un nemateriālajos aktīvos, kas attiecas uz jaunas uzņēmējdarbības vietas izveidi, esošas uzņēmējdarbības vietas jaudas palielināšanu, uzņēmējdarbības vietas produkcijas dažādošanu ar produktiem, kuri uzņēmējdarbības vietā iepriekš nav ražoti, vai būtiskām pārmaiņām esošas uzņēmējdarbības vietas kopējā ražošanas procesā; vai b) tādai uzņēmējdarbības vietai piederošu aktīvu iegāde, kas ir slēgta vai būtu slēgta, ja tā nebūtu iegādāta, un to ir iegādājies ar pārdevēju nesaistīts ieguldītājs; uzņēmuma kapitāldaļu iegāde vien nav sākotnējs ieguldījums". Ar atbilstošu skaidrojumu aicinām papildināt arī anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Aicinām noteikumu projekta 20.punkta pirmajā teikumā minētās atbalstāmās darbības sasaistīt ar projekta atbalstāmajām darbībām, norādot, ka gala labuma guvējs projektā atbalstāmās darbības var uzsākt tikai pēc atbalsta pieteikuma iesniegšanas.
Vienlaikus skaidrojam, ka gadījumā, ja darbi projektā tiks uzsākti pirms projekta pieteikuma iesniegšanas Latvijas Investīciju un attīstības aģentūrā, par nelikumīgu komercdarbības atbalstu tiks atzīts viss projekts un būs jāpiemēro nelikumīga komercdarbības atbalsta atgūšana. Ņemot vērā, ka juridiski noteikumu projekta 20.punkta redakcija nenovērš risku, ka darbi pie projekta var tikt uzsākti pirms projekta pieteikuma iesniegšanas, lai nodrošinātu, ka tiek ievērotas stimulējošās ietekmes prasības, nepieciešams precizēt noteikumu projektu 20.punkta redakciju un arī skaidrot anotācijā, ka pirms projekta pieteikuma iesniegšanas nedrīkst būt uzsākti darbi pie projekta vai uzņemtas nekādas juridiskajās saistības, kas ieguldījumu padarītu neatgriezenisku. Vēršam uzmanību, ka darbības projektā var tikt uzsāktas tikai atbilstoši darbu sākuma definīcijai, atbilstoši Komisijas regulas Nr.651/2014 2.panta 23.punktā noteiktajam: ““darbu sākums” ir ar ieguldījumu saistītu būvdarbu sākums vai pirmā juridiski saistošā apņemšanās pasūtīt aprīkojumu, vai citas saistības, kas padara ieguldījumu neatgriezenisku, – atkarībā no tā, kas notiek pirmais. Zemes pirkšanu un tādus sagatavošanās darbus kā atļauju saņemšana un priekšizpētes veikšana neuzskata par darbu sākumu. Attiecībā uz pārņemšanu “darbu sākums” ir brīdis, kad tiek iegādāti aktīvi, kas ir tieši saistīti ar iegādāto uzņēmējdarbības vietu;”.
