Atzinums

Projekta ID
22-TA-2520
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
14.09.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gadam 1.2.3. specifiskā atbalsta mērķa " Veicināt ilgtspējīgu izaugsmi, konkurētspēju un darba vietu radīšanu MVU, tostarp ar produktīvām investīcijām " 1.2.3.3. pasākuma "Iespēju kapitāla ieguldījumi" īstenošanas noteikumi
Iebildums
Konceptuāls komentārs - Finanšu ministrijas ieskatā sākotnēji būtu jāizstrādā un jāapstiprina finanšu instrumentu 2021. – 2027.gada perioda SAM MK noteikumi (minēti šo noteikumu 9.punktā), kas nosaka vispārējo finanšu instrumentu ieviešanas kārtību 2021. – 2027.gada periodā, un pēc tam iespēju kapitāla īstenošanas noteikumi.
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
1.1. kārtību, kādā īsteno Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gadam 1.2.3. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt ilgtspējīgu izaugsmi, konkurētspēju un darba vietu radīšanu MVU, tostarp ar produktīvām investīcijām "1.2.3.3. pasākumu "Iespēju kapitāla ieguldījumi" (turpmāk – pasākums);
Iebildums
Lūdzam skaidrot, kāpēc tiek lietots jēdziens ”iespēju kapitāls”. Vēršam uzmanību, ka “riska kapitāls” ir plaši līdz šim izmantots un pazīstams jēdziens gan ES fondu jomā, gan vispārīgi Latvijas ekonomikā. Vēršam uzmanību, ka no Ekonomikas ministrijas puses Kohēzijas politikas programmas 2021. – 2027.gadam papildinājumam norādītais 1.2.3.3.pasākuma nosaukums ir “Riska kapitāla instrumenti”.
 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
1.4. atbalstāmās darbības.
Iebildums
Norādām, ka MK noteikumu projektā pēc būtības nav iekļautas atbalstāmās darbības, cita starpā, aicinām precīzāk norādīt, kāds atbalsts galasaņēmējiem tiek paredzēts – piem., investīcijas materiālos, nemateriālos aktīvos, apgrozāmajā kapitālā.
 
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
2.4. Atbalsts – akciju sabiedrības "Attīstības finanšu institūcija Altum" (turpmāk – sabiedrība Altum)  finanšu starpnieku kapitāla fonda ieguldījums/-i;
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un pēc nepieciešamības precizēt 2.4. punktā lietoto terminu  “Atbalsts”, lai būtu nepārprotami saprotams lietotā termina skaidrojums.
 
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
3. Pasākuma mērķis ir veicināt saimnieciskās darbības veicēju izveidi, attīstību un konkurētspēju, sniedzot finansējumu uzņēmējdarbības projektiem un to īstenošanai, kā arī radīt augstu pievienoto vērtību saimnieciskās darbības veicējiem.
Iebildums
Ņemot vērā, to, ka riska kapitāla finansējums pēc būtības nav paredzēts dzīvesstila uzņēmumiem (lifestyle bussiness), bet gan augstāka riska projektiem (piemēram, tehnoģiju uzņēmumi, zināšānu un zinātņietilpīgi projekti) un/vai ar straujas izaugsmes potenciālu, lūdzam atbilstoši precizēt pasākuma mērķi.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
5. Pasākumu īsteno un atbalstu sniedz ar iespēju kapitāla fondu starpniecību. Pasākumam pieejamais finansējums ir 93 000 000 euro, tai skaitā, Eiropas Reģionālās attīstības fonda (turpmāk – ERAF) finansējums  79 050 000 euro un valsts budžeta finansējums  13 950 000 euro, no kuriem:
Iebildums
Lūdzam 5.punktā norādīt ES fondu finansējumu ar un bez elastības finansējuma.
 
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
7. Pasākuma ietvaros līdz 2029.gada 31.decembrim ir sasniedzami šādi rādītāji:
Iebildums
Lūdzam MK noteikumu projektā vai anotācijā norādīt ES Kohēzijas politikas programmas 2021. – 2027.gadam projektā iekļautos pasākumam atbilstošos rādītājus.
 
