Atzinums

Projekta ID
24-TA-952
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
08.05.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Anotācijā skaidrots, ka konsultācijās ar Eiropas Komisijas pārstāvjiem konstatēts, ka Kultūras ministrijas plānotais atbalsts reģionālajiem medijiem un ziņu medijiem (gan interneta platformās bāzētiem, gan drukātā veidā iznākošiem) nav uzskatāms par valsts atbalstu Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. panta pirmās daļas izpratnē. Vēršam Jūsu uzmanību, ka Eiropas Komisijas Konkurences ģenerāldirektorāta viedoklis, kurā norādīts, ka Eiropas Komisijas pārstāvji piekrīt Kultūras ministrijas secinājumam, ka plānotie atbalsta pasākumi Latvijas medijiem, kas veido saturu latviešu valodā, auditorijai Latvijā, ir ar nebūtisku ietekmi uz Eiropas Savienības iekšējo tirgu, attiecas uz atbalstu, kas tiek piešķirts medijiem, proti, šajā gadījumā - gala labuma guvējiem, kas ir reģionālie mediji. Attiecīgi Eiropas Komisijas sniegtais viedoklis neattiecas uz sadarbības partneriem un attiecīgi komercdarbības atbalstu sadarbības partneru līmenī izslēgt, atsaucoties uz to, nav iespējams. Skaidrojam, ka komercdarbības atbalsta kontroles kontekstā svarīgs ir pasākuma dizains un analīze veicama attiecīgi par katru no līmeņiem, kas pasākumā parādās. Ņemot vērā iepriekš minēto, lūdzam papildināt anotāciju ar izvērtējumu, vai sadarbības partnera iesaiste (kas atbilstoši Noteikumu Nr. 113 20. punktam var būt jebkura juridiska persona vai juridisku personu apvienība, kas var apliecināt vismaz 2 gadu pieredzi atbilstošās jomās, nevis medijs, par ko ir Eiropas Komisijas saskaņojums), nav kvalificējama kā komercdarbības atbalsts atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5. panta pazīmēm. Ja komercdarbības atbalstu izslēgt nevar, lūdzam ietvert noteikumu projektā komercdarbības atbalsta regulējuma nosacījumus. 
Papildus - ņemot vērā Noteikumu Nr.113 43.10 apakšpunktā noteikto, ka finansējuma saņēmējs īsteno iepirkuma procedūru gadījumos, kad nepieciešams piesaistīt pakalpojuma sniedzēju vai iegādāties preces, lūdzam anotācijā skaidrot, vai plānotā sadarbības partnera piesaiste nepārkāps šo nosacījumu par iepirkuma procedūras piemērošanu. Skaidrojam arī, ka, piemērojot iepirkuma procedūru, kā noteikts iepriekšminētajā apakšpunktā, preču un pakalpojumu sniedzēju līmenī tiek izslēgta ekonomiskā priekšrocība (un attiecīgi komercdarbības atbalsts), taču, ja preču un pakalpojumu sniedzējs netiek izvēlēts atbilstošā procedūrā, ekonomisko priekšrocību izslēgt nav iespējams un atbalsts kvalificējams kā komercdarbības atbalsts. 
Lūdzam izvērtēt  precizējumu veikšanu noteikumu projektā, lai nodrošinātu, ka pasākumā visos līmeņos tiek nodrošināta korekta komercdarbības atbalsta analīze un piemērots komercdarbības atbalsts, kur tas nepieciešams.
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu, skaidri norādot sadarbības partnera veicamās darbības un resursus, ar kādiem tas iesaistās projektā, kā arī finansējuma saņēmēja un sadarbības partnera sadarbības pamatprincipus, pienākumus un tiesības, mērķu un rādītāju savstarpējo sasniegšanas dalījumu (ja attiecināms). 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt un nepieciešamības gadījumā papildināt noteikumu projektu, ņemot vērā, ka tiek paredzēta iespēja piesaistīt sadarbības partneri - Ministru kabineta 2024. gada 20. februāra noteikumu Nr. 113 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2.2. reformu un investīciju virziena "Uzņēmumu digitālā transformācija un inovācijas" 2.2.1.5.i. investīcijas "Mediju nozares uzņēmumu digitālās transformācijas veicināšana" pasākuma "Mācības mediju nozares speciālistu digitālās kompetences un zināšanu pilnveidošanai" īstenošanas noteikumi" 43.10. apakšpunktā minētais būtu attiecināms arī uz sadarbības partneri (ja ir paredzēts, ka sadarbības partneris veiks iepirkumus). 
Piedāvātā redakcija
-