Atzinums

Projekta ID
22-TA-645
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
05.04.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam norādīt visus rādītājus atbilstoši Komisijas Lēmumam, ar kuru apstiprina Darbības kārtību, par kuru vienojas Eiropas Komisija un Latvija saskaņā ar Regulu (ES) 2021/241. Piedāvātā redakcija ir neprecīza. 
Lūdzam atbilstoši precizēt arī anotāciju un MK noteikumu projekta 1. pielikumu. 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam  papildināt pirmo teikumu ar tekstu  “,bet šādas izmaksas ir iekļaujamas Atveseļošanas fonda projekta ietvaros. “.
Paskaidrojam, ka lai pašvaldības un to kapitālsabiedrības  varētu saņemt aizņēmumus PVN segšanai, PVN izmaksām ir jābūt iekļautām projekta ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skatīt komentāru pie 20.3.1.apakšpunkta. Ņemot vērā, ka projekti tiks apstiprināti ar MK rīkojumu, lūdzam paredzēt kā CFLA tiks nosūtīta informācija par projektu apstiprināšanu un gatavību līguma/vienošanās slēgšanai.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skatīt komentāru pie 20.3.1.apakšpunkta. Ņemot vērā, ka projekti tiks apstiprināti ar MK rīkojumu, lūdzam paredzēt kā CFLA tiks nosūtīta informācija par projektu apstiprināšanu un gatavību līguma/vienošanās slēgšanai.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam šo apakšpunktu papildināt ar subjektiem (pēc līdzības kā tas ir noteikts noteikumu projekta 23.9. apakšpunktā), kam pārvaldošajai institūcijai  ir jānodrošina, ka tiem netiek sniegts komercdarbības atbalsts.
 
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ierosinām svītrot šo punktu, jo starpresoru vienošanās starp CFLA un VARAM plānots noslēgt par visu AF plāna reformu/ investīciju īstenošanu, kur līgumslēdzējs ar finansējuma saņēmēju būs CFLA, tāpēc atsevišķi šajos MKN to atrunāt nav nepieciešams.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka projektus ir plānots iekļaut atlases kārtās, apstiprinot tos ar MK rīkojumu un projektu atbilstību rīkojumam pārbauda pārvaldošā institūcija un/vai IKT pārvaldības organizācija, ierosinām svītrot šajā apakšpunktā CFLA nepieciešamību pieņemt lēmumu par projekta īstenošanu, bet MKN noteikt kā pārvaldošā institūcija vai IKT pārvaldības organizācija  informē CFLA par projekta atbilstību un gatavību līguma/vienošanās slēgšanai. Lūdzam ņemt vērā, ka pārvaldošās institūcijas/IKT pārvaldības organizācijas lēmums vai citas formas izdots tiesību akts/paziņojums nav apstrīdams Finanšu ministrijā.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam svītrot noteikumu projekta 20.3.3.apakšpunktu, jo nosacījumi par to, kā pieprasa finansējumu no 80.00.00 programmas, jau ir noteikti normatīvā regulējumā par kārtību, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktas apropriācijas izmaiņas, attiecīgi normas nav jādublē. Ja nepieciešams, šādu punktu var izteikt kā Ministru kabineta protokollēmuma projekta punktu.
 