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
9. Sabiedrība "Altum" pasākuma vadības izmaksām, kas aprēķinātas atbilstoši Ministru kabineta noteikumiem par finanšu instrumentu un īpašā fonda īstenošanas kārtību Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 1.politikas mērķa “Konkurentspējīgāka un viedāka Eiropa, veicinot inovatīvas un viedas ekonomiskās pārmaiņas un reģionālo IKT savienojamību” 1.2.1. specifiskā atbalsta mērķa “Pētniecības un inovāciju kapacitātes stiprināšana un progresīvu tehnoloģiju ieviešana uzņēmumiem”, 1.2.2. specifiskā atbalsta mērķa “SAM Izmantot digitalizācijas priekšrocības uzņēmējdarbības attīstībai” un 1.2.3 specifiskā atbalsta mērķa “Veicināt ilgtspējīgu izaugsmi, konkurētspēju un darba vietu radīšanu MVU, tai skaitā ar produktīvām investīcijām”  ieviešanai, ir pieejams Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums, nepārsniedzot Eiropas Komisijas 2014. gada 3. marta Deleģētās regulas (ES) Nr. 480/2014, ar kuru papildina Eiropas Parlamenta un Padomes regulu (ES) Nr.  1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu (turpmāk – Komisijas regula Nr. 480/2014), 13. panta 1. un 3. punktā noteiktos ierobežojumus, kā arī visā pasākuma īstenošanas laikā ir pieejams šā pasākuma atmaksātais publiskais finansējums, ko var izmantot pasākuma operacionālo risku, citu risku un sabiedrības Altum kapitāla atdeves segšanai, nepārsniedzot 10 % gadā no sabiedrības Altum kapitāla, kas paredzēts šajos noteikumos minēto finanšu instrumentu, operacionālo risku un citu risku segšanai.
Iebildums
Lūdzam precizēt 9.punktu tā, lai būtu skaidrs, ka tiks ievērotas noteiktās robežvērtības  "Altum" vadības izmaksām, neskatoties uz to, ka visā pasākuma īstenošanas laikā ir pieejams papildus atmaksātais publiskais finansējums un maksa kapitāla atdeves segšanai.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
9. Sabiedrība "Altum" pasākuma vadības izmaksām, kas aprēķinātas atbilstoši Ministru kabineta noteikumiem par finanšu instrumentu un īpašā fonda īstenošanas kārtību Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 1.politikas mērķa “Konkurentspējīgāka un viedāka Eiropa, veicinot inovatīvas un viedas ekonomiskās pārmaiņas un reģionālo IKT savienojamību” 1.2.1. specifiskā atbalsta mērķa “Pētniecības un inovāciju kapacitātes stiprināšana un progresīvu tehnoloģiju ieviešana uzņēmumiem”, 1.2.2. specifiskā atbalsta mērķa “SAM Izmantot digitalizācijas priekšrocības uzņēmējdarbības attīstībai” un 1.2.3 specifiskā atbalsta mērķa “Veicināt ilgtspējīgu izaugsmi, konkurētspēju un darba vietu radīšanu MVU, tai skaitā ar produktīvām investīcijām”  ieviešanai, ir pieejams Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums, nepārsniedzot Eiropas Komisijas 2014. gada 3. marta Deleģētās regulas (ES) Nr. 480/2014, ar kuru papildina Eiropas Parlamenta un Padomes regulu (ES) Nr.  1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu (turpmāk – Komisijas regula Nr. 480/2014), 13. panta 1. un 3. punktā noteiktos ierobežojumus, kā arī visā pasākuma īstenošanas laikā ir pieejams šā pasākuma atmaksātais publiskais finansējums, ko var izmantot pasākuma operacionālo risku, citu risku un sabiedrības Altum kapitāla atdeves segšanai, nepārsniedzot 10 % gadā no sabiedrības Altum kapitāla, kas paredzēts šajos noteikumos minēto finanšu instrumentu, operacionālo risku un citu risku segšanai.
Iebildums
Lūdzam precizēt atsauci uz regulu, ņemot vērā, ka MK noteikumu projekts nosaka tiesību normas par 2021.-2027.gada plānošanas periodu,  bet pašreizēja MK noteikumu punkta redakcija paredz atsauci uz Eiropas Komisijas 2014. gada 3. marta Deleģēto regulu (ES) Nr. 480/2014,kas attiecas uz 2014.-2020.gada plānošanas periodu.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
9. Sabiedrība "Altum" pasākuma vadības izmaksām, kas aprēķinātas atbilstoši Ministru kabineta noteikumiem par finanšu instrumentu un īpašā fonda īstenošanas kārtību Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 1.politikas mērķa “Konkurentspējīgāka un viedāka Eiropa, veicinot inovatīvas un viedas ekonomiskās pārmaiņas un reģionālo IKT savienojamību” 1.2.1. specifiskā atbalsta mērķa “Pētniecības un inovāciju kapacitātes stiprināšana un progresīvu tehnoloģiju ieviešana uzņēmumiem”, 1.2.2. specifiskā atbalsta mērķa “SAM Izmantot digitalizācijas priekšrocības uzņēmējdarbības attīstībai” un 1.2.3 specifiskā atbalsta mērķa “Veicināt ilgtspējīgu izaugsmi, konkurētspēju un darba vietu radīšanu MVU, tai skaitā ar produktīvām investīcijām”  ieviešanai, ir pieejams Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums, nepārsniedzot Eiropas Komisijas 2014. gada 3. marta Deleģētās regulas (ES) Nr. 480/2014, ar kuru papildina Eiropas Parlamenta un Padomes regulu (ES) Nr.  1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu (turpmāk – Komisijas regula Nr. 480/2014), 13. panta 1. un 3. punktā noteiktos ierobežojumus, kā arī visā pasākuma īstenošanas laikā ir pieejams šā pasākuma atmaksātais publiskais finansējums, ko var izmantot pasākuma operacionālo risku, citu risku un sabiedrības Altum kapitāla atdeves segšanai, nepārsniedzot 10 % gadā no sabiedrības Altum kapitāla, kas paredzēts šajos noteikumos minēto finanšu instrumentu, operacionālo risku un citu risku segšanai.
Iebildums
9.punktā noteiktie MK noteikumi nav skaņoti ar FM, līdz ar to nevaram izvērtēt šī punkta atbilstību. Tāpat tā kā nav zināmi 9.punkta minētajos SAM MK noteikumos ietvertie nosacījumi, tad nevaram pilnībā izvērtēt Iespēju kapitāla ieviešanas MK noteikumu projektu.
 
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
II. Prasības finanšu starpniekiem
Iebildums
Lūdzam terminoloģiju saskaņot ar Eiropas Savienības fondu 2021.-2027.gada plānošanas perioda vadības likumu un tā deleģējumu -finansējuma saņēmēji, finansējums, atklāta projektu iesniegumu atlase, sadarbības iestāde. Vienlaikus vēršam uzmanību, ka saskaņā ar minēto likumu, līgumu par finanšu instrumenta īstenošanu slēdz sadarbības iestāde un aicinām precizēt MK noteikumu projektu nosakot, kurš atlasa finanšu starpniekus un kā iesniegs pieteikumu. 
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
II. Prasības finanšu starpniekiem
Iebildums
Lūdzam nodrošināt arī atbilstību Finanšu regulas (EIROPAS PARLAMENTA UN PADOMES REGULA (ES, Euratom) 2018/1046 (2018. gada 18. jūlijs) par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012) nosacījumiem.
 
