Atzinums

Projekta ID
21-TA-1537
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
08.12.2021.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 7.punkta redakciju, norādot: “Lai saņemtu valsts atbalstu, pašvaldība līdz kārtējā mēneša 15.datumam, izmantojot Valsts kases e-pakalpojumu "ePārskati", atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā nodrošina informācijas apriti, izmantojot Valsts kases e-pakalpojumus, iesniedz pārskatu, aizpildot veidlapu „Valsts atbalsta pieprasījums” (​pielikumā).”
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka noteikumu projekts nosaka veidu, kādā valsts 2022. un 2023.gadā sniedz atbalstu atlīdzības palielināšanai aprūpētājiem, lūdzam precizēt noteikumu projekta 17.punktu, norādot, ka noteikumi ir spēkā no 2022.gada 1.janvāra līdz 2023.gada 31.decembrim. Attiecīgi precizējams anotācijā norādītais.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
Iebildums
Lūdzam papildināt anotācijas 1.sadaļas apakšsadaļu “Apraksts” ar aprakstu, ko paredz minētais Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma pārejas noteikumu 50.punkts.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam anotācijas 3.sadaļas punktā “Cita informācija” norādīto vārdu “likumprojektā” aizstāt ar vārdiem “Saeimā š.g. 23.novembrī pieņemtajā likumā”, ņemot vērā, ka likums “Par valsts budžetu 2022.gadam” un likums “Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2022., 2023. un 2024.gadam” ir pieņemts galīgajā lasījumā Saeimā š.g.23.novembrī.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam precizēt anotācijas 3.sadaļas 6.punktā minēto pēdējo teikumu, norādot, ka saskaņā ar prioritāro pasākumu “Atalgojuma paaugstināšana aprūpētājiem ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijās” (Nr.18_1_P), valsts atbalsts izdevumu nodrošināšanai saistībā ar atalgojuma paaugstināšanu aprūpētājiem pašvaldības dibinātajām ilgstošas sociālās aprūpes institūcijās, vai tādiem sociālo pakalpojumu sniedzējiem, kuriem ir noslēgts līgums ar pašvaldību par minēto pakalpojumu sniegšanu, 2022.gadā plānots 100% apmērā, savukārt, 2023.gadā 50% apmērā.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam precizēt anotācijas 3.sadaļas 6.punktā norādīto, ka valsts atbalsta apmērs pašvaldībai 2022. gadā aprēķināts 46.00 euro apmērā un 132.26 euro apmērā uz 1 pakalpojuma saņēmēju mēnesī, ja pašvaldība pērk pakalpojumus no SAC, ņemot vērā, ka atbilstoši noteikumu projekta 1.punktam valsts 2022. un 2023. gadā sniedz atbalstu atlīdzības palielināšanai aprūpētājiem, kuriem ir darba tiesiskās attiecības ar pašvaldības dibinātām ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijām, vai tādiem ilgstošas sociālās aprūpes pakalpojumu sniedzējiem, kuriem ir noslēgts līgums ar pašvaldību par minēto pakalpojumu sniegšanu.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Ņemot vērā, ka anotācijas 3.sadaļas 6.punktā un tās pielikumā norādītie aprēķini atšķiras no LM 30.09.2021 vēstulē Nr. 25-01/78 iesniegtajiem aprēķiniem (aprēķins prioritārā pasākuma “Atalgojuma paaugstināšana aprūpētājiem ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijās” (Nr.18_01_P) īstenošanai), lūdzam salāgot sniegto informāciju, precizējot anotācijā un tās pielikumā norādīto informāciju vai iesniedzot FM aktuālu prioritārā pasākuma aprēķinu.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Ņemot vērā, ka noteikumu projektā paredzētā pasākuma īstenošanai saskaņā ar likumu “Par valsts budžetu 2021.gadam un likumu “Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2021., 2022. un 2023.gadam” Labklājības ministrijas pamatbudžetā 2021.gadam un turpmākiem gadiem finansējums nav plānots, lūdzam precizēt anotācijas 3.sadaļas 1.,1.1., 2., 2.1.punktu 2., 4. un 6.ailē, norādot ciparu "0". Attiecīgi svītrojama anotācijas 3.sadaļas 6.punkta pirmā rindkopa.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam gramatiski precizēt 6.punkta ievadteikumu, aizstājot vārdu “iesaistītie” ar “iesaistītajiem”
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam skaitli “3” pirms vārda "gadiem" aizstāt ar vārdu “trīs” līdzīgi kā citos 6.punkta apakšpunktos
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam pēc vārdiem “profesionālā pieredze aprūpētāja” papildināt ar  vārdu “amatā”
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam aizstāt vārdu “vecākajam” ar “vecākā”
Piedāvātā redakcija
-
13.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijas 3.sadaļas 6.punktā norādīto, ka noteikumu projektā paredzētais pasākumus tiks nodrošināts LM budžeta apakšprogrammas 05.01.00. „Sociālās rehabilitācijas valsts programmas” (pašvaldības dibinātas ilgstošas sociālās aprūpes institūcijas, vai tāds sociālo pakalpojumu sniedzējs,  kuram ir noslēgts līgums ar pašvaldību par minēto pakalpojumu sniegšanu) ietvaros, ņemot vērā, ka atbilstoši noteikumu projekta 1.punktam valsts 2022. un 2023. gadā sniedz atbalstu atlīdzības palielināšanai aprūpētājiem, kuriem ir darba tiesiskās attiecības ar pašvaldības dibinātām ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijām, vai tādiem ilgstošas sociālās aprūpes pakalpojumu sniedzējiem, kuriem ir noslēgts līgums ar pašvaldību par minēto pakalpojumu sniegšanu.
 
Piedāvātā redakcija
-