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt ar nosacījumu, ka finansējuma saņēmējam avanss ir jāapgūst sešu mēnešu laikā saimnieciskā gada ietvaros
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka prasība CFLA nodrošināt informāciju pārvaldības deklarācijai vadības informācijas sistēmā jau noteikta Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna īstenošanas un uzraudzības kārtībā (621 MK noteikumi), ierosinām nedublēt horizontālo regulējumu, bet paredzēt kā šo informāciju nodrošinās pārvaldošās institūcijas, papildinot 18.punktu ar nosacījumu, ka pārvaldošās institūcijas  informāciju pārvaldības deklarācijas sagatavošanai un apliecinājumu iesniedz IKT pārvaldības organizācijai vai CFLA, nosūtot to elektroniska dokumenta veidā, izmantojot iestādes oficiālo elektronisko pastu, parakstot to ar drošu elektronisko parakstu, kas satur laika zīmogu. Pēc šīs informācijas saņemšanas IKT pārvaldības organizācija vai CFLA to pievieno vadības informācijas sistēmā.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu papildināt norādot, ka līdz minētajam datumam tiks veikts arī pēdējais maksājums. 
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam svītrot šo punktu, ņemot vērā komentāru pie 20.3.1.apakšpunkta, ka projektus ir plānots apstiprināt ar MK rīkojumu un tāpēc CFLA nebūtu jāpieņem šāds lēmums.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam šo apakšpunktu papildināt ar subjektiem (pēc līdzības kā tas ir noteikts noteikumu projekta 23.9. apakšpunktā), attiecībā pret kuriem ir jānodrošina, ka tiem netiek sniegts komercdarbības atbalsts.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Iebildums
“Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes “Digitālā transformācija” 2.1. reformu un investīciju virziena “Valsts pārvaldes, t.sk. pašvaldību digitālā transformācija” īstenošanas noteikumi” 22-TA-645 projektā IKT infrastruktūras pakalpojumu izmaksas projekta īstenošanas nodrošinājumam, t.sk. mākoņdatošanas un saistīto pakalpojumu izmaksas informācijas sistēmu izstrādes un ieviešanas nodrošināšanai projekta laikā, kā attiecināmās izmaksas saskaņā ar 31.4. punktu ir noteiktas tikai investīcijas 2.1.2.2.i. projektiem.
Finanšu ministrija (Valsts ieņēmumu dienests, turpmāk - VID) ir noteikta kā atbildīgā institūcija sadarbībā ar Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministriju (Valsts reģionālās attīstības aģentūru), organizējot attaisnojuma dokumentu (turpmāk - e-rēķinu) aprites sistēmas ieviešanu Latvijā investīcijas 2.1.2.1. ietvaros. Lai nodrošinātu racionālu un no ieguldījumu un sasniedzamo rezultātu viedokļa optimālu rīcību, plānojot e-rēķinu aprites sistēmas tehniskos risinājumus un atbilstošo infrastruktūru, jau pašlaik plānots attīstīt VID rīcībā esošos IKT risinājumus, papildinot tos ar jauniem funkcionālajiem apgabaliem e-rēķinu aprites un apstrādes nodrošināšanai, vienlaikus pēc iespējas vairāk atkalizmantojot VID IKT arhitektūrā un infrastruktūrā jau realizētās funkcijas e-rēķinu aprites un apstrādes atbalstam, tādējādi būtiski samazinot projekta īstenošanai nepieciešamo finansējuma apjomu. VID nesaskata tehniskās iespējas un ekonomisko ieguvumu to daļu no e-rēķinu aprites sistēmas, kas tiks izveidota projekta laikā, izvietošanai ārpus VID datu centra tehniskās infrastruktūras, vienlaikus saglabājot minēto iespēju atkalizmantot VID IKT arhitektūrā un infrastruktūrā jau realizētās funkcijas e-rēķinu aprites un apstrādes atbalstam, kas savukārt, paredz nepieciešamību attiecināt noteikumu projekta vismaz 31.4.3. un 31.4.4. apakšpunktos minētās izmaksas. Savukārt, ja noteikumu projekta 31.4.punkts tiks apstiprināts piedāvātajā redakcijā, ieviešot Latvijā e-rēķinu aprites sistēmu būs nepieciešami ievērojami papildu līdzekļi no valsts budžeta, lai VID nodrošinātu iztrūkstošo, bet e-rēķinu aprites sistēmas ieviešanai un uzturēšanai nepieciešamo infrastruktūras daļu, vai pilnībā jāpārskata e-rēķinu aprites sistēmas tehniskie risinājumi, paredzot to izvietošanu un turpmāko uzturēšanu ārpus VID IKT infrastruktūras, kas savukārt būtiski apdraud projekta īstenošanu informatīvajā ziņojumā “Par attaisnojuma dokumentu un preču piegādes dokumentu elektroniskās aprites sistēmas ieviešanu” plānotajā tvērumā, saturā, budžetā un termiņos. 
Ņemot vērā minēto, VID turpina uzturēt iepriekš izteikto iebildumu un lūdzam izteikt noteikumu projekta 31.4. punktu redakcijā, kas neizslēdz iespējas attiecināt 31.4.3. un 31.4.4. apakšpunktos minētās izmaksas investīcijas 2.1.2.1. projektam.
 