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
10. Finanšu starpniekus atlasa atklātā, nediskriminējošā atlases procedūrā atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014  21.panta 14.punkta “b” apakšpunktam.
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka, lai izslēgtu ekonomiskās priekšrocības finanšu starpniekiem, tādējādi novēršot tiem komercdarbības atbalsta piešķiršanu, tie būtu jāizraugās atklātā, pārredzamā, nediskriminējošā un konkurenci nodrošinošā procedūrā. Lūdzam attiecīgi precizēt 10.punktu. Vienlaikus Komisijas regulas Nr. 651/2014  21.panta 14.punkta “b” apakšpunkts neparedz šādu kārtību starpnieku atlases procedūrai, bet gan nosaka komerciālus principus šāda pasākuma īstenošanai. Attiecīgi lūdzam precizēt šī punkta redakciju. 
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
11.3. tam ir ierosināta tiesiskās aizsardzības procesa lieta, tiek īstenots tiesiskās aizsardzības process vai ir pasludināts maksātnespējas process, vai tas ir saņēmis glābšanas atbalstu un nav atmaksājis aizdevumu vai atsaucis garantiju, vai tas ir saņēmis pārstrukturēšanas atbalstu un uz to attiecas pārstrukturēšanas plāns.
Iebildums
Ņemot vērā, ka atsauce uz Komisijas regulas Nr. 651/2014  2.panta 18.punktu šī noteikumu 11.2.apakšpunktā aptver situāciju, kas tiek paredzēta MK noteikumu 11.3.apakšpunktā, lūdzam dzēst 11.3.apakšpunktu. Vienlaikus lūdzam papildināt noteikumu projektu ar nosacījumu, ka finanšu starpnieks iesniedz apliecinājumu Komisijas Regulas Nr.651/2014 2.panta 18.punkta c) apakšpunktā ietvertā nosacījuma pārbaudei, ka uzņēmums neatbilst normatīvajos aktos noteiktiem kritērijiem, lai tam pēc kreditora pieprasījuma piemērotu maksātnespējas procedūru.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
16. Jaunuzņēmumu iespēju kapitāla fondos visus ieņēmumus, kas gūti no ieguldījumu realizēšanas, secīgi sadala šādā secībā:
Iebildums
Lūdzam ņemt vērā, ka saskaņā ar ES fondu regulu Nr.2021/1060 68.pantu - Ja galasaņēmējiem prasa segt administrēšanas maksas vai to daļu, tad noteikumu projektā jānosaka, ka tos nedeklarē kā attiecināmos izdevumus. Attiecināmie izdevumi, kas deklarēti kā programmieguldījuma kopējā summa, kas finanšu instrumentam samaksāta vai garantiju gadījumā ar finanšu instrumentu rezervēta garantijas līgumiem attiecināmības perioda laikā saskaņā ar Regulas Nr.2021/1060 68.panta 1.punktu, nepārsniedz summu, ko veido tā piemērošanas nolūkā no fondiem izmaksātā atbalsta kopējā summa un atbilstošais valsts līdzfinansējums.
 
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
III. Atbalsta saimnieciskās darbības veicējiem piešķiršanas nosacījumi
Iebildums
Lai nodrošinātu visu Komisijas regulas 651/2014 prasību ievērošanu, lūdzam papildināt MK noteikumu projektu ar nosacījumu, kas izriet no Komisijas regulas 651/2014 1.panta 4.punkta a) apakšpunkta.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
III. Atbalsta saimnieciskās darbības veicējiem piešķiršanas nosacījumi
Iebildums
Lūdzam noteikt arī, ka finanšu starpnieki atbalsta galasaņēmējus, ņemot vērā pasākuma mērķus un investīciju potenciālo finansiālo dzīvotspēju, kas pamatota uzņēmējdarbības plānā (biznesa plānā) vai līdzvērtīgā dokumentā. Galasaņēmēju atlase notiek saskaņā ar noteiktiem kritērijiem un tā nerada interešu konfliktu.
 
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
18. Finanšu starpnieki atbalstu šo noteikumu ietvaros sniedz ekonomiski dzīvotspējīgiem saimnieciskās darbības veicējiem atbilstoši to ieguldījumu stratēģijām un lēmumus par ieguldījumu veikšanu pieņem saskaņā ar nozares labo praksi un šo noteikumu nosacījumiem.
Iebildums
Lūdzam MK noteikumos ietvert arī atbalsta sniegšanas nosacījumu -  atbalsts investīcijām, kurām nav atrasts pietiekams finansējums no tirgus avotiem.
 
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
19. Finanšu starpnieki, kas pārvalda jaunuzņēmumu iespēju kapitāla fondus, lēmumu pieņemšanā papildus ievēro Komisijas regulas Nr. 651/2014 21. panta 14. punktā noteiktās prasības.
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka MK noteikumu projekta 19.punkta nosacījums dublē noteikumu projekta 15.1.apakšpunktu. Lūdzam izvērtēt MK noteikumu projekta 19.punkta nepieciešamību.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
22.3. tam ir ierosināta tiesiskās aizsardzības procesa lieta, tiek īstenots tiesiskās aizsardzības process vai ir pasludināts maksātnespējas process, vai tas ir saņēmis glābšanas atbalstu un nav atmaksājis aizdevumu vai atsaucis garantiju, vai tas ir saņēmis pārstrukturēšanas atbalstu un uz to attiecas pārstrukturēšanas plāns;
Iebildums
Ņemot vērā, ka atsauce uz Komisijas regulas Nr. 651/2014  2.panta 18.punktu šī noteikumu 22.2.apakšpunktā jau aptver arī situāciju, kas tiek paredzēta MK noteikumu projekta 22.3.apakšpunktā, 22.3.apakšpunkts, mūsuprāt, nav nepieciešams. Lūdzam to dzēst.
Kā arī lūdzam papildināt noteikumu projektu ar nosacījumu, ka saimnieciskās darbības veicējs iesniedz apliecinājumu Komisijas Regulas Nr.651/2014 2.panta 18.punkta c) apakšpunktā ietvertā nosacījuma, ka uzņēmums neatbilst normatīvajos aktos noteiktiem kritērijiem, lai tam pēc kreditora pieprasījuma piemērotu maksātnespējas procedūru.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
23. Atbalstu šo noteikumu ietvaros finanšu starpnieki sniedz saimnieciskās darbības veicējiem komandītsabiedrības līgumā noteiktajā termiņā (līdz 10 gadiem ar iespēju to pagarināt ieguldījumu vērtības saglabāšanai un veiksmīgai realizācijai).
Iebildums
Lai pie līguma pagarinājuma nebūtu nelikumīga komercdarbības atbalsta piešķiršanas risks, ja ALTUM finanšu starpniekus izraugās atklātā, pārredzamā, nediskriminējošā un konkurenci nodrošinošā procedūrā, lūdzam jau sākotnēji konkursa nosacījumos (nolikumā) iekļaut informāciju par šāda pagarinājuma iespēju. Vienlaikus lūdzam precizēt punkta redakciju ar informāciju, cik ilgs būtu maksimāli iespējamais termiņš šādam līguma pagarinājumam ieguldījuma vērtības saglabāšanai un veiksmīgai realizācijai, sasaistot, piemēram, to ar maksimāli iespējamo termiņu, līdz kuram varētu sniegt šādu pagarinājumu. Lūdzam ar attiecīgu informāciju papildināt arī anotāciju.
 
