Atzinums

PAZIŅOJUMS:
Iekšlietu ministrijas informācijas centrs informē, ka 19.05.2024 19:00-21:00 tiks veikti FPRIS (Fizisku personu reģistrācijas IS) tehniskie darbi, šajā laika posmā iespējami autentifikācijas traucējumi izmantojot vienotās pieteikšanās moduli.
Projekta ID
23-TA-1337
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
05.07.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ievērojot to, ka pasākumu plānots īstenot uzreiz par visu tam plānoto finansējumu, ieskaitot elastības finansējumu, lūdzam iesniegt Finanšu ministrijai priekšlikumu par plānotā elastības finansējuma pārcelšanu uz 4.2.1.5. pasākumu.
Papildus lūdzam precizēt anotācijā norādīto informāciju par 4.2.1.3.pasākumam plānoto elastības finansējumu. Vēršam uzmanību, ka atbilstoši Programmas pielikumam 4.2.1.3. pasākumam noteikts elastības finansējums ir 2 744 420 euro, tai skaitā ERAF 2 332 757 euro un pašvaldību līdzfinansējums 411 663 euro, nevis 2 697 000 euro, kā norādīts anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar jaunu punktu, kas nosaka, ka projekta minimālais kopējo attiecināmo izmaksu apmērs nav mazāks par 200 000 euro (ieskaitot).
Vēršam uzmanību, ka noteikumu projekta 16. punktā divām pašvaldībām maksimāli plānotais Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums ir mazāks kā 200 000 euro un gadījumā, ja pašvaldības neizmanto visu tām pieejamo maksimālo Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējumu, pastāv iespēja, ka projekta kopējais attiecināmais finansējums būs mazāks kā 200 000 euro. Atbilstoši Regulas Nr. 2021/1060 53.panta 2.punktam projektos līdz 200 000 EUR (ieskaitot) visām izmaksām jābūt segtām, piemērojot vienkāršotās izmaksas. Vienlaikus norādām, ka jānodrošina vienāda pieeja visiem finansējuma saņēmējiem attiecībā uz izmaksu attiecināšanu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Finanšu ministrijas vadlīniju Nr.1.2. "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā" 10.2.apakšpunktu Projekta iesnieguma pamatojošās dokumentācijas sagatavošanas izmaksas, būvuzraudzības, autoruzraudzības, būvprojekta tehniskā projekta vai skiču projekta stadijā izmaksas, energosertifikācijas un energoaudita izmaksas kopā ir attiecināmas līdz 10% no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām, ja tas ir noteikts Ministru kabineta noteikumos par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu (t.sk. veicot grozījumus)".
Līdz ar to lūdzam pārskatīt MK noteikumu redakciju, attiecīgi to precizējot.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Finanšu ministrijas vadlīniju Nr.1.2. "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā" katrā SAM minētais procentuālais apmērs ir jāizvērtē individuāli, atkarībā no tā, cik apjomīgus un sarežģītus projektus paredzēts īstenot attiecīgajā SAM, taču tas kopumā nedrīkst pārsniegt 5 % no kopējo tiešo attiecināmo izmaksu summas. Līdz ar to lūdzam anotācijā iekļaut pamatojumu, kāpēc konkrētajā SAM nosaka procentuālo neparedzēto izdevumu tieši tādā apmērā.
Vienlaikus lūdzam MK noteikumu 18.10. apakšpunktu papildināt ar nosacījumu, ka neparedzēto izmaksu izlietošanu pirms izdevumu veikšanas finansējuma saņēmējs saskaņo ar sadarbības iestādi, kā to nosaka vienošanās par projekta īstenošanu.