Piedāvātā redakcija
Lūdzam izteikt noteikumu projekta 31.4. punktu redakcijā, kas neizslēdz iespējas attiecināt 31.4.3. un 31.4.4. apakšpunktos minētās izmaksas investīcijas 2.1.2.1. projektam.
15.
Noteikumu projekts
Iebildums
“Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes “Digitālā transformācija” 2.1. reformu un investīciju virziena “Valsts pārvaldes, t.sk. pašvaldību digitālā transformācija” īstenošanas noteikumi” 22-TA-645 projektā IKT infrastruktūras pakalpojumu izmaksas projekta īstenošanas nodrošinājumam, t.sk. mākoņdatošanas un saistīto pakalpojumu izmaksas informācijas sistēmu izstrādes un ieviešanas nodrošināšanai projekta laikā, kā attiecināmās izmaksas saskaņā ar 31.4. punktu ir noteiktas tikai investīcijas 2.1.2.2.i. projektiem.
Finanšu ministrija (Valsts ieņēmumu dienests, turpmāk - VID) ir noteikta kā atbildīgā institūcija sadarbībā ar Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministriju (Valsts reģionālās attīstības aģentūru), organizējot attaisnojuma dokumentu (turpmāk - e-rēķinu) aprites sistēmas ieviešanu Latvijā investīcijas 2.1.2.1. ietvaros. Lai nodrošinātu racionālu un no ieguldījumu un sasniedzamo rezultātu viedokļa optimālu rīcību, plānojot e-rēķinu aprites sistēmas tehniskos risinājumus un atbilstošo infrastruktūru, jau pašlaik plānots attīstīt VID rīcībā esošos IKT risinājumus, papildinot tos ar jauniem funkcionālajiem apgabaliem e-rēķinu aprites un apstrādes nodrošināšanai, vienlaikus pēc iespējas vairāk atkalizmantojot VID IKT arhitektūrā un infrastruktūrā jau realizētās funkcijas e-rēķinu aprites un apstrādes atbalstam, tādējādi būtiski samazinot projekta īstenošanai nepieciešamo finansējuma apjomu. VID nesaskata tehniskās iespējas un ekonomisko ieguvumu to daļu no e-rēķinu aprites sistēmas, kas tiks izveidota projekta laikā, izvietošanai ārpus VID datu centra tehniskās infrastruktūras, vienlaikus saglabājot minēto iespēju atkalizmantot VID IKT arhitektūrā un infrastruktūrā jau realizētās funkcijas e-rēķinu aprites un apstrādes atbalstam, kas savukārt, paredz nepieciešamību attiecināt noteikumu projekta vismaz 31.4.3. un 31.4.4. apakšpunktos minētās izmaksas. Savukārt, ja noteikumu projekta 31.4.punkts tiks apstiprināts piedāvātajā