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
24. Finanšu starpnieki sniedz atbalstu tādiem Pasākuma gala labuma guvējiem, kuru saimnieciskā darbības pamatā tiek veikta Latvijas Republikā.
Iebildums
Lūdzam skaidrot, vai sniedz atbalstu arī tādiem gala labuma guvējiem, kas neveic saimniecisko darbību Latvijas Republikā?
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
IV. Neatbalstāmās nozares un darbības
Iebildums
Lūdzam ievērot arī Regulas Nr.2021/1060 64.pantu par neattiecināmajām izmaksām.
 
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
26.2. kas noteiktas Komisijas regulas Nr. 651/2014 1. panta 3. punkta "b", "c" un "d" apakšpunktā atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 8., 10. un 11. punktā noteiktajām definīcijām;
Iebildums
Lūdzam papildināt ar atsauci uz Komisijas regulas Nr.651/2014 1.panta 3.punkta a) apakšpunktu, ņemot vērā, ka arī šis punkts nosaka, kādā nozarē atbalstu ar Komisijas regulas Nr.651/2014 nevar sniegt. Vēršam uzmanību, ka, ja vēlaties atbalstu šīs programmas ietvaros sniegt arī zvejniecības un akvakultūras nozarē, tad ar Komisijas regulas Nr.651/2014 1.panta 3.punkta a) apakšpunktu tas ir aizliegts un nepieciešams konsultēties ar Zemkopības ministriju, lai rastu citu piemērojamo komercdarbības atbalsta regulējumu un tā normas iekļaut noteikumu projektā.
 
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
28. Ja saimnieciskās darbības veicējs vienlaikus darbojas šo noteikumu ietvaros atbalstāmajās un neatbalstāmajās nozarēs un darbības jomās, tas nodrošina, ka darbības vai izmaksas minētajās nozarēs tiek nošķirtas saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 1. panta 3. punktu.
Iebildums
Lūdzam pārskatīt MK noteikumu projekta 28.punkta redakciju un precizēt, vai šis punkts attiecas uz atbalstu, kas tiek sniegts ar Komisijas regulas Nr.651/2014 21. un 22.pantu, vai vispārēji uz visiem pasākuma gala labuma guvējiem šo noteikumu ietvaros.
 
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
29. Atbalstu pirmssēklas naudas ieguldījumu veidā sniedz kā saimnieciskās darbības uzsākšanas atbalstu saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 22. panta 3. punkta "c" apakšpunktā noteiktajām prasībām.
Iebildums
Lai nodrošinātu atbilstību Komisijas regulas Nr.651/2014 22.panta 3. punkta "c" apakšpunktam, lūdzam redakcionāli precizēt MK noteikumu projekta 29.punktu, ievērojot Komisijas regulas Nr.651/2014 22.panta 3. punkta "c" apakšpunktā noteikto, izsakot precīzāk, ka uzņēmumiem, kas darbojas atbalstāmos apgabalos, kuri atbilst Līguma 107. panta 3. punkta a) apakšpunkta nosacījumiem (Latvija atbilst šiem nosacījumiem), dotācijas, tostarp pašu kapitāla vai kvazikapitāla ieguldījumu bruto ekvivalents ir lielākais EUR 0,8 miljoni. Papildus lūdzam atbilstoši sniegt skaidrojumu anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu projekts
30.2. tas atbilst Komisijas regulas Nr. 651/2014 22. panta 2. punktā noteiktajam, ievērojot šo noteikumu 30.3. apakšpunktā minētos nosacījumus. Piemērojot Komisijas regulas Nr. 651/2014 22. panta 2. punkta trešajā daļā minēto atkāpi no 22. panta pirmās daļas "c" apakšpunkta, ņem vērā brīdi, kad reģistrēts katrs atsevišķais apvienošanā iesaistītais uzņēmums;
Iebildums
Ņemot vērā, ka šajā MK noteikumu projekta punktā tiek citēta Komisijas regulas Nr. 651/2014 22. panta 2. punkta trešā daļa, lūdzam anotācijā papildus skaidrot, ka saimnieciskās darbības veicējam jābūt nekotētam mazajam uzņēmumam, kas atbilst visiem Komisijas regulas Nr.651/2014 22.panta 2.punkta nosacījumiem.
 
Piedāvātā redakcija
-
28.
Noteikumu projekts
30.3. tie ir reģistrēti Komercreģistrā ne ilgāk kā piecus gadus pirms pieteikuma iesniegšanas dienas.
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka MK noteikumu projekta 30.3.apakšpunktā ir pretruna ar MK noteikumu 2.2.apakšpunkta definīciju, kas nosaka, ka uzņēmumam atbalsta piešķiršanas brīdī ir jāpastāv mazāk nekā piecus gadus pirms atbalsta saņemšanas brīža, nevis pieteikuma iesniegšanas brīdī. Lūdzam salāgot nosacījumu visā MK noteikumu projektā, ievērojot piemērojamā valsts atbalsta regulējuma normas.
 