Lūdzam precizēt redakciju izsakot to šādā redakcijā: "kopējo tiešo attiecināmo izmaksu summas".
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam anotācijā papildināt ar skaidrojumu, norādot, ka tiks nodrošināts dubultā finansējuma novēršanas risks.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ievērojot to, ka projekta pamatojošās dokumentācijas sagatavošanas izmaksas ir attiecināmas no 2021. gada janvāra, kā arī projektu izmaksas ir attiecināms pirms līguma noslēgšanas, lūdzam anotācijā sniegt pamatojumu, kas nosaka finanšu plūsmas pirms projekta apstiprināšanas nodrošināšanas nosacījumus, kā arī atbildīgās iestādes pienākumus un atbildību gadījumos, ja pirms projekta apstiprināšanas radušās izmaksas, kas nav attiecināmas no ES fondu līdzekļiem.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ievērojot to, ka MK noteikumu projekta virzītājs kā atbalstāmus ir paredzējis tikai ieguldījumus ar saimniecisko darbību nesaistītā infrastruktūrā, lai MK noteikumu projekta lietotājiem nodrošinātu izpratni par aktivitātes ietvaros atļauto darbību raksturu, lūdzam nepārprotami norādīt, vai šajā infrastruktūrā ir/nav pieļaujama papildinošu saimniecisko darbību veikšana. Ar atbilstošu skaidrojumu lūdzam papildināt arī anotāciju. 
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam anotācijā ietver skaidrojumu, kāpēc aktivitātes ietvaros paredzētās aktivitātes būtu uzskatāmas kā ar saimniecisko darbību nesaistītas, piemēram, norādot kādos nacionālajos normatīvajos aktos ir noteikta konkrētās funkcijas realizācija projekta iesniedzējam un kā šī funkcija atbilst Eiropas Komisijas paziņojuma par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. panta 1. punktā minēto valsts atbalsta jēdzienu (2016/C 262/01) 28.punktā noteiktajam.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Aicinām MK noteikumos iekļaut prasību, ka finansējuma saņēmējs izstrādā nosacījumus, kā tas pārliecinās par interešu konflikta (ievērojot Regulas 2018/1046 61. pantā noteikto), krāpšanas un korupcijas risku neesamību, kā arī, ka finansējuma saņēmējs paraksta interešu konflikta neesamības apliecinājumu.
 
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
Aicinām atbilstoši precizēt 28.punktu, ievērojot vadošās iestādes 2023. gada 30.maija vadlīniju 1.4. "Vadlīnijas Ministru kabineta noteikumu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu izstrādei Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas periodā" 39.punktā noteikto, proti,  ja finansējuma saņēmējs ir pašvaldība, MK noteikumos ietver nosacījumu, ka finansējuma saņēmējs avansa pieprasījumu sagatavo, un sadarbības iestāde avansa pieprasījumu apstiprina, ņemot vērā nosacījumu, ka plānotā avansa apmērs, tā pamatojums atbilst spējai to izlietot sešu mēnešu laikā saimnieciskā gada ietvaros, kā arī, ievērojot, ka avansa un starpposma maksājumu kopsumma nepārsniedz 90 procentus no projektam piešķirtā ERAF finansējuma un valsts budžeta līdzfinansējuma kopsummas (ja attiecināms).

 
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ievērojot 21. un 30.punktā noteikto, lūdzam papildināt anotāciju ar skaidrojumu, ka atbildīgā iestāde izstrādās metodiku, kurā ietvers nosacījumus par to, kā būtu izvērtējami pasākuma ietvaros atbalstāmie projekti, lai gūtu pārliecību par tajos ietverto aktivitāšu atbilstību MK noteikumu projekta 21. un 30.punktam.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Ievērojot anotācijā norādīto informāciju, ka pasākuma projektos var tikt piemēroti ierobežojumi attiecībā uz portatīvās datortehnikas iegādi, vienlaikus akceptējot citu mācību procesam nepieciešamu iekārtu iegādi, lūdzam skaidrot, kā šādi ierobežojumi tiks noteikti, ievērojot to, ka noteikumu projekts šādus ierobežojumus neparedz.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka aizpildot anotācijas 3.sadaļu Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums jānorāda gan pie valsts budžeta ieņēmumiem, gan pie valsts budžeta izdevumiem, līdz ar to lūdzam aizpildīt anotācijas 3.sadaļas 2.1.apakšpunktu. Anotācijas 3.sadaļā papildus lūdzam aizpildīt arī 5.3.apakšpunktu, norādot precizētu finansiālo ietekmi uz pašvaldību budžetiem.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Norādām, ka anotācijas 3.sadaļas "Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem" 6.punktā "Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins" nav sniegta informācija, kā pa gadiem tiks sadalīts ERAF finansējums 14 790 000 euro apmērā. Lūdzam attiecīgi papildināt informāciju, kā arī novērst informācijas savstarpēju nesakritību 2026. gadā: "20% jeb 4 437 000 euro (14 790 000 * 30%)".
 
