Projekta ID
22-TA-2498Atzinuma sniedzējs
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija
Atzinums iesniegts
28.09.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Noteikumu projekta 15.punkts nosaka, ka radiofrekvences piešķīruma lietošanas atļaujas pieprasa tad, ja ir spēkā Regulatora lēmums par radiofrekvenču spektra lietošanas tiesību piešķiršanu. Kā paredz Elektronisko sakaru likums, tad kopīgas ierobežotas radiofrekvenču joslas izmantošanas gadījumā Regulators pieņem lēmumu atļaut vai atteikt kopīgu ierobežotas radiofrekvenču joslas izmantošanu, nevis lemj par šo tiesību piešķiršanu. Arī izskatot iesniegumu par ierobežotas radiofrekvenču joslas lietošanas tiesību iznomāšanu, Regulators ierobežotas radiofrekvenču joslas lietošanas tiesības nepiešķir citam elektronisko sakaru komersantam, bet tikai atļauj tās iznomāt.
Ņemot vērā minēto, Noteikumu projekta 15.punkts ir precizējams nosakot, ka radiofrekvences piešķīruma lietošanas atļaujas pieprasa, ja ir spēkā Regulatora lēmums par radiofrekvenču spektra lietošanas tiesību piešķiršanu, atļauju ierobežotas radiofrekvenču joslas izmantot kopīgi vai atļauju tās iznomāt.
Tādējādi Noteikumu projekta 15.punkta pirmais teikums ir izsakāms šādā redakcijā:
“Radiofrekvences piešķīruma lietošanas atļauju radioiekārtas uzstādīšanai un lietošanai Ministru kabineta noteiktās ierobežotās radiofrekvenču joslās pieprasa valsts akciju sabiedrībā “Elektroniskie sakari”, ja ir spēkā Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas lēmums par ierobežotas radiofrekvenču joslas lietošanas tiesību piešķiršanu, atļauju ierobežotas radiofrekvenču joslas izmantot kopīgi vai atļauju ierobežotas radiofrekvenču joslas iznomāt.”.
Ņemot vērā minēto, Noteikumu projekta 15.punkts ir precizējams nosakot, ka radiofrekvences piešķīruma lietošanas atļaujas pieprasa, ja ir spēkā Regulatora lēmums par radiofrekvenču spektra lietošanas tiesību piešķiršanu, atļauju ierobežotas radiofrekvenču joslas izmantot kopīgi vai atļauju tās iznomāt.
Tādējādi Noteikumu projekta 15.punkta pirmais teikums ir izsakāms šādā redakcijā:
“Radiofrekvences piešķīruma lietošanas atļauju radioiekārtas uzstādīšanai un lietošanai Ministru kabineta noteiktās ierobežotās radiofrekvenču joslās pieprasa valsts akciju sabiedrībā “Elektroniskie sakari”, ja ir spēkā Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas lēmums par ierobežotas radiofrekvenču joslas lietošanas tiesību piešķiršanu, atļauju ierobežotas radiofrekvenču joslas izmantot kopīgi vai atļauju ierobežotas radiofrekvenču joslas iznomāt.”.
Piedāvātā redakcija
15. Radiofrekvences piešķīruma lietošanas atļauju radioiekārtas uzstādīšanai un lietošanai Ministru kabineta noteiktās ierobežotās radiofrekvenču joslās pieprasa valsts akciju sabiedrībā “Elektroniskie sakari”, ja ir spēkā Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas lēmums par ierobežotas radiofrekvenču joslas lietošanas tiesību piešķiršanu, atļauju ierobežotas radiofrekvenču joslas izmantot kopīgi vai atļauju ierobežotas radiofrekvenču joslas iznomāt. Radiofrekvences piešķīruma lietošanas atļaujas joslās, kurās Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija ir izdevusi radiofrekvenču spektra lietošanas tiesības uz ierobežotu radiofrekvenču joslu, ir spēkā šo tiesību derīguma laikā vai līdz radiofrekvences piešķīruma lietošanas atļaujas anulēšanai.
