Projekta ID
24-TA-2182Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
28.12.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Tiesību akta projektā "Bīstamo iekārtu reģistra un tehniskās uzraudzības noteikumi" (turpmāk - projekts) kā tā izdošanas tiesiskais pamats cita starp norādīts Patērētāju tiesību aizsardzības likuma 25.2 pants un Valsts informācijas sistēmu likuma 5. panta 1.2 daļa. Vēršam uzmanību, ka pašlaik spēkā esoši ir Ministru kabineta 2024. gada 23. aprīļa noteikumi Nr. 256 "Patērētāju tiesību aizsardzības centra lietu pārvaldības un bīstamo iekārtu reģistrācijas valsts informācijas sistēmas noteikumi" (turpmāk – noteikumi Nr. 256), kuru izdošanas tiesiskais pamats ir abas iepriekš minētās normas. Lūdzam minētās projekta tiesiskā pamatojuma norādes izvērtēt un ja nepieciešams svītrot, lai projektā neveidotu dublējošu regulējumu ar noteikumiem Nr. 256 vai sniegt attiecīgu skaidrojumu tiesību akta projekta "Bīstamo iekārtu reģistra un tehniskās uzraudzības noteikumi" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojumā (turpmāk – anotācija), kādā apjomā projektā ir iekļauts regulējums, ko paredz iepriekš minētās normas.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Likuma "Grozījumi likumā “Par bīstamo iekārtu tehnisko uzraudzību"" (Reģ. Nr.685/Lp14) (turpmāk – likuma grozījumi), kas Saeimā 2024. gada 19. decembrī pieņemts trešajā lasījumā, 2. pants paredz likuma "Par bīstamo iekārtu tehnisko uzraudzību" (turpmāk - likums) 3. panta otro daļu izteikt šādā redakcijā: “Ministru kabinets nosaka:
bīstamās iekārtas, to klasifikāciju, izņēmumus atbilstoši iekārtu uzbūvei un funkcionalitātei;
būtiskās bīstamo iekārtu drošības prasības un prasības, kas jāievēro, organizējot un veicot darbus ar bīstamajām iekārtām;
bīstamo iekārtu tehniskās uzraudzības prasības un kārtību, tajā skaitā prasības un pienākumus pārbaudes veicējiem;
bīstamo iekārtu valdītāja pienākumus attiecībā uz datu ievadi un aktualizāciju bīstamo iekārtu reģistrā;
bīstamās iekārtas pārbaudes zīmes paraugu;
kārtību, kādā bīstamās iekārtas reģistrē bīstamo iekārtu reģistrā un izslēdz no tā, un kārtību, kādā šajā reģistrā ievada informāciju par bīstamajām iekārtām.”
Atbilstoši jaunajai likuma 3. panta otrās daļas redakcijai, lūdzam pārskatīt un precizēt projekta 1. punktu, lai tajā tiktu paredzēts tas tiesiskais regulējums, kas izriet no šīs normas, kā tas noteikts Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 100.2. apakšpunktā. Ja gadījumā regulējums, kas paredzēts projekta tiesiskā pamatojuma normā (likuma 3. panta otrās daļas jaunā redakcija) netiek pilnībā pārņemts ar projektu, lūdzam projekta anotācijas 4. sadaļā sniegt izvērstu un pamatotu skaidrojumu par visiem normatīvajiem aktiem, ar kuriem minētais regulējums tiks pārņemts un kādā apjomā.
bīstamās iekārtas, to klasifikāciju, izņēmumus atbilstoši iekārtu uzbūvei un funkcionalitātei;
būtiskās bīstamo iekārtu drošības prasības un prasības, kas jāievēro, organizējot un veicot darbus ar bīstamajām iekārtām;
bīstamo iekārtu tehniskās uzraudzības prasības un kārtību, tajā skaitā prasības un pienākumus pārbaudes veicējiem;
bīstamo iekārtu valdītāja pienākumus attiecībā uz datu ievadi un aktualizāciju bīstamo iekārtu reģistrā;
bīstamās iekārtas pārbaudes zīmes paraugu;
kārtību, kādā bīstamās iekārtas reģistrē bīstamo iekārtu reģistrā un izslēdz no tā, un kārtību, kādā šajā reģistrā ievada informāciju par bīstamajām iekārtām.”
Atbilstoši jaunajai likuma 3. panta otrās daļas redakcijai, lūdzam pārskatīt un precizēt projekta 1. punktu, lai tajā tiktu paredzēts tas tiesiskais regulējums, kas izriet no šīs normas, kā tas noteikts Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 100.2. apakšpunktā. Ja gadījumā regulējums, kas paredzēts projekta tiesiskā pamatojuma normā (likuma 3. panta otrās daļas jaunā redakcija) netiek pilnībā pārņemts ar projektu, lūdzam projekta anotācijas 4. sadaļā sniegt izvērstu un pamatotu skaidrojumu par visiem normatīvajiem aktiem, ar kuriem minētais regulējums tiks pārņemts un kādā apjomā.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt projekta 2. punktu, jo šādi izteikta norma nesniedz tiesisko skaidrību par projekta 2.punktā paredzētā regulējuma tvērumu. Ievērojot minēto, piedāvājam svītrot iekšējo atsauci uz noteikumu 1.1. apakšpunktu, bet normā nepieciešamo regulējumu atbilstoši likuma pilnvarojumam izteikt izvērsta teksta veidā.
Piedāvātā redakcija
-
