Atzinums

Projekta ID
23-TA-3328
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
28.03.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Plāna projekts
Iebildums
Plāna projekta 5.sadaļā tiek norādīts, ka “Daļai pasākumu šobrīd nevar pateikt konkrētu finansējumu, izstrādājot piedāvājumu konkrēta pasākuma pilnveidošanai vai izstrādāšanai, tiks veikta nepieciešamā finansējuma detalizēts aprēķins un pie nepieciešamības sagatavots papildu budžeta līdzekļu pieprasījums. Šādi pasākumi Plāna 5.sadaļas tabulā tiek atzīmēti ar ** atzīmi ar papildu piezīmi: pasākuma īstenošana (piedāvājuma izstrāde) tiks veikta amatalgas ietvaros, savukārt aprēķins par papildu valsts budžeta  līdzekļu nepieciešamību (ja nepieciešams) noteiktā budžeta programmā/apakšprogrammā piedāvājuma īstenošanai  tiks veikts, izstrādājot piedāvājumu.”. Vēršam uzmanību, ka atbilstoši Ministru kabineta 2014.gada 2.decembra noteikumu Nr.737 “Attīstības plānošanas dokumentu izstrādes un ietekmes izvērtēšanas noteikumi” 25.6.apakšpunktam plāna projektā jāietver pasākumu izpildei pieejamo, kā arī papildu nepieciešamo finansējumu, pievienojot detalizētus aprēķinus. Līdz ar to precizējama plāna projekta 5.sadaļa un 5.sadaļas tabula (plāna projekta pielikums), vai arī papildināms plāna projekts ar skaidrojumu, kāpēc attiecīgo informāciju un aprēķinus nav iespējams sniegt.
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Plāna projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt plāna projekta 5.sadaļu, norādot plāna ieviešanai nepieciešamo kopējo papildu līdzekļu apmēru, kā arī tā sadalījumu starp pašvaldību budžetu, valsts budžetu un Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai plānotajiem līdzekļiem. 
 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Plāna projekts
Iebildums
Nepieciešams precizēt plāna projekta 5.sadaļā norādītās atzīmes “*” un “**” skaidrojumu, jo nav saprotams, ko sevī ietver norādītais termins “amatalgas ietvaros”, attiecīgi precizējot plāna projekta pielikumu.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Plāna projekts
Iebildums
Plāna projekta 2.sadaļā norādīts, ka 2023.gadā no visām pilngadīgajām personām ar invaliditāti darbnespējas vecumā nodarbinātas bija 45 982 personas, savukārt, matemātiski  saskaitot norādītās personas sadalījumā pa invaliditātes grupām, veidojas 46 390 personas, līdz ar to nepieciešams salāgot norādīto informāciju.
 
Piedāvātā redakcija
-
5.
Plāna projekts
Iebildums
Lūdzam plāna projekta pielikumā 1.1.pasākumam ailē “Budžeta programmas (apakšprogrammas) kods un nosaukums” norādīt attiecīgo budžeta programmas/apakšprogrammas kodu un nosaukumu, vienlaikus pievienojot atsauci, kurā norādīts pasākuma nosaukums, konceptuālais ziņojuma projekts, kurā iekļauts attiecīgais pasākums, un tā izpildei papildu nepieciešamā finansējuma apmēru. Vienlaikus vēršam uzmanību, ka ailē “Budžeta programmas (apakšprogrammas) kods un nosaukums” norādītais konceptuālā ziņojuma projekts (23-TA-404) paredz invaliditātes noteikšanas sistēmas pilnveidi bērniem, savukārt 1.1.pasākuma darbības rezultāti paredz darbības arī personām pilngadīgā vecumā, līdz ar to atbilstoši precizējams plāna projekts un/vai plāna projekta pielikums.
 
