Atzinums

Projekta ID
22-TA-371
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
18.02.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam papildināt informatīvā ziņojuma projekta 28.punktu ar informāciju, par investīcijas sasaisti, sinerģiju un demarkāciju ar citu atbalsta instrumentu investīcijām, dubultfinansējuma riska mazināšana, piemēram, ar ES kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gadam. Kā arī lūdzam precizēt  atsauci uz programmu "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programma 2021.–2027.gadam”.
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam papildināt informatīvā ziņojuma projekta sadaļu "citi nosacījumi" ar jaunu punktu šādā redakcijā: "Atveseļošanas fonda plāna izstrādes brīdi tikai veikts atskaites punkta darbību izvērtējums regulas Nr. 2021/241 5. panta 2. punkta un Eiropas Parlamenta un Padomes  2020. gada 18. jūnija Regulas (ES) 2020/852 par regulējuma izveidi ilgtspējīgu ieguldījumu veicināšanai un ar kuru groza Regulu (ES) 2019/2088, 17. panta prasībām, kas nodrošina, ka tiek ievēroti principa “Nenodarīt būtisku kaitējumu”. Atskaites punkta projektam nav ietekmes  uz principu “Nenodarīt būtisku kaitējumu”.". Gadījumos, kad DNSH nav ietekmes, MKN vai IZ tiek norādīts, ka ir vērtēts minētais princips un tam nav ietekmes uz plānotajām darbībām investīcijas ietvaros.
 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam papildināt informatīvā ziņojuma projekta sadaļu "Atbalstāmās darbības un izmaksu attiecināmība" ar informāciju, no kura brīža izmaksas ir attiecināmas.
 
Piedāvātā redakcija
-
4.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam papildināt ziņojuma projekta 12.punktu ar informāciju, ka 6.3.1.3.i investīcijas “Publiskās pārvaldes inovācijas eko-sistēmas attīstība” ietvaros nepieciešams uzkrāt informāciju par dalībniekiem un EK noteiktajiem ANM kopējiem rādītājiem atbilstoši EK deleģētā akta projektam, piem. “Number of participants in education or training”.
 
Piedāvātā redakcija
-
5.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam sadalīt informatīvā ziņojuma projekta 11.punktu apakšpunktos, izdalot katru no reformas atskaites punkta mērķiem atsevišķi, kā arī norādot konkrētu datumu, līdz kuram tie jāsasniedz, un uzskaitot kādi dokumenti apliecinās, ka rādītāji ir sasniegti.
Kā arī lūdzam izvērtēt nepieciešamību precizēt rādītāju nosaukumus, atbilstoši VVC veiktajam ANM regulas pielikuma tulkojumam latviešu valodā. Papildus aicinām atsaucoties uz tiesību aktu normām lietot precīzu atsauci, lai varētu viennozīmīgi identificēt attiecīgo normatīvo aktu. Tai skaitā, atsaucoties uz oficiālo izdevumu “Latvijas Vēstnesi”, lietot tā precīzu nosaukumu.
 
Piedāvātā redakcija
-
6.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam papildināt informatīvā ziņojuma projekta 9.punktu ar vārdu "indikatīvi" pirms skaitļiem "101 850 ". Līdzīgi aicinām precizēt arī protokollēmuma projektu.
 
Piedāvātā redakcija
-
7.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam precizēt informatīvā ziņojuma projekta 9.punktu, norādot, ka PVN ir attiecināms no valsts budžeta, nevis no AF.
 