Vienlaikus skaidrojam, ka gadījumā, ja darbi projektā tiks uzsākti pirms projekta pieteikuma iesniegšanas Latvijas Investīciju un attīstības aģentūrā, par nelikumīgu komercdarbības atbalstu tiks atzīts viss projekts un būs jāpiemēro nelikumīga komercdarbības atbalsta atgūšana. Ņemot vērā, ka juridiski noteikumu projekta 20.punkta redakcija nenovērš risku, ka darbi pie projekta var tikt uzsākti pirms projekta pieteikuma iesniegšanas, lai nodrošinātu, ka tiek ievērotas stimulējošās ietekmes prasības, nepieciešams precizēt noteikumu projektu 20.punkta redakciju un arī skaidrot anotācijā, ka pirms projekta pieteikuma iesniegšanas nedrīkst būt uzsākti darbi pie projekta vai uzņemtas nekādas juridiskajās saistības, kas ieguldījumu padarītu neatgriezenisku. Vēršam uzmanību, ka darbības projektā var tikt uzsāktas tikai atbilstoši darbu sākuma definīcijai, atbilstoši Komisijas regulas Nr.651/2014 2.panta 23.punktā noteiktajam: ““darbu sākums” ir ar ieguldījumu saistītu būvdarbu sākums vai pirmā juridiski saistošā apņemšanās pasūtīt aprīkojumu, vai citas saistības, kas padara ieguldījumu neatgriezenisku, – atkarībā no tā, kas notiek pirmais. Zemes pirkšanu un tādus sagatavošanās darbus kā atļauju saņemšana un priekšizpētes veikšana neuzskata par darbu sākumu. Attiecībā uz pārņemšanu “darbu sākums” ir brīdis, kad tiek iegādāti aktīvi, kas ir tieši saistīti ar iegādāto uzņēmējdarbības vietu;”.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Aicinām noteikumu projekta 21.7.apakšpunkta nosacījumu integrēt noteikumu projekta 20.punktā, jo tas attiecināms gan uz gadījumu, kad atbalsts tiek sniegts saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 14. pantu, gan uz gadījumu, kad atbalsts tiek sniegts saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 18. pantu, jo noteikumu projekta 21.punkta apakšpunktos noteiktie nosacījumi attiecas tikai uz gadījumu, kad atbalsts tiek sniegts saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 14. pantu.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Aicinām noteikumu projekta 30., 31. un 32. punktus sasaistīt ar attiecīgajos gadījumos piemērojamo komercdarbības atbalsta kontroles regulējumu, vai sniedzot sasaisti ar konkrētiem noteikumu projekta punktiem, kas nosaka, kura komercdarbības atbalsta kontroles regulējuma ietvaros atbalsts tiek sniegts noteikumu projekta 30., 31. un 32. punktos minētajiem komersantiem. Patlaban esošā redakcija šiem punktiem nerada izpratni, kas tika uzskatāmi skaidrota prezentācijas slaidā (kas no Ekonomikas puses tikusi prezentēta savstarpējā sarunā 19.10.2022), proti, ka:
- biedrībām un nodibinājumiem atbalsts tiks sniegts saskaņā ar de minimis atbalsta regulējumu un atbalsts vienam gala labuma guvējam ir pieejams apmērā līdz 100 000 euro;
- sīkajam (mikro), mazajam komersantam atbalsts apmērā līdz 5 000 euro vienam komersantam tiks sniegts saskaņā ar de minimis atbalsta regulējumu;
- sīkajam (mikro), mazajam, vidējam, lielajam komersantam, pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizācijai atbalsts apmērā līdz 100 000 euro tiks sniegts saskaņā ar Komisijas regulas Nr.651/2014 14. vai 18.pantu, kā arī ar de minimis atbalsta regulējumu (gadījumos, kas minēti noteikumu projekta 75.punktā).
- biedrībām un nodibinājumiem atbalsts tiks sniegts saskaņā ar de minimis atbalsta regulējumu un atbalsts vienam gala labuma guvējam ir pieejams apmērā līdz 100 000 euro;
- sīkajam (mikro), mazajam komersantam atbalsts apmērā līdz 5 000 euro vienam komersantam tiks sniegts saskaņā ar de minimis atbalsta regulējumu;
- sīkajam (mikro), mazajam, vidējam, lielajam komersantam, pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizācijai atbalsts apmērā līdz 100 000 euro tiks sniegts saskaņā ar Komisijas regulas Nr.651/2014 14. vai 18.pantu, kā arī ar de minimis atbalsta regulējumu (gadījumos, kas minēti noteikumu projekta 75.punktā).
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam redakcionāli precizēt noteikumu projekta 35.1.5.apakšpunktu, ņemot vērā, ka finansējumu var saņemt tāds gala labuma guvējs, uz kuru neattiecas neizpildīts līdzekļu atgūšanas rīkojums.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka noteikumu projekta 37.3.apakpunktā norādītais nosacījums attiecas uz visiem atbalsta pretendentiem, kas piesakās de minimis atbalstam, nevis tikai tiem, kas iepriekš jau saņēmuši de minimis atbalstu, lūdzam precizēt 37.3.apakšpunkta redakciju piemēram šādā redakcijā: "de minimis atbalsta uzskaites sistēmā sagatavotās izdrukas veidlapu vai norāda de minimis atbalsta uzskaites sistēmā izveidotās un apstiprinātās pretendenta veidlapas identifikācijas numuru."