redakcijā, ieviešot Latvijā e-rēķinu aprites sistēmu būs nepieciešami ievērojami papildu līdzekļi no valsts budžeta, lai VID nodrošinātu iztrūkstošo, bet e-rēķinu aprites sistēmas ieviešanai un uzturēšanai nepieciešamo infrastruktūras daļu, vai pilnībā jāpārskata e-rēķinu aprites sistēmas tehniskie risinājumi, paredzot to izvietošanu un turpmāko uzturēšanu ārpus VID IKT infrastruktūras, kas savukārt būtiski apdraud projekta īstenošanu informatīvajā ziņojumā “Par attaisnojuma dokumentu un preču piegādes dokumentu elektroniskās aprites sistēmas ieviešanu” plānotajā tvērumā, saturā, budžetā un termiņos. 
Ņemot vērā minēto, VID turpina uzturēt iepriekš izteikto iebildumu un lūdzam izteikt noteikumu projekta 31.4. punktu redakcijā, kas neizslēdz iespējas attiecināt 31.4.3. un 31.4.4. apakšpunktos minētās izmaksas investīcijas 2.1.2.1. projektam.
Piedāvātā redakcija
Lūdzam izteikt noteikumu projekta 31.4. punktu redakcijā, kas neizslēdz iespējas attiecināt 31.4.3. un 31.4.4. apakšpunktos minētās izmaksas investīcijas 2.1.2.1. projektam.
16.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu ņemt vērā, ka iestāžu ikdienas audita izmaksu segšana nav attiecināma.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt PVN uzraudzības nosacījumus ar šādiem:
1. finansējuma saņēmējs pie katra projekta maksājuma pieprasījumam pievieno apliecinājumu, ka minētās izmaksas nav un netiks atgūtas no valsts budžeta priekšnodokļa veidā;
2. finansējuma saņēmējam tiek noteikts pienākums nodrošināt atsevišķu projekta izmaksu, t.sk. PVN izmaksu, uzskaiti un nodalīšanu, un noteikts, ka gadījumā, ja sākotnēji plānotais PVN apjoms būs lielāks, nekā faktiski nepieciešamais, finansējuma saņēmējs nodrošina pārmaksātā PVN atgriešanu.
3.iekļaut anotācijā izvērtējumu/apraksu par projektu ietvaros veicamajām darbībām, vai tās ir/nav ar PVN apliekamie darījumi.
4.Līgumslēdzējs pēc finansējuma saņēmēja maksājumu pieprasījumu saņemšanas pārbauda, vai tam pievienots apliecinājums, ka finansējuma saņēmējs nav atguvis PVN no valsts budžeta priekšnodokļa veidā.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam svītrot vārdus “projekta ieviešanai, t.sk.”, jo noteikumu projekta 33.punkts nosaka tikai  PVN segšanas nosacījumus.
 
