Atzinums

Projekta ID
21-TA-464
Atzinuma sniedzējs
Pārresoru koordinācijas centrs
Atzinums iesniegts
25.01.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Noteikumu projekta 6.punkts paredz grozīt MK noteikumu 4.punktu, nosakot, ka ja ir vakants iestādes vadītāja amats vai ir pieņemts lēmums par iestādes vadītāja pārcelšanu vai atbrīvošanu no amata un attiecīgais Ministru kabineta loceklis ir pieņēmis lēmumu par atklāta pretendentu konkursa izsludināšanu uz iestādes vadītāja amata vietu vai ja ir nepieciešams izsludināt atklātu pretendentu konkursu uz Konkurences padomes priekšsēdētāja vai padomes locekļa amata vietu, attiecīgais Ministru kabineta loceklis nosūta Valsts kancelejai iestādes vadītāja vai Konkurences padomes locekļa amata aprakstu un informē par nepieciešamību izsludināt atklātu pretendentu konkursu uz iestādes vadītāja vai Konkurences padomes locekļa amata vietu.  Vēršam uzmanību, ka piedāvātā punkta redakcija paredz obligātu konkursa rīkošanu Konkurences padomes priekšsēdētāja vai padomes locekļa amata vietu, bet attiecībā uz iestāžu vadītājiem konkurss tiek paredzēts tikai tad, ja attiecīgais Ministru kabineta loceklis ir pieņēmis lēmumu par konkursa izsludināšanu. PKC viedoklis ir, ka uz iestāžu vadītāju amatiem visos gadījumos būtu obligāti rīkojams konkurss, jo tas veicinātu konkurenci uz vadītāju amatiem valsts pārvaldē, ļautu identificēt un novērtēt valsts pārvaldē strādājošos iespējamos nākamos vadītājus un novērtēt viņu kompetences un piemērotību, konkurētspējīga atalgojuma gadījumā konkursa rīkošana eventuāli ļautu piesaistīt vadītājus no privātā sektora, tas arī ļautu mazināt iestāžu vadītāju nepietiekami izvērtētu pārcelšanu, neizvērtējot iespējamās alternatīvas. Turklāt,  situācijā, ja iestādes vadītājs pamet amatu, tad iestādē ir vadītāja vietnieks/vietnieki, kuri īslaicīgi uz konkursa laiku var izpildīt iestādes vadītāja pienākumus, līdz ar to pārcelšana, neizvērtējot visas iespējas un nenodrošinot plašāka kandidātu loka salīdzināšanu, nav labākais risinājums valsts pārvaldes interesēs.
 
Piedāvātā redakcija
4. Ja ir vakants iestādes vadītāja amats vai ir pieņemts lēmums par iestādes vadītāja pārcelšanu vai atbrīvošanu no amata vai, ja ir nepieciešams izsludināt atklātu pretendentu konkursu uz Konkurences padomes priekšsēdētāja vai padomes locekļa amata vietu, attiecīgais Ministru kabineta loceklis nosūta Valsts kancelejai iestādes vadītāja vai Konkurences padomes locekļa amata aprakstu un informē par nepieciešamību izsludināt atklātu pretendentu konkursu uz iestādes vadītāja vai Konkurences padomes locekļa amata vietu."

 
2.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Noteikumu projekta 8.punkts paredz grozīt MK noteikumu 6.punktu, nosakot, ka Komisijas sastāvā var būt ne vairāk kā trīs personas no vienas institūcijas. Aicinām pārskatīt piedāvāto regulējumu, nosakot, ka komisijas sastāvā var būt ne vairāk kā divas personas no vienas institūcijas (ieskaitot tās padotības institūcijas). Tas ļautu nodrošināt, ka kandidātu novērtēšanā un lēmuma pieņemšanā par kandidāta izvirzīšanu amatam ir iesaistīts plašāks institūciju un ekspertu loks, kas ļautu nodrošināt daudzpusīgāku un objektīvāku kandidātu novērtēšanu, ļautu radīt lielāku sabiedrības un kandidātu uzticēšanos tam, ka kandidātu atlases process notiek pietiekami neatkarīgi, objektīvi un profesionāli.
 
Piedāvātā redakcija

6. Komisijas sastāvu un komisijas priekšsēdētāju ar rīkojumu apstiprina attiecīgais Ministru kabineta loceklis. Komisijas locekļus – piecas personas – izvēlas no personu saraksta, kuru atbilstoši Valsts civildienesta likuma 9. panta pirmās daļas 1. punktam ir apstiprinājis Ministru kabinets. Komisijas sastāvā var būt ne vairāk kā divas personas no vienas institūcijas (ieskaitot tās padotības institūcijas).