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ievērojot to, ka noteikumu projekta 16.punktā norādītais finansējuma sadalījums starp pašvaldībām, kā arī anotācijā sniegtais skaidrojums tā aprēķinam būtiski atšķiras no 4.2.1. SAM rādītāju metodoloģijas aprakstā sniegtās aprēķina metodoloģijas un aprēķina principi neatbilst noteikumu projektā noteiktajam, lūdzam iesūtīt aktualizētu 4.2.1. SAM rādītāju metodoloģijas aprakstu.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām papildināt 1.4.apakšpunktu ar informāciju, ka tiek noteiktas prasības arī finansējuma saņēmējam.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Rosinām izteikt punktu par sasniedzamajiem rādītājiem atbilstoši 2023.gada 30.maijā apstiprinātajās vadlīnijās Nr.1.4. "Vadlīnijas Ministru kabineta noteikumu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu izstrādei Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas periodā" piedāvātajai redakcijai, kā arī atbilstoši precizēt rādītāju veidus, ievērojot, ka minētās vadlīnijas paredz, ka ir trīs rādītāju veidi - iznākuma rādītāji, rezultāta rādītāji, nacionālie rādītāji.

Piedāvātā redakcija
4. Pasākuma ietvaros līdz 2029. gada 31. decembrim ir sasniedzami šādi rādītāji:
4.1. iznākuma rādītājs jaunu vai modernizētu izglītības iestāžu klašu telpu ietilpība – 3864, tai skaitā līdz 2024. gada 31. decembrim - 386;
4.2. nacionālais rādītājs – speciālās izglītības iestādes, kurās modernizēta mācību vide – 30.
18.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izteikt noteikumu projekta 6. punktu atbilstoši 2023.gada 30.maijā apstiprinātajās vadlīnijās Nr.1.4. "Vadlīnijas Ministru kabineta noteikumu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu izstrādei Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas periodā" piedāvātajai redakcijai.

Piedāvātā redakcija
6. Pasākuma plānotais un pieejamais kopējais finansējums ir 17 400 000 euro, tai skaitā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums 14 790 000 euro un pašvaldības līdzfinansējums 2 610 000 euro.
19.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot, kā plānots prioritāri sniegt atbalstu speciālās izglītības attīstības centriem, ievērojot, ka noteikumu projekta 16.punktā jau ir noteikts finansējuma sadalījums dažādām pašvaldībām.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Rosinām precizēt redakciju, to papildinot ar skaidrojumu, kurā brīdī pašvaldība uzsāk dalību projekta iesniegumu atlasē (pēc atlases izslūdināšanas, pēc sadarbības iestādes uzaicinājuma saņemšanas, pēc projekta iesnieguma iesniegšanas).
 
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Rosinām izvērtēt un papildināt redakciju, konkretizējot informāciju.