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Noteikumu projekta 36.3.apakšpunkts ir pretrunā Elektronisko sakaru likuma 48.panta devītajai daļai un 49.panta ceturtajai daļai. Proti, minētās Elektronisko sakaru likuma normas paredz, ka radiofrekvences piešķīruma lietošanas atļaujas izsniedz tikai tad, ja elektronisko sakaru komersantam ir atļauta kopīga ierobežotas radiofrekvenču joslas izmantošana vai elektronisko sakaru komersantam saskaņā ar Regulatora lēmumu tiek nodotas vai iznomātas ierobežotas radiofrekvenču joslas lietošanas tiesības. Savukārt Noteikumu projekta 36.3.apakšpunkts paredz, ka valsts akciju sabiedrība “Elektroniskie sakari” var anulēt izsniegto atļauju, ja nav spēkā Regulatora lēmums par radiofrekvenču spektra lietošanas tiesību piešķiršanu. Regulatora ieskatā aplūkojamā situācijā nebūtu pieļaujams nosacījums, kas paredz valsts akciju sabiedrībai “Elektroniskie sakari” vērtēt, vai administratīvo aktu izdot vai neizdot, anulējot izsniegto radiofrekvences piešķīruma lietošanas atļauju, ja nav spēkā Regulatora lēmums atbilstoši šo Noteikumu 15.punktam.
Turklāt, jau Noteikumu projektā (15.punktā) ir norādīts, ka radiofrekvences piešķīruma lietošanas atļaujas joslās, kurās Regulators ir izdevis radiofrekvenču spektra lietošanas tiesības uz ierobežotu radiofrekvenču joslu, ir spēkā šo tiesību derīguma laikā.
Tādējādi no Noteikumu projekta ir svītrojams 36.3.apakšpunkts un Noteikumu projekts ir papildināms ar jaunu punktu šādā redakcijā:
“Valsts akciju sabiedrība “Elektroniskie sakari” anulē izsniegto radiofrekvences piešķīruma lietošanas atļauju, ja nav spēkā šo noteikumu 15.punktā minētās iestādes izdotie dokumenti.”.
Turklāt, jau Noteikumu projektā (15.punktā) ir norādīts, ka radiofrekvences piešķīruma lietošanas atļaujas joslās, kurās Regulators ir izdevis radiofrekvenču spektra lietošanas tiesības uz ierobežotu radiofrekvenču joslu, ir spēkā šo tiesību derīguma laikā.
Tādējādi no Noteikumu projekta ir svītrojams 36.3.apakšpunkts un Noteikumu projekts ir papildināms ar jaunu punktu šādā redakcijā:
“Valsts akciju sabiedrība “Elektroniskie sakari” anulē izsniegto radiofrekvences piešķīruma lietošanas atļauju, ja nav spēkā šo noteikumu 15.punktā minētās iestādes izdotie dokumenti.”.
Piedāvātā redakcija
X.Valsts akciju sabiedrība “Elektroniskie sakari” anulē izsniegto radiofrekvences piešķīruma lietošanas atļauju, ja nav spēkā šo noteikumu 15.punktā minētās iestādes izdotie dokumenti.
3.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Regulators aicina Noteikumu projektā aizstāt vārdus “radiofrekvenču spektra lietošanas atļauja” ar citādāku terminu attiecīgā locījumā. Regulators vērš uzmanību, ka Noteikumu projektā ar atšķirīgu nozīmi jau ir izmantoti tādi termini kā “radiofrekvences piešķīruma lietošanas atļauja” un “lietošanas atļauja”. Ieviešot jaunu terminu “radiofrekvenču spektra lietošanas atļauja”, kas ir gramatiski līdzīgs terminiem, kas tiek lietoti arī spēkā esošajā normatīvajā aktā, atsevišķu Noteikumu projekta punktu uztveramība pasliktinās. Tādējādi Regulatora piedāvātās izmaiņas varētu uzlabot Noteikumu projekta uztveramību.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Noteikumu projekta 16.punkts dublē Elektronisko sakaru likuma 48.panta devīto daļu. Tā kā normatīvā akta projektā nav ietveramas normas, kas dublē augstāka spēka normatīvā akta tiesību normās ietverto normatīvo regulējumu, Noteikumu projekta 16.punkts ir svītrojams, vienlaikus precizējot arī Noteikumu projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumu (anotāciju). Attiecīgi ir precizējama turpmākā Noteikumu projekta punktu numerācija un šķērsatsauces.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Regulators vērš uzmanību, ka Noteikumu projekta 20.punktā ir lietots jēdziens “telesakaru pakalpojumi”. Regulators aicina Noteikumu projektā ietvert terminus, kas ir atbilstoši Elektronisko sakaru likumam. Ja tomēr konkrētais termins Noteikumu projektā ir saglabājams, Regulators aicina tā skaidrojumu ietvert Noteikumu projekta 2.punktā, attiecīgi precizējot turpmāko Noteikumu projekta punktu numerāciju un šķērsatsauces.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Noteikumu projekta 34.2.apakšpunktā ir nepieciešams labot pārrakstīšanās kļūdu, papildinot pirms vārda “izpildīti” ar vārdu “nav”.
Piedāvātā redakcija
34.2.nav izpildīti šo noteikumu III nodaļā minētie priekšnoteikumi;