Piedāvātā redakcija
-
29.
Noteikumu projekts
35. Fondu ietvaros finanšu starpnieki veic sēklasnaudas ieguldījumus, tai skaitā turpmākos sēklasnaudas ieguldījumus, atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 21. panta 6. punktam, lai finansētu augstas pievienotās vērtības un inovatīva saimnieciskās darbības veicēja izaugsmi, tai skaitā produkta un saimnieciskās darbības modeļa attīstīšanu.
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka MK noteikumu projekta 35.punkta redakcija ir pretrunā ar 37.2.apakšpunktu, proti, ja saimnieciskās darbības veicējs atkārtoti šī pasākuma ietvaros pieteiksies turpmākiem sēklasnaudas ieguldījumiem, tas neatbildīs 37.2.apakšpunktā minētajam, kas paredz saikni ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 21. panta 5.punkta nosacījumiem. Attiecīgi lūdzam precizēt MK noteikumu projekta 35. (un citur tekstā) vai 37.2. punkta redakciju.
 
Piedāvātā redakcija
-
30.
Noteikumu projekts
39. Atbalstu sēklasnaudas ieguldījuma veidā var saņemt saimnieciskās darbības veicējs vai tā saistītais uzņēmums, kas atbilst Komisijas regulas Nr. 651/2014 I pielikuma 3. panta 3. punktā minētajai definīcijai.
Iebildums
Ņemot vērā, ka no MK noteikumu projekta 39.punkta redakcijas skaidrs, ka atbalstu var saņemt arī saistītais uzņēmums, attiecīgi, uz saistīto uzņēmumu arī būtu jāattiecina visas ar atbalsta piešķiršanu noteiktās prasības, lūdzam noteikumos skaidri noteikt prasības, kas būtu jāattiecina uz saistīto uzņēmumu.
Piedāvātā redakcija
-
31.
Noteikumu projekts
43. Kopējais privāto ieguldītāju līdzfinansējuma apmērs sēklasnaudas ieguldījuma līmenī ir:
Iebildums
Lūdzam anotācijā skaidrot, ka šīs atbalsta programmas ietvaros netiks piemērots Komisijas regulas Nr. 651/2014  21.panta 10.punkta a)apakšpunkts, tādējādi ierobežojot nosacījumus, ko pieļauj Komisijas regulas Nr. 651/2014, atbalstu sniedzot ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 21.pantu.
Piedāvātā redakcija
-
32.
Noteikumu projekts
44. Sākuma stadijas iespēju kapitāla ieguldījumus, tai skaitā turpmākos ieguldījumus, sniedz atbilstoši līdzvērtīgiem nosacījumiem (pari passu) kā atbalstu, kurš ir brīvs no valsts atbalsta.
Iebildums
Lūdzam skaidrot anotācijā, kāpēc izvēlētā pieeja atbilst pari passu kritērijiem, tostarp, kā tiks ievēroti pari passu nosacījumi, ņemot vērā to, kas tiek definēts kā privātais investors atbilstoši Komisijas paziņojuma par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. panta 1. punktā minēto valsts atbalsta jēdzienu 4.2.3.1.nodaļas nosacījumiem, kā arī Eiropas Komisijas Paziņojuma “Pamatnostādnes par valsts atbalstu, lai veicinātu riska finansējuma ieguldījumus” (2014/C 19/04) 2.1.1.nodaļas 31., 32., 33., 34.punktiem, lai gūtu pārliecību, ka konkrētajā gadījumā publiskās struktūras un privātie uzņēmēji, kas ir salīdzināmā situācijā, darījumu veic ar tādiem pašiem noteikumiem (un tādējādi risku un ieguvumu līmenis ir vienāds). Kā arī lūdzam skaidrot anotācijā, no kā izriet MK noteikumu projekta 6.punktā minētais nosacījums par to, ka sākuma stadijas iespēju kapitāla fondā un izaugsmes stadijas iespēju kapitāla fondā jāpiesaista privātais finansējums vismaz 50% apmērā no publiskā finansējuma katrā fondā.
Piedāvātā redakcija
-
33.
Noteikumu projekts
48. Izaugsmes stadijas iespēju kapitāla ieguldījumus, tai skaitā turpmākos ieguldījumus, sniedz atbilstoši līdzvērtīgiem nosacījumiem (pari passu) kā atbalstu, kurš ir brīvs no valsts atbalsta.
Iebildums
Lūdzam skaidrot anotācijā, kāpēc izvēlētā pieeja atbilst pari passu kritērijiem, tostarp, kā tiks ievēroti pari passu nosacījumi, ņemot vērā to, kas tiek definēts kā privātais investors atbilstoši Komisijas paziņojuma par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. panta 1. punktā minēto valsts atbalsta jēdzienu 4.2.3.1.nodaļas nosacījumiem, kā arī Eiropas Komisijas Paziņojuma “Pamatnostādnes par valsts atbalstu, lai veicinātu riska finansējuma ieguldījumus” (2014/C 19/04) 2.1.1.nodaļas 31., 32., 33., 34.punktiem, lai gūtu pārliecību, ka konkrētajā gadījumā publiskās struktūras un privātie uzņēmēji, kas ir salīdzināmā situācijā, darījumu veic ar tādiem pašiem noteikumiem (un tādējādi risku un ieguvumu līmenis ir vienāds). Kā arī lūdzam skaidrot anotācijā, no kā izriet MK noteikumu projekta 6.punktā minētais nosacījums par to, ka sākuma stadijas iespēju kapitāla fondā un izaugsmes stadijas iespēju kapitāla fondā jāpiesaista privātais finansējums vismaz 50% apmērā no publiskā finansējuma katrā fondā. [skat iebildumu pie 44.punkta]
Piedāvātā redakcija
-
34.
Noteikumu projekts
IX. Atbalsta intensitāte un summēšana
Iebildums
Lūdzam izvērtēt galasaņēmēju atbalsta intensitātes noteikšanu atbilstoši to lielumam.
 