Piedāvātā redakcija
-
8.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzu papildināt ziņojuma 28.punktu kā tiks novērsts dubultā finansējuma risks.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam papildināt ziņojumu ar informāciju par “Nenodarīt būtisku kaitējumu” (turpmāk – DNSH)  ietekmi.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzu papildināt ziņojuma  23.punktu ar termiņiem, līdz kuram jāievada informācija KP VIS, kā arī noteikt, ka maksājumu pieprasījumu un izdevumus, un sasniegto rādītāju pamatojošo dokumentu iesniedz KP VIS divas reizes gadā.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūgums precizēt ziņojuma 22.punktu atbilstoši iepriekš sniegtajam iebildumam, ka Valsts kancelejas ietvaros netiek slēgts līgums par projekta izpildi starp iesaistītajām struktūrvienībām.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzu precizēt ziņojuma 20.punktā ietverto nosacījumu, ka publicitātes un informatīvos pasākumus nodrošina saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 12. februāra Regulas Nr. 2021/241 34. pantu un Eiropas Komisijas un Latvijas Republikas Atveseļošanas un noturības mehānisma finansēšanas nolīguma 10.pantu, kā arī Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijām.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzu papildināt ziņojuma 18.6.apakšpunktu ar dubultā finansējuma novēršanas nosacījumiem.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka ANM ietvaros avansa ierobežojumi tika noteikti attiecībā uz investīcijas vai reformas regulējumu MK līmenī, attiecībā uz pakalpojuma līgumiem minētais nosacījums ir samērīgi vērtējams katrā līgumā individuāli. ievērojot minēto lūgums izvērtēt ziņojuma 18.3.apakšpunktā noteikto nosacījumu.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzu skaidrot vai precizēt ziņojuma 18.1.apakšpunktā noteikto, jo tiešās valsts pārvaldes iestādes, pašvaldības un plānošanas reģioni tiks finansēti no dažādiem atbalsta instrumentiem.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūgums precizēt ziņojuma 17.9.apakšpunktu, ka šīm izmaksām izmaiņas ir iespējamas, ja tas neietekmē mērķa sasniegšanu un atbilst EK sniegtajiem skaidrojumiem. Vēršam uzmanību, ka šāda veida papildinājums var radīt maldīgu iespaidu, ka izmaiņas var tikt veiktas neierobežotā veidā. Papildus vēršam uzmanību, ka izmaiņām jāatbilst ANM plānā un tā pielikumos noteiktajām izmaksu pozīcijām.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Ņemot vērā, ka normatīvo aktu izstrāde ir tiešais valsts pārvaldes uzdevums, lūdzu svītrot ziņojuma 17.8.apakšpunktā vārdus "normatīvās bāzes izstrāde".
Piedāvātā redakcija
-
18.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka normatīvo aktu izstrāde ir valsts pārvaldes iestāžu funkcija, kuru nevajadzētu attiecināt no AF līdzekļiem.
Lūdzam skaidrot vai ziņojuma 15.1.apakšpunktā ietvertā atsauce uz ziņojuma 14.7.apakšpunktu atbilst nosacījumam, ka normatīvā akta izstrāde, kas ir valsts pārvaldes iestāžu funkcija. Vai minētais atbilst AF plānā noteiktajam un ir saskaņots ar EK, ka tiek iepirkta pakalpojuma ietvaros? Aicinām izvērtēt, vai minētais nav neattiecināmo izmaksu risks no EK skaidrojumu viedokļa un valsts pārvaldes uzdevumu nodrošināšanas viedokļa.



 
Piedāvātā redakcija
-
19.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūgums  precizēt un skaidrot, kāda līmeņa rīkojumā tiks noteikts ziņojuma 13.punktā minētais sadalījums.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzu precizēt ziņojuma 6.punktu, ņemot vērā iepriekš sniegto iebildumu par projekta atlases neesamību.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Ņemot vērā ziņojuma 5.3.apakšpunktā , lūdzu skaidrot kādā statusā attiecīgās investīcijas īstenošanā ir Valsts kanceleja? Nozares institūcija?
Piedāvātā redakcija
-
22.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Nav viennozīmīgi skaidrs ziņojuma 5.2.apakšpunktā, kas ir atskaites punkts no kura atbildīgā iestāde lūdz precizēt informāciju 5 dd.  un no kura brīža atbildīgā iestāde nosuta savu atzinumu  - 5dd. Cik ilgi atbildīgā iestāde vērtē precizējumus?
Piedāvātā redakcija
-
23.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzu papildināt ziņojuma 5.1.apakšpunktu, ka visiem dokumentiem jābūt parakstītiem ar elektronisko parakstu.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lai nodrošinātu vienotas terminoloģijas lietošanu visos tiesību aktos, lūdzu aizstāt ziņojuma 5.1.apakšpunktā vārdu "KPVIS" ar vārdiem "vadības informācijas sistēma". Attiecīgu precizējumu lūdzu veikt visā tekstā.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzu papildināt ziņojuma 5.1.apakšpunktu ar vārdu “fondu” pirms vārda “vadības”.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūgums svītrot ziņojuma 5.1.apakšpunktā "uzaicina plānoto 6.3.1.3.i investīcijas projekta īstenotāju", jo šāda darbība netiek veikta, ņemot vērā, ka konkrētajā situācija finansējuma saņēmējs un atbildīgā iestāde ir viena un tā pati iestāde.
Piedāvātā redakcija
-
27.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūgums ziņojuma 4.punktā un turpmākajos punktos precizēt projekta virzības procesu. Ņemot vērā, ka nav deleģēto funkciju, nav jāveido shēma ES fondu izpratnē ar ierobežotu atlasi vienai Valsts kancelejas struktūrai nodalīti pret otru. Valsts kanceleja ar šo ziņojumu apraksta projekt sagatavošanas un ievietošanas KPVIS procesu, īstenošanas kārtību un to kā uzraudzīs tā īstenošanu. Atlase kā tāda šajā gadījumā netiek veikta un nekāda dokumentu virzība no viena departamenta uz otru vērtēšanai netiek pildīta.
Piedāvātā redakcija
-
28.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzu aizstāt ziņojuma 3.punktā vārdu "iestāde" ar vārdu “institūcija” vai lietoto citu terminu, lai nerastos interpretācijas iespējas, ņemot vērā, ka termins atbildīgā iestāde tiek lietots ES struktūrfondu un Kohēzijas fonda ietvaros.
 
