Projekta ID
22-TA-617Atzinuma sniedzējs
Pārresoru koordinācijas centrs
Atzinums iesniegts
10.06.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Ņemot vērā PKC izteikto iebildumu, anotācija papildināta ar norādi uz to, ka “lai dāvinājuma (ziedojuma) vērtēšanas procesu veidotu caurskatāmāku un atklātāku sabiedrībai, ir paredzēts, ka dāvinājuma (ziedojuma) vērtēšanas procesā tiek iesaistīti ne tikai nozares veidotāji, bet arī nozares politikas veidotāji”. Tomēr anotācijā nav precizēts, kā tieši tiks nodrošināts “caurskatāmāks” un “atklātāks sabiedrībai” process. Abi minētie principi raksturo pārvaldes procesu atspoguļojošas dokumentētas informācijas pieejamību. PKC norāda, ka papildinot likumu ar vēl vienu plānotā ziedojuma skaņojošo amatpersonu, netiks sasniegts atklātības mērķis, turklāt likumprojekts neparedz plašāku sabiedrības informēšanu. Iespējams, ka ir nepieciešams uzlabot ziedošanas procesa caurskatāmību, tāpat jānorāda, ka nav normatīvi definēti kritēriji, kas jāņem vērā amatpersonām pieņemot lēmumu saskaņot vai nesaskaņot plānoto ziedojumu, tomēr plānotais regulējums attiecībā uz vēl viena ministra iesaisti ziedojuma saskaņošanas procesā šķietami neatbilst anotācijā noteiktajam mērķim – uzlabot caurskatāmību un atklātību.
Vienlaikus PKC norāda, ka ziedošanas politika ir kapitālsabiedrības korporatīvās sociālās atbildības politikas sastāvdaļa, par kuras īstenošanu ir atbildīga kapitālsabiedrība. Turklāt, kā jau iepriekš atzinumos PKC norādīja, kapitālsabiedrības vidēja termiņa darbības stratēģijā tiek ieplānots noteikts apjoms finanšu līdzekļu, kas paredzēti dāvinājumiem (ziedojumiem). Ņemot vērā minēto, PKC neatbalsta likumprojektā paredzēto risinājumu – plānotā ziedojuma papildus saskaņošanu ar nozares ministru, kā arī lūdz likumprojektā iekļaut regulējumu, nosakot, ka kapitālsabiedrības, kurām ir apstiprinātas vidēja termiņa darbības stratēģijas un tajās ieplānots noteikts apjoms finanšu līdzekļu, kas paredzēti dāvinājumiem(ziedojumiem), tos veic, neprasot atsevišķu finanšu ministra atļauju. Savukārt maksimālo summu, kuru var ieplānot ziedojumiem vidēja termiņa darbības stratēģijā, būtu jānosaka šajā likumā.
Vienlaikus PKC norāda, ka ziedošanas politika ir kapitālsabiedrības korporatīvās sociālās atbildības politikas sastāvdaļa, par kuras īstenošanu ir atbildīga kapitālsabiedrība. Turklāt, kā jau iepriekš atzinumos PKC norādīja, kapitālsabiedrības vidēja termiņa darbības stratēģijā tiek ieplānots noteikts apjoms finanšu līdzekļu, kas paredzēti dāvinājumiem (ziedojumiem). Ņemot vērā minēto, PKC neatbalsta likumprojektā paredzēto risinājumu – plānotā ziedojuma papildus saskaņošanu ar nozares ministru, kā arī lūdz likumprojektā iekļaut regulējumu, nosakot, ka kapitālsabiedrības, kurām ir apstiprinātas vidēja termiņa darbības stratēģijas un tajās ieplānots noteikts apjoms finanšu līdzekļu, kas paredzēti dāvinājumiem(ziedojumiem), tos veic, neprasot atsevišķu finanšu ministra atļauju. Savukārt maksimālo summu, kuru var ieplānot ziedojumiem vidēja termiņa darbības stratēģijā, būtu jānosaka šajā likumā.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lai veicinātu tiesisko skaidrību un tiesību normas piemērotājiem būtu saprotami to pienākumi, PKC aicina FM anotācijā precīzi skaidrot, uz kurām kapitālsabiedrībām attiecas 11. panta sestās daļas 2. punktā noteiktais skaņošanas pienākums.
Piedāvātā redakcija
-