Piedāvātā redakcija
-
35.
Noteikumu projekts
59. Šo noteikumu ietvaros piešķirto atbalstu drīkst apvienot ar citas valsts atbalsta programmas ietvaros saņemto atbalstu par dažādām attiecināmajām izmaksām.
Iebildums
1. Lūdzam anotācijā skaidrot, ar piemēriem, kas šo noteikumu ietvaros ir saprotams ar dažādām attiecināmajām izmaksām – par kādiem gadījumiem MK noteikumu projekta 59.punktā ir runa. Nepieciešamības gadījumā lūdzam precizēt MK noteikumu projektu.
2. Vēršam uzmanību, ka veicot atbalsta apvienošanu MK noteikumu projekta 59.punktā minētajā situācijā, nedrīkst pārsniegt šajos noteikumos noteiktos atbalsta apmēra sliekšņus, kas izriet no piemērojamā komercdarbības atbalsta regulējuma. Attiecīgi lūdzam precizēt MK noteikumu projekta 59.punktu.
Piedāvātā redakcija
-
36.
Noteikumu projekts
59. Šo noteikumu ietvaros piešķirto atbalstu drīkst apvienot ar citas valsts atbalsta programmas ietvaros saņemto atbalstu par dažādām attiecināmajām izmaksām.
Iebildums
Lūdzam ņemt vērā, ka saskaņā ar ES fondu nosacījumiem (regula Nr.2021/1060) visu apvienoto atbalsta veidu summa nedrīkst pārsniegt attiecīgās izdevumu pozīcijas kopējo summu. Granti nav izmantojami no finanšu instrumentiem saņemtā atbalsta atlīdzināšanai. Finanšu instrumenti nav izmantojami grantu priekšfinansēšanai.
 
Piedāvātā redakcija
-
37.
Noteikumu projekts
60. Ja plāno veikt atbalsta kumulāciju (izņemot šo noteikumu 55. un 57. punktā noteikto atbalsta apvienošanas ierobežojumu), tad informāciju par plānoto un piešķirto komercdarbības atbalstu, norādot atbalsta piešķiršanas datumu, atbalsta sniedzēju, atbalsta pasākumu un plānoto vai piešķirto atbalsta summu, iesniedz kopā ar projektu.
Iebildums
Lai nodrošinātu, ka kumulācijas gadījumā netiek pārsniegta arī atbalsta intensitāte, lūdzam papildināt MK noteikumu projekta 60.punktu, nosakot, ka informāciju iesniedz arī par atbalsta intensitāti.
Piedāvātā redakcija
-
38.
Noteikumu projekts
X. Atbalsta uzskaite un atgūšana
Iebildums
Lūdzam iekļaut informāciju par strīdu izskatīšanas kārtību, piemēram, kur strīdus gadījumā var vērsties labuma guvēji,
kur personas vērsīsies, ja viņa iesniegums tiks noraidīts, kā arī jābūt paredzētam, ka projekta iesniedzēji iesniedz apliecinājumu par interešu konflikta neesamību.
Piedāvātā redakcija
-
39.
Noteikumu projekts
61. Ja tiek pārkāptas Komisijas regulas Nr. 651/2014 prasības, atbalsta saņēmējam ir pienākums atmaksāt sabiedrībai "Altum" visu projekta ietvaros saņemto nelikumīgo komercdarbības atbalstu no līdzekļiem, kas ir brīvi no valsts atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļā minētajiem nosacījumiem.
Iebildums
Ņemot vērā, ka atbalsta programma paredz stingrākus nosacījumus, nekā Komisijas regula Nr.651/2014 (piemēram, netiek izmantoti visi Komisijas regulas Nr.651/2014 paredzētie nosacījumi 21.panta atbalstam), lūdzam precizēt MK noteikumu projekta 61.punkta redakciju, piemēram šādā redakcijā:
 
Piedāvātā redakcija
Ja tiek pārkāptas šajos noteikumos noteiktās komercdarbības atbalsta kontroles normas, tostarp nosacījumi, kas izriet no Regulas Nr.651/2014, atbalsta saņēmējam ir pienākums atmaksāt sabiedrībai "Altum" visu projekta ietvaros saņemto nelikumīgo komercdarbības atbalstu no līdzekļiem, kas ir brīvi no valsts atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļā minētajiem nosacījumiem.
40.
Noteikumu projekts
62.2. informācijas publicēšanu par šo noteikumu ietvaros izsniegto atbalstu atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 9. panta 1., 2. un 4. punktam.
Iebildums
Lūdzam papildināt MK noteikumu projekta 62.2.apakšpunktu, ka Komisijas regulas Nr.651/2014 9. panta noteiktā publicitātes prasība tiek nodrošināta atbilstoši normatīvajam aktam par kārtību, kādā publicē informāciju par sniegto komercdarbības atbalstu un piešķir un anulē elektroniskās sistēmas lietošanas tiesības.
Piedāvātā redakcija
-
41.
Anotācija (ex-ante)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
Iebildums
Lūdzam precizēt anotāciju atbilstoši komentāriem pie MK noteikumu projekta.
 
Piedāvātā redakcija
-
42.
Anotācija (ex-ante)
1.2. Mērķis
Iebildums
Lūdzam pievienot anotācijas pielikumu, kurā izvērtēta programmas ietekme, riski un sagaidāmie zaudējumi, finansiālais rezultāts un programmas īstenošanas izmaksu noteikšanas principi, piemēram, atbilstība segtajam riskam, kredītriskam, izsniegšanas un ilgtermiņa darbības izdevumi, kā arī iekļauta informācija par zaudējumu segšanu, kas pārsniedz pirmo zaudējumu noteikto robežu, no piesaistītiem finanšu resursiem, kā arī pamatojumu par vadības izmaksas izmaiņām finanšu instrumentu griezumā, lai ievērotu Attīstības finanšu institūcijas likuma 5.panta otrās daļas 1.punktā un 12.panta trešajā un ceturtajā daļā noteikto.
 