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam dzēst noteikumu projekta 39.punktu, jo atbalsta sniedzējiem nav paredzēta iespēja šajos noteikumos iesniegt pieteikumu nesaimnieciskai darbībai, proti, atbalsts, kas tiek piešķirts šīs atbalsta programmas ietvaros tiek piešķirts kā komercdarbības atbalsts ar kādu no minētajiem regulējumiem (šāda pieeja arī prezentēta savstarpējā sarunā 19.10.2022.). Vienlaikus vēršam uzmanību, ka gadījumā, ja ir plānots šīs atbalsta programmas ietvaros piešķirt atbalstu tādiem subjektiem, kas neveic saimniecisko darbību, tad nepietiek tikai ar noteikumu projekta 39.punkta nosacījumu, bet noteikumu projektā ir jābūt iekļautai iespējai pieteikumu iesniegt nesaimnieciskām aktivitātēm un prasībai, ka LIAA izvērtē, vai patiešām gala labuma guvējs pieteikumu iesniedz nesaimnieciskai darbībai. Skaidrojam, ka Eiropas Savienības tiesu judikatūrā par saimnieciskās darbības veicēju neatkarīgi no tā juridiskā statusa un finansēšanas veida konsekventi ir uzskatīts subjekts, kurš piedāvā preces vai pakalpojumus tirgū. Tāpat, gadījumā, ja gala labuma guvējs īstenotu gan saimnieciskas, gan nesaimnieciskas darbības, noteikumu projektā jāietver nosacījums par dalīto grāmatvedību, lai nodrošinātu un pēc tam arī uzraudzītu, ka atbalsts, kas piešķirts nesaimniecisku darbību īstenošanai netiek novirzīts saimnieciskai darbībai.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vēra, ka noteikumu projekta 17.2.1.apakšpunkts kā atbalstāmo darbību paredz "gatavo risinājumu, aparatūras, sensoru, iekārtu un informācijas tehnoloģiju infrastruktūras iegādes, uzstādīšanas un pielāgošanas izmaksas", aicinām papildināt noteikumu projekta 41.punktu, paredzot, ka arī tādas atbalstāmās darbības kā preču (un pakalpojumu) iegāde notiek procedūrā, kas izslēdz ekonomiskās priekšrocības piešķiršanu izvēlētajam subjektam, no kura tiek iegādātas preces (vai pakalpojumi), piemēram, šādā redakcijā:
Piedāvātā redakcija
Gala labuma guvējs preču un pakalpojumu iegādi veic saskaņā ar normatīvajiem aktiem publisko iepirkumu jomā, īstenojot atklātu, pārredzamu, nediskriminējošu un konkurenci nodrošinošu procedūru.
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
Attiecībā uz MK noteikumu projekta 53.punktu lūdzam precizēt, ka pirmais maksājums 30% apmērā ir avansa maksājums, vai arī precizēt, paredzot, ka finansējuma saņēmējs var saņemt vairākus avansa maksājumus, nosakot katra avansa apmēru (avansa maksājumu kopsummai nepārsniedzot 30%), kā arī lūdzam ņemt vērā, ka visi nākamie maksājumi līdz 90% no finansējuma ir uzskatāmi par starpposma maksājumiem.
Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Vadlīnijām informatīvā ziņojuma vai Ministru kabineta noteikumu izstrādei par Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna reformas vai investīcijas ieviešanu avansa maksājumu var plānot ne lielāku kā 30% no projektā paredzētā AF finansējuma apmēra, avansa un starpposma maksājumu kopsumma nevar pārsniegt 90% no kopējā projekta finansējuma.
Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Vadlīnijām informatīvā ziņojuma vai Ministru kabineta noteikumu izstrādei par Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna reformas vai investīcijas ieviešanu avansa maksājumu var plānot ne lielāku kā 30% no projektā paredzētā AF finansējuma apmēra, avansa un starpposma maksājumu kopsumma nevar pārsniegt 90% no kopējā projekta finansējuma.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka noteikumu projekta 56.punkts paredz nosacījumu, kas attiecas uz gadījumiem, kad atbalsts tiek sniegts ieguldījumiem materiālajos un nemateriālajos aktīvos, lūdzam precizēt tā redakciju, dzēšot sasaisti ar Komisijas regulas Nr.651/2014 18.pantu, jo Komisijas regulas Nr.651/2014 18.pants neparedz atbalstu ieguldījumiem materiālajos un nemateriālajos aktīvos.
Tiesību akta nepārprotamai izpratnei aicinām noteikumu projekta 56.punktā atsaukties uz konkrētajiem apakšpunktiem, kuros ir norādītas attiecināmās izmaksas, kurām atbalsts tiek sniegts ar 14.pantu (17.2.1. un 17.2.3.), un kurām ar 18.pantu (17.2.2.).
Tiesību akta nepārprotamai izpratnei aicinām noteikumu projekta 56.punktā atsaukties uz konkrētajiem apakšpunktiem, kuros ir norādītas attiecināmās izmaksas, kurām atbalsts tiek sniegts ar 14.pantu (17.2.1. un 17.2.3.), un kurām ar 18.pantu (17.2.2.).
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka atbalsts šīs atbalsta programmas ietvaros tiks sniegts arī ar Komisijas regulas Nr.651/2014 18.pantu, kas neparedz 13.panta nosacījumu piemērošanu, vēršam uzmanību, ka noteikumu projekta 60.1.apakšpunkta redakcija paredz stingrākus nosacījumus (jo attiecas uz visiem atbalsta pretendentiem). Skaidrojam, ka gadījumā, ja atbalsts tiek sniegts, piemēram, Komisijas regulas Nr.651/2014 18.panta ietvaros, tad attiecībā uz to ir jāpiemēro Komisijas regulas Nr.651/2014 I nodaļas un 18.panta nosacījumi, nevis vēl papildus 13.panta nosacījumi. Lūdzam precizēt noteikumu projekta 60.1.apakšpunktu un papildināt anotāciju ar skaidrojumu par Komisijas regulas Nr.651/2014 13.panta piemērošanu.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka noteikumu projekta 62.punktā norādītais nosacījums nav korekts - daļu no noteikumu projekta 17.2.apakšpunktos minētajām attiecināmajām izmaksām nav paredzēts segt ar reģionālā atbalsta mērķi (piemēram, 17.2.2.apakšpunktā minētās attiecināmās izmaksas paredzēts segt nevis ar Komisijas regulas Nr.651/2014 14.pantu, bet gan MVK ar 18.pantu).
Skaidrojam, ka atbalsta pretendentam, piesakoties atbalstam, ir jābūt nepārprotami skaidram, kura regulējuma ietvaros atbalsts kurām attiecināmajām izmaksām tiks sniegts un no šī brīža noteikumu projekta redakcijas tas nav nepārprotami skaidrs. Lūdzam pārskatīt noteikumu projektu kopumā, kā arī precizēt noteikumu projekta 62.punktu.