Piedāvātā redakcija
-
6.
Plāna projekts
Iebildums
Lūdzam plāna projekta pielikumā 2.4.pasākumam pievienot atsauci, kurā norādīts pasākuma nosaukums, konceptuālais ziņojuma projekts (23-TA-404), kurā iekļauts attiecīgais pasākums, un tā izpildei papildu nepieciešamā finansējuma apmēru.
 
Piedāvātā redakcija
-
7.
Plāna projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka pasākuma plānā paredzēto pasākumu, kuru īstenošana plānota Eiropas savienības fondu līdzekļu ietvaros, kopējais plānotais finansējums nav iestrādāts valsts budžetā, bet tas pēc attiecīgā ministrijas pieprasījuma tiks pārdalīts no budžeta resora “74.Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” 80.00.00 programmas “Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai”, līdz ar to nepieciešams papildināt plāna projekta 5.sadaļas atzīmi “***” ar minēto informāciju. Vienlaikus pasākumiem, kuriem ES fondu ietvaros plānotais finansējums nav pilnībā iestrādāts valsts budžetā, nepieciešams plāna projekta pielikumā precizēt informāciju, norādot, ka finansējums tiks nodrošināts plānotā finansējuma ietvaros (piem. 3.2., 3.3., 3.4., 3.5.pasākumam u.c.).
Piedāvātā redakcija
-
8.
Plāna projekts
Iebildums
Plāna projekta pielikumā 3.13. un 3.18.pasākumam ailē ““Budžeta programmas (apakšprogrammas) kods un nosaukums” tiek norādīts: “projekta “Atbalsts sociālajai uzņēmējdarbībai” ietvaros, ja tiek piešķirts papildu finansējums pasākuma īstenošanai”. Lūdzam sniegt skaidrojumu, kas tiek domāts ar vārdiem “ja tiek piešķirts papildu finansējums pasākuma īstenošanai”, vienlaikus nepieciešams norādīt, kas notiek ar pasākumu īstenošanu, ja minētais finansējums netiek piešķirts.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Plāna projekts
Iebildums
Lūdzam plāna projekta pielikumā 3.15. un 3.17.pasākumam norādīt budžeta resoru.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Plāna projekts
Iebildums
Plāna projekta pielikumā Satiksmes ministrijai 2024.gadam 4.9.pasākumam b.punktā norādīts finansējums 118 455 933 euro apmērā. Norādām, ka Satiksmes ministrijas valsts budžetā apakšprogrammā 31.09.00 “Dotācija jauno vilcienu iegādei un remonta centra izbūvei” 2024.gadam finansējums plānots 76 506 089 euro apmērā, attiecīgi lūdzam precizēt norādīto finansējuma apmēru.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Plāna projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka atbilstoši likumam “Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam” Izglītības un zinātnes ministrijas budžetā nav paredzēts finansējums 2.16.pasākuma “Veicināt jauniešu ar invaliditāti iesaisti profesionālās izglītības iegūšanā” īstenošanai, līdz ar to lūdzam precizēt plāna projekta pielikumā "Kopsavilkums par plānā iekļauto uzdevumu īstenošanai nepieciešamo valsts un pašvaldību budžeta finansējumu (euro)" (turpmāk – pielikums) iekļauto informāciju ailē “Plānotais finansējums atbilstoši likumam “Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam””, norādot to ailē “Nepieciešamais papildu finansējums”. Vienlaikus lūdzam precizēt informāciju arī ailē “Budžeta programmas (apakšprogrammas) kods un nosaukums”, norādot atbilstošu Izglītības un zinātnes ministrijas budžeta programmu/apakšprogrammu.