Piedāvātā redakcija
-
43.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par to, kā tiks nodrošināta pasākuma īstenošana un sadarbība starp Altum un sadarbības iestādi, lai būtu skaidrs, ka tiks piešķirts finansējums un kāda ir pasākuma ieviešanas shēma.
Piedāvātā redakcija
-
44.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam precizēt anotācijas 3.sadaļu, norādot ietekmi uz valsts budžetu sadalījumā pa gadiem un finansēšanas avotiem, attiecīgi budžeta ieņēmumos (1. un 1.1. punkts) atspoguļojot Eiropas Savienības finansējuma daļu, budžeta izdevumos (2. un 2.1. punkts) kopējo nepieciešamo finansējumu attiecīgajā gadā, savukārt finansiālajā ietekmē (3. un 3.1.punkts) un precizētajā finansiālajā ietekmē (5. un 5.1.punkts) valsts budžeta finansējuma daļu. Atbilstoši veiktajiem precizējumiem 1., 2., 3. un 5.punktā, lūdzam attiecīgi papildināt 6.punktā sniegto informāciju, norādot konkrētajos gados pasākumam nepieciešamo kopējo finansējumu un finansējuma procentuālo sadalījumu pa avotiem. Vienlaikus pie citas informācijas lūdzam norādīt, kura ministrija nepieciešamo finansējumu lūgs pārdalīt no 74.resora “Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” 80.00.00 programmas “Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai”.
Piedāvātā redakcija
-
45.
Anotācija (ex-ante)
5.1. Saistības pret Eiropas Savienību
Iebildums
Lūdzam papildināt anotācijas 5.1.sadaļu "Saistības pret Eiropas Savienību" ar informāciju, ka Ekonomikas ministrija 20 darba dienu laikā pēc šo noteikumu spēkā stāšanās, izmantojot SANI2 sistēmu, iesniegs kopsavilkuma informāciju par programmu Eiropas Komisijai, kā arī atbilstoši izteiktajiemv iebildumiem un priekšlikumiem, pārskatīt anotācijas 5.4.tabulā veikto MK noteikumu projekta punktu atbilstības izvērtējumu.
Piedāvātā redakcija
-
46.
Noteikumu projekts
Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gadam 1.2.3. specifiskā atbalsta mērķa " Veicināt ilgtspējīgu izaugsmi, konkurētspēju un darba vietu radīšanu MVU, tostarp ar produktīvām investīcijām " 1.2.3.3. pasākuma "Iespēju kapitāla ieguldījumi" īstenošanas noteikumi
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt MK noteikumu nosaukumu, nelietojot tajā ES fondu SAM un pasākumu numurus, lai tas nedublētu ES fondu SAM noteikumu nosaukumu (minēts šo noteikumu 9.punktā).
 