Skaidrojam, ka atbalsta pretendentam, piesakoties atbalstam, ir jābūt nepārprotami skaidram, kura regulējuma ietvaros atbalsts kurām attiecināmajām izmaksām tiks sniegts un no šī brīža noteikumu projekta redakcijas tas nav nepārprotami skaidrs. Lūdzam pārskatīt noteikumu projektu kopumā, kā arī precizēt noteikumu projekta 62.punktu.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka maksimāli pieļaujamā atbalsta intensitāte ir jānosaka nevis attiecībā pret atbalsta programmas kopējām attiecināmajām izmaksām, bet gan pret konkrētā projekta atiecināmajām izmaksām, kuras plānotas saskaņā ar konkrēto komercdarbības atbalsta kontroles regulējumu (noteikumu projekta 63.punkta gadījumā maksimālā intensitāte jāievēro attiecībā pret attiecināmajām izmaksām, kas projekta ietvaros plānotas ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 14.pantu). Lūdzam precizēt noteikumu projekta 63.punkta redakciju un informāciju anotācijā. Pēc analoģijas lūdzam pārskatīt visu noteikumu projektu, piemēram. 65.punktu u.c.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka noteikumu projekta 64.punktā ietvertais nosacījums par līdzfinansējuma nodrošināšanu vismaz 25% apmērā šī brīža redakcijā ir stingrāks nekā to paredz Komisijas regulas Nr.651/2014 14.panta 14.punkts. Līdzfinansējuma 25% apmērā ir jāņem vērā tikai tās attiecināmās izmaksas, kuras tiek atbalstītas ar Komisijas regulas Nr.651/2014 14.pantu, nevis visas projekta ietvaros attiecināmās izmaksas. Aicinām attiecīgi precizēt noteikumu projekta 64.punktu.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka noteikumu projekta 65.punkta redakcija, kurā no atbalsta saņēmēju tvēruma tiek izslēgti lielie komersanti, ir pretrunā ar anotācijā skaidroto ("Atbalstam, kas tiek sniegts ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 18. pantu (konsultācijas) arī tiek piemēroti 13. panta nosacījumi, jo konsultācijas ir atbalstāmas visiem gala labuma guvējiem, izņemot sīkiem (mikro), maziem komersantiem ar atbalstu līdz 5000 euro, kur atbalsts konsultācijām tiek sniegts kā de minimis").
Ņemot vērā, ka atbalsts konsultāciju pakalpojumiem tiek sniegts ar Komisijas regulas Nr.651/2014 18. pantu, atbalstu ar attiecīgo regulējuma pantu var saņemt MVU, līdz ar ko lūdzam salāgot informāciju anotācijā (precizēt) ar attiecīgajām noteikumu projekta normām, kas paredz, ka, piemērojot Komisijas regulas Nr. 651/2014 18.pantu, no atbalsta saņēmēju tvēruma konsultāciju pakalpojumiem ir izslēdzami lielie komersanti.
Ņemot vērā, ka atbalsts konsultāciju pakalpojumiem tiek sniegts ar Komisijas regulas Nr.651/2014 18. pantu, atbalstu ar attiecīgo regulējuma pantu var saņemt MVU, līdz ar ko lūdzam salāgot informāciju anotācijā (precizēt) ar attiecīgajām noteikumu projekta normām, kas paredz, ka, piemērojot Komisijas regulas Nr. 651/2014 18.pantu, no atbalsta saņēmēju tvēruma konsultāciju pakalpojumiem ir izslēdzami lielie komersanti.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
Iebildums
Aicinām Ekonomikas ministriju noteikumu projekta 70.1.-70.5. apakšpunktos iekļautās kumulācijas normas pielāgot atbalsta programmas mērķim un saturam. Piemēram, attiecībā uz noteikumu projekta 70.2. un 70.4. apakšpunktu kumulācijas normu, kurai ir sasaiste tikai ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 14.pantu (reģionālais atbalsts), rodas šaubas, vai šī brīža redakcijā attiecīgā norma varētu tikt piemērota arī atbalstam, kas sniegts ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 18.pantu. Lūdzam izvērtēt un atbilstoši precizēt noteikumu projekta 70.1.-70.5. apakšpunktos iekļautāskumulācijas normas, kas piemērojamas Komisijas regulas Nr. 651/2014 ietvaros piešķirtajam atbalstam.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 74. punkta redakciju, jo atsauce uz noteikumu projekta 28. un 30.punktiem ir lieka. Lūdzam pārskatīt arī pārējos noteikumu projekta punktus, kas satur atsauces uz tādiem noteikumu projekta punktiem, kuros, kā šajā gadījumā, ir runa, piemēram, par to, cik liels atbalsts Atveseļošanas fonda finansējuma ietvaros pieejams biedrībām un nodibinājumiem un sīkiem (mikro) un maziem komersantiem šajos noteikumos noteiktajām atbalstāmajām darbībām, nevis raksturots sīkais (mikro), mazais, vidējais komersants, biedrība un nodibinājums, vai arī noteikts tas, kādā gadījumā atbalsts šādiem komersantiem tiek sniegts kā de minimis atbalsts.