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Plāna projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot, kā Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome plāno īstenot 4.15. pasākumu “Sekmēt  elektronisko plašsaziņas līdzekļu programmu un pakalpojumu satura pieejamību personām ar invaliditāti”, ņemot vērā, ka likumā “Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam” 47.resora “Radio un televīzijas regulators” budžetā nav paredzēts finansējums komercmediju raidījumu subtitrēšanai.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Plāna projekts
Iebildums
Norādām, ka Sabiedrisko elektronisko plašsaziņas līdzekļu un to pārvaldības likumā noteikts, ka:
- sabiedriskā elektroniskā plašsaziņas līdzekļa finansiālā nodrošinājuma viens no avotiem ir valsts budžeta dotācija sabiedriskā pasūtījuma īstenošanai;
- sabiedriskais pasūtījums ir sabiedrības demokrātiskajām, sociālajām un kultūras vajadzībām un interesēm atbilstošs plašs un daudzveidīgs informatīva, analītiska, izglītojoša, izklaidējoša, iesaistoša un kultūras satura un pakalpojumu kopums;
- sabiedriskais pasūtījums aptver visas sabiedriskā elektroniskā plašsaziņas līdzekļa darbības satura veidošanā, vadībā, izplatīšanā, pieejamības nodrošināšanā, arhivēšanā, kā arī tehnoloģiju nodrošināšanā un infrastruktūras uzturēšanā.
Līdz ar to plāna projekta 4.18.pasākuma “Paplašināt iespējas personām ar invaliditāti iegūt informāciju un piedalīties kultūras dzīves procesos viņiem piemērotā veidā” īstenošanai nav korekti norādīt papildu nepieciešamo finansējumu plāna projekta pielikuma ailē “Nepieciešamais papildu finansējums”, jo lēmumu par sabiedriskajam pasūtījumam piešķirtā finansējuma sadali jau konkrētiem pasākumiem pieņem Sabiedrisko elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome sadarbībā ar sabiedriskajiem medijiem. Līdz ar to šim pasākumam nav pamatojuma papildu finansējuma pieprasījumam.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Plāna projekts
Iebildums
Plāna projekta pielikumā norādītajam 2.9. pasākumam lūdzam precizēt summas pa gadiem, 2024.gada budžetā ieplānoto (838 088 euro) un finansējuma saņēmēja iesniegtās prognozes par turpmākajiem maksājumu pieprasījumiem, prognožu izvērtēšanā piemērojot piesardzības principu: 
- 2024.g. budžetā 838 088 euro,
- 2025.g. papildus nepieciešams 888 235 euro,
- 2026.g. papildus nepieciešams 972 080 euro, 
- 2027.g. papildus nepieciešams 851 597 euro.
Par 4.5.pasākumu un 4.7.pasākumu norādām, ka atbilstoši likumam “Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam" šāds finansējums nav ieplānots, tāpēc piedāvājam virskolonnu "Nepieciešamais papildu finansējums" papildināt ar kolonnu 2024 un norādīt, ka 2024.gadā finansējums tiks pieprasīts no budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 80.00.00 “Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai”.
 