Piedāvātā redakcija
-
47.
Noteikumu projekts
1.2. pasākumam pieejamo finansējumu;
Priekšlikums
Lūdzam papildināt ar atsauci uz pasākuma mērķi. Vienlaikus aicinām izvērtēt un papildināt ar informāciju par vienošanās vai līguma par projekta īstenošanu vienpusēja uzteikuma nosacījumiem un vienkāršoto izmaksu piemērošanas nosacījumus un kārtību (ja attiecināms).
Piedāvātā redakcija
-
48.
Noteikumu projekts
2.4. Atbalsts – akciju sabiedrības "Attīstības finanšu institūcija Altum" (turpmāk – sabiedrība Altum)  finanšu starpnieku kapitāla fonda ieguldījums/-i;
Priekšlikums
Lūdzam tehniski precizēt MK noteikumu projekta 2.4.apakšpunktu, nosakot, ka atbalsts ir akciju sabiedrības "Attīstības finanšu institūcija Altum" izvēlēto finanšu starpnieku kapitāla fonda ieguldījums pasākuma gala labuma guvējos.
Piedāvātā redakcija
-
49.
Noteikumu projekts
4. Sabiedrība “Altum” īsteno pasākumu, ievērojot šo noteikumu prasības, uzrauga publiskā finansējuma izlietojumu atbilstoši noteiktajiem mērķiem un saskaņā ar programmā norādīto, apkopo finanšu starpnieku sniegto informāciju un sagatavo pārskatus par finanšu instrumenta ieviešanas rezultātiem, kā arī finansēšanas nolīgumā noteiktajos termiņos ievada Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā informāciju;
Priekšlikums
Lūdzam precizēt un norādīt, kas tā par programmu.
Piedāvātā redakcija
-
50.
Noteikumu projekts
8. Atbilstoši valsts prioritārajiem attīstības mērķiem, kurus paredzēts sasniegt t.sk. ar Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gadam 1.2.3. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt ilgtspējīgu izaugsmi, konkurētspēju un darba vietu radīšanu MVU, tostarp ar produktīvām investīcijām" 1.2.3.3. pasākuma "Iespēju kapitāla ieguldījumi" īstenošanu, sabiedrība “Altum”, vērtējot Finanšu starpnieku izstrādātās Ieguldījumu stratēģijas, piešķir lielāku prioritāti tādām, kas paredz:
Priekšlikums
Aicinām aizstāt vārdus "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gadam 1.2.3. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt ilgtspējīgu izaugsmi, konkurētspēju un darba vietu radīšanu MVU, tostarp ar produktīvām investīcijām" 1.2.3.3. pasākuma "Iespēju kapitāla ieguldījumi" ar vārdu "pasākuma", ņemot vērā MK noteikumu projekta 1.1.apakšpunktā noteikto saīsinājumu.
Piedāvātā redakcija
-
51.
Noteikumu projekts
9. Sabiedrība "Altum" pasākuma vadības izmaksām, kas aprēķinātas atbilstoši Ministru kabineta noteikumiem par finanšu instrumentu un īpašā fonda īstenošanas kārtību Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 1.politikas mērķa “Konkurentspējīgāka un viedāka Eiropa, veicinot inovatīvas un viedas ekonomiskās pārmaiņas un reģionālo IKT savienojamību” 1.2.1. specifiskā atbalsta mērķa “Pētniecības un inovāciju kapacitātes stiprināšana un progresīvu tehnoloģiju ieviešana uzņēmumiem”, 1.2.2. specifiskā atbalsta mērķa “SAM Izmantot digitalizācijas priekšrocības uzņēmējdarbības attīstībai” un 1.2.3 specifiskā atbalsta mērķa “Veicināt ilgtspējīgu izaugsmi, konkurētspēju un darba vietu radīšanu MVU, tai skaitā ar produktīvām investīcijām”  ieviešanai, ir pieejams Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums, nepārsniedzot Eiropas Komisijas 2014. gada 3. marta Deleģētās regulas (ES) Nr. 480/2014, ar kuru papildina Eiropas Parlamenta un Padomes regulu (ES) Nr.  1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu (turpmāk – Komisijas regula Nr. 480/2014), 13. panta 1. un 3. punktā noteiktos ierobežojumus, kā arī visā pasākuma īstenošanas laikā ir pieejams šā pasākuma atmaksātais publiskais finansējums, ko var izmantot pasākuma operacionālo risku, citu risku un sabiedrības Altum kapitāla atdeves segšanai, nepārsniedzot 10 % gadā no sabiedrības Altum kapitāla, kas paredzēts šajos noteikumos minēto finanšu instrumentu, operacionālo risku un citu risku segšanai.
Priekšlikums
Lūdzam precizēt Eiropas Reģionālās attīstības fonda nosaukumu, ņemot vērā, ka tas 5.punktā lietots kā saīsinājums. 
Piedāvātā redakcija
-
52.
Noteikumu projekts
13. Finanšu starpnieki dibina Iespēju kapitāla fondus kā jaunas komandītsabiedrības atbilstoši normatīvajiem aktiem komercdarbības jomā.
Priekšlikums
Lūdzam precizēt punkta redakciju, nosakot, kad dibina Iespēju kapitāla fondus - vai tad, kad tiek apstiprināts ES fondu projekts vai citā brīdī.
Piedāvātā redakcija
-
53.
Noteikumu projekts
19. Finanšu starpnieki, kas pārvalda jaunuzņēmumu iespēju kapitāla fondus, lēmumu pieņemšanā papildus ievēro Komisijas regulas Nr. 651/2014 21. panta 14. punktā noteiktās prasības.
Priekšlikums
Aicinām šo punktu pārcelt uz MK noteikumu projekta II.nodaļu, kur ir noteiktas prasības finanšu starpniekiem.
Piedāvātā redakcija
-
54.
Noteikumu projekts
21. Finanšu starpnieki veic ieguldījumus saimnieciskās darbības veicēju uzņēmējdarbības projektos saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 2021/1060 58. panta 2. punktu.
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar skaidrojumu, vēršot uzmanību, ka ieguldījumi tiek sniegti tikai par tādām investīcijām, kurām nav atrasts pietiekams finansējums no tirgus avotiem, atbilstoši Komisijas regulas Nr. 2021/1060 58. panta 2. punktā noteiktajam.
Piedāvātā redakcija
-
55.
Noteikumu projekts
21. Finanšu starpnieki veic ieguldījumus saimnieciskās darbības veicēju uzņēmējdarbības projektos saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 2021/1060 58. panta 2. punktu.
Priekšlikums
Lūdzam precizēt vai skaidrot anotācijā, kā var pieteikties saimnieciskās darbības veicēji.
Piedāvātā redakcija
-
56.
Noteikumu projekts
21. Finanšu starpnieki veic ieguldījumus saimnieciskās darbības veicēju uzņēmējdarbības projektos saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 2021/1060 58. panta 2. punktu.
Priekšlikums
Vēršam uzmanību uz nosacījumu, ka investīcijas, kuras atbalsta ar finanšu instrumentu, dienā, kad pieņemts lēmums par atbalstu, nedrīkst būt fiziski pabeigtas vai pilnībā īstenotas (refinansēšanas darbības nav atbalstāmas). Aicinām izvērtēt tā iekļaušanu MK noteikumu tekstā.
Piedāvātā redakcija
-
57.
Noteikumu projekts
23. Atbalstu šo noteikumu ietvaros finanšu starpnieki sniedz saimnieciskās darbības veicējiem komandītsabiedrības līgumā noteiktajā termiņā (līdz 10 gadiem ar iespēju to pagarināt ieguldījumu vērtības saglabāšanai un veiksmīgai realizācijai).
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt un skaidrot, vai MK noteikumu projekta 23., 24., un 25.punktā iekļautā informācija ir saskaņā ar MK noteikumu projektā noteikto definīciju par labuma guvējiem.
Piedāvātā redakcija
-
58.
Noteikumu projekts
57. Jaunuzņēmumu iespēju kapitāla fondu finanšu starpnieki var veikt turpmākus ieguldījumus šo noteikumu ietvaros atbalstītajos saimnieciskās darbības veicējos saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 21. panta 6. un 9. punktu.
Priekšlikums
Lūdzam precizēt MK noteikumu projekta 57.punkta redakciju, ņemot vērā, ka nav skaidrs, kuri ieguldījumi ir MK noteikumu projekta 57. punktā minētie turpmākie ieguldījumi.
Piedāvātā redakcija
-
59.
Noteikumu projekts
59. Šo noteikumu ietvaros piešķirto atbalstu drīkst apvienot ar citas valsts atbalsta programmas ietvaros saņemto atbalstu par dažādām attiecināmajām izmaksām.
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot vai un kā tiks izvērtēts dubultā finansējuma risks.
Piedāvātā redakcija
-