Lūdzam precizēt arī noteikumu projekta 74.punktā ietverto atsauci uz noteikumu projekta 17.2.apakšpunktu, nosakot, kādos gadījumos un kādām konkrēti attiecināmām izmaksām (atsaucoties uz attiecīgiem apakšpunktiem) atbalsts komersantam varētu tikt sniegts ar de minimis regulējumu (piemēram, noteikumu projekta 17.2.2.apakšpunkta attiecināmajām izmaksām lielo uzņēmumu gadījumos).
Lūdzam precizēt arī noteikumu projekta 74.punktā ietverto atsauci uz noteikumu projekta 17.2.apakšpunktu, nosakot, kādos gadījumos un kādām konkrēti attiecināmām izmaksām (atsaucoties uz attiecīgiem apakšpunktiem) atbalsts komersantam varētu tikt sniegts ar de minimis regulējumu (piemēram, noteikumu projekta 17.2.2.apakšpunkta attiecināmajām izmaksām lielo uzņēmumu gadījumos).
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka noteikumu projekta 75.punktā iekļautais nosacījums par ieguldījumiem materiālajos un nemateriālajos aktīvos neizriet no de minimis atbalsta regulējuma, ar ko tiek sniegts atbalsts attiecīgās noteikumu projekta sadaļas ietvaros. Lūdzam izvērtēt tā nepieciešamību un precizēt noteikumu projekta 75.punkta redakciju. Ja Jūsu mērķis ir noteikt, ka nevar atsevišķi pieteikties tikai 17.2.2.punktā minēto attiecināmo izmaksu segšanai, bet vienmēr projektā jābūt iekļautām arī 17.2.1.minētajām attiecināmajām izmaksām, lūdzam to skaidri noteikt noteikumu projektā.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka maksimāli pieļaujamā atbalsta intensitāte ir jānosaka nevis pret atbalsta programmas kopējām attiecināmajām izmaksām, bet gan pret attiecīgā projekta attiecināmajam izmaksām, kuras atbalstāmas ar konkrētu komercdarbības atbalsta kontroles regulējumu (t.i. pret projekta de minimis izmaksām). Lūdzam precizēt noteikumu projekta 77.punkta redakciju un informāciju anotācijā.
Vienlaikus, ņemot vērā, ka noteikumu projekta 77.punktā ir paredzēta stingrāka norma attiecībā uz atbalsta intensitāti de minimis atbalsta gadījumā, nekā to paredz de minimis regulējums, lūdzam papildināt anotāciju ar skaidrojumu un pamatojumu šāda stingrāka nosacījuma piemērošanai.
Vienlaikus, ņemot vērā, ka noteikumu projekta 77.punktā ir paredzēta stingrāka norma attiecībā uz atbalsta intensitāti de minimis atbalsta gadījumā, nekā to paredz de minimis regulējums, lūdzam papildināt anotāciju ar skaidrojumu un pamatojumu šāda stingrāka nosacījuma piemērošanai.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka noteikumu projekta 78.punktā ir paredzēta stingrāka norma attiecībā uz atbalsta intensitāti de minimis atbalsta gadījumā noteikumu projekta 17.2.2.apakšpunktā minētajām izmaksām, nekā to paredz de minimis regulējums, lūdzam papildināt anotāciju ar skaidrojumu un pamatojumu šāda stingrāka nosacījuma piemērošanai.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vēra, ka katrs noteikumu projekta 79.apakšpunktos minētais de minimis atbalsta regulējums (Komisijas regula Nr.1407/2013, Komisijas regula Nr.717/2014 un Komisijas regula Nr.1408/2013) 1.panta 1.punktā paredz, ka sniedzot atbalstu atbilstoši attiecīgās regulas nosacījumiem, pastāv nozares, kurām komercdarbības atbalsts nav piešķirams, skaidrojam, ka 79.1.-79.3.apakšpunktos norādītie nosacījumi nav piemērojami kumulatīvi un šobrīd ir savstarpēji pretrunīgi/izslēdzoši.
