Atzinums

Projekta ID
21-TA-286
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
04.01.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Uzturam iepriekš izteikto iebildumu un, ņemot vērā, ka ar noteikumu projektu ir paredzēts palielināt finansējumu (gan Eiropas Sociālā fonda, gan valsts budžeta, gan REACT-EU finansējumu) 7.1.1.specifiskā atbalsta mērķa "Paaugstināt bezdarbnieku kvalifikāciju un prasmes atbilstoši darba tirgus pieprasījumam", atkārtoti lūdzam anotāciju papildināt ar informāciju par izvērtējumu, kādēļ publiskā finansējuma piešķiršana pārējām atbalstāmajām darbībām mērķa grupai, kas nav minētas noteikumu 31.punktā, nav kvalificējama kā komercdarbības atbalsts, proti, lūdzam anotācijā ietvert informāciju, vai atbalsts mērķa grupai ir atbalsts saimnieciskās darbības veikšanai.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam precizēt anotācijas 3.sadaļas 6.punktā norādīto publisko finansējumu, kas plānots 2021.gadam, ņemot vērā, ka 2021.gads ir beidzies un finansējums 2021.gadam nevar būt lielāks par valsts budžetā plānoto (2021.gadam valsts budžetā plānots 11 528 995 euro, savukārt 2021.gadam plānotais finansējums norādīts 11 553 312 euro).
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam precizēt anotācijas 3.sadaļas 5.1.apakšpunktu atbilstoši 5.punktā norādītajam finansējumam.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Ņemot vērā, ka šobrīd ir 2022.gads, lūdzam precizēt anotācijas 3.sadaļu, ailē “saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam” norādot 2022.gadu un ailē “Turpmākie trīs gadi (euro)” norādot 2023., 2024. un 2025.gadu, vienlaikus attiecīgi precizējot 1., 2., 3. un 5.punktā norādīto informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzu izvērtēt bezdarba riskam pakļauto personu iesaistes nepieciešamību MK noteikumu grozījumu projekta 15.4.2 apakšpunktā minētajā atbalstāmajā darbībā, t.i., vai ir nepieciešama nozaru asociāciju starpniecība, lai nodrošinātu apmācības pie darba devēja personām, kuras jau ir darba attiecībās. Turklāt saskaņā ar MK noteikumu Nr.75 109.29 punktu apmācību pie darba devēja ar nozaru asociāciju iesaisti īsteno, lai saskaņā ar nozares pieprasījumu pēc darbaspēka un nozares specifiku apzinātu, atlasītu un organizētu bezdarbnieku praktisko sagatavošanu darbam nozares uzņēmumos. (Lūdzu attiecīgi precizēt arī informāciju Anotācijas 5.punktā "5. Demarkācijas noteikšana ar 8.4.1.SAM".)
 
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam svītrot MK noteikumu grozījumu projekta 23.punktu, ņemot vērā, ka bezdarba riskam pakļautās personas 15.2.1.apakšpunktā minētajā darbībā netiks iesaistītas, līdz ar to izmaiņas 23.1 punktā nav nepieciešamas.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijas 1.3.sadaļas (Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?) "Apraksts" pēdējo rindkopu: "TA projekts tiek virzīts pirms grozījumu ES struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.-2020. gada plānošanas perioda darbības programmā "Izaugsme un nodarbinātība" Nr. 8 (turpmāk - DP grozījumi Nr. 8) oficiālas saskaņošanas ar EK. Gadījumā, ja EK nesaskaņos DP grozījumu Nr. 8. priekšlikumus, t.sk. par 14.1.2. SAM finansējuma pārdali un ar to saistītajām rādītāju izmaiņām, LM attiecīgi plānos turpmākās rīcības attiecīgā SAM ietvaros.", papildinot atsauci 14.1.2.SAM ar 7.1.1.SAM,  jo finansējumu pārdales pamatā saistītas ar  9.1.1.1.pasākuma "Subsidētās darbavietas nelabvēlīgākā situācijā esošiem bezdarbniekiem" finansējuma pārdali uz 7.1.1.specifiskā atbalsta mērķi "Paaugstināt bezdarbnieku kvalifikāciju un prasmes atbilstoši darba tirgus pieprasījumam".
Piedāvātā redakcija
-
8.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt sadaļas "Risinājuma apraksts" 6.punktu "Vienas vienības standarta likmes piemērošanas metodikas izmantošanas noteikšana apmācību un stipendiju izmaksām" ar informāciju, no kura specifiskā atbalsta mērķa (SAM) finanšu līdzekļiem tiks attiecinātas Bezdarbnieku uzskaites un reģistrēto vakanču informācijas sistēmas (IS BURVIS) pielāgošanas izmaksas.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam MK noteikumu grozījumu projektā svītrot 15.2.1.apakšpunktu, ņemot vērā, ka tas atstāts esošajā MK noteikumu redakcijā.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam MK noteikumu grozījumu projektā svītrot 15.2.2.apakšpunktu, ņemot vērā, ka tas atstāts esošajā MK noteikumu redakcijā.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam papildināt ar informāciju, uz kuru no mērķa grupām ir attiecināmas minētās izmaksas.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam papildināt ar informāciju, uz kuru no mērķa grupām ir attiecināmas minētās izmaksas.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lai iesaistītajām institūcijām un atbalsta saņēmējam būtu nepārprotami skaidra rīcība par atgūšanas kārtību, ja tiktu konstatēts nelikumīgs valsts atbalsts, aicinām 34.2 punktā paredzēt, ka saņemtais de minimis atbalsts ir jāatgūst kopā ar procentiem, kurus aprēķina no dienas, kad de minimis atbalsts tika izmaksāts atbalsta saņēmējam, līdz tā atgūšanas dienai.
 
Piedāvātā redakcija
34.2 Ja tiek konstatēti Komisijas regulas Nr. 1407/2013, Komisijas regulas Nr. 717/2014 vai Komisijas regulas Nr. 1408/2013 prasību pārkāpumi, atbalsta saņēmējam ir pienākums atmaksāt finansējuma saņēmējam visu projekta ietvaros saņemto de minimis atbalstu, kas piešķirts saskaņā ar attiecīgo regulu, kopā ar procentiem, kurus aprēķina no dienas, kad de minimis atbalsts tika izmaksāts atbalsta saņēmējam, līdz tā atgūšanas dienai, no līdzekļiem, kas brīvi no valsts atbalsta, saskaņā ar Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļu.