Atzinums

PAZIŅOJUMS:
Iekšlietu ministrijas informācijas centrs informē, ka 19.05.2024 19:00-21:00 tiks veikti FPRIS (Fizisku personu reģistrācijas IS) tehniskie darbi, šajā laika posmā iespējami autentifikācijas traucējumi izmantojot vienotās pieteikšanās moduli.
Projekta ID
23-TA-1337
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
30.08.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam MKN projektu papildināt ar punktu, kas šobrīd ir dzēsts un kurš iepriekš noteica, ka šo noteikumu 18. un 19.punktā minētās izmaksas ir attiecināmas, ja tās tiek veiktas ar saimniecisko darbību nesaistītā infrastruktūrā. Ievērojot to, ka IZM paredz atļaut papildinošas saimnieciskas darbības veikšanu, vēršam uzmanību, ka tas ir iespējams tikai tādā infrastruktūrā, kas ir uzskatāma par ar saimniecisko darbību nesaistītu. Attiecīgi šādai norādei ir jābūt ietvertai MKN. Vienlaikus lūdzam papildināt arī anotāciju ar skaidrojumu, kā pasākuma ietvaros paredzētās aktivitātes būtu uzskatāmas kā ar saimniecisko darbību nesaistītas atbilstoši Eiropas Komisijas paziņojuma par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107.panta 1.punktā minēto valsts atbalsta jēdzienu (2016/C 262/01) 28.punktā noteiktajam.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Ievērojot Revīzijas iestādes audita Nr.SA/ESIF/2019/01 ietvaros izteikto ieteikumu, ka PSD metodikām ir jābūt izstrādātām uz atlases brīdi, lai visiem iesniedzējiem/saņēmējiem būtu zināmi visi programmas īstenošanas nosacījumi un varētu jau vērtēšanā novērst PSD riskus, lūdzam noteikt, ka Izglītības un zinātnes ministrija uzraudzības mehānismu (PSD metodiku) izstrādās līdz atlases nolikuma izsludināšanas brīdim (nevis līdz vienošanos par projektu īstenošanu slēgšanas uzsākšanai).
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam precizēt anotācijas 1.3.sadaļas "Risinājuma apraksts" apakšsadaļas iepriekš pēdējā rindkopā teikumu "Avansa apmērs – 90 procenti noteikts kā optimāls variants, kas nepieciešams projektu īstenošanai, lai tiktu nodrošināta naudas plūsma projektā iekļauto darbību ieviešanai". Vēršam uzmanību, ka atbilstoši Ministru kabineta 2023.gada 25.aprīļa noteikumiem Nr.205 "Valsts budžeta līdzekļu plānošanas kārtība Eiropas Savienības fondu projektu īstenošanai un maksājumu veikšanai 2021.–2027. gada plānošanas periodā" avansa un starpposma maksājuma kopsumma nepārsniedz 90%. Minētais ir norādīts arī noteikumu projektā. Attiecīgi atbilstoši minētajiem noteikumiem avansa apmērs ir 30%, ja vien normatīvajā aktā par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu nav paredzēts citādi.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām papildināt noteikumu projekta 1.5.apakšpunktu ar vārdiem " un kārtību".
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam MK noteikumu projekta 16.punktu aiz summas 200 000 EUR papildināt ar vārdu “ieskaitot”, jo arī gadījumā, ja kopējās izmaksas būs precīzi 200 000 EUR, būtu jānodrošina obligāta vienkāršoto izmaksu piemērošana.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām vārdu "aģentūrai" aizstāt ar vārdiem "sadarbības iestādei" ņemot vērā noteikumu projektā lietoto terminoloģiju. 
Piedāvātā redakcija
-
7.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Atbilstoši redakcijai noteikumu projekta 5.punktā, ierosinām precizēt informāciju anotācijā attiecībā uz pasākuma plānoto un pieejamo kopējo finansējumu, papildinot to ar vārdiem "un pieejamais". 
Piedāvātā redakcija
Pasākuma īstenošanai plānotais un pieejamais kopējais finansējums ir...
8.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Attiecībā uz rindkopu, kur norādīts, ka vienas un tās pašas atbalstāmās darbības un attiecināmās izmaksas nav vai netiek plānota to finansēšana dubultā, aicinām pārskatāmībai papildināt, ka tas attiecas tai skaitā attiecībā uz PVN līdzekļu attiecināšanu/atgūšanu projektiem, kuru kopējās attiecināmās izmaksas ir mazākas par 5 milj. EUR (ieskaitot PVN).
Piedāvātā redakcija
Demarkācija ar minēto pasākumu investīciju projektiem, un citiem investīciju projektiem, tostarp tādiem, kas tiek īstenoti ar valsts budžeta aizņēmumu, tiks nodrošināta projektu līmenī, pārbaudot Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmu un ministrijas valsts budžeta aizņēmuma programmas ietvaros iesniegtos projektus, un pārliecinoties, ka vienas un tās pašas atbalstāmās darbības un attiecināmās izmaksas nav vai netiek plānota to finansēšana dubultā (t.sk. attiecībā uz PVN līdzekļu attiecināšanu/atgūšanu projektiem, kuru kopējās izmaksas ir mazākas par 5 milj. EUR (ieskaitot PVN)).
9.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Atkārtoti norādām, ka anotācijas 3.sadaļas "Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem" 6.punktā "Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins" nav sniegta informācija, kā pa gadiem tiks sadalīts ERAF finansējums 14 790 000 euro apmērā. Lūdzam attiecīgi papildināt informāciju, kā arī novērst informācijas savstarpēju nesakritību 2026. gadā: "20% jeb 4 437 000 euro (14 790 000 * 30%)".
Piedāvātā redakcija
-
10.
Anotācija (ex-ante)
8.2. Cita informācija
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas 8.2. sadaļu ar informāciju par pasākuma ietekmi uz horizontālo principu “Klimatdrošināšana”, “Energoefektivitāte pirmajā vietā” un “Nenodarīt būtisku kaitējumu”, norādot, vai pasākumam ir tieša, netieša vai nav ietekmes uz šiem principiem. Vēršam uzmanību, ka atbilstoši MK noteikumos un/vai anotācijā norādītajai informācijai par pasākuma ietekmi uz horizontālajiem principiem tiek norādīta atbilstoša informācija Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā.
 
Piedāvātā redakcija
-