Piedāvātā redakcija
-
15.
Rīkojuma projekts
Priekšlikums
Lūdzam aizstāt rīkojuma projekta 3.punktā vārdus “valsts budžeta likumprojekta un vidēja termiņa budžeta ietvara likumprojekta” ar vārdiem “likumprojekta par valsts budžetu kārtējam gadam un vidēja termiņa budžeta ietvaru”.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Plāna projekts
Priekšlikums
Aicinām pārliecināties, vai plāna projekta pielikumā iekļautā informācija attiecībā uz 4.9.punktā plānoto pasākumu finansējuma avotiem ir korekta.
Excel kolonnā “Budžeta programmas (apakšprogrammas)kods un nosaukums” pie 4.9. pasākuma minēta informācija “a) DP 2014.-2020.gadam, SAM 6.2.1.2.pasākuma "Dzelzceļa infrastruktūras modernizācija un izbūve" ietvaros”, tomēr norādām, ka 2014.-2020.gada plānošanas perioda projektu īstenošana ir noslēgusies, un projektu ietvaros izmaksas vairs nevar veikt. Tomēr jāatzīmē, ka 6.2.1.2.pasākuma “Dzelzceļa infrastruktūras modernizācija un izbūve” divi projekti - “Dzelzceļa pasažieru infrastruktūras modernizācija” un “Dzelzceļa infrastruktūras modernizācija vilcienu kustības ātruma paaugstināšanai”, tiks posmoti, un to īstenošana turpināsies arī 2024.gadā (2021.-2027.gada plānošanas perioda ietvaros). Ņemot vērā minēto, aicinām izvērtēt nepieciešamību precizēt pielikumā norādīto informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Plāna projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt plāna projektā definēto 4.1. darbības rezultātu “Organizēts vides un informācijas pašnovērtējums valsts un pašvaldību ēkās un veikta rezultātu analīze”, vai šeit norādīta korekta zemsvītras atsauce, jo 4.3.4.3.pasākuma "Pasākumi ģimenes un darba dzīves saskaņošanai"  mērķis ir veicināt ģimenes un darba dzīves saskaņošanu un cilvēkkapitāla attīstību, veicot izvērtējumus par dažādiem dzīves kvalitātes uzlabošanas aspektiem un īstenojot sabiedrības informēšanas un izglītošanas pasākumus.
Iepriekš minētais ir attiecināms arī uz 4.4. darbības rezultātu “a) Izvērtēta publisko pakalpojumu piekļūstamība Latvijā   par jomām, pakalpojumiem un ražotājiem, kuru darbība attiecināma uz Piekļūstamības direktīvas tvērumu”.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Plāna projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt plāna projekta 3.20. rezultatīvo rādītāju “Pasākumu kopums”, definējot to skaidrāk/ saprotamāk, lai pēcāk būtu iespējams novērtēt tā sasniegšanu/ nesasniegšanu, jo šī brīža redakcijā nav viennozīmīgi skaidrs, kas tiek saprasts ar vārdiem "pasākumu kopums".
Piedāvātā redakcija
-
19.
Plāna projekts
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt plāna projektā definēto 3.13. darbības rezultātu “Izstrādāti priekšlikumi izmaiņām normatīvajos aktos” un zemsvītras atsauci uz Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.3.3. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot visu darba meklētāju, jo īpaši jauniešu – it sevišķi, īstenojot Garantiju jauniešiem –, ilgstošo bezdarbnieku un darba tirgū nelabvēlīgā situācijā esošo grupu, un ekonomiski neaktīvo personu piekļuvi nodarbinātībai un aktivizācijas pasākumiem, kā arī veicinot pašnodarbinātību un sociālo ekonomiku" 4.3.3.3. pasākumu "Atbalsts sociālajai uzņēmējdarbībai".
Vienlaikus lūdzam skaidrot, vai ar šo darbības rezultātu būtu jāsaprot grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 19. decembra noteikumos Nr. 818 “Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.3.3. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot visu darba meklētāju, jo īpaši jauniešu – it sevišķi, īstenojot Garantiju jauniešiem –, ilgstošo bezdarbnieku un darba tirgū nelabvēlīgā situācijā esošo grupu, un ekonomiski neaktīvo personu piekļuvi nodarbinātībai un aktivizācijas pasākumiem, kā arī veicinot pašnodarbinātību un sociālo ekonomiku" 4.3.3.3. pasākuma "Atbalsts sociālajai uzņēmējdarbībai" īstenošanas noteikumi” vai kas cits.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Plāna projekts