Piemēram, Komisijas regulas Nr.1407/2013 1.panta 1.punktā norādīts, ka "Šo regulu piemēro visu nozaru uzņēmumiem piešķirtam atbalstam, izņemot:
a) atbalstu, ko piešķir uzņēmumiem, kuri darbojas zvejniecības un akvakultūras nozarē;
b) atbalstu, ko piešķir uzņēmumiem, kuri nodarbojas ar lauksaimniecības produktu primāro ražošanu […]", tādēļ, iekļaujot attiecīgo nosacījumu noteikumu projektā šī brīža redakcijā, tas izslēdz iespēju atbalsta programmas ietvaros saņemt atbalstu zvejniecības un akvakultūras nozarē un lauksaimniecības produktu primārajā ražošanā, tātad atbalsta pretendents, kas darbojas Komisijas regulas Nr.717/2014 un Komisijas regulas Nr.1408/2013 atbalstāmajās nozarēs nevar pieteikties atbalstam. Aicinām precizēt noteikumu projekta 79.1.-79.3. apakšpunktu redakcijas, izsakot tos piemēram šādā veidā: "Ja atbalsta pretendents piesakās atbalstam Komisijas regulas Nr.1407/2013 ietvaros, tad tam ir jāatbilst Komisijas regulas Nr.1407/2013 1.panta 1.punkta nosacījumam" u.tml.
Turklāt, vēršam uzmanību, ka noteikumu projekta 79.1.apakšpunkta redakcijā jāsvītro "un 3.panta 2.punktā", ņemot vērā, ka Komisijas regulas Nr. 1407/2013 neatbalstāmās nozares un darbības ir uzskaitītas 1.panta 1.punktā.
Piemēram, Komisijas regulas Nr.1407/2013 1.panta 1.punktā norādīts, ka "Šo regulu piemēro visu nozaru uzņēmumiem piešķirtam atbalstam, izņemot:
a) atbalstu, ko piešķir uzņēmumiem, kuri darbojas zvejniecības un akvakultūras nozarē;
b) atbalstu, ko piešķir uzņēmumiem, kuri nodarbojas ar lauksaimniecības produktu primāro ražošanu […]", tādēļ, iekļaujot attiecīgo nosacījumu noteikumu projektā šī brīža redakcijā, tas izslēdz iespēju atbalsta programmas ietvaros saņemt atbalstu zvejniecības un akvakultūras nozarē un lauksaimniecības produktu primārajā ražošanā, tātad atbalsta pretendents, kas darbojas Komisijas regulas Nr.717/2014 un Komisijas regulas Nr.1408/2013 atbalstāmajās nozarēs nevar pieteikties atbalstam. Aicinām precizēt noteikumu projekta 79.1.-79.3. apakšpunktu redakcijas, izsakot tos piemēram šādā veidā: "Ja atbalsta pretendents piesakās atbalstam Komisijas regulas Nr.1407/2013 ietvaros, tad tam ir jāatbilst Komisijas regulas Nr.1407/2013 1.panta 1.punkta nosacījumam" u.tml.
Turklāt, vēršam uzmanību, ka noteikumu projekta 79.1.apakšpunkta redakcijā jāsvītro "un 3.panta 2.punktā", ņemot vērā, ka Komisijas regulas Nr. 1407/2013 neatbalstāmās nozares un darbības ir uzskaitītas 1.panta 1.punktā.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka par noteikumu projekta 81.3. apakšpunktā noteikto kritēriju: “neatbilst normatīvajos aktos maksātnespējas jomā noteiktajiem kritērijiem, uz kuriem pamatojoties kreditors var pieprasīt maksātnespējas procedūru” nav iespējams pārliecināties no publiskajām datu bāzēm, lūdzam noteikumu projektu papildināt ar punktu, ka pretendents iesniedz apliecinājumu, ka tas neatbilst Latvijas Republikas tiesību aktos noteiktajiem kritērijiem, lai tam pēc kreditoru pieprasījuma piemērotu kolektīvu maksātnespējas procedūru. Vienlaikus skaidrojam, ka Komisijas regula Nr.1407/2013 neparedz grantu gadījumā nepieciešamību pārbaudīt noteikumu projekta 81.3.apakšpunktā ietvertās prasības, taču atbalsta programmas izstrādātājs, protams, drīkst noteikt stingrākus nosacījums, nekā to paredz de minimis atbalsta regulējums; lūdzam ar skaidrojumu par to, kāpēc tiek piemēroti stingrāki nosacījumi, papildināt anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 83.punktu ar Ministru kabineta 2018. gada 21. novembra noteikumu Nr.715 "Noteikumi par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību un de minimis atbalsta uzskaites veidlapu paraugiem" nosaukumu.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka noteikumu projekta 89.punktā iekļautā de minimis atbalsta kumulācija ir pieļaujama, ja šīs kumulācijas rezultātā netiek pārsniegta attiecīgā maksimālā atbalsta intensitāte vai atbalsta summa, kāda noteikta valsts atbalsta projektā vai Eiropas Komisijas lēmumā, līdz ar ko lūdzam attiecīgi papildināt noteikumu projekta 89.punkta nobeiguma daļu.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
Iebildums
Aicinām precizēt noteikumu projekta 90.punkta redakciju, nodrošinot, ka attiecīgais nosacījums paredz dokumentu glabāšanu, nevis tikai informācijas pieejamību.