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
Iebildums
Normatīvie akti jau šobrīd nosaka valsts budžeta piešķiršanas nosacījumus, kā tas tika skaidrots arī informatīvā ziņojuma "Par valsts pārvaldes  informācijas un komunikācijas tehnoloģiju koplietošanas pakalpojumu attīstības plānošanu un finansēšanu" saskaņošanā, attiecīgi citi nosacījumi nav paredzami Centralizētas funkcijas vai koplietošanas pakalpojumu attīstības plānu ietvaros. Ņemot vērā minēto, lūdzam svītrot noteikumu projekta 3.pielikuma 9.punktu.
 
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 3.pielikuma 8.punktam pievienoto atsauci, ka informāciju šajā punktā aizpilda gadījumā, ja 7.punktā izvēlētais finansēšanas nosacījums paredz, ka pakalpojuma uzturēšanu pakalpojuma sniedzējs nevar nodrošināt esošo budžeta līdzekļu ietvaros un ir nepieciešamas finansējuma pārdales no pakalpojuma izmantotājiem (citām valsts budžeta iestādēm) vai ir nepieciešams papildu valsts budžeta finansējums, ko pieprasa normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.
 
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 3.pielikuma 7.punktu un tā aprakstu, lai tajā sniegtā informācija atbilstu informatīvajā ziņojuma projekta "Par valsts pārvaldes  informācijas un komunikācijas tehnoloģiju koplietošanas pakalpojumu attīstības plānošanu un finansēšanu" (22-TA-159) 4.sadaļā paredzētajam, piemēram, skaidrojumā iekļaujot atsauci uz minēto informatīvo ziņojumu, uzsverot, kādi apsvērumi ir jāņem vērā, izvēloties finansēšanas nosacījumus.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
Iebildums
Šī gada 15.februārī Valsts kanceleja nosūtīja informāciju VARAM un FM par redakcijas precizējumiem Ministru kabineta rīkojuma projekta (ID 22-TA-115) “Par Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes “Digitālā transformācija” 2.1. reformu un investīciju virziena “Valsts pārvaldes, t.sk. pašvaldību digitālā transformācija” īstenošanu“ pielikumā “Reformu un investīciju virziena īstenošanas atbildību sadalījums” attiecībā uz tabulas 4.punktu “Valsts pārvaldes resursu pārvaldības programma” .

Lūdzu, atbilstoši iepriekš minētajam, precizēt arī noteikumu projekta 4.pielikuma tabulas 4.punkta “Valsts pārvaldes resursu pārvaldības programma” redakciju:

4. Valsts pārvaldes resursu pārvaldības programma
Programmas mērķis: Modernizēt un centralizēt valsts resursu pārvaldības, valsts pārvaldes personāla pārvaldības, darbinieku apmācību pārvaldības un zināšanu uzkrāšanas centralizētās platformas, kā arī turpināt izvērst tīmekļu vietņu centralizēto platformu.
Programmas pārvaldība: Valsts resursu pārvaldības programmas īstenošanu uzraudzīs Valsts kancelejas vadīta grāmatvedības un personālvadības funkciju un risinājumu standartizācijas un centralizācijas uzraudzības padome, kurā dalībnieki ir arī Finanšu ministrija, Valsts kase un VARAM.

Investīcija 2.1.2.1
Investīcijas nolūks: Valsts pārvaldes vienotās resursu pārvaldības centra izveide, t.sk. vienota cilvēkresursu pakalpojuma izveide, valsts vienotā apmācību un zināšanu uzkrāšanas platformas attīstība
Pārvaldošā institūcija un īstenošanas  partneru resori (norādīti iekavās): VK (FM)

Investīcija 2.1.2.1
Investīcijas nolūks: Valsts pārvaldes vienotas valsts finanšu resursu plānošanas un pārvaldības grāmatvedības pakalpojumu nodrošinājums, vienotās resursu vadības ieviešana
Pārvaldošā institūcija un īstenošanas  partneru resori (norādīti iekavās): FM (VK)
 
Piedāvātā redakcija
-
23.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam norādīt  biedrību nosaukumus, kuras plāno saņemt finansējumu un piedalīties 2.1. reformas īstenošanā. 
Piedāvātā redakcija
-
24.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Ņemot vērā, ka programmas ietvaros netiek paredzēts komercdarbības atbalsts, lūdzam anotāciju papildināt ar informāciju, kādēļ finansējuma piešķiršana šīs programmas ietvaros (gan finansējuma saņēmējiem, gan iesaistītajiem partneriem, gala lietotājiem) nav kvalificējama kā atbalsts saimnieciskai darbībai vai nav kvalificējams kā komercdarbības atbalsts.
 
Piedāvātā redakcija
-
25.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Anotācijas 3.sadaļas 6.punktā ir minēts:
VARAM plānotās attiecīgās izdevumu, t. sk, PVN, proporcijas dalījumā pa gadiem indikatīvi ir šādas:
a) 2022. gadā: 17% jeb 25 319 854  euro;
b) 2023. gadā: 22% jeb 33 032 299 euro;
c) 2024.gadā: 22% jeb 33 032 299 euro;
d) 2025. gadā: 19% jeb 29 047 734 euro.
e) 2026. gadā 19% jeb 29 047 734  euro.