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot, vai plāna projekta 4.1.pasākumā iekļautās plānotās darbības nepārklājas ar Atveseļošanas fonda 3.1.2.1.i investīcijas "Publisko pakalpojumu un nodarbinātības pieejamības veicināšanas pasākumi cilvēkiem ar funkcionāliem traucējumiem" pirmās kārtas ietvaros veiktajām investīcijām un izvērtējumiem par valsts un pašvaldību ēku pieejamību pēc investīciju veikšanas. Lūdzam nodrošināt investīciju nepārklāšanos un dubultā finansējuma neesamību.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Plāna projekts
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt plāna projektā definēto 3.10. darbības rezultātu “Bezdarba riskam pakļautās personas ar invaliditāti iesaistītas mūžizglītības pasākumos” un jēdziena “mūžizglītība” lietojumu tajā.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Plāna projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt vai skaidrot 2.16.pasākuma veikšanas termiņu, ņemot vēra, ka ES fondu 4.2.1.6.pasakuma īstenošanas Ministru kabineta noteikumi vēl nav izsludināti TAP saskaņošanā, t.i. vienošanās par projektu īstenošanu varētu tikt slēgtas ātrākais 2024.gada 2.pusē. Lūdzam, ja iespējams, papildināt ar informāciju, kuras ir divas minētās izglītības iestādes, kurās tiks veikta vides pielāgošana.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Plāna projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt, vai plāna projekta 3.7. darbības rezultāts “Izveidotas valsts līdzfinansētās darba vietas , kurās tiek nodarbinātas personas ar invaliditāti” ir korekti formulēts, ja tam ir pievienota zemsvītras atsauce uz Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.3.3. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot visu darba meklētāju, jo īpaši jauniešu – it sevišķi, īstenojot Garantiju jauniešiem –, ilgstošo bezdarbnieku un darba tirgū nelabvēlīgā situācijā esošo grupu, un ekonomiski neaktīvo personu piekļuvi nodarbinātībai un aktivizācijas pasākumiem, kā arī veicinot pašnodarbinātību un sociālo ekonomiku" 4.3.3.2. pasākumu "Nelabvēlīgākā situācijā esošu bezdarbnieku un ekonomiski neaktīvo iedzīvotāju iekļaušanās darba tirgū sekmēšana" un pasākuma ietvaros plānotais kopējais attiecināmais finansējums ir 65 220 765 euro, tai skaitā ESF+ finansējums – 55 437 650 euro un valsts budžeta līdzfinansējums – 9 783 115 euro. T.i. proporcionāli vairāk ESF+ līdzfinansēts.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Plāna projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt plāna projekta 3.5. rezultatīvo rādītāju “Atbalsta pakalpojumu saņem -  gadā vidēji 10 personas”, norādot kādas personas šeit tiek domātas. Proti, vai personas ar garīga rakstura traucējumiem (GRT).
Piedāvātā redakcija
-
25.
Plāna projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt visā plāna projektā (kur pie rezultatīvā rādītāja norādīts rezultāts “Veikti grozījumi normatīvajos aktos”), kādos tieši normatīvajos aktos šie grozījumi tiek plānoti, norādot vai šeit domāti likumi, Ministru kabineta noteikumi par attiecīgo jomu, vai Ministru kabineta noteikumi par SAM/pasākuma īstenošanu. Pretēja gadījumā nav saprotams par kādiem normatīvajiem aktiem šeit iet runa un šāds definējums ir pārāk nekonkrēts un pēcāk sarežģīti pārbaudāms.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Plāna projekts
Priekšlikums
Lūdzam svītrot saīsinājumu sarakstā "Darbības programma", jo tas tālāk tekstā netiek lietots, turklāt attiecas uz ES fondu 2014.-2020.gada plānošanas periodu.
Piedāvātā redakcija
-
27.
Plāna projekts
