Atzinums

Projekta ID
25-TA-1095
Atzinuma sniedzējs
Satiksmes ministrija
Atzinums iesniegts
20.05.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam Informatīvajā ziņojuma (3.lpp) tekstu "Visās darba grupās tika diskutēti divi jautājumi:
Ekonomikas ministrijas pasūtītais Nacionālā enerģētikas un klimata plāna sociālekonomisko izvērtējums, ko veica Latvijas Universitāte;
NEKP saskaņošanas procesā saņemtos iebildumus un priekšlikumus." izteikt atbilstoši piedāvātajai redakcijai. 
Piedāvātā redakcija
Visās darba grupās tika diskutēti divi jautājumi:
Ekonomikas ministrijas pasūtītais Nacionālā enerģētikas un klimata plāna sociālekonomiskais ietekmes uz vidi izvērtējums, ko veica Latvijas Universitāte;
NEKP saskaņošanas procesā saņemtie iebildumi un priekšlikumi.
2.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam precizēt Aktualizētā Nacionālā Enerģētikas un klimata plāna 2021-2030 (NEKP2030) Stratēģiskā ietekmes uz vidi novērtējuma 1. un 2. pielikuma lapā "Transports" norādīto informāciju un I kolonnā (Jauns/no esošās politikas) atsaukties uz pasākumu saistību ar Transporta attīstības pamatnostādnēm 2021-2027 (TAP2027):
NEKP2030 pasākums “3.1.1.4. Veicināt kravu “pārnesi” uz dzelzceļu” saistāms ar TAP2027 pasākumu “2.1.2. Īstenot Salaspils intermodālā kravu pārkraušanas termināļa attīstību, nosakot pārvaldības modeli, piesaistot operatoru, uzsākot būvniecību un nodrošinot konkurētspējīgu attīstību sasaistē ar kaimiņvalstīm un citiem transporta veidiem Latvijā”. Tāpat tas atbilst TAP2027 pasākumiem, kas saistāmi ar loģistikas pakalpojumu konkurētspējas paaugstināšanu. Papildus norādām, ka TAP2027 iekļauts rezultatīvais rādītājs “Ar dzelzceļa transportu veikto iekšzemes pārvadājumu apjoma (milj. tonnu km) īpatsvars kopējos iekšzemes kravu pārvadājumos” ar mērķi šo īpatsvaru palielināt;
NEKP2030 pasākumi “3.1.1.10. Palielināt uzlādes staciju / punktu skaitu”, “3.1.1.12. Palielināt bezemisiju mikromobilitātes rīku skaitu” un “3.1.1.14. Izbūvēt lēnās uzlādes punktus, t.sk. e-velosipēdiem, pie daudzdzīvokļu namiem, autostāvvietās” saistāmi arī ar TAP2027 pasākumiem, piemēram, pasākumu “4.3.1. Alternatīvo degvielu infrastruktūras attīstīšana un uzturēšana (t.sk. ETL uzlādes vietas, ūdeņraža, CNG un LNG uzpildes stacijas)”;
NEKP2030 pasākumi “3.1.1.6. Smagā transporta zaļināšanas programma”, “3.1.1.9. Veicināt komercpārvadājumu pāreju uz bezemisiju autoparku”, “3.1.1.16. Elektrificēt sabiedrisko transportu un uzlabot sabiedriskā transporta elektroenerģijas infrastruktūru”, “3.1.1.17. Sniegt atbalstu pašvaldībām metāna sabiedriskā transporta transportlīdzekļu iegādei vai pārbūvei”, “3.1.1.19. Sniegt atbalstu pašvaldībām ūdeņraža sabiedriskā transporta transportlīdzekļu autobusu iegādei”, un “3.1.1.21. Izveidot valsts subsidētu sabiedrisko transportu (EV) pēc pieprasījuma lauku reģionu iedzīvotājiem” saistāmi arī ar TAP2027, t.i., pasākumu, “4.3.3. Atbalsts mazemisiju un bezemisiju transportlīdzekļu skaita palielināšanai, t.sk. valsts pārvaldes iestādēs, kapitālsabiedrībās, sabiedriskajā transportā un/vai specifiskās saimniecisko darbību jomās ar augstu degvielas patēriņu”;
NEKP2030 pasākums “3.1.1.23. Optimizēt sabiedriskā transporta sistēmu” ir tieši saistāms ar TAP2027 mērķi un vairākiem no pamatnostādnēs ietvertajiem pasākumiem. Tāpat arī vairāki TAP2027 rezultatīvie rādītāji ir vērsti uz sabiedriskā transporta pasažieru skaita pieaugumu;
NEKP2030 pasākums “3.1.1.27. Attīstīt tranzīta koridorus un pieslēgumus tiem, novirzot intensīvas satiksmes plūsmas no dzīvojamām teritorijām” saistāms arī ar TAP2027 pasākumu “1.2.3. Pilsētu infrastruktūras sasaiste ar TEN-T tīklu”.
Piedāvātā redakcija
-