Atzinums

Projekta ID
22-TA-3069
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
23.11.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Projekta 1. punktu saskaņā ar Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr.108 “Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi” 100.2. apakšpunktu nepieciešams izteikt precīzi atbilstoši Lauksaimniecības un lauku attīstības likuma (turpmāk – likums) 5. panta ceturtajā un septītajā daļā noteiktajam pilnvarojumam.
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam pamatot un skaidrot šāda regulējuma nepieciešamību noteikumu projektā.
 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka Vadlīnijas lauksaimniecības izglītības atbilstības izvērtēšanai nav publiski pieejamas. Attiecīgi lūdzam skaidrot, vai tās ir izstrādātas un apstiprinātas.
Papildus lūdzam skaidrot, vai jaunajā plānošanas periodā ir izstrādāti normatīvie akti, kas regulē lauksaimniecības attīstības pasākumu īstenošanas atbalsta pretendenta lauksaimniecības izglītības atbilstību.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 32. punktu, jo pašreizējā redakcija nav saprotama. Pirmkārt, lūdzam norādīt subjektu, kuram ir pienākums atmaksāt publisko finansējumu.
Otrkārt, lūdzam skaidrot, kāpēc noteikumu projekta 32. punkta subjektam publiskais finansējums ir jāatmaksā. Norādām, ka visas preces un būves, ko subjekts iegādājās (arī par tam piešķīto publisko finansējumu) nonāk tā īpašumā. Attiecīgi noteikumu projekta 32. punkts ir jāpapildina ar nosacījumiem, kādos gadījumos kāpēc noteikumu projekta 32. punkta subjektam publiskais finansējums ir jāatmaksā
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izzvetēt iespēju un nepieciešamību papildināt noteikumu projekta 34. punktu ar tiesībām LAD noteikt atbalsta saņēmējam termiņa pagarinājumu šo noteikumu 33. punktā minētās informācijas iesniegšanai, ja atbalsta saņēmējs sniedz objektīvu pamatojumu, kāpēc minētos dokumentus nav iespējams iesniegt septiņu dienu laikā no pieprasījuma dienas (piemēram, 33.7. apakšpunktā minētais ražotājs vai tā pilnvarotai pārstāvis vilcinās izsniegt atbilstības deklarācijas kopiju).
 
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam saskaņot nodokļu un valsts sociālās apdrošināšanas iemaksu parāda summu un nosacījumus ar “Eiropas Reģionālās attīstības fonda, Eiropas Sociālā fonda plus, Kohēzijas fonda un Taisnīgas pārkārtošanās fonda projektu iesniegumu atlases metodika 2021.–2027.gadam” metodikas nosacījumiem.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Norādām, ka saskaņā ar Komerclikuma 18. pantu termins ''uzņēmums'' apzīmē organizatoriski saimniecisku vienību un nevis komercdarbības vai saimnieciskās darbības subjektu. Ņemot vērā minēto, lūdzam izvērtēt un nepieciešamības gadījumā precizēt noteikumu projektu, termina ''uzņēmums'' vietā izmantojot terminu ''komersants'' vai ''saimnieciskās darbības veicējs''.
 
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Norādām, ka saskaņā ar Komerclikuma 18. pantu termins ''uzņēmums'' apzīmē organizatoriski saimniecisku vienību un nevis komercdarbības vai saimnieciskās darbības subjektu. Ņemot vērā minēto, lūdzam izvērtēt un nepieciešamības gadījumā precizēt noteikumu projektu, termina ''uzņēmums'' vietā izmantojot terminu ''komersants'' vai ''saimnieciskās darbības veicējs''.
 
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Norādām, ka saskaņā ar Komerclikuma 18. pantu termins ''uzņēmums'' apzīmē organizatoriski saimniecisku vienību un nevis komercdarbības vai saimnieciskās darbības subjektu. Ņemot vērā minēto, lūdzam izvērtēt un nepieciešamības gadījumā precizēt noteikumu projektu, termina ''uzņēmums'' vietā izmantojot terminu ''komersants'' vai ''saimnieciskās darbības veicējs''.
 
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
Norādām, ka saskaņā ar Komerclikuma 18. pantu termins ''uzņēmums'' apzīmē organizatoriski saimniecisku vienību un nevis komercdarbības vai saimnieciskās darbības subjektu. Ņemot vērā minēto, lūdzam izvērtēt un nepieciešamības gadījumā precizēt noteikumu projektu, termina ''uzņēmums'' vietā izmantojot terminu ''komersants'' vai ''saimnieciskās darbības veicējs''.
 
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Iebildums
Norādām, ka saskaņā ar Komerclikuma 18. pantu termins ''uzņēmums'' apzīmē organizatoriski saimniecisku vienību un nevis komercdarbības vai saimnieciskās darbības subjektu. Ņemot vērā minēto, lūdzam izvērtēt un nepieciešamības gadījumā precizēt noteikumu projektu, termina ''uzņēmums'' vietā izmantojot terminu ''komersants'' vai ''saimnieciskās darbības veicējs''.
 
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot atšķirību starp noteikumu projektā lietoto terminu "viens vienots uzņēmums", "saistīts uzņēmums" un "uzņēmums". Vēršam uzmanību, ka izteiksmes vienveidīgums atvieglo noteikta satura informācijas nepārprotamu paušanu un uztveršanu, palīdz izprast normatīvo aktu, ļauj izvairīties no neskaidrībām un pārpratumiem. Ņemot vērā minēto, lūdzam nepieciešamības gadījumā precizēt noteikumu projektu, lietojot vienādas izteiksmes (juridisko frazeoloģiju).
Papildus norādām, ka saskaņā ar Komerclikuma 18. pantu termins "uzņēmums" apzīmē organizatoriski saimniecisku vienību (objektu) un nevis komercdarbības vai saimnieciskās darbības subjektu. Ievērojot minēto, lūdzam izvērtēt un nepieciešamības gadījumā precizēt noteikumu projektu, termina "uzņēmums" vietā izmantojot terminu "komersants" vai "saimnieciskās darbības veicējs".

 
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka Zemkopības ministrijas apstiprinātās vadlīnijas par finanšu korekcijas piemērošanu nav publiski pieejamas. Attiecīgi lūdzam skaidrot, vai tās ir izstrādātas un apstiprinātas.
 
Piedāvātā redakcija
-
14.
Anotācija (ex-ante)
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Iebildums

Lūdzam precizēt noteikumu projekta anotācijas 5. sadaļas 1. tabulu norādot visas noteikumu projekta vienības ar kurām tiek ieviestas regulas.
 
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
 Lūdzam precizēt noteikumu projekta 45.2.2. apakšpunktu, norādot par ko tieši atbalsta saņēmējs preču piegādātājiem, darbu izpildītājiem vai pakalpojumu sniedzējiem samaksā pilnā apmērā.
Piedāvātā redakcija
45.2.2. saņēmis priekšapmaksu, atbalsta saņēmējs preču piegādātājiem, darbu izpildītājiem vai pakalpojumu sniedzējiem samaksā pilnā apmērā par izpildītajiem pakalpojumiem no sava kredītiestādes norēķinu konta;
16.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam tehniski precizēt pielikumu, norādot normatīvā akta Krimināllikums nosaukumu.
Piedāvātā redakcija
-