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot plāna projekta 3.4. rezultatīvā rādītāja vērtības aprēķina metodiku. Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Ministru kabineta 2023. gada 28. novembra noteikumiem Nr. 691 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.3.3. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot visu darba meklētāju, jo īpaši jauniešu – it sevišķi, īstenojot Garantiju jauniešiem –, ilgstošo bezdarbnieku un darba tirgū nelabvēlīgā situācijā esošo grupu, un ekonomiski neaktīvo personu piekļuvi nodarbinātībai un aktivizācijas pasākumiem, kā arī veicinot pašnodarbinātību un sociālo ekonomiku" 4.3.3.2. pasākuma "Nelabvēlīgākā situācijā esošu bezdarbnieku un ekonomiski neaktīvo iedzīvotāju iekļaušanās darba tirgū sekmēšana" īstenošanas noteikumi" šāds rezultāta rādītājs netiek noteikts.
Piedāvātā redakcija
-
28.
Plāna projekts
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot, 3.3.rezultatīvā rādītāja vērtības aprēķina metodiku ņemot vērā Ministru kabineta 2023. gada 28. novembra noteikumos Nr. 691 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.3.3. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot visu darba meklētāju, jo īpaši jauniešu – it sevišķi, īstenojot Garantiju jauniešiem –, ilgstošo bezdarbnieku un darba tirgū nelabvēlīgā situācijā esošo grupu, un ekonomiski neaktīvo personu piekļuvi nodarbinātībai un aktivizācijas pasākumiem, kā arī veicinot pašnodarbinātību un sociālo ekonomiku" 4.3.3.2. pasākuma "Nelabvēlīgākā situācijā esošu bezdarbnieku un ekonomiski neaktīvo iedzīvotāju iekļaušanās darba tirgū sekmēšana" īstenošanas noteikumi" noteiktos uzraudzības rādītājus.
Piedāvātā redakcija
-
29.
Plāna projekts
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot vai precizēt 3.2.rezultatīvā rādītāja aprēķina metodiku, ņemot vērā, ka nedz ESF+ 4.3.3.2.pasākuma "Nelabvēlīgākā situācijā esošu bezdarbnieku un ekonomiski neaktīvo iedzīvotāju iekļaušanās darba tirgū sekmēšana", nedz 4.3.3.6.pasākuma "Nodarbinātības valsts aģentūras veiktspējas stiprināšana un pakalpojumu modernizēšana" Ministru kabineta noteikumos šāds rezultāta radītājs netiek noteikts un šo abu pasākumu mērķa grupa ir plašāka. Vienlaikus lūdzam skaidrot, kāds ir rezultāta rādītāja skaitliskais sadalījums starp abiem iepriekš minētajiem pasākumiem (4.3.3.2.; 4.3.3.6.).
Piedāvātā redakcija
-
30.
Plāna projekts
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt, vai nebūtu precizējams plāna projekta 1.tabulas kolonnas nosaukums "Pensijas vecums ≥64 gadi", ja kopš 2014. gada pensijas vecums no 62 gadiem katru gadu paaugstinās par trīs mēnešiem. 2025. gadā tas būs jau 65 gadi. Aicinām pārdēvēt uz "Personas ≥64 gadu vecuma" vai tml., jo var būt gadījumi, ka persona ir norādītajā vecumā, bet nav pensijā un 1.tabulā norādīts personu ar invaliditāti skaits laika periodā no 2014.-2023.gadam, kad pensijas vecums gadu no gada ir atšķirīgs.
Piedāvātā redakcija
-
31.
Plāna projekts
Priekšlikums
Lūdzam sakārtot plāna projektā ietvertos saīsinājumus un to atšifrējumus. Skat. piedāvātās redakcijas plāna projekta sadaļai “Saīsinājumu saraksts”:
ESF+ - Eiropas Sociālais fonds Plus (Eiropas Savienības fondu 2021.-2027. gada plānošanas periodā);
NACPI - Nodarbinātības atbalsta centrs personām ar invaliditāti
NAP2027 - Latvijas Nacionālais attīstības plāns 2021.-2027. gadam;
Programma 2021 -2027 - Eiropas Savienības kohēzijas politikas programma 2021.–2027.gadam.
SAM – specifiskais atbalsta mērķis
WHODAS -  Pasaules Veselības Organizācijas Invaliditātes Novērtēšanas saraksts (World Health Organisation Disability Assessment Schedule)
Papildus norādām, ka vairāki no saīsinājumiem un to atšifrējumi ir ietveri/ lietoti plāna projekta tekstā, kurus pārskatāmības nolūkā varētu ietvert sadaļā “Saīsinājumu saraksts”.
 
