Projekta ID
25-TA-1891Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
08.09.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Ņemot vērā, ka grozījumi Ministru kabineta 2023.gada 25.janvāra rīkojumā Nr.44 paredz palielināt kopējo projekta finansējumu par 688 042 euro apmērā, līdz ar to lūdzam anotācijas 3.sadaļas tabulas 1., 2., 3 un 5.punktos aizpildīt izmaiņas tikai par šo finansējumu, savukārt informāciju par iepriekšējo periodu neapgūto finansējumu var norādīt punktā “Cita informācija”.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Rīkojuma (grozījumu) projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt pases projekta 4. sadaļu "Nepieciešamā finansējuma apjoms un tā sadalījums pa projekta darbībām iznākumu sasniegšanai un būtisko izmaksu veidiem" ar atsauci, ka projekta izmaksu maksimālais AF apmērs nevar pārsniegt projektam piešķirto AF finansējumu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar skaidrojumu un pamatojumu, kādu iemeslu dēļ kopā ar projekta finansējuma palielinājumu, nav plānots palielināt arī pases projektā iekļautos plānotos sasniedzamos rādītājus.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lai nodrošinātu skaidrību par to, ka nepastāv nelikumīga komercdarbības atbalsta risks, aicinām projekta pasē un anotācijā skaidrot, vai sadarbības partneriem sniegtais atbalsts ir vai nav kvalificējams kā atbalsts saimnieciskai darbībai vai kā komercdarbības atbalsts. Skaidrojam, ka gadījumā, ja atbalsts tiek sniegts, piemēram, valsts funkcijas veikšanai, tas atbilstoši Komisijas paziņojuma par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. panta 1. punktā minēto valsts atbalsta jēdzienu (C/2016/2946) 17.punktā noteiktajam, nav uzskatāms par atbalstu saimnieciskai darbībai. Šādā gadījumā, lūdzam anotācijā un projektu pasē norādīt, vai projekta ietvaros radītais informācijas un komunikācijas tehnoloģijas risinājums ir/būs valsts informācijas sistēma vai tās daļa , tas ir sadarbības partnera īpašumā un tas ir nepieciešams konkrētu valsts deleģētu funkciju veikšanai un kādu tieši valsts pārvaldes uzdevuma izpildi sadarbības partneris projekta ietvaros īsteno. Savukārt, ja tiek konstatēts, ka projekta ietvaros atbalsts tiek sniegts saimnieciskai darbībai projekta sadarbības partnerim un tas kvalificējas kā komercdarbības atbalsts, lūdzam ņemt vērā, ka 2.1.2.1.i. investīcijas projekta "E-lietas programma – izmeklēšanas un tiesvedības procesu pilnveide – 2. posms" ietvaros komercdarbības atbalsts nav paredzēts.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ņemot vērā projekta īstenošanas laikā identificētās papildu vajadzības, kas anotācijā norādītas kā augstas gatavības papildu aktivitātes un īstenojamas līdz 2026.gada 31.maijam, lūdzam papildināt anotāciju, skaidrojot, vai šo papildu aktivitāšu īstenošanai nepieciešamais laiks nerada ietekmi rādītāju sasniegšanai projektā kopumā, kā arī uz saistīto projektu rādītāju sasniegšanu, t.sk. Latvijas Republikas prokuratūras projektā "Prokuratūras informācijas sistēmas attīstība – E-lietas 2. posms" Nr. 2.1.2.1.i.0/2/23/I/CFLA/001.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas 1.3. sadaļu ar skaidrojumu par plānotajiem grozījumiem Ministru kabineta 2023. gada 25. janvāra rīkojuma Nr. 44 "Par 2.1.2.1.i. investīcijas projekta "E-lietas programma – izmeklēšanas un tiesvedības procesu pilnveide – 2. posms" pases un centralizētās funkcijas vai koplietošanas pakalpojumu attīstības plāna apstiprināšanu" 1. pielikuma (projekta pases) 5.1. apakšsadaļā attiecībā uz termiņiem informācijas un komunikācijas tehnoloģiju risinājumu attīstības saskaņošanai.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par to, vai atbilstoši plānotajiem grozījumiem būs nepieciešams veikt grozījumus arī vienošanās par investīciju projekta īstenošanu.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Anotācija (ex-ante)
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Priekšlikums
Aicinām aizpildīt anotācijas 2.1. sadaļas "Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt" apakšsadaļu "Juridiskās personas" un atbilstošo apakšsadaļu "Ietekmes apraksts", ņemot vērā, ka grozījumi paredz izmaiņas sadarbības partneru uzskaitījumā.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam anotācijas 3. sadaļā "Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem" vārdu "neapguve" izteikt, piemēram, šādā redakcijā: "Iepriekšējā periodā netika investēti".
Piedāvātā redakcija
-
10.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka anotācijas 3.sadaļas punktā “Cita informācija” norādītie provizoriskie projekta uzturēšanas izdevumi ir ļoti precīzi - 179 524 euro apmērā, lūdzam papildināt anotācijas 3.sadaļu ar skaidrojumu, norādot, kas ietilpst uzturēšanas izdevumos, pievienojot detalizētus aprēķinus, kas pamato uzturēšanas izmaksu apmēru.
Piedāvātā redakcija
-
11.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Priekšlikums
Lai nodrošinātu viennozīmīgu interpretāciju par Ministru kabineta doto uzdevumu, lūdzam precizēt Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projekta 3. punktu, norādot iestādi, kurai attiecīgais uzdevums tiek uzdots, kā arī konkretizējot punktā minētā investīciju projekta finansējuma saņēmēju, numuru un nosaukumu.
Piedāvātā redakcija
-