 
Piedāvātā redakcija
Piemēram:
Pasākuma ietvaros tiek atbalstīti projekti, kas paredzēti pašvaldību domju apstiprinātos attīstības programmu investīciju plānos. Pašvaldība, kuras teritorijā plānots īstenot projektu, informāciju par projekta īstenošanu iekļauj pašvaldības attīstības programmā, tai skaitā:
15.1. projektam plānoto finansējumu un projektā sasniedzamo iznākuma rādītāju;
15.2. prognozi par speciālās izglītības iestāžu izglītojamo skaitu pašvaldībā turpmākajos piecos gados novada teritoriālo vienību vai valstspilsētu noteikto teritoriālo iedalījumu griezumā (ja tas ir iespējams no datu pieejamības viedokļa), kas pamato projekta ilgtspēju, tai skaitā, izvērtējot un analizējot  esošu situāciju un iespējamos risinājumus speciālās izglītības iestāžu pieejamības veicināšanai.
22.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ievērojot vadošās iestādes 2023. gada 30.maija vadlīniju 1.4. "Vadlīnijas Ministru kabineta noteikumu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu izstrādei Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas periodā" 31.punktā lietoto jēdzienu "komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas nosacījumi" , aicinām izvērtēt un pēc nepieciešamības precizēt noteikumu projekta 17.6.apakšpunktu, kā arī 18.9.apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Rosinām izmaksu pozīcijām norādīt atsauces uz noteikumu projekta 17.punktā norādītajām atbalstāmajām darbībām.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam veikt labojumus un norādīt atsauci uz korektu apakšpunktu. 20.2.1.apakšpunkts neeksistē.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt, vai 23.punktā noteiktā norma nav jāpiemēro finansējuma saņēmējam, ņemot vērā, ka noteikta prasība, vai projekts atbilst principam “nenodarīt būtisku kaitējumu”.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām skaidrot, vai tiks uzkrāti dati atbilstoši Regulas 2021/1057 I un II pielikumam, Regulas 2021/1056 III pielikumam un nepieciešamības gadījumā papildināt  MK noteikumu projektu ar  nosacījumu, ka  finansējuma saņēmējam ir pienākums uzkrāt un uzskaitīt datus saskaņā ar minētajiem regulas pielikumiem.
Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai būtu viennozīmīgi izprotami nosacījumi saistībā ar horizontālo principu ievērošanu, aicinām izvērtēt iespēju izteikt apakšpunktu šādā redakcijā:
 25.2.ievēro principu "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana" un uzkrāj datus par projekta ietekmi uz  horizontālo principu rādītājiem, tai skaitā:
25.2.1.objektu skaitu, kuros ar Eiropas Reģionālās attīstības fonda ieguldījumiem ir nodrošināta vides un informācijas pieejamība;
25.2.2.vides un informācijas piekļūstamības pašnovērtējuma rezultāts (iegūtais punktu skaits) atbilst Labklājības ministrijas izstrādātajai metodikai;
25.2.3.konsultatīva rakstura pasākumu par būvētās vides piekļūstamību personām ar dažādiem funkcionāliem traucējumiem (piemēram, vides piekļūstamības ekspertu konsultācijas būvprojekta izstrādes un pabeigšanas posmā) skaits;
25.3.uzkrāj datus par projekta ietekmi uz horizontālo principu īstenošanu (ja attiecināms) un ievēro principus:
25.3.1. klimatdrošināšana;
25.3.2. energoefektivitāte pirmajā vietā;
25.3.3. nenodarīt būtisku kaitējumu;
Piedāvātā redakcija
-
28.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Rosinām precizēt rādītāja nosaukumu atbilstoši vadlīniju "Vadlīnijas horizontālā principa “Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana” īstenošanai un uzraudzībai (2021-2027)” 4.pielikumā noteiktajam: "Veikto vides un informācijas piekļūstamības pašnovērtējumu skaits, atbilstoši LM izstrādātajai metodikai"
Piedāvātā redakcija
-
29.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām 25.6.apakšpunktā svītrot vārdu "projekta" pirms vārda noslēguma maksājuma, lai tas atbilstu ES fondos lietotajai terminoloģijai.
Piedāvātā redakcija
-
30.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lai nodrošinātu skaidrību projektu iesniedzējiem par izmaksu attiecināmību, kā arī vienotu pieeju projektu iesniegumu vērtēšanas procesā, lūdzam izvērtēt un papildināt anotācijas sadaļu “Risinājuma apraksts” ar informāciju, ka līdz projektu atlases izsludināšanas, atbildīgā iestāde izstrādā skaidrojošu dokumentu (piemēram, vadlīnijas speciālās izglītības iestāžu mācību vides modernizācijai un pieejamības nodrošināšanai), kurā tiks skaidrota noteikumu projekta izmaksu attiecināmība, proti, sniedzot informāciju:
a) par  18.1.3. punktā paredzētajām izmaksām, konsultāciju formātu un izmaksu apliecinošas dokumentācijas piemēriem, kā arī vai plānoti kādi minēto izmaksu ierobežojumi;
b) par 18.2. punkta apakšpunktos minētajām izmaksām, skaidrojot, kādas izmaksas nav attiecināmās. Piemēram fasādes un jumta pārbūve un atjaunošanas, energoefektivitātes veicināšanas pasākumi u.tml.;
c) par 18.2.3. punktā paredzētajām izmaksām, sniedzot skaidrojumu un piemērus par iekārtām un aprīkojumu, kas nepieciešams būves vai tās daļas pieņemšanai ekspluatācijā, vai ēkas funkcionalitātes nodrošināšanai, nepieciešamības gadījumā sniedzot atsauces uz regulējošiem normatīvajiem aktiem;
d) par 18.2.4.  punktā paredzētajām izmaksām, sniedzot detālu skaidrojumu par attiecināmajam inženiertīklu veidiem un grupām. Piemēram, vai plānots attiecināt video novērošanas sistēmu un/vai digitālās informācijas sistēmas (sporta stundu tablo, ekrāni vai tablo ar stundu sarakstu un citu izglītības iestādes organizatorisku informāciju u.tml.). Vienlaikus anotācijas papildināšanas gadījumā nepieciešamas gūt pārliecību tajā ietvertās informācijas atbilstībai noteikumu projekta 18.2.4. punktā minētajiem inženiertīkliem.
e) par 18.5. punkta izmaksām, sniedzot detālu skaidrojumu, kādas speciālās izglītības iestādes internāta darbības (dzīvojamo un mācību telpu, virtuves, sanitāro mezglu, dušas telpu) nodrošināšanai nepieciešamā aprīkojuma un mēbeļu iegādes izmaksas ir attiecināmās, ievērojot, ka:
- virtuves aprīkojums var būt plīts vai cepeškrāsns un var būt trauku komplekts;
- dzīvojamās telpas aprīkojuma ietilpst mēbeles un vienlaikus gultas veļas komplekts;
utt.
 
