Atzinums

Projekta ID
22-TA-2869
Atzinuma sniedzējs
Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija
Atzinums iesniegts
11.11.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Projekta pases 5.1.apakšpunktā “Modernizēto pārvaldes procesu  IKT risinājumi” uzskaitītajiem sešiem IKT risinājumiem kolonnā “Termiņš ieviešanai produkcijā (gads, ceturksnis)" lūdzam norādīto termiņu labot no 31.05.2026 uz vismaz 2026.g.1.cet., jo saskaņā ar Ministru kabineta 2022.gada 14.jūlija noteikumu Nr. 435 “Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes “Digitālā transformācija” 2.1. reformu un investīciju virziena “Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija” īstenošanas noteikumi” 13.15.apakšpunktu Tiesu administrācijai kā finansējuma saņēmējam līdz 2026. gada 31.maijam jāiesniedz noslēguma maksājuma dokumentācija saskaņā ar projekta īstenošanas līgumu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Projekta pases 5.1.apakšpunktā “Modernizēto pārvaldes procesu  IKT risinājumi” uzskaitītajiem sešiem IKT risinājumiem kolonnā “Valsts mākonī (jā/nē)” nepieciešams papildu norādīt infrastruktūras pakalpojuma sniedzēja nosaukumu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Projekta pases 4.1.apakšpunktā “Atveseļošanas fonda plāna finansējums (kopā)” lūdzam pārliecināties par norādīto plānoto attiecināmo apmēru 6 670 000 EUR ņemot vērā, ka iepriekš VARAM tika sniegta informācija, ka kopējais plānotais ANM plāna investīcijas 2.1.2.1.i. nolūka “Sabiedriskās kārtības un drošības procesu, izmeklēšanas un tiesvedības procesu, kā arī soda izpildes un uzraudzības procesu un saistīto pakalpojumu digitālā transformācija, tai skaitā e-lietas attīstība” summa 7 560 000 EUR apmērā sadalās pa projektiem šādā sadalījumā: Tiesu administrācijas investīcijas 2.1.2.1.i. projektam “E-lietas programma – izmeklēšanas un tiesvedības procesu pilnveide – 2.posms”  6 740 000 EUR, bet Prokuratūras investīcijas 2.1.2.1.i. projektam “Prokuratūras informācijas sistēmas attīstība 2” – 820 000 EUR.
Vienlaikus norādām, ka Centralizētas funkcijas vai koplietošanas pakalpojumu attīstības plānā ir pretrunīga informācija par Prokuratūras investīcijas 2.1.2.1.i. projektam “Prokuratūras informācijas sistēmas attīstība 2” finansējuma apjomu – plāna 2.punktā ir norādīta 820 000 EUR, savukārt plāna 7.punktā ir norādīta 890 000 EUR.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Projekta pases 3.3.apakšpunktā “Projekta ieguvumi” lūdzam precizēt 3.3.1.apakšpunktā iekļauto rādītāju, izdalot katru projekta ieguvumu atsevišķā rindiņā un definējot ieguvuma mērīšanas vai verificēšanas metodi un mērāmā rādītāja aprakstu, norādot sākotnējo (šī brīža) vērtību, lai gūtu apliecinājumu ieguvumiem.
Vienlaikus vēršam uzmanību, ka informācijas sistēmu un IKT risinājumu pilnveide (un attiecīgi – to skaitliskā vērtība) nav uzskatāma par ieguvumu projektā iesaistītajām institūcijām, E-lietas platformas lietotājiem, ja netiek norādīti ieguvumi, ko šī pilnveide sniedz.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Projekta pases 2.2.apakšpunktā  “Savstarpējās saistības ar citiem projektiem”  iekļauto informāciju nepieciešams papildināt, norādot finansējuma avotus un projektu īstenošanas laiku, kā arī apliecināt, ka nepastāv dubultā finansējuma risks ar īstenotiem un plānotiem projektiem, kuru ietvaros tika izstrādāti vai attīstīti IKT risinājumi un koplietošanas pakalpojumi, kuriem tiek plānota turpmāka attīstība/pilnveide šajā projektā.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Plāna 8.punktā “Pakalpojuma sniegšanas uzsākšanai vai izvēršanai nepieciešamā papildu valsts budžeta finansējuma apmērs un pamatojums, ņemot vērā arī ieguvumus un izmaksas”  nepieciešams norādīt plāna 7.punktā aprēķināto finansējuma apmēru, ko pēc projekta beigām būs jāpiešķir pakalpojuma sniedzējam jeb Tiesu administrācijai, ja Tiesu administrācija šī pakalpojuma sniegšanu nevarēs nodrošināt atbilstoši esošajiem budžeta līdzekļiem. Vienlaikus norādām, ka šī summa jāiekļauj arī Ministru kabineta rīkojuma projektā.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Plāna 7.punktā “Pakalpojuma finansēšanas pieeja”  nepieciešams norādīt nevis projekta laikā plānoto IKT risinājumu izstrādes izmaksas, bet norādīt plānoto pakalpojuma finansēšanas pieeju pēc projekta pabeigšanas, kad pakalpojums būs pieejams lietotājiem. Šajā punktā atbilstoši pakalpojuma specifikai, nepieciešams uz datiem balstīti aprēķināt kopējo pakalpojuma sniegšanai nepieciešamo finansējumu, lai pakalpojuma sniedzējs jeb Tiesu administrācija spētu sniegt pakalpojumu noteiktā kvalitātē un kvantitātē, kas definēta pakalpojuma SLA rādītājos arī pēc projekta īstenošanas pabeigšanas.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Plāna 3.punktā “Pakalpojuma rādītāji (pakalpojuma līmeņa vienošanās līmeņi (SLA))” uzskaitīti tehniskie risinājumi, taču vēršam uzmanību, ka IKT risinājumi nav SLA. Lūdzam norādīt pakalpojuma piegādes nosacījumus. Pakalpojuma ieceres līmenī ir jānorāda tikai pakalpojuma līmeņa būtības raksturojumu. Piemēram, vai pakalpojums būs pieejams 24x7 vai tikai iestādes darba laikā. Vispārīgā līmenī norāda, kā tiks mērīta un uzskaitīta pakalpojuma piegādes kvalitāte un sniegto pakalpojumu apjoms. Pārējās prasības par pakalpojuma līmeņiem un to mērīšanu ir attiecināmas uz pakalpojumu projektēšanas (kas var tikt veikta projekta īstenošanas laikā) un ieviešanas fāzēm.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Koplietošanas pakalpojums “Elektronisku datu apmaiņas risinājumu pilnveidošana un pieejamības nodrošināšana E-lietas platformā” – vēršam uzmanību, ka “pilnveidošana” nav pakalpojums, līdz ar to nepieciešams pārdomāt un precizēt pakalpojuma nosaukumu. VARAM ieskatā datu apmaiņas nodrošināšana ir tikai viens aspekts jeb pakalpojums, kas tehniski tiks nodrošināts, savukārt pēc projekta pabeigšanas, saredzam, ka Tiesu administrācija vēl nodrošinās daudz plašāku šo pakalpojumu klāstu, tai skaitā (bet ne tikai)-  visu iesaistīto institūciju lietotāju pārvaldību, klientu pašapkalpošanās nodrošināšana un, iespējams, vēl kāds pakalpojums, ko pakalpojuma sniedzējs jeb Tiesu administrācija kā E-lietas platformas pārzinis nodrošinās iesaistītajām institūcijām pēc projekta noslēguma.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Rīkojuma projekts
Priekšlikums
Lūdzam rīkojuma 1.punktā iekļaut norādi par projekta finansējuma avotu.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Rīkojuma projekts
Priekšlikums
Projekta pases 3.3.apakšpunktā “Projekta ieguvumi”, kā arī visā dokumentā lūdzam atšifrēt lietotos saīsinājumus, piemēram, AVR.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Rīkojuma projekts
Priekšlikums
Projekta pases 3.3.apakšpunktā “Projekta ieguvumi” kolonnā “Ieguvuma mērīšanas vai verificēšanas metode un mērāmais rādītājs” uzskaitītajos IKT risinājumos konstatējām, ka saskatām augstu dubultā finansējuma risku attiecībā uz, piemēram, Ārzemnieku autorizācijas risinājuma arhitektūru, līdz ar to detalizētās analīzes laikā projekta īstenošanas ietvaros, aicinām sazināties ar VARAM, Valsts reģionālās attīstības aģentūru un Pilsonības un migrāciju lietu pārvaldi, lai nodrošinātu starp plānotajiem projektiem savstarpējo sinerģiju, izmantojot pēc iespējas jau valstī izstrādātos vai plānotos IKT risinājumus, tādējādi izslēdzot dubultā finansējuma risku. 
Piedāvātā redakcija
-
13.
Rīkojuma projekts
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt Projekta pases 1.2.apakšpunktā “Projekta īstenošanas partneri” norādīto, ņemot vērā kritiskos riskus IEM IC projekta "Jaunās paaudzes Integrētās Iekšlietu informācijas sistēma" realizēšanai pilnā apjomā.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Rīkojuma projekts
Priekšlikums
Plāna 6.punktā “Pakalpojuma sniegšanas un saņemšanas tiesiskais regulējums un pakalpojuma ieviešanas stratēģija” aicinām norādīt to tiesisko regulējumu, kas attiecas tieši  uz centralizētās funkcijas vai pakalpojuma izmantošanu.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Rīkojuma projekts
Priekšlikums
Plāna 4.punktā “Pakalpojuma saņēmēju loks” aicinām iekļaut norādi uz normatīvo regulējumu, kas nosaka pakalpojumu lietošanu esošajiem lietotājiem, papildu skaidrojot jaunu pakalpojumu lietotāju piesaistes stratēģiju (vai tas tiks noteikts normatīvajā regulējumā, vai būs iespēja pieteikties utml.).
Piedāvātā redakcija
-
16.
Anotācija (ex-ante)
1.1. Pamatojums
Priekšlikums
Aicinām iekļaut norādi, ka projekts tiek īstenots Ministru kabineta 2022.gada 14.jūlija noteikumu Nr. 435  4.pielikumā iekļautā nolūka "Sabiedriskās kārtības un drošības procesu, izmeklēšanas un tiesvedības procesu, kā arī soda izpildes un uzraudzības procesu un saistīto pakalpojumu digitālā transformācija, tai skaitā e-lietas attīstība" ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt nepieciešamību dublēt informāciju ar pielikumā ""Centralizētas funkcijas vai koplietošanas pakalpojumu attīstības plāns" norādīto.
Piedāvātā redakcija
-