Piedāvātā redakcija
-
29.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzu dzēst atsauci uz MK 2021.gada 7.septembrī apstiprināto informatīvo ziņojumu "Par Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna ieviešanu", jo nav tieši saistīts ar investīcijas īstenošanu un šo ziņojumu.
Piedāvātā redakcija
-
30.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam 6. punktā papildināt ar finansējuma saņēmēja pienākumu nodrošināt savlaicīgu datu ievadi KPVIS.
Piedāvātā redakcija
-
31.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Informatīvā ziņojuma 9.punktu lūdzam papildināt ar PVN segšanai nepieciešamā finansējuma apmēra aprēķinu.
Piedāvātā redakcija
-
32.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Ziņojuma 12.punktā norādīts, ka 6.3.1.3.i investīcijas ietvaros nav nepieciešams uzkrāt informāciju par dalībniekiem, savukārt 18.5.punktā noteikts finansējuma saņēmēja pienākums uzkrāt informāciju par projekta mācību dalībniekiem. Lūdzu precizēt informāciju, tai skaitā ņemot vērā “Informatīvā ziņojuma par Kohēzijas politikas Eiropas Savienības fondu investīciju aktualitātēm līdz 2022. gada 1. februārim” projekta 5. pielikumā norādīto informāciju, ka 6.3.1.3.i investīcijas ietvaros ir plānots uzkrāt datus par dalībniekiem un Atveseļošanas fonda kopējo rādītāju “Izglītības vai apmācības dalībnieku skaits”.
Piedāvātā redakcija
-
33.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt protokollēmuma projekta 4. punktu un to izteikt šādā redakcijā.
 
Piedāvātā redakcija
4. Finansējumu 6.3.1.3.i investīcijas projekta īstenošanai un pievienotā vērtības nodokļa segšanai pārdalīt no budžeta resora “74.Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” 80.00.00 programmas “Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai”.
34.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam izteikt informatīvā ziņojuma projekta sadaļas "6.3.1.3.i investīcijas īstenošanas nosacījumi " nosaukumu šādā redakcijā: "6.3.1.3.i investīcijas un projekta īstenošanas nosacījumi".
 
Piedāvātā redakcija
-
35.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzu papildināt ziņojuma 25.punktu, ka arī Centrālā finanšu un līgumu aģentūra var veikt pārbaudes.
Piedāvātā redakcija
-
36.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūgums precizēt ziņojuma 19.punktu, norādot precīzu atsauci uz rīkojumu, t.i., norādot tā izdevējiestādi, izdošanas datumu, numuru (ja attiecināms) un nosaukumu.
Piedāvātā redakcija
-
37.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzu svītrot ziņojuma 5.4.apakšpunktā vārdus "pieaicinot finansējuma saņēmēju, kā arī nepieciešamības gadījumā veic uzraudzības vizītes par projekta īstenošanu".
Piedāvātā redakcija
-
38.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzu papildināt ziņojuma 5.2.apakšpunktu ar vārdu “projekta” pirms vārda "veidlapa".
Piedāvātā redakcija
-
39.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūgums precizēt ziņojuma 5.1.apakšpunktā vārdu "iesniegt" aizstājot to ar vārdu "ievadīta".
Piedāvātā redakcija
-
40.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzu svītrot ziņojuma 4.punktā zīmes un vārdus "(turpmāk - AF)", ņemot vērā priekšlikumu pie ziņojuma 1.punkta.
 
Piedāvātā redakcija
-
41.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam salāgot 1.punktā minēto informatīvā ziņojuma nosaukumu ar sākotnējo ziņojuma nosaukumu.
Piedāvātā redakcija
-
42.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lai nodrošinātu vienotas terminoloģijas lietošanu visos tiesību aktos, kā arī šī ziņojuma 4.punktā minēto, lūdzam aizstāt ziņojuma 1.punktā saīsinājumu "ANM" ar saīsinājumu "Atveseļošanas fonds". Attiecīgu precizējumu lūdzu veikt visā tekstā, ja attiecināms.
 
Piedāvātā redakcija
-
43.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzu papildināt ziņojuma 1.punktu ar Eiropas Komisijas lēmumu, ar kuru ir apstiprināta Atveseļošanas plāna gala versija.
 
Piedāvātā redakcija
-
44.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Aicinām informatīvajā ziņojumā iekļaut informāciju, ka finansējuma saņēmēja un atbildīgās iestādes sadarbības kārtība, tiesības un pienākumi u.c. tiks noteikti Valsts kancelejas rīkojumā.
Piedāvātā redakcija
-
45.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
5.2. apakšpunktā aicinām norādīt, cik reizes var tikt prasīti precizējumi.
Piedāvātā redakcija
-
46.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt, vai ziņojuma 15.8.punktā ir iekļauta korekta atsauce uz 14.7.punktu, t.i., vai nevajadzētu iekļaut atsauci uz 14.8.punktu.
Piedāvātā redakcija
-
47.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam papildināt informatīvo ziņojumu ar skaidrojumu, ka investīciju 6.3.1.3.i. ietvaros valsts atbalsts nav plānots, jo finansējuma saņēmējs ir Valsts kanceleja un pasākuma ietvaros tiek īstenotas valsts funkcijas.
 
Piedāvātā redakcija
-