Projekta ID
24-TA-2817Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
17.01.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Atkārtoti iesakām pārskatīt noteikumu projekta nosaukumu un izvērtēt, vai tomēr nepastāv alternatīvs risinājums, kas gan atbilstu Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 90., 91. un 92. punktam, gan būtu stilistiski pareizs. Piemēram, "Pagaidu ceļošanas dokumenta izsniegšanas valsts nodevas noteikumi" vai "Valsts nodevas par pagaidu ceļošanas dokumentu izsniegšanu noteikimi", v.tml.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.2. Mērķis
Priekšlikums
Atkārtoti lūdzam papildināt anotācijā skaidrojumus par noteikumu projekta saistību un atbilstību Padomes 2019. gada 18. jūnija direktīvai (ES) 2019/997, ar ko izveido ES pagaidu ceļošanas dokumentu un atceļ lēmumu 96/409/KĀDP (turpmāk - direktīva 2019/997). Vēršam uzmanību, ka jau ir 2025. gads un secināms, ka netiks izpildīts direktīvas 2019/997 19. panta 1.punktā noteiktais pienākums 24 mēnešu laikā pēc 9. pantā minēto papildu tehnisko specifikāciju pieņemšanas (līdz 2024. gada 9. decembrim) pieņemt un publicēt normatīvos un administratīvos aktus, kas vajadzīgi, lai izpildītu direktīvas 2019/997 prasības.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Iesakām pārskatīt anotācijas 1.3. apakšsadaļas skaidrojumus un nodrošināt tiesību normu adresātiem pilnīgu un korektu noteikumu projekta izpratni. Vēršam uzmanību uz to, ka, piemēram, noteikumu projekta saturs anotācijas 1.3. apakšsadaļā skaidrots tikai daļēji, piemēram, nav skaidrots 5. un 6. punkts.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Priekšlikums
Lūdzam atkārtoti pārskatīt anotācijas 5.4. apakšsadaļas 1. tabulā un to precizēt. Vēršam uzmanību, ka:
1) skaidrojot no Eiropas Savienības tiesību aktiem izrietošās rīcības brīvības izmantošanu, norāda, kā ir izmantota Eiropas Savienības tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas tiesību akta normas? Kādēļ? Vienlaicīgi, rīcības brīvība paralēli tiek skaidrota arī tabulas "C" kolonnā, iesakām tajā sniegto informāciju pārvietot uz tam paredzēto anotācijas 5.4. apakšsadaļas 1. tabulas sadaļu un izvērtēt vai direktīvas 2019/997 5. panta otrais punkts tomēr netiek pārņemts pilnībā, vienlaicīgi izmantojot tajā sniegtās, nepieciešamās rīcības brīvības iespējas;
2) anotācijas 5.4. apakšsadaļas 1. tabulas sadaļā "Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?" lūdzam ietver tikai informāciju, kas saistīta ar rīcības brīvību izmantošanu;
3) nav aizpildīta anotācijas 5.4. apakšsadaļas 1. tabulas "5. panta 1. punkts" rindas "D" aile.
1) skaidrojot no Eiropas Savienības tiesību aktiem izrietošās rīcības brīvības izmantošanu, norāda, kā ir izmantota Eiropas Savienības tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas tiesību akta normas? Kādēļ? Vienlaicīgi, rīcības brīvība paralēli tiek skaidrota arī tabulas "C" kolonnā, iesakām tajā sniegto informāciju pārvietot uz tam paredzēto anotācijas 5.4. apakšsadaļas 1. tabulas sadaļu un izvērtēt vai direktīvas 2019/997 5. panta otrais punkts tomēr netiek pārņemts pilnībā, vienlaicīgi izmantojot tajā sniegtās, nepieciešamās rīcības brīvības iespējas;
2) anotācijas 5.4. apakšsadaļas 1. tabulas sadaļā "Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?" lūdzam ietver tikai informāciju, kas saistīta ar rīcības brīvību izmantošanu;
3) nav aizpildīta anotācijas 5.4. apakšsadaļas 1. tabulas "5. panta 1. punkts" rindas "D" aile.
Piedāvātā redakcija
-