Piedāvātā redakcija
-
32.
Plāna projekts
Priekšlikums
Lūdzam plāna projekta 5.sadaļā norādītos pielikuma atsauču skaidrojumus iekļaut arī plāna pielikumā.
Piedāvātā redakcija
-
33.
Plāna projekts
Priekšlikums
Lūdzam plāna projekta pielikumā 3.10.pasākumam precizēt budžeta apakšprogrammas kodu uz “74.06.00”.
Piedāvātā redakcija
-
34.
Plāna projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka plāna projektā pasākumiem 2.12. un 4.8. kā atbildīgā vai līdzatbildīgā institūcija norādīta “VI”, nepieciešams papildināt plāna projekta saīsinājuma sarakstu.
 
Piedāvātā redakcija
-
35.
Plāna projekts
Priekšlikums
Lūdzam plāna projekta pielikumā precizēt 2.8.pasākumam norādītās apakšprogrammas 05.01.00 nosaukumu uz “Sociālās rehabilitācijas valsts programmas”.
 
Piedāvātā redakcija
-
36.
Plāna projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka 63.08.00 ir Labklājības ministrijas apakšprogramma nevis programma, nepieciešams attiecīgi precizēt plāna projekta pielikumu.
 
Piedāvātā redakcija
-
37.
Plāna projekts
Priekšlikums
1. Atbilstoši plāna projektam, valsts akciju sabiedrība "Valsts nekustamie īpašumi"  (turpmāk - VNĪ) kā līdzatbildīgā institūcija ir norādīta plāna 4.rīcības vitziena (4.1. un 4.7. punkti) īstenošanā:
- Izvērtēt vides pieejamību valsts ēkās un veikta rezultātu analīze. Termiņš: 2025.gada 2.pusgads

- Nodrošināt vides piekļūstamību valsts institūcijās, kurās tiek sniegti labklājības nozares valsts pakalpojumi. Termiņš 2026.gada 1.pusgads.

Lūdzam skaidrot un vērtēt, vai termiņš  starp izvērtējumu un nodrošināšanu, kas noteikts aptuveni  6 mēneši, ir faktiski relizējami, tai skaitā no finansējuma piesaistes viedokļa.

2. Skaidrības labad, aicinām precizēt vai 4.1. punktā noteiktais uzdevums - noteikt visaptveroši vides pieejamību valsts ēkās, ir attiecināms uz labklājības nozari, proti, uz ēkām, kurās tiek sniegti labklājīības nozares valsts pakalpojumi vai uz visām valsts ēkām.
  
3. Pie  4.7. punkta ieviešanas līdzatbildīgās institūcijas ir  noteiktas pašvaldības, VNĪ un VSIA "Šampētera nams". Lūdzam skaidrot, kādēļ par minētā punkta ieviešanu līdzatbildīgas nav noteiktas visas nozaru ministrijas,  ņemot vērā, ka pastāv  iespēja, ka labklājības nozares pakalpojumi var tikt sniegti valsts nekustamā īpašumā, ko pārvalda cits pārvaldītājs. 


 
Piedāvātā redakcija
-
38.
Plāna projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka daļa no plāna projektā minētajiem pasākumiem, ko ir plānots īstenot 2024. – 2027.gadā, ir/var būt saistīti ar atbalsta sniegšanu saimnieciskās darbības veicējiem, kas varētu būtu kvalificējams kā komercdarbības atbalsts, lūdzam papildināt plāna projektu ar vispārīgu informāciju, ka, plānojot un īstenojot plāna projektā minētos atbalsta pasākumus, tiks veikts izvērtējums no komercdarbības atbalsta viedokļa, nepieciešamības gadījumā nodrošinot attiecīgo atbalsta pasākumu atbilstību komercdarbības atbalsta kontroles regulējumam.
 
Piedāvātā redakcija
-