Piedāvātā redakcija
-
31.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ievērojot anotācijā norādīto informāciju par to, ka speciālās izglītības iestādēs ir veikti ES fondu ieguldījumi 2007. – 2013.gada plānošanas periodā, lūdzam skaidrot, vai tiek plānots, ka iepriekšējie ieguldījumi tiks uzskatīti par priekšrocību infrastruktūras tālākai attīstībai, lai nodrošinātu, ka iepriekš veiktās investīcijas tiek izmantotas lietderīgi un ilgtermiņā.
Piedāvātā redakcija
-
32.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas sadaļu “Risinājuma apraksts” ar noteikumu projekta 18.2.4. punkta pēdējā teikuma piemērošanu. Piemēram, aprakstot ka gadījumā, ja plānota inženiertīklu atjaunošana visā ēkā, bet mācību telpu un/vai gaiteņu un sanitāro mezglu pārbūves un atjaunošanas būvdarbi tikai ēkas daļā, inženiertīklu izmaksas ir attiecināmās proporcionāli 18.2.1. un 18.2.2. punktos minēto telpu grupu kopējai platībai.
 
Piedāvātā redakcija
-
33.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūgums papildināt anotāciju, norādot jauno elastības finansējuma apmēru 4.2.1.5.pasākumā.
Piedāvātā redakcija
-
34.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju, norādot kārtību, kādā finansējuma saņēmējs ziņo par 5.punktā norādīto nacionālo rādītāju, kā arī ierosinām norādīt, kurā brīdī nacionālais rādītājs tiek uzskatīts par sasniegtu. Ja datus par nacionālo rādītāju nav paredzēts uzkrāt Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā, lūgums to definēt kā papildus uzkrājamo informāciju nevis kā nacionālo rādītāju.
Piedāvātā redakcija
-
35.
Anotācija (ex-ante)
8.2. Cita informācija
Priekšlikums
Saskaņā ar Finanšu ministrijas 1.4.vadlīniju "Vadlīnijas Ministru kabineta noteikumu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu izstrādei Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas periodā" 15.punktu, lūdzam papildināt anotācijas 8.2. sadaļu par pasākuma ietekmi uz horizontālo principu “Klimatdrošināšana” , “Energoefektivitāte pirmajā vietā” un “Nenodarīt būtisku kaitējumu”.
Piedāvātā redakcija
-