Vēršam uzmanību, ka matemātiski saskaitot procentuālo sadalījumu pa gadiem, neveidojas 100%, attiecīgi lūdzm to precizēt.
Tāpat norādām, ka procentuālais sadalījums pa gadiem nav matemātiski pareizi aprēķināts, piemēram,
2022.gadā 17% no 149 479 920 euro = 25 411 586 euro, attiecīgi lūdzam to precizēt, kā arī precizēt procentuālo aprēķinu arī pārējiem gadiem (no 2023.gada līdz 2026.gadam).
Piedāvātā redakcija
-
26.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Ņemot vērā, ka saskaņā ar noteikumu projekta 33.punktu PVN maksātāji nav tikai valsts budžeta iestādes, lūdzam precizēt anotācijas 3.sadaļā norādīto ietekmi uz valsts budžetu, attiecīgi norādot finansiālo ietkemi PVN izmaksu segšanai atsevišķi uz valsts budžetu un pašvaldību budžetu.
Piedāvātā redakcija
-
27.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam precizēt anotācijas 3.sadaļas 6.punkta ceturtajā rindkopā sniegto informāciju, ņemot vērā, ka norādītās summas ir tikai valsts budžeta finansējums nevis pašvaldību budžeta finansējums. Vienlaikus, ja tiek ņemts vērā iebildums par anotācijas 3.sadaļas 6.punkta trešajā rindkopā sniedzamās informācijas precizēšanu, tad šo rindkopu var svītrot.
 
Piedāvātā redakcija
-
28.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam anotācijas 3.sadaļas 6.punktā trešajā rindkopā precizēt informāciju par izdevumu apmēra sadalījumu gados, norādot atsevišķi izdevumus, kas tiek segti no AF finansējuma un atsevišķi PVN izmaksas, kas tiek segtas no valsts budžeta finansējuma, kā arī, ņemot vērā sniegto iebildumu par nepieciešamību prognozēt ietekmi uz pašvaldību budžetu, lūdzam norādīt arī PVN izmaksu apmēru, kas tiks segts no pašvaldību budžeta.
 
Piedāvātā redakcija
-
29.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Ņemot vērā, ka noteikumu projekts paredz, ka projektu īstenotājas var būt arī pašvaldības, lūdzam anotācijas 3.sadaļas 2.3.punktā prognozēt izdevumu apmēru, kas pašvaldībām radīsies saistībā ar PVN izmaksu segšanu.
 
Piedāvātā redakcija
-
30.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka noteikumu projekts paredz, ka PVN izmaksas attiecīgos gadījumos ir sedzamas no valsts budžeta, kā arī to, ka to precīzs apmērs tiks noteikts arī MK rīkojuma projektos par projektu apstiprināšanu, lūdzam Ministru kabineta protokollēmuma projektu papildināt ar punktu, nosakot šobrīd prognozēto maksimālo valsts budžeta finansējuma apmēru, kas būs nepieciešamas PVN izmaksu segšanai projektu ieviešanas rezultātā, kā arī atrunāt, ka projektiem konkrētais PVN apmērs tiks noteikts MK rīkojumos par projektu apstiprināšanu.
 
Piedāvātā redakcija
-
31.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ierosinām izvērtēt MK noteikumus papildināt ar nosacījumu, ka projekta ietvaros izstrādātā programmatūra ir pieejama visām valsts pārvaldes iestādēm ar tiesībām to brīvi kopēt, izmantot, mainīt un uzlabot valsts pārvaldes iestāžu vajadzībām.
Piedāvātā redakcija
-
32.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ierosinām izvērtēt, vai MK noteikumi būtu papildināmi ar nosacījumu nodrošināt datu rezerves kopēšanu un avārijas darbības atjaunošanu projekta ietvaros izveidotai vai attīstītai informācijas sistēmai.
Piedāvātā redakcija
-
33.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Esošajā Ministru kabineta noteikumu redakcijā netiek definēta VARAM un iestāžu tālākā rīcība, ja reformas un investīcijas mērķus nav iespējams sasniegt šobrīd piešķirtā finansējuma ietvaros.
Lūdzam atkārtoti izvērtēt iespēju papildināt Ministru kabineta noteikumus un/vai Ministru kabineta protokollēmumu ar plānotajām darbībām jautājuma risināšanā par papildu finansējuma piešķiršanu investīciju īstenotājiem.
Piedāvātā redakcija
-
34.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu precizēt skaitļus "19.3" uz "19.". 