Piedāvātā redakcija
-
27.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Ņemot vērā, ka anotācijas "Attiecināmās izmaksas un izmaksas, kas netiek segtas no Atveseļošanas fonda finansējuma" sadaļā ir norādīts, ka "sīkam (mikro), mazam, vidējam komersantam, pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizācijai, kas neatbilst lielā komersanta statusam, atbalsts tiek sniegts saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 14. un 18. pantu (konsultāciju pakalpojumi)", vēršam uzmanību, ka atbalsts konsultāciju pakalpojumiem tiek sniegts ar Komisijas regulas Nr.651/2014 18. pantu (regulas sadaļa - Atbalsts konsultācijām MVU), nevis 14. pantu, kas paredz atbalstu izmaksām par ieguldījumiem materiālajos un nemateriālajos aktīvos un paredzamajām algu izmaksām. Lūdzam precizēt informāciju anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
28.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Noteikumu projekta 24.punkts paredz, ka pievienotās vērtības nodokli sedz no valsts budžeta līdzekļiem šo noteikumu 17.1. apakšpunktā minētajām Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras attiecināmajām izmaksām. Ņemot vērā, ka noteikumu projekta 17.1.1. apakšpunktā ir iekļautas personāla atlīdzības izmaksas, tai skaitā darba samaksa, valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas, pabalsti un kompensācijas, attiecīgi lūdzam precizēt noteikumu projekta 24.punktu, paredzot atsauci uz citiem konkrētiem 17.1.apakšpunktiem.
Piedāvātā redakcija
-
29.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka noteikumu projekta 37.punkta apakšpunktos ir noteikti visi de minimis atbalsta pretendentam iesniedzamie dokumenti, vēršam uzmanību, ka noteikumu projekta 37.2.apakšpunktā norādītais ir iesniedzams tikai biedrībām, kas piesakās de minimis atbalstam, līdz ar ko lūdzam veikt tehnisku papildinājumu noteikumu projekta 37.2.apakšpunkta redakcijā, nosakot, ka attiecīgais dokuments ir jāiesniedz tikai biedrībām.
Piedāvātā redakcija
-
30.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt iespēju pārcelt noteikumu projekta 21.punkta, 22.punkta u.c. nosacījumus, kas izriet no Eiropas Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regulas (ES) Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu (turpmāk - Komisijas regula Nr. 651/2014) un ir attiecināmi uz atbalsta saņēmējiem, kas piesakās atbalstam Komisijas regulas Nr. 651/2014 ietvaros, uz noteikumu projekta V sadaļu.
Piedāvātā redakcija
-
31.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām precizēt noteikumu projekta 73.punkta redakciju, nodrošinot, ka attiecīgais nosacījums paredz dokumentu glabāšanu, nevis informācijas pieejamību.
Piedāvātā redakcija
-
32.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu papildināt ar vārdiem "šo noteikumu" pirms skaitļa "75".
Piedāvātā redakcija
-
33.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 81.4.apakšpunktā ietverto atsauci uz noteikumu projekta 78.punktu, ņemot vērā, ka neatbalstāmās nozares un darbības ir norādītas noteikumu projekta 79.punktā.
Piedāvātā redakcija
-