"
Piedāvātā redakcija
-
35.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu vārdu "plāns" pārlikt aiz iekavām, kurās norādīts saīsinājums Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānismam. 
Piedāvātā redakcija
Noteikumi nosaka kārtību, kādā īsteno Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma (turpmāk – Atveseļošanas fonda) plāna [..] . 



 
36.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 2.3.1.apakšpunkta redakciju, jo šobrīd tā ir identiska ar 2.3.apakšpunktā iekļauto.
Piedāvātā redakcija
-
37.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt iespēju svītrot teikumu "PVN finansēšanas nosacījumi ir noteikti šo  noteikumu 34. punktā."
Piedāvātā redakcija
-
38.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka šo noteikumu 4.pielikumā pie 4.programmas norādīts, ka programmas pārvaldību  un īstenošanas uzraudzību nodrošinās FM vadīta padome, kuras pienākumi un atbildība uz doto brīdi nav viennozīmīgi skaidri, nepieciešams saprast vai šī padome pildīs nozares ministrijas funkcijas atbilstoši šim informatīvajam ziņojumam. Ja, jā, tad 13.2. punkts jāpapildina ar padomes nosaukumu.
Piedāvātā redakcija
-
39.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka atbalsts var tikt sniegts tikai nepabeigtām darbībām. Lūdzam papildināt MK noteikumu projektu ar attiecīgo informāciju, ka attiecināt izmaksas var par tādām darbībām, kas uz vienošanās noslēgšanas brīdi nav pabeigtas.
Piedāvātā redakcija
-
40.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt ar informāciju par publicitātes prasībām.
Piedāvātā redakcija
(Teikuma sākums izriet specifiski no nozares jomas) [..] nodrošina informācijas un publicitātes pasākumus saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 12. februāra Regulas Nr. 2021/241 34. pantu un Eiropas Komisijas un Latvijas Republikas Atveseļošanas un noturības mehānisma finansēšanas nolīguma 10. pantu, kā arī Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijām.
41.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu skatīt priekšlikumu pie MK noteikumu projekta 30.6. apakšpunkta. 
Piedāvātā redakcija
-
42.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam izteikt teikumu "Noteikumi Nr. 621 paredz nozares ministrijas un Valsts kancelejas funkcijas kā par reformu un investīciju īstenošanu atbildīgo iestāžu funkcijas, ko Atveseļošanas fonda plāna 2. komponentes “Digitālā transformācija” ietvaros nodrošina VARAM kā valsts IKT pārvaldības organizācija, taču šajā noteikumu projektā ir noteiktas funkcijas, ko veic nozares ministrijas (pārvaldošās  institūcijas) reformas un investīciju virziena projekta ietvaros." šādā redakacijā:

"Noteikumi Nr. 621 paredz nozares ministrijas un Valsts kancelejas funkcijas kā par reformu un investīciju īstenošanu atbildīgo iestāžu funkcijas, ko Atveseļošanas fonda plāna 2. komponentes “Digitālā transformācija” ietvaros nodrošina VARAM kā valsts IKT pārvaldības organizācija, taču šajos MK noteikumos ir noteiktas funkcijas, ko veic nozares ministrijas (pārvaldošās  institūcijas) reformas un investīciju virziena projekta ietvaros". 




 
